Ik heb het vermoeden dat mijn internetverbinding niet stabiel is en regelmatig weg valt. Nu wil ik dit op de juiste manier monitoren/testen. Via wifi op mijn laptop is wellicht niet de meest betrouwbare manier. Hoe kan ik het beste het dichtste bij de modem/router (experiabox v10) zoiets testen? Ik heb eventueel nog een raspberri pi liggen die ik op de router aan kan sluiten en waarmee ik dit wellicht zou kunnen doen. Alleen heb ik er dan nog geen scherm aan hangen en middelen om de pi te besturen.
Wat is het handigste om de stabiliteit van de verbinding zo dicht mogelijk bij binnenkomst te monitoren?
ik heb al even gezocht op het forum en kwam nog bij dit artikel:
Internet stabiliteit meten gedurende langere periode?
Daar heb ik in ieder geval al een aantal software suggesties uit gehaald om het te meten. Maar ik zit nu even met de vraag ervoor: hoe ik met de hardware het zo dicht mogelijk bij bron kan testen.
Wat is het handigste om de stabiliteit van de verbinding zo dicht mogelijk bij binnenkomst te monitoren?
ik heb al even gezocht op het forum en kwam nog bij dit artikel:
Internet stabiliteit meten gedurende langere periode?
Daar heb ik in ieder geval al een aantal software suggesties uit gehaald om het te meten. Maar ik zit nu even met de vraag ervoor: hoe ik met de hardware het zo dicht mogelijk bij bron kan testen.