Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomske88
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
ik ben geheel nieuw in de wereld van drones. Ik wil er graag een kopen met name om te gebruiken voor vakantievideo's.
Zelf ben ik aan het denken om te beginnen met de DJI Mavic Mini more combo. Is dit een mooie beginners drone volgens jullie?

En verder nog een vraag betreft regels. Op internet vindt je deze natuurlijk wel, maar elke site geeft weer net iets andere regels aan. Het gaat met name om de griekse regels aangezien we daar op vakantie gaan. Nu zie ik een griekse site van de hcaa (https://dagr.hcaa.gr/#map_page) waarop de nofly zones staan. Deze zones bevinden zich vaak over het gehele eiland, waardoor de aankoop dus nutteloos zou zijn. Toch zijn er op youtube videos te vinden van dronebeelden van deze eilanden (dus in nofly zones). Zit ik op een verkeerde site of houden gebruikers gewoon geen rekening met de regels? DJI geeft namelijk zelf alleen noflyzones met een veel kleiner bereik aan.

Zijn er verder nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 16:41
Naar mijn idee is het een beter plan om te kijken naar de DJI Mavic Air 1. Heb zelf ook een Air 1 gehad en deze vliegt een stuk stabieler dan de Mini. Fly more combo's kom je voor 800-900 euro nieuw tegen, tweedehands voor hele nette exemplaren betaal je ongeveer 500 euro.

Ook zaken als obstacle avoidance en APAS zijn zaken die je op een Mini niet gaat vinden, terwijl deze zeker voor de beginnende piloot wel absolute meerwaarde heeft. Om het dan nog niet te hebben over het feit dat de Mini geen RAW schiet en 4K ook geen optie is.
De Mini is een erg toffe drone die echt voor de onderkant van de markt bedoelt is, wel de markt die nog wat serieus ermee wil kunnen doen anders dan de speelgoed drones. Maar alle focus heeft gelegen op het zo licht mogelijk maken van de drone, vanwege de aankomende licentie regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat er heel veel illegaal gevlogen wordt en ook in gebieden waar het niet mag. Tot mijn verbazing wordt er niet opgetreden, Zelfs bekende vloggers als Enzo zie je boven mensen vliegen en op plekken waar het volgens mij niet volgens de regels is. Denk dat je zelf ook na moet denken en zolang je dat doet zal er niet meteen opgetreden worden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomske88
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb ook al gekeken naar de mavic air, echter ook naar de nieuwe regels. De air zit over 2 jaar in de A3 categorie. Ok, je kan er mee blijven vliegen, maar je wordt echt mega beperkt. Met de mini kan ik wel jaren vooruit! 900 euro voor een tweetal vakanties is het dan misschien juist niet waard?