Een VPN (Virtual Private Network) is een software die je internet versleuteld en via een andere locatie verstuurd. Op deze manier kan je het internet gebruiken alsof je in andere locaties bent. Dit kan handig zijn als een site geblokkeerd op een locatie is of als je regering je bepaalde content sensort.
Ook kan een VPN gebruikt worden voor privacy door de versleuteling. Hierdoor kan niemand zien wat jij doet. Je internet provider en regering (en ouders
) kunnen niks zien van wat je doet. Dit is in Nederland vaak geen groot probleem, maar op plaatsen waar internet providers je internet snelheid vertragen voor bepaalde sites (geen net nutrality) zal je dit blokkeren!
Er zijn uiteraard veel meer doeleinde, maar dit zijn naar mijn mening de grootste.
Ik heb ook in het Engels een video gemaakt over dit onderwerp:
*knip*
(sorry voor the sponsor spots, ik moet ook mijn geld verdienen. Je hoeft de sponsor link niet te gebruiken. Hier krijg ik geen geld voor ook)
Als er dingen niet kloppen laat het alsjeblieft weten!
En als deze posts niet toegestaan zijn laat het mij zeker ook weten
Ook kan een VPN gebruikt worden voor privacy door de versleuteling. Hierdoor kan niemand zien wat jij doet. Je internet provider en regering (en ouders
Er zijn uiteraard veel meer doeleinde, maar dit zijn naar mijn mening de grootste.
Ik heb ook in het Engels een video gemaakt over dit onderwerp:
*knip*
(sorry voor the sponsor spots, ik moet ook mijn geld verdienen. Je hoeft de sponsor link niet te gebruiken. Hier krijg ik geen geld voor ook)
Als er dingen niet kloppen laat het alsjeblieft weten!
En als deze posts niet toegestaan zijn laat het mij zeker ook weten
[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 22-07-2020 20:58 ]