Kan iemand me de blinde afkeur van oude topics openen e....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972859

Topicstarter
Reageer op oud topic, en is overal zo dat meer of mindere mate niet gewaardeerd wordt.
Werd hier ook gelijk op slot gezet, na dat ik reageerde op één. Als het nog relevant voor sommige
mensen kan zijn, waarom niet, als het nog relevant voor mensen kan zijn in huidige moderne
internet verkeer zelfs. Zou dat echt wel eens willen hebben uitgelegd. Misschien snap ik werkelijk iets niet !
Zie ook dat meestal wordt aangegeven dat alleen kan als nog echt toegevoegde waarde heeft, dat meer de graadmeter is dan maar simpel "het is te oud" klaar uit, wat ik hier een beetje ondervind, stuit me tegen de borst, dus a.u.b. Was mijn zegje er nog even over. Verder zal het mij een zorg zijn, zoeken we ander forum. Zo onverschillig krijgen mensen me zo langzamerhand wel met dat f@X&% botte gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sponsjeee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-02 11:23
Tweakers is nu telegraaf oid toch? Wat verwacht je dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andere eigenaar of zo ? Laat uitleg verder maar over, me wat boven de pet.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 972859 op 15-07-2020 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Standeman

Prutser 1e klasse

@br00ky kan daar het beste antwoord op geven.

my 2 cents:

Het topic gaat over een specifiek probleem van een user 8 jaar geleden. Denk jij dat deze user nog steeds met dit probleem worstelt? Na 8 jaar verder gaan met die discussie heeft geen enkele zin en heeft dan ook geen toegevoegde waarde. Dan kan je beter een nieuw topic openen op het aansluiten van een SSD op een IDE poort als je daar graag over wil discussiëren.

Wat dat betreft is er wel wat voor te zeggen om oude topics automatisch te sluiten wanneer er al een jaar niet in gereageerd is en op verzoek weer opengezet kan worden in het geval van een zinvolle bijdrage.

@sponsjeee Als je niets nuttigs te melden hebt, doe het dan gewoon niet. Overigens is Tweakers onderdeel van De Persgroep (zoals onder aan elke pagina staat vermeld) en heeft niets met de Telegraaf te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 15-07-2020 13:32 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 972859 Maar jij lijkt er wel een sport van te maken om zeer oude topics te kicken. Zoals @Standeman terecht aangeeft is iedereen in zo'n topic doorgegaan met zijn leven.

Als je een oud topic kickt, gaan mensen weer reageren op de eerdere, oude posts alsof het een actuele vraag is. Dat levert een herhaling van zetten op aan het eind van het topic. Dat is natuurlijk niet heel nuttig.

Leuk dat je meedoet maar sluit je gewoon gezellig aan bij de actieve topics. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:27:
@br00ky kan daar het beste antwoord op geven.

my 2 cents:

Het topic gaat over een specifiek probleem van een user 8 jaar geleden. Denk jij dat deze user nog steeds met dit probleem worstelt? Na 8 jaar verder gaan met die discussie heeft geen enkele zin en heeft dan ook geen toegevoegde waarde. Dan kan je beter een nieuw topic openen op het aansluiten van een SSD op een IDE poort als je daar graag over wil discussiëren.

Wat dat betreft is er wel wat voor te zeggen om oude topics automatisch te sluiten wanneer er al een jaar niet in gereageerd is en op verzoek weer opengezet kan worden in het geval van een zinvolle bijdrage.
jij/u haalt nooit info uit topics gestart door anderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 972859 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:32:
[...]
Jazeker wel, dat doet iedereen. Maar die staan daar dus als archief. Als je een aanvullende vraag/discussie wilt starten, kun je een nieuw topic openen. :)

PS: Ik ben geen mod, hoor, maar ik zie het kicken (en het gevolg daarvan) vaak genoeg gebeuren. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 15-07-2020 13:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 972859 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:32:
[...]
Natuurlijk wel. Maar voortborduren op een probleem dat iemand anders had 8 jaar geleden is niet meer relevant. Als je een nieuwe discussie wil starten kan je dat in een nieuw topic doen. Wil je alleen de informatie voor het nageslacht bewaren, dan zijn blogs daar perfect voor.

En verder natuurlijk wat @Room42 ook zegt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je wat met oudere hardware nog redt, dan ben je niet doorgegaan met je leven "tjonge jonge". Wat moet je met zo'n statement. Maar ik ga kappen, want einde op deze manier steeds verder uit zicht. Is me van hart hoe er over dacht, mooi dat dat kon, ga verder geen elleboog draaien om mijn zin door te drijven (moest er ook nog eens bij komen), dat idee er verder niet achter.

Ps Ja, heb wat oudere hardware, kom automatisch op ouder topic, maar verder niet dat het me er om te doen is of iets, om tegen hielen te schoppen, zelf niet het idee. Maar denk er over wat u wil, moet u zelf maar weten, ga echt niet hoog en laag springen om u van die gedachte af te helpen ofzo, zal me verder wat..

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 972859 op 15-07-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zou van mij ook wel iets minder mogen als oud=dicht. Soms gaat het gewoon ontopic door. Dat is imo prima.

Vaak wordt een eigen vraag in een oud topic gedumpt, dan kan ik me prima vinden in sluiten. Topic kapen is niet ok vind ik

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 972859 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:36:
Als je wat met oudere hardware nog redt, dan ben je niet doorgegaan met je leven "tjonge jonge". Wat moet je met zo'n statement.
Je leest me volledig verkeerd!

Wat ik bedoel is dat het topic dat iemand op een moment start, op dat moment speelt. Na het verlaten van het topic, is men verder gegaan met zijn/haar hobby, probleem, uitdaging, plezier. Acht jaar later is dat echt niet meer relevant voor die persoon.

Oude hardware is leuk
Maar ik ga kappen, want einde op deze manier steeds verder uit zicht. Is me van hart hoe er over dacht, mooi dat dat kon, ga verder geen elleboog draaien om mijn zin door te drijven (moest er ook nog eens bij komen), dat idee er verder niet achter.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt. Dat is nergens voor nodig. :(:)
Ps Ja, heb wat oudere hardware, kom automatisch op ouder topic, maar verder niet dat het me er om te doen is of iets, om tegen hielen te schoppen, zelf niet het idee. Maar denk er over wat u wil, moet u zelf maar weten, ga echt niet hoog en laag springen om u van die gedachte af te helpen ofzo, zal me verder wat..
Dat is juist fantastisch. Niks zo leuk als nostalgische hardware nieuw leven inblazen. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 15-07-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Anoniem: 972859 ik denk dat ook meespeelde dat je vooral beschreef hoe iets in XP bij jou werkend was. Niet alleen is XP eigenlijk niet meer heel actueel, zelfs Windows 7 (veel recenter) is al end of life.

Ik kan me voorstellen dat jouw bijdrage dan misschien nog door 1 persoon in NL ooit gebruikt gaat worden, als die persoon al de goede Google-opdracht zou intikken.

Echter, dank voor je bijdrage en meedenken hoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

sponsjeee schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:21:
Tweakers is nu telegraaf oid toch? Wat verwacht je dan :X
Huh?
Nee. Tweakers is van DPG Online Services B.V. en dat is geen TMG.
Gelukkig maar! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 15-07-2020 13:44 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als laatste, ligt aan mij misschien, maar ik post wel eens met idee, dat iemand, wie weet wanneer of waar vandaan, op topic stuit, en een aanvulling op zo'n topic kan voor diegéne nog relevant zijn, die tot dan toe nog niet heeft deelgenomen eraan, kan alleen maar meerwaarde zijn. Weet niet technische aspect, leek mij dat topic snel genoeg uit de aandacht verdwijnt als mensen, vervolgens voor grootste gedeelte weer links laten liggen. Dus zag zelf iig het negatieve er niet echt van in. Maar zal er hier om denken voortaan, hier dus niet gewenst.

PS aan moderater, per ongeluk dubbel gepost, snap zelf ook dat dat niet nodig is harlekijn.

PS Dat idd verkeerd begrepen, over doorgegaan zijn met hun leven (taal bariere denk ik).

Ik kap, doeg. kom ook al onder psychoanalyse nog voor ik er erg in heb (voelde mij al zonder twijfel aangevallen blijkbaar, en dat is jammer, zeker weten). Amahoela DOEGGG.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 972859 op 15-07-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 972859 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:47:
[...] Weet niet technische aspect, leek mij dat topic snel genoeg uit de aandacht verdwijnt als mensen, vervolgens voor grootste gedeelte weer links laten liggen. Dus zag zelf iig het negatieve er niet echt van in. Maar zal er hier om denken voortaan, hier dus niet gewent.
Ik snap wat je bedoeld maar inderdaad is het verkeer hier zo groot dat een topic snel opgepakt wordt in de Avtieve topics. Maar mensen beginnen dan met lezen aan het begin van het topic, zonder naar de datum te kijken. En zo ontstaat het dus dat mensen inhoudelijk reageren op hele oude vragen, met alle herhaling van dien.
PS aan moderater, per ongeluk dubbel gepost, snap zelf ook dat dat niet nodig is harlekijn.
offtopic:
Dit vind ik dan wel weer kinderachtig van je. :/ Wij spreken jou ook gewoon op een normale toon aan, toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 15-07-2020 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Prima oud topic wat voor deze vraag gerecycled had kunnen worden om een beetje in stijl te blijven...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Anoniem: 972859
Ik snap dat mensen regelmatig nog wat op te merken hebben aan een oud topic. Ikzelf ben ook crew op een programmeerforum, en daar gebeurt het ook dikwijls. Als het nou vrij recent is, dan laat ik het staan. Maar soms zijn het kicks van maanden tot jááren oud. Dan gaat het topic gewoon op slot om te voorkomen dat het probleem van de topicstarter (die na al die tijd er geen aandacht meer aan besteed lijkt te hebben) opeens weer uitbloeit tot een discussie omdat mensen niet inzien dat het topic bijv. 4 jaar oud is. Soms is het gewoon erg gedateerd om nog in te reageren.

Kortgezegd: Het is gewoon irritant en verwarrend om een oude discussie aan te zwengelen. Eventueel kan je gewoon de topicstarter PM'en met de vraag of het gelukt is. Die kan dan (in de meeste gevallen) het topic wel even editten.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1