De PC die ik dagelijks gebruik voor browsen en andere kleine dingen daarvan zie ik in taakbeheer dat de RAM van 8 GB redelijk vol zit, veelal tussen de 70 tot 80%, dit komt mede omdat ik erg veel tabbladen en andere dingen open heb staan.
Nu kun je het gebruik van de pc veranderen maar je kunt de pc ook upgraden zodat deze doet wat jij wil, we kiezen voor het tweede.
Een keer een frisse Windows installeren zal zeker ook helpen, er draaien immers altijd programma's en wat andere onzin op de achtergrond mee die ook weer iets van je RAM afsnoepen.
Ik merk niet dat de vrij volle RAM problemen geeft, of dit lijkt zo dat laat ik even in het midden maar ik vraag het me wel af wanneer kunnen er problemen ontstaan door een bijna volle RAM geheugen.
PC is iets ouder, Windows 10, pentium G3220, 8GB DDR 3.
Voor het echte werk heb ik een PC met een 3900X.
Wat is jullie advies / mening over een vrij volle RAM?
Nu kun je het gebruik van de pc veranderen maar je kunt de pc ook upgraden zodat deze doet wat jij wil, we kiezen voor het tweede.
Een keer een frisse Windows installeren zal zeker ook helpen, er draaien immers altijd programma's en wat andere onzin op de achtergrond mee die ook weer iets van je RAM afsnoepen.
Ik merk niet dat de vrij volle RAM problemen geeft, of dit lijkt zo dat laat ik even in het midden maar ik vraag het me wel af wanneer kunnen er problemen ontstaan door een bijna volle RAM geheugen.
PC is iets ouder, Windows 10, pentium G3220, 8GB DDR 3.
Voor het echte werk heb ik een PC met een 3900X.
Wat is jullie advies / mening over een vrij volle RAM?