Heb van de week een nieuwe processor en nieuw geheugen en moederbord gekocht en deze vanmiddag ingebouwd. Toen ik klaar was en ik op de startknop drukte, leek de PC wat te doen, maar ik kreeg geen beeld op mijn computer (ook geen BIOS) en hij bleef steeds opnieuw starten na een seconde of 10. Toen had ik een beetje gezocht wat het probleem kon zijn en werd me aanbevolen om kijken of memory goed zat en het met enkel 1 ram stick te proberen. Had ze er allebei uitgehaald en er 1tje weer opnieuw ingedaan en startte de computer weer op.
Toen ik op de startknop klikte hoorde ik een pof en kwam er rook uit de powersupply vandaan.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is al mijn hardware nu kapot of is een deel misschien nog te redden en hoe kan ik hier achter komen?
Alleen het moederbord, ram en CPU had ik vervangen en de rest deed het voor de upgrade.
Mijn hardware:
ASROCK B450M Pro4
AMD Ryzen 5 3600
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
AMD Vega 56 GPU
RECOM Power Engine 600 Plus II
...
Toen ik op de startknop klikte hoorde ik een pof en kwam er rook uit de powersupply vandaan.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is al mijn hardware nu kapot of is een deel misschien nog te redden en hoe kan ik hier achter komen?
Alleen het moederbord, ram en CPU had ik vervangen en de rest deed het voor de upgrade.
Mijn hardware:
ASROCK B450M Pro4
AMD Ryzen 5 3600
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
AMD Vega 56 GPU
RECOM Power Engine 600 Plus II
...