Wat is een VPN en hoezo gebruiken mensen het

Pagina: 1
Acties:
  • 1.244 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitdylan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 14:19
Een VPN (Virtual Private Network) is een software die je internet versleuteld en via een andere locatie verstuurd. Op deze manier kan je het internet gebruiken alsof je in andere locaties bent. Dit kan handig zijn als een site geblokkeerd op een locatie is of als je regering je bepaalde content sensort.

Ook kan een VPN gebruikt worden voor privacy door de versleuteling. Hierdoor kan niemand zien wat jij doet. Je internet provider en regering (en ouders :) ) kunnen niks zien van wat je doet. Dit is in Nederland vaak geen groot probleem, maar op plaatsen waar internet providers je internet snelheid vertragen voor bepaalde sites (geen net nutrality) zal je dit blokkeren!

Er zijn uiteraard veel meer doeleinde, maar dit zijn naar mijn mening de grootste.

Ik heb ook in het Engels een video gemaakt over dit onderwerp:
*knip*
(sorry voor the sponsor spots, ik moet ook mijn geld verdienen. Je hoeft de sponsor link niet te gebruiken. Hier krijg ik geen geld voor ook)

Als er dingen niet kloppen laat het alsjeblieft weten!
En als deze posts niet toegestaan zijn laat het mij zeker ook weten :)

[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 22-07-2020 20:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Best wel kansloos om pure nordvpn reclame te maken :')

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitdylan
HKLM_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:14:
Best wel kansloos om pure nordvpn reclame te maken :')
Wel fijn om een keer meer dan minimum loon te krijgen voor de uren die ik erin steek ;). Je kan ook het begin stukje skippen en stoppen met kijken als het aan het einde over nordvpn gaat (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
smitdylan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Wel fijn om een keer meer dan minimum loon te krijgen voor de uren die ik erin steek. Je kan ook het begin stukje skippen en stoppen met kijken als het aan het einde over nordvpn gaat (:
Aan het eind? Je begint met ik ben gesponsord door NordVPN en kom daarna met een actie code ofzo. Daarna heb je wat algemene praat en begin je over het omzeilen van GEO Blocking voor onder andere Netflix...

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 22-07-2020 20:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de video niet geopend, maar aangezien je dit op een forum plaatst, waarom maak je het topic dan ook niet uitgebreider?
Je zou ook in dit topic kunnen uitleggen wat een vpn is, en waarom je die zou moeten gebruiken :)

Dit is ook als tip. Want het lijkt nu gewoon op een klik op mijn video topic. En die gaan vrij snel dicht ;)

[ Voor 20% gewijzigd door fm77 op 22-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toevallig een vergelijkbare discussie in Vraag over VPN maar ik denk dat je die punten niet allemaal in je video benoemt, als ik @HKLM_ zo moet geloven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Chill reclame maken voor je affiliate zo :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SponsorBlock is al ingesteld, zie ik, maar de hele video is een grote, loze reclame. 8)7

@smitdylan Leuk dat je video's maakt. Ik hoop dat je je ontwikkeld en meer inhoud krijgt. Ik hoop niet dat je je verlaagt tot iNfLuEnCeR maar met deze video neig je al heel erg in die richting te willen. ;(

[ Voor 59% gewijzigd door Room42 op 22-07-2020 20:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitdylan
fm77 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:18:
Ik heb de video niet geopend, maar aangezien je dit op een forum plaatst, waarom maak je het topic dan ook niet uitgebreider?
Je zou ook in dit topic kunnen uitleggen wat een vpn is, en waarom je die zou moeten gebruiken :)

Dit is ook als tip. Want het lijkt nu gewoon op een klik op mijn video topic. En die gaan vrij snel dicht ;)
Goeie! Ik heb hem iets meer uitgebreid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitdylan
Room42 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:24:
SponsorBlock is al ingesteld, zie ik, maar de hele video is een grote, loze reclame. 8)7

@smitdylan Leuk dat je video's maakt. Ik hoop dat je je ontwikkeld en meer inhoud krijgt. Ik hoop niet dat je je verlaagt tot iNfLuEnCeR maar met deze video neig je al heel erg in die richting te willen. ;(
Normaal maak ik weinig videos over VPNs en meer over emulators. Dit is mijn eerste sponsored video (krijg ook betaald voor de video, niet affiliate kliks/koops). Als deze video beetje traction krijgt wil ik misschien iets meer richting andere software, maar zover lijkt het niet zo goed te lopen helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
smitdylan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Normaal maak ik weinig videos over VPNs en meer over emulators. Dit is mijn eerste sponsored video (krijg ook betaald voor de video, niet affiliate kliks/koops). Als deze video beetje traction krijgt wil ik misschien iets meer richting andere software, maar zover lijkt het niet zo goed te lopen helaas
Maar als je een video maakt over de software die jou sponsort, heb je direct alle schijn tegen. Dan geloof ik geen positief woord meer van wat je zegt omdat je gesponsord wordt om reclame te maken.

Ik heb veel meer respect voor Youtubers die geld verdienen via patreon en zo. Sowieso is het fijn als je iets doet dat je goed kunt in plaats van iets waar je wat over gelezen hebt. Maar dat bedoelde ik met jezelf ontwikkelen. Ik kan me voorstellen dat dat ook ervaring vereist.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitdylan
Room42 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Maar als je een video maakt over de software die jou sponsort, heb je direct alle schijn tegen. Dan geloof ik geen positief woord meer van wat je zegt omdat je gesponsord wordt om reclame te maken.

Ik heb veel meer respect voor Youtubers die geld verdienen via patreon en zo. Sowieso is het fijn als je iets doet dat je goed kunt in plaats van iets waar je wat over gelezen hebt. Maar dat bedoelde ik met jezelf ontwikkelen. Ik kan me voorstellen dat dat ook ervaring vereist.
Snap ik zeker! Jammergenoeg heb ik op dit moment 0 patreons terwijl ik dagelijks 10-100 mensen persoonlijk help op social media en ik comments, dus dat werkt niet echt ;(
En ik geef mensen groot gelijk om het minder te vertrouwen hoor. Zou ik ook waarschijnlijk doen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mensen pakken je hier best hard aan. Maar dat heeft meer te maken met de regels die hier op het forum gelden denk ik.
Je zal best moeite en tijd in die video gestoken hebben, maar die hier dumpen en hopen dat ie aanslaat en je wat inkomsten gaat krijgen is niet de bedoeling.
Je zou meer kans maken als je een uitgebreid (discussie) topic aanmaakt, en evt verwijzingen naar je video maakt zonder een winstoogmerk te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je YouTube video hier spammen is niet de bedoeling.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.