Toon posts:

Advies desktop systeem: workstation + toekomstig gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Na een jaar of 8 thuis uitsluitend laptops te hebben gebruikt wil ik nu weer een desktop aanschaffen, met als reden dat ik meer power wil en wil kunnen upgraden in de toekomst.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt mijn "daily use" workstation voor hoofdzakelijk kantoortoepassingen en browsen (tig Chrome vensters en tabbladen). Daarnaast wil ik VMware gaan gebruiken om virtual machine(s) te draaien. Videobewerking ben ik ook van plan te gaan doen, dit heb ik tot dusver weinig gedaan omdat de performance van mijn laptops te wensen overliet.

Tot slot wil ik ook zeer goede grafische performance hebben om (met enige regelmaat, maar niet intensief) te kunnen gamen. In eerste instantie wilde ik voor een 2080 (TI) gaan, maar omdat later dit jaar de 30xx serie wordt uitgebracht kies ik nu voor een eenvoudige grafische kaart die over een aantal maanden moet kunnen worden vervangen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu denk ik dat rond de € 2500 zou moeten volstaan. Later komt hier nog de zwaardere grafische kaart bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks bijzonders, gewoon monitor e.d.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga voor power en performance, maar hoef niet per sé overal het beste van het beste (en daarmee duurste) te hebben. In principe ben ik van plan zo'n 5 jaar met dit systeem te gaan doen, met wellicht af en toe een (kleine) upgrade tussendoor. Processor kies ik één keer dus die moet meteen goed zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet (zeer) stil zijn, voor dagelijks gebruik feitelijk onhoorbaar en onder load bij voorkeur ook. Ik heb geen interesse in RGB-verlichting e.d.

Ga je overklokken?
Misschien.

Wat verwacht je van ons?
Een check van de componenten die ik heb samengesteld, en advies voor eventueel andere/betere keuzes. Ik twijfel nog over de processor: AMD 3950X is het neusje van de zalm, maar kan ik niet toch beter voor Intel i7/i9 gaan? Of toch maar een minder snelle processor zoals de 3900, hoewel dat prijsverschil me niet veel uitmaakt en ik dan liever voor overkill ga.

Daarnaast zit ik te kijken naar koeling, hier heb ik nog niets voor geselecteerd en mij is verteld dat luchtkoeling tegenwoordig (bijna) net zo goed is als waterkoeling. Hoor graag jullie mening en input hierover. Ik wil iig geen onderhoud hebben aan de koeling behalve dan af en toe wat fans schoonblazen, maar onderhoud dat nodig is aan (niet-AIO) waterkoelingssystemen heb ik geen zin in.

Onderstaand de componenten die ik na onderzoek heb geselecteerd:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 772,59€ 772,59
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 MASTER€ 356,95€ 356,95
1VideokaartenGigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G€ 79,-€ 79,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 144,90€ 144,90
2Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 168,90€ 337,80
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 155,50€ 155,50
2Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 193,90€ 387,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.234,54

2 SSD's omdat ik RAID 0 denk te gaan gebruiken. En de videokaart is vrij random gekozen uit de lijst van goedkope maar toch voldoende capabele instappers, zoals gezegd wordt deze later vervangen.

Motor-forum.nl

Alle reacties

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
  • De 3950X is inderdaad het neusje van de zalm. Deze heeft echter 16 cores/32 threads. Verwacht je deze volledig te benutten? Hoeveel VMs ga je draaien? Edit je 4K video of 1080p?
  • Waarom dit (dure) moederbord?

• Bananeman
  • Niet online
Tk55 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:58:

De 3950X is inderdaad het neusje van de zalm. Deze heeft echter 16 cores/32 threads. Verwacht je deze volledig te benutten? Hoeveel VMs ga je draaien? Edit je 4K video of 1080p?
Dank voor je snelle reactie, VMs: maximaal 2 (MacOS en Windows VM's).

Video: 4K.
Waarom dit (dure) moederbord?
  • Wifi 6.
  • Snel ethernet (ga ik nu nog niet gebruiken, maar t.z.t. wel vanwege doorvoersnelheid).
  • Voldoende USB poorten incl. USB-C.
  • PCIe 4 (puur om future proof te zijn).
  • (Minder belangrijk) Audioversterker.
In eerste instantie had ik de ASUS ROG STRIX X570-E GAMING in gedachten, maar dan heb je maar 1 M.2 slot beschikbaar.

Ik hoef overigens niet specifiek een "gaming moederbord", dus een vergelijkbaar moederbord is voor mij prima.

Motor-forum.nl

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:38
msi x570 tomahawk misschien qua moederbord

pvoutput

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Future proof Ben je sowieso niet, want de cpu van volgend jaar kan waarschijnlijk al niet op dit bord. Veel b550 borden zijn net zo goed.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die dure 970 EVO's zou ik skippen. Ik heb een 1TB NVMe van Gigabyte voor 135 euro. En voor video editting heb je volgens mij ook veel aan een videokaart. Zou een 1030 dan volstaan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Bananeman
  • Niet online
cricque schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:20:
msi x570 tomahawk misschien qua moederbord
Specs even opgezocht, lijkt idd vergelijkbaar? Zie ik iets over het hoofd?
99ruud99 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:22:
Future proof Ben je sowieso niet, want de cpu van volgend jaar kan waarschijnlijk al niet op dit bord. Veel b550 borden zijn net zo goed.
CPU is idd iets waar ik nu meteen goed mee wil zitten voor de komende jaren. Natuurlijk kan ik niet voorspellen wat ik over een paar jaar wil doen en wat voor performance je dan wel niet nodig hebt, maar ik hoop het met een 3950 (of 3900) toch een behoorlijke tijd uit te kunnen zingen.
zonoskar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:29:
Die dure 970 EVO's zou ik skippen. Ik heb een 1TB NVMe van Gigabyte voor 135 euro. En voor video editting heb je volgens mij ook veel aan een videokaart. Zou een 1030 dan volstaan?
Die Gigabytes ga ik even bekijken, sowieso hoef ik niet voor maximale performance te gaan per kaart omdat ik al een winst boek door RAID 0 te gebruiken.

Die 1030 is bedoeld als tijdelijke oplossing om even vooruit te kunnen, later dit jaar/ergens volgend jaar wil ik upgraden naar een nieuwe kaart uit de nog aan te kondigen GeForce 30xx serie.

Motor-forum.nl

• Bananeman
  • Niet online
Wat is het advies m.b.t. koeling?

Motor-forum.nl

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:38
Moet je even reviews opzoeken voor die tomahawk. 1 van de minst warme moederborden met X570 met uitstekende VRMs. Nog gedacht om dit te kopen, maar wil echt geen fan op het moederbord. Daarom tom maar een b550 zelf gekocht deze week(ASUS b550 f gaming). Maar moest ik iets met een fan gekocht hebben dan was het dat msi moederbord.

YouTube: MSI X570 Tomahawk, The Best X570 Board?

pvoutput

• Bananeman
  • Niet online
cricque schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:13:
Moet je even reviews opzoeken voor die tomahawk. 1 van de minst warme moederborden met X570 met uitstekende VRMs. Nog gedacht om dit te kopen, maar wil echt geen fan op het moederbord. Daarom tom maar een b550 zelf gekocht deze week(ASUS b550 f gaming). Maar moest ik iets met een fan gekocht hebben dan was het dat msi moederbord.

YouTube: MSI X570 Tomahawk, The Best X570 Board?
Dank voor de link, heb even in de Pricewatch gekeken maar hij is uberhaupt nergens leverbaar? pricewatch: MSI MAG X570 Tomahawk WiFi

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
De Aorus Master heeft geweldige VRM, maar is bedoelt voor maximale resultaten bij een overclock. Als ik "misschien" zie staan in je TS, ben ik daar nog niet zeker van. Dan is het een beetje hetzelfde als een Ferrari in z'n 1 rijden :p. Dit is meer een moederbord voor waterkoeling. Ook betwijfel ik of een X570 bord de juiste keuze is. B550 doet er niet voor onder. Misschien wel leuk om te weten dat een R9 3900x met overclock betere resultaten haalt op een B550 Aorus Master dan de X570 equivalent. Dit zie je met meer B550 borden en dat zonder moederbord fan! Ik zie namelijk dat je ook graag een stille pc zoekt.
Bananeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:12:
  • Wifi 6.
  • Snel ethernet (ga ik nu nog niet gebruiken, maar t.z.t. wel vanwege doorvoersnelheid).
  • Voldoende USB poorten incl. USB-C.
  • PCIe 4 (puur om future proof te zijn).
  • (Minder belangrijk) Audioversterker.
Daar staat VRM niet bij. Het gaat je dus voornamelijk om features. PCIe zit op alle X570 en B550 borden icm met een Ryzen processor. Echter bij B550 heb je "maar" 20 lanes en bij X570 40 lanes. Die 40 lanes krijg je alleen maar vol als je 2x een PCI-e 4.0x16 videokaart installeerd + 2x een PCI-e 4.0 x4 M.2 nvme SSD. Dat eerste geval gaat niet gebeuren. Het tweede geval misschien. Echter een goede PCI-e 4.0 nvme met prijs/kwaliteit is nog niet verkrijgbaar. Ik zou daarom een Kingston A2000 aanraden als 1e nvme. Nu zul je denken, dat is die budget ssd? Klopt, maar die is met de laaste firmware retesnel. Net zo snel als een Samsung Evo 970. Het verschil met de 970 Pro ga je niet merken. In de toekomst kun je deze uitbreiden met een PCI-e 4.0 x4 nvme die hopelijk nog veel sneller is. Daarom zou ik ook gewoon een B550 bord aanraden. De MSI B550 Carbon Gaming heeft alles wat je wil in jouw lijstje behalve de audioversterker. Het heeft qua VRM 12+2 fases / 60A. Exact hetzelfde als de X570 Tomahawk.

De 3900x is momenteel bang for buck bij workstations. Wil je meer single core snelheid is de 3900xt te overwegen. Ik denk dat dat niet nodig is. De 3950x is te duur voor wat je krijgt. Kun je nog beter volgend jaar de 3900x verkopen en een 4900x kopen.

Als je van stil houdt, is de Dark Rock Pro koeling en Straight Power 11 psu allebei een verademing.

Voor het geheugen is je budget toerijkend voor 64 GB. De sweetspot is 3200MHz CL16 en het liefst Micron-E chiplets. De Crucial's hebben dat gegarandeerd. Deze dien je te draaien op 3733 MHz CL16 wat de sweetspot is voor performance. De zogenaamde "infinity fabric". De Crucial's hieronder hebben RGB, puur omdat de versie zonder RGB een stukje duurder waren ;).

De build hieronder is gebaseerd op bovenstaand verhaal en vebruikt nog lang niet je budget. Echter is zie nu het nut niet om meer te betalen. Geef het uit eind dit jaar aan een RTX 3xxx kaart en volgend jaar misschien een 4900x en een absurd snelle nvme SSD.

1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 437,43€ 437,43
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Carbon WiFi€ 215,-€ 215,-
1VideokaartenGigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G€ 79,-€ 79,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 144,90€ 144,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K32G32C16U4RL€ 316,35€ 316,35
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 107,81€ 107,81
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.482,28

• Bananeman
  • Niet online
@Djarune Dank voor je uitgebreide posting en lijst met componenten, zeer nuttig!!

Op basis van je posting heb ik al verschillende items aangepast, namelijk het geheugen, SSD's en de voeding. De CPU moet ik nog een ei over leggen: 3950X, 3900XT of 3900X... ben het met je eens dat de 3950X erg/te duur is, maar even kijken waar ik qua totaalplaatje op uitkom en of er nog ruimte is in het budget ;) Verwacht echter dat het een keuze tussen de 3900XT en de 3900X zal worden.

Koeler (Dark Rock Pro) heb ik ook toegevoegd aan het lijstje.

Moederbord ben ik echter nog niet helemaal uit, al is het maar omdat Azerty het door jou geadviseerde MSI board niet levert en ik alles bij hen wil bestellen en laten assembleren. Dat is niet optimaal als ik écht de laagste prijs van alles wil, maar de tijd dat ik pc's in elkaar schroefde ligt achter me. Wat is een alternatieve optie? (Waar ook de Dark Rock Pro koeler op kan worden geplaatst met 4 geheugenmodules, ik las dat bij sommige moederborden één memory slot verloren gaat)

Motor-forum.nl

• Djarune
  • Nu online
Bananeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:16:
@Djarune Dank voor je uitgebreide posting en lijst met componenten, zeer nuttig!!
Graag gedaan :)
Moederbord ben ik echter nog niet helemaal uit, al is het maar omdat Azerty het door jou geadviseerde MSI board niet levert en ik alles bij hen wil bestellen en laten assembleren.
Dit is een goede vervanger:

pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)

Ietsjes mindere VRM, maar betere netwerkcontrolller (Intel ipv Realtek) en iets betere wifi ontvanger.

De Gigabyte B550 Aorus Pro is ook een goede keuze. Iets betere VRM, maar wifi 5.

• zzendon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-03 15:25
Mag ik vragen waarom je voor een 1030 hebt gekozen en niet een 1660 of iets dergelijks?

als je toekomstig wilt gamen zou ik wel een wat duurdere videokaart aanschaffen

• Bananeman
  • Niet online
Djarune schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:58:
[...]

Dit is een goede vervanger:

pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)

Ietsjes mindere VRM, maar betere netwerkcontrolller (Intel ipv Realtek) en iets betere wifi ontvanger.

De Gigabyte B550 Aorus Pro is ook een goede keuze. Iets betere VRM, maar wifi 5.
Ik ga naar de Asus kijken, de Gigabyte valt af omdat ik Wifi 6 wil hebben (ben qua router een paar maanden geleden overgestapt hierop).

De Gigabyte X570 Aorus MASTER is voor mij overigens nog steeds een optie, als ik je goed begrijp is deze vooral nuttig als ik wil gaan overclocken? Ik had "misschien" ingevuld omdat ik dat later nog wil uitzoeken, maar als ik voor een 3900X/3900XT ga i.p.v. de 3950 heb ik natuurlijk nog meer reden om te overclocken ;)

In principe had ik beter "ja" in kunnen vullen, maar sowieso met beleid. En volstaat de Dark Rock Pro 4 nog altijd als ik ga overclocken? Of is waterkoeling dan toch de betere keus?
zzendon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:59:
Mag ik vragen waarom je voor een 1030 hebt gekozen en niet een 1660 of iets dergelijks?

als je toekomstig wilt gamen zou ik wel een wat duurdere videokaart aanschaffen
Klopt, die 1030 is bedoeld als tijdelijke oplossing om even vooruit te kunnen, later dit jaar/ergens volgend jaar wil ik upgraden naar een nieuwe kaart uit de nog aan te kondigen GeForce 30xx serie. Dus gamen zit er voorlopig niet of nauwelijks in, maar dat is geen probleem.

Motor-forum.nl

• Ramon
  • Nu online
@Bananeman Mag ik zeggen dat ik vind dat er hier nogal rare keuzes worden gemaakt? Ik snap dat je denkt dat je nu overkill moet hebben omdat je voorheen last had van laptops die je beperkten maar je huidige selectie zal ook niet ideaal werken denk ik.

Voor videobewerking kan een goede videokaart, afhankelijk van het programma wat je gebruikt, zomaar de rendertijd 4x zo snel maken, dus ik zou gewoon voor een 2070 gaan bijvoorbeeld. 2080 (ti) is imho zijn geld niet waard. Plus, dan kan je meteen gamen, hoef je niet te wachten.

Ik denk verder dat voor jouw taken de 39(50) niets zal toevoegen boven een 3800x en ook 64GB lijkt me overkill. 2 VM's van 8GB each dan heb je nog 16GB over voor de host, lijkt me meer dan zat; je kan altijd nog uitbreiden mocht dat nodig zijn.

Verder ga je natuurlijk voor de beste performance alles aansluiten op ethernet en ga je niet aankloten met onbetrouwbare Wifi, dus een WIFI moederbord lijkt me ook een beetje onzinnig. En SSD's in RAID0 is ook écht niet nodig; ze zijn los snel zat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bananeman
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:29:
@Bananeman Mag ik zeggen dat ik vind dat er hier nogal rare keuzes worden gemaakt? Ik snap dat je denkt dat je nu overkill moet hebben omdat je voorheen last had van laptops die je beperkten maar je huidige selectie zal ook niet ideaal werken denk ik.

Voor videobewerking kan een goede videokaart, afhankelijk van het programma wat je gebruikt, zomaar de rendertijd 4x zo snel maken, dus ik zou gewoon voor een 2070 gaan bijvoorbeeld. 2080 (ti) is imho zijn geld niet waard. Plus, dan kan je meteen gamen, hoef je niet te wachten.
Dit is idd een overweging, omdat ik sowieso natuurlijk geld spendeer aan een instap-kaart wat in feite weggegooid geld is. Tuurlijk, kan hem verkopen en het is niet veel geld, maar toch.

Van de andere kant kan ik prima wachten met gamen, daar zit geen urgentie achter. Dus wachten op de nieuwe GeForce-serie is geen probleem.
Ik denk verder dat voor jouw taken de 39(50) niets zal toevoegen boven een 3800x
Eens, de 3950 is afgevallen. 3900 is nog wel een optie, zal de benchmarks 3900 vs 3800 eens opzoeken.
en ook 64GB lijkt me overkill. 2 VM's van 8GB each dan heb je nog 16GB over voor de host, lijkt me meer dan zat; je kan altijd nog uitbreiden mocht dat nodig zijn.
Op zich mee eens, alleen ga ik nu voor 64 gb op basis van geheugengebruik dat ik nu al heb op mijn laptop met 32 gb geheugen. Natuurlijk, sommige applicaties zijn "gulzig" en pakken feitelijk zo veel mogelijk van wat er beschikbaar is, maar ik zit b.v. op dit moment al op 87% memory usage en heb weinig bijzonders draaien op de achtergrond. Daarnaast wil ik 16 gb toekennen per VM i.p.v. 8.
Verder ga je natuurlijk voor de beste performance alles aansluiten op ethernet en ga je niet aankloten met onbetrouwbare Wifi, dus een WIFI moederbord lijkt me ook een beetje onzinnig.
Op dit moment is bekabeld internet niet mogelijk, kan geen kabel naar mijn werkkamer trekken. In een volgende woning (waarschijnlijk 2021) wil ik dat wél doen. Voor nu dus zo snel mogelijke wifi, ook al is dat een "lapmiddel".
En SSD's in RAID0 is ook écht niet nodig; ze zijn los snel zat.
Dit is idd ook nog een twijfelpunt: 1 of 2 SSD's. Wellicht dat 1 volstaat idd, kan ik later nog altijd bijprikken.

Dank voor je input!

Motor-forum.nl

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je perse wifi6 wilt, kun je ook een PCIe kaartje overwegen (bijv pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (vPro) (hmm die is M.2, deze is PCIe: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200) dan hoeft je mobo niet zo duur te zijn. Slots genoeg neem ik aan.

[Voor 26% gewijzigd door zonoskar op 16-07-2020 09:50. Reden: Geen PCIe kaartje geselecteerd]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Djarune
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:43:
Als je perse wifi6 wilt, kun je ook een PCIe kaartje overwegen (bijv pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (vPro) (hmm die is M.2, deze is PCIe: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200) dan hoeft je mobo niet zo duur te zijn. Slots genoeg neem ik aan.
De M.2 versie heeft nog een extra antenne nodig. De Gigabyte kost meer dan 40 euro. Alleen interessant als TS deze kaart wil verkopen na de verhuizing. Het prijs verschil tussen twee dezelfde kwaliteit B550 borden met of zonder wifi is geen 40 euro. Eerder 20 of minder.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:36
Mijn visie op het geheel.

1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 439,90€ 439,90
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-E GAMING€ 254,05€ 254,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 585,95€ 585,95
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 99,-€ 99,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16Q-64GVKC€ 327,99€ 327,99
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 114,95€ 114,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.037,68

3900 want de 3950 is imo inderdaad veel te duur per core.
De Asus B550E lijkt alles te hebben wat je wenst. Imo zou de pricewatch: MSI MAG B550M Mortar Wifi ook al voldoen als je niet gaat overklokken.
Gelijk een leuke videokaart erbij.
De Define 6 lijkt me niks minder dan de 7.
De extra CPU koeler omdat zo'n Wraith Prism voor langdurige load op deze processor toch wel erg matig is.
Gelijk 64GB geheugen, waarom niet.
Een goede voeding, 650W is zat voor eventueel overklokken en/of een sterkere videokaart.
Toch een iets snellere SSD, volgens mij ga je daar wel baat bij hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee