outerspace schreef op 04 december 2003 @ 09:06:
dus als ik een TR zou sturen, zou ik dan moeten plaatsen van dat de user die het topic nutteloos heeft gekickt en dat het dan dicht kan gaan.
Of zou ik een TR plaatsen, maar vermelden dat hij in een topic reageerd ,van 2 jaar geleden, om een oude discussie weer op te rakelen.

Want anders stuur ik blijkbaar een TR die nergens voor nodig is.
Nou en dan is dat maar zo.

. Dat is helemaal niet erg. Jij vond het nodig om een mod te attenderen van "kijk hier eens naar", dat is heel prettig als mensen dat doen. Het hoeft niet te betekenen dat jij alleen maar dingen meldt die fout
zijn. Dat is een groot misverstand. Als jij iets ziet wat je fout
vindt en je vindt het nodig dat een mod daar even naar kijkt, dan meld je dat met een topic report

.
imo klopt er dan iets niet.
Ik vind een topic van 2 jaar geleden kicken, niet goed. Ook niet om een discussie op te vatten. Je kan dan beter gewoon een nieuw topic openen. Ook voor een discussie.
Je hebt inderdaad een punt qua: "ik heb dit probleem ook".
Sja, toch is hier niet een policy voor te bedenken, je hoeft ook niet altijd alles in regeltjes uit te drukken. Het is aan het inzicht en de mening van een mod om te bepalen of iets nuttig gekickt is of niet. Je kan wel allemaal regels bedenken en allemaal extreme uitzonderingen daarop, maar met een beetje gezond verstand kom je er wel.
Als een topic twee weken oud is en je hebt hetzelfde probleem, dan kan je daarin verdergaan, als een topic 5 jaar oud is en je post alleen "heb ik ook!!" dan is dat nutteloos, als je een discussie van 2 jaar geleden over breedbeeld tv's hebt, dan kan die prima doorgezet worden, het is niet erg dat mensen dan op argumenten van 2 jaar geleden reageren, als je een discussie over een politieke kwestie van 2 jaar geleden nu weer omhoog kickt met iets nutteloos is dat nutteloos en wordt dat gesloten... En dan heb je dus de extremen... Wat nou als een topic 5 maanden oud is en jij een probleem ook hebt? Moeten we een "6 maanden grens" gaan invoeren of andere onnodige regels als het op inzicht ook gewoon prima gaat?
In principe mag je hier vanuit gaan: Elk probleem verdient zijn eigen topic, als je maar geprobeerd hebt het zelf op te lossen en je geen topic opent als de vraag en het antwoord er al 10 keer staan en makkelijk te vinden is. Open je wel een topic en is de vraag wel al vaker langsgeweest, geef dan aan dat je die topics gezien hebt en waarom je niets aan de antwoorden had... Dan is er dus ook niets aan de hand. En als er op dat moment twee topics tegelijk actief dreigen te zijn, of als een onderwerp nét al een keer besproken is, dan kan er wel naar verwezen worden... Maar misschien ook weer niet.
Moet dat echt helemaal in regeltjes gevat gaan worden? Lijkt me niet eerlijk gezegd... Een oude discussie voortzetten kan soms wel, soms niet, dat is aan het inzicht en de mening van de moderator. Users mogen meedenken en kunnen als ze denken dat dat nodig is even een TR neerplanten. Dat is altijd handig en prettig. Een mod kan dan beslissen of er iets mee gedaan wordt of niet

.
[
Voor 24% gewijzigd door
JvS op 04-12-2003 11:10
]