Internet stabiliteit meten gedurende langere periode?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246412

Topicstarter
Hallo Tweakers, Ik maak al lang gebruik van deze site maar aangezien ik nu een vraag heb ik ook maar eens een account aanemaakt.

Terzake:

Inmiddels een maand of 4 glasvezel via Caiway. Deed het altijd prima tot afgelopen zondag. Sindsdien valt het internet regelmatig uit en dit duurt dan 10 a 20 seconden. gebeurt gemiddeld 3 keer per uur.

Contact opgenomen met klantenservice en zij hadden het vermoeden dat het mogelijk aan mijn netwerk hier ligt.

Afgesproken dat ik van de week weer contact opneem, maar voor die tijd wil ik eerst uitsluiten dat het niet aan mijn apparatuur ligt

Ik ben dus opzoek naar software/apparatuur waarmee ik gedurende langere tijd (24 uur+) kan zien hoe vaak/wanneer/hoelang etc. het internet uitvalt. Dit wil ik dan eerst testen via mijn router, maar daarna ook de wifi en kabel op het glasvezelmodem zelf. Dit met mijn pc maar ook een extra laptop

Heeft iemand hier een suggestie hoe ik dit het beste aan kan pakken? Suggesties? Voorkeur voor gratis software. Is er iemand hier die mijj kan adviseren?

Dank voor uw tijd en eventueel advies. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iets als PingInfoView, bijvoorbeeld. Dan ping je gewoon elke x seconden naar een aantal hosts en dat log je. Die hosts kunnen ook interne apparaten zijn, zoals je router, access point en printer.

Anders even googlen naar 'Pinglog'. Daar komen meerdere hits op met tools die ook grafiekjes bijhouden etc.
Dit had je toch wel zelf kunnen bedenken? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 24-08-2019 17:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Anoniem: 1246412 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:00:
zij hadden het vermoeden dat het mogelijk aan mijn netwerk hier ligt.
  • Wat is de reden dat ze dachten dat het aan jouw netwerk lag?
  • Hoe ziet je netwerk er uit? Welke componenten heeft het allemaal (liefst typenummers) en hoe zijn ze aangesloten?
  • Welke onderdelen heb je allemaal bedraad en niet bedraad aangesloten?
  • Wat gebeurd er precies als "het internet uit valt "? Wat werkt er nog wel, wat werkt er niet?
  • Valt internet draadloos uit? Of ook bedraad?

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-08-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
dpinger doet uptime, latency en packetloss, wordt meestal als backend voor populaire monitoring software gebruikt maar kan in principe ook stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 12:48
Gebruik hier smokeping om de latency naar een aantal websites en een vps in de gaten te houden.
Andere optie is misschien pingplotter 14 dagen gratis.

https://oss.oetiker.ch/smokeping/index.en.html
https://www.pingplotter.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 00:10

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Ik heb toevallig sinds deze week ook problemen met mijn Caiway lijn (coax dan wel). Valt af en toe compleet weg en heeft regelmatig packetloss.

Geen idee of het iets met Caiway zelf is, heb ook nog geen contact met ze opgenomen.
Pagina: 1