Stabiliteit internetverbinding testen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Ik heb het vermoeden dat mijn internetverbinding niet stabiel is en regelmatig weg valt. Nu wil ik dit op de juiste manier monitoren/testen. Via wifi op mijn laptop is wellicht niet de meest betrouwbare manier. Hoe kan ik het beste het dichtste bij de modem/router (experiabox v10) zoiets testen? Ik heb eventueel nog een raspberri pi liggen die ik op de router aan kan sluiten en waarmee ik dit wellicht zou kunnen doen. Alleen heb ik er dan nog geen scherm aan hangen en middelen om de pi te besturen.

Wat is het handigste om de stabiliteit van de verbinding zo dicht mogelijk bij binnenkomst te monitoren?

ik heb al even gezocht op het forum en kwam nog bij dit artikel:
Internet stabiliteit meten gedurende langere periode?

Daar heb ik in ieder geval al een aantal software suggesties uit gehaald om het te meten. Maar ik zit nu even met de vraag ervoor: hoe ik met de hardware het zo dicht mogelijk bij bron kan testen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 11:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Simpelste oplossing: Laptop of pc even aan de kabel, ping een bepaalde host, en dan de ping gewoon laten lopen. Eventuele fluctuaties in pingtijden kan je zo vrij makkelijk zien.

Ik heb zelf Cacti geïnstalleerd op een raspberry pi. Dat is een pingmonitor die je voorziet van grafiekjes (en dus ook inzicht kan geven over de stabiliteit over langere tijd).

Dat geeft je dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cAnwAXs1fUrYodZGaa2uM2-F7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wrexZ43JF1vwytYBbHr06maa.png?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door Spacecowboy op 22-07-2020 12:17 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met een kabel aan het modem is het meest stabiel, inderdaad. De Raspberry Pi zou je via SSH kunnen benaderen en daar (via 'screen') een ping laten lopen.

@^^ Nog mooier. En ook dat kan via SSH, daar hoef je geen scherm+keyboard voor aan de Pi te hangen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 22-07-2020 12:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Deze manual is vrij toegankelijk en helpt je een end op weg: https://community.spicewo...rypi-how-to-install-cacti

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Misschien kun je in aanmerking komen voor een RIPE Atlas probe. Behalve dat je dan bijdraagt aan het RIPE Atlas project, is het meteen ook een doorlopende meting van je eigen internetverbinding.

Ik heb er zelf eentje, resultaten hier te zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 22:55
Wildfire schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:47:
Misschien kun je in aanmerking komen voor een RIPE Atlas probe. Behalve dat je dan bijdraagt aan het RIPE Atlas project, is het meteen ook een doorlopende meting van je eigen internetverbinding.

Dit is interessant, wist niet dat dit bestond! Ga zelf ook eens kijken of ik de software probe kan installeren. En dan eventueel kan opten voor een hardware probe. Klinkt als een goede manier om de stabiliteit te testen.

Gebruik nu zelf de SpeedTest CLI die iedere 15 minuten automatisch vanaf de server afgetrapt wordt. Maar vindt deze niet echt super werken, komt nog wel eens data uit die (naar mijn mening) niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sandolution op 22-07-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Wildfire schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:47:

gelijk maar even aangemeld... eens kijken wat eruit komt.

die raspberry pi ligt toch ongebruikt in de bureaulade, kan die ook nog een keer nuttig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:16:
Met een kabel aan het modem is het meest stabiel, inderdaad. De Raspberry Pi zou je via SSH kunnen benaderen en daar (via 'screen') een ping laten lopen.

@^^ Nog mooier. En ook dat kan via SSH, daar hoef je geen scherm+keyboard voor aan de Pi te hangen. :)
Ga ik proberen. wel nadeel dat de experiabox zo weinig lan poorten heeft. moest er 1 vrij maken voor mijn rpi.
Nu kijken hoe ik die kan benaderen via ssh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad, mijn internet zakte op onregelmatige tijden in elkaar.
Ziggo support was erg behulpzaam, maar op de momenten dat je ze aan de telefoon hrb is er natuurlijk net niks aan de hand.

Heb toen het Pc prgrammaatje pingplotter gedownload en die continue laten pingen naar zowel het modem, een ziggo server en naar google.
Een paar dagen laten lopen en toen je precies zien wanneer de ping tijden begonnen op te lopen.
Met die kennis heeft ziggo het uiteindelijk opgelost, al bleven ze erg vaag over wat het probleem was beweest

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Eerst nog mijn pi op een scherm aansluiten om ssh te kunnen aanzetten en een fixed ip adres te geven. Kan ik daarna aan de slag... Hoop dat het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:23:
Eerst nog mijn pi op een scherm aansluiten om ssh te kunnen aanzetten en een fixed ip adres te geven. Kan ik daarna aan de slag... Hoop dat het wat oplevert.
Da's allemaal niet nodig, hè. Als je een leeg bestand genaamd 'ssh' in de root van 'boot' zet, is SSH automatisch ingeschakeld. Je kunt daarna de Pi op zijn dynamische adres bereiken via de hostname 'raspberrypi'. Dus met PuTTY verbindt je naar pi@raspberrypi.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Pc met pingplotter lijkt me simpeler.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:26:
[...]

Da's allemaal niet nodig, hè. Als je een leeg bestand genaamd 'ssh' in de root van 'boot' zet, is SSH automatisch ingeschakeld. Je kunt daarna de Pi op zijn dynamische adres bereiken via de hostname 'raspberrypi'. Dus met PuTTY verbindt je naar pi@raspberrypi.
ja maar ik had nog geen ssh enabled...nu wel dus dat kan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
[...]

ja maar ik had nog geen ssh enabled...nu wel dus dat kan nu.
SSH had je al kunnen enablen bij het maken van het MicroSD-kaartje. Zie punt 3 in de handleiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ja ik weet het. maar heb het vanochtend al gedaan toen ik de pi aan mijn tv gehangen heb. Had ook gelezen dat het handig was om de pi een fixed ip te geven. maar goed. Dat hoefde niet. en ik kwam er net niet in dus nu alsnog raspberry os er weer opnieuw opgezet. ga gelijk ssh enablen.

en Vnc.
maar kan niet vinden of je VNC op dezelfde manier kunt enablen als dat je SSH kunt enablen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
[...]

en Vnc.
maar kan niet vinden of je VNC op dezelfde manier kunt enablen als dat je SSH kunt enablen.
Oh, wil je een grafische omgeving? Het kan toch allemaal gewoon vanaf de console? ;) Maar goed, ook daar hebben ze wel een handleiding voor, hoor. Dat staat namelijk in dezelfde sectie als die van SSH. Schaam je! :P

Wist je trouwens dat het ook mogelijk is om RDP te gebruiken naar de Pi toe?

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 24-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Oh, wil je een grafische omgeving? Het kan toch allemaal gewoon vanaf de console? ;)

Maar goed, ook daar hebben ze wel een handleiding voor, hoor. Dat staat namelijk in dezelfde sectie als die van SSH. Schaam je! :P
ik ben een ramp als het om zoeken gaat, dat weet ik wel. diverse pagina's op raspberrypi.org bekeken. Maar ik kon niet vinden of ik dat ook zo makkelijk met een bestandje genaamd vnc in de root kan enablen. nou ja, heb het nu via putty gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Alle drie de linkjes waren de eerste hit bij het zoeken met DuckDuckGo naar 'raspberry enable X'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
mee begonnen. Moet er even wat meer tijd voor nemen gezien ik onderstaande krijg als ik de manual doorloop en bij stap 5 kom:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Package mysql-client is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
However the following packages replace it:
  mariadb-client-10.0

Package php5 is not available, but is referred to by another package.

Package php5-mysql is not available, but is referred to by another package.

Package mysql-server is not available, but is referred to by another package.
However the following packages replace it:
  mariadb-server-10.0

Package php5-gd is not available, but is referred to by another package.

Package php5-ldap is not available, but is referred to by another package.

Package php5-snmp is not available, but is referred to by another package.

E: Package 'php5' has no installation candidate
E: Package 'mysql-client' has no installation candidate
E: Package 'mysql-server' has no installation candidate
E: Package 'php5-mysql' has no installation candidate
E: Package 'php5-snmp' has no installation candidate
E: Package 'php5-gd' has no installation candidate
E: Package 'php5-ldap' has no installation candidate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
Alle drie de linkjes waren de eerste hit bij het zoeken met DuckDuckGo naar 'raspberry enable X'. 8)7
ja dat bedoel ik, ik ben een ramp met zoeken. Ik zocht op enable vnc raspberry pi
Wist je trouwens dat het ook mogelijk is om RDP te gebruiken naar de Pi toe?
ja! toevallig gezien toen ik aan het lezen was over het enablen van VNC :-)

[ Voor 22% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:28:
[...]

mee begonnen. Moet er even wat meer tijd voor nemen gezien ik onderstaande krijg als ik de manual doorloop en bij stap 5 kom:
code:
1
E: Package 'php5' has no installation candidate
Je moet even een recentere handleiding zoeken. PHP 5 wordt al jaren niet meer ontwikkeld. En dat kun je best, want:
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:34:
[...]

ja dat bedoel ik, ik ben een ramp met zoeken. Ik zocht op enable vnc raspberry pi
Ook daarmee is het letterlijk de eerste hit op zowel Google, DuckDuckGo, Startpage en Yahoo. 8)7

https://www.google.com/se...+pi&sclient=psy-ab&uact=5
https://duckduckgo.com/?q...rry+pi&t=canonical&ia=web
https://www.startpage.com...+vnc+raspberry+pi&cat=web
https://search.yahoo.com/...toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8

Dus die cacti-handleiding kom je ook wel uit. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Je moet even een recentere handleiding zoeken. PHP 5 wordt al jaren niet meer ontwikkeld. En dat kun je best, want:

[...]
ik zei ook niet dat ik het niet kan. alleen dat ik er wat meer tijd voor moet nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:00:
[...]

ik zei ook niet dat ik het niet kan. alleen dat ik er wat meer tijd voor moet nemen :-)
Maar waarom vraag je wel die tijd van ons dan? Steek dan eerst zelf die tijd erin. Dat is ook veel leerzamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Een pingtest doen via de modem / router zelf is het meest direct. Tussen daar en een ander systeem, heb je ook te maken met de stabiliteit van het LAN netwerk. Misschien is een test via een USB bootable Linux variant wel het meest geschikt.

https://www.kali.org/downloads/

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 24-07-2020 13:09 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Maar waarom vraag je wel die tijd van ons dan? Steek dan eerst zelf die tijd erin. Dat is ook veel leerzamer. ;)
letterlijk genomen heb ik er ook niet om gevraagd :-)

[ Voor 126% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:47:
[...]

letterlijk genomen heb ik er ook niet om gevraagd :-)
Gaan we zo beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
nee... vandaar ook de smiley erachter.

telfort doet er een schepje bovenop blijkbaar. krijg nu de hele tijd al instabiele verbinding, Netflix die het niet aankan en steeds opnieuw moet bufferen. Hier heb je geen cacti voor nodig om dit te constateren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD4JXpIcE-JKRE6q_5Zdqoc0qyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lZn7GpIXHMO4bIbJdh695I4G.png?f=fotoalbum_large

Cacti laat ik even voor wat het is. TEveel requirements die niet beschikbaar zijn en mijn kennis/niveau is nog niet hoog genoeg om te snappen wat ik precies moet doen als er iets anders moet dan in de manual staat omdat het anders is.

Dit lukt al niet bij mij omdat httpd niet meer beschikbaar is. Heb een 'candidate' gekozen (apache2) maar de conf file daarvan aanpassen moet ik me nog in verdiepen.
Dat gaat nog wel wat tijd kosten.

[ Voor 92% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Je kunt heel vlot een indruk krijgen:
Spacecowboy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:15:
Simpelste oplossing: Laptop of pc even aan de kabel, ping een bepaalde host, en dan de ping gewoon laten lopen. Eventuele fluctuaties in pingtijden kan je zo vrij makkelijk zien.
Makkelijker kunnen we het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
EricJH schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:36:
Je kunt heel vlot een indruk krijgen:
[...]
Makkelijker kunnen we het niet maken.
ja dat ga ik nu ook doen. wilde het over langere tijd in een log hebben, maar aangezien cacti installeren niet een a-b-c-tje is (althans, niet voor mij) maar gewoon even op de simpele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Heb de experiabox maar even opnieuw opgestart.

Daarna gepingd vanaf de Pi.
Pingen naar www.kpn.nl geeft een stabiele ping van 7.xx ms. Pingen naar 8.8.8.8 geeft een stabiele ping van 4.xx ms

Geen onregelmatigheden tot nu toe te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Treden de problemen die je ziet op bij apparaten die bedraad of draadloos zijn aangesloten of treden ze op bij beiden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
lastig te zeggen. Ik werk eigenlijk alleen maar draadloos. De Pi is het eerste en enige apparaat dat bedraad aangesloten is.

De rest gaat allemaal via wifi.

Maar de verbinding is heel instabiel vanavond. Ook tv/radio valt steeds weg. En dat gaat wel gewoon bedraad.
Netflix bleef om de haverklap opnieuw bufferen waardoor het stilviel tijdens een film.

[ Voor 38% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Room42 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:58:
[...]

[...]

Ook daarmee is het letterlijk de eerste hit op zowel Google, DuckDuckGo, Startpage en Yahoo. 8)7

https://www.google.com/se...+pi&sclient=psy-ab&uact=5
https://duckduckgo.com/?q...rry+pi&t=canonical&ia=web
https://www.startpage.com...+vnc+raspberry+pi&cat=web
https://search.yahoo.com/...toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8

Dus die cacti-handleiding kom je ook wel uit. (y)
bijna helemaal de handleiding doorlopen (met wat aanpassingen in benodigde packages). tot de laatste stap:
- Open a browser and in the address bar enter: http://HOSTNAME/cacti
* My Cacti Server's hostname is "cacti" so i entered: http://cacti/cacti
* You can also enter the Cacti Server's IP Address in place of the hostname.
Not Found
The requested URL was not found on this server.

Apache/2.4.38 (Raspbian) Server at 192.168.2.1 Port 80

Doe gewoon even een nieuwe from scratch zonder de manual te volgen en door gewoon maar sudo apt-get install cacti te doen.

Eens kijken wat dat oplevert.

[ Voor 6% gewijzigd door DeRooney op 24-07-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

arjoderoon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:29:
lastig te zeggen. Ik werk eigenlijk alleen maar draadloos. De Pi is het eerste en enige apparaat dat bedraad aangesloten is.

De rest gaat allemaal via wifi.

Maar de verbinding is heel instabiel vanavond. Ook tv/radio valt steeds weg. En dat gaat wel gewoon bedraad.
Netflix bleef om de haverklap opnieuw bufferen waardoor het stilviel tijdens een film.
zoals het nu klinkt lijkt het alsof het probleem met name aan de LAN kant zit, en niet zozeer aan de WAN kant. Gezien je meestal draadloos werkt, zou je eens even kunnen kijken of er meerdere routers in de buurt op hetzelfde kanaal zitten, dit kan nog wel eens resulteren in interferentie, waardoor je snelheid nadelig wordt beïnvloed. Je kan een tooltje als Wifi analyzer gebruiken. Deze is er volgens mij zowel voor iOS als Android.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Heb ik al aantal keer gedaan inderdaad.
Op basis daarvan het kanaal ingesteld op het minst gebruikte kanaal. Maar net als dat radio /tv steeds weg valt, dat is enkel bekabeld.

Heb nog een nieuwere v10 in de doos hier liggen. Zal die installeren en gebruiken en kijken of dat verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik lees dat je een Experiabox hebt. Ben je toevallig ook KPN klant? In dat geval kan ik wellicht je verbinding nameten, ik ben namelijk KPN monteur. Misschien dat een meting nog iets laat zien.

In dat geval, stuur even je postcode/huisnummer per DM en dan kan ik even kijken of ik mogelijkerwijs je verbinding kan meten.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 25-07-2020 09:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik ben telfort, maar ja dat is nu gewoon kpn geworden.
ik stuur je zo mijn pc + huis nr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:00
De stabilliteit van je verbinding meten heeft ook weinig te maken met hang hem aan je Experiabox en ping even X host. Mits je echt continu problemen hebt zal je dan altijd zien dat het stabiel is of lijkt.

Dit zal je over langere tijd moeten doen en dan het liefst zelfs met packetloss metingen en naar verschillende websites vanuit mijn vakgebied heb ik al te vaak gezien dat een klant problemen heeft en z'n ping prima stabiel is, echter wel met 10% packetloss waardoor dingen als telefonie, netflix etc gaan stotteren of haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
arjoderoon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:05:
[...]

gelijk maar even aangemeld... eens kijken wat eruit komt.

die raspberry pi ligt toch ongebruikt in de bureaulade, kan die ook nog een keer nuttig worden.
Vandaag m'n probe ontvangen. Ga hem eens aansluiten en kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Ik had me ook aangemeld, maar ik kwam helaas niet in aanmerking.
Dus heb je mooi geluk mee ;)
Ga zelf maar eens kijken naar de software versie op m'n server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Sandolution schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:08:
Ik had me ook aangemeld, maar ik kwam helaas niet in aanmerking.
Dus heb je mooi geluk mee ;)
Ga zelf maar eens kijken naar de software versie op m'n server.
Dit kreeg ik vanochtend in mijn mailbox:
Dear Arjo de Roon,

We are happy to let you know that your probe has been shipped on 2020-08-11 09:16 UTC to the following address:

Kind regards,

RIPE Atlas Team
atlas@ripe.net

Heb ik er straks 2? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Wellicht krijg je ook degene die eigenlijk voor mij was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
je mag hem van me hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:00
Ik heb de mijne al een paar jaar, ideaal voor wat testen :) kunt er nog credits mee verdienen ook zodat je testen kunt doen op de probes en atlassen van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Gok dat ze zijn ingesteld met Geo en ISP gegevens, dus helaas. Ben bezig met de software probe, komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravaoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 11:17

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

Ik heb eigenlijk de zelfde vraag: Hoe meet ik mijn stabiliteit van mijn internet.

Voor ik me ga aanmelden voor een RIPE Atlas probe. (interessant overigens) wil ik kijken of er een mogelijkheid is om het met mijn Synology metingen te verrichten. Die heb ik wel een en geen RaspberyPI :)

Weet iemand of dat er een dergelijke oplossing is?

Ik heb overigens een NAS waar ik geen docker op kan installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:30
ravaoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:17:

Op mijne kan het officieel ook niet, maar het is wel gelukt:
https://tylermade.net/201...unsupported-synology-nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

FRANQ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ook intressant. Dan kan ik ook homebridge draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

ravaoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:17:
Ik heb eigenlijk de zelfde vraag: Hoe meet ik mijn stabiliteit van mijn internet.

Voor ik me ga aanmelden voor een RIPE Atlas probe. (interessant overigens) wil ik kijken of er een mogelijkheid is om het met mijn Synology metingen te verrichten. Die heb ik wel een en geen RaspberyPI :)

Weet iemand of dat er een dergelijke oplossing is?

Ik ben parallel ook maar gaan aanmelden voor een probe. Ze zijn op en ik sta op de wachlijst voor als ze weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravaoo

ravaoo

Kunst is per ongeluk goe

FRANQ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Bij mij krijg ik de melding dat het niet geïnstalleerd kan worden. helaas. Als ik de commentaren lees dan lijkt synology dat af te schermen in nieuwere versies van DSM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 23:35
Als je een Pi hebt liggen; smokeping. Die vertelt je exact wat je wenst te weten. Cacti kan het ook, maar kan/doet daar ook veel meer omheen.

Check deze bijvoorbeeld; https://community.spicewo...g-setup-and-configuration

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1