Oude topics kicken

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
m'n 2e post in LA vandaag ;)

Bijvoorbeeld Inbelprobleempje...

Ik snap het "beleid" niet zo goed. Waarom mag je een oud topic niet kicken als je een zelfde probleem hebt? Is het dan niet beter dat IF topic_age > 2 jaar THEN slotje ofzo? Dan ben je meteen van dit soort gezeik af. Nu geef je een user de mogelijkheid deze "fout" te maken, beter voorkomen lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86363

Dit lijkt wel erg op een topic van vorige week: Recyclen van topics: ja of nee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die vraag had ik ook willen stellen. Het lijkt erop dat er nog geen beleid is; Webcam showoff. is ook na twee jaar weer geschopt en die is nog wel open.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
* G F0rce 1 zit met exact dezelfde vraag

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Korakal

Up up up!

mikejarod schreef op 03 december 2003 @ 23:20:
Bijvoorbeeld Inbelprobleempje...

Ik snap het "beleid" niet zo goed. Waarom mag je een oud topic niet kicken als je een zelfde probleem hebt?
Ik heb het nog wel duidelijk erbij gezet waarom!
Korakal schreef op 03 december 2003 @ 23:14:
:o doe maar niet zo'n heel oud topic kicken; mensen gaan reageren op hele oude posts dan...
Veel mensen hebben niet in de gaten dat het zo'n oud topic en/of lezen alleen de startpost en gaan daar vervolgens weer op reageren. Dat wordt dus een zooitje in zo'n topic.

[edit]
Lieve Adjes FAQ << hier staat 'ie ook wel mooi uitgelegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 03-12-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pven schreef op 03 december 2003 @ 23:22:
Die vraag had ik ook willen stellen. Het lijkt erop dat er nog geen beleid is; Webcam showoff. is ook na twee jaar weer geschopt en die is nog wel open.
ehm, alsof modjes 24/7 zitten te turen naar hun forum's om te modden?
komop, die is een paar minuten geleden gekicked :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Dat topic is niet eens een half uur geleden geschopt, dus nu al oordelen over het sluitbeleid is een beetje te vroeg. De modjes die in GT kunnen modden hebben het topic misschien nog niet gezien :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Recyclen van topics: ja of nee? dus ja.

IF ((overeenkomst > 90%) AND NOT (relevant(veroudering (HARDWARE && SOFTWARE) OR bullshit(replies)) THEN ctrl-F4 ELSE slot(topic_id) :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 20:25
Het ligt ook aan de manier van schoppen; iemand die een topic schopt met de melding "Dit heb ik ook", zal een andere actie kunnen verwachten dan iemand die laat weten wat hij allemaal geprobeerd heeft, in hoeverre hij verder is gekomen dan de originele topicstarter, etc etc

Oftewel: het hangt er vanaf. En het feit dat een topic nog open is, de ander dicht...hoeft niet te betekenen dat er geen policy is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Samengevat:

Voorbeeld1: [oud topic]
User maakt lompe opmerking op post van voor de jaartelling -> gaat dicht

Voorbeeld2: [oud topic]
User geeft aan hetzelfde probleem te hebben als TS, maar geeft weinig info -> gaat dicht

Voorbeeld 3: [oud topic]
User geeft aan hetzelfde probleem te hebben als TS, geeft [voldoende] info wat hij extra heeft geprobeerd (dus nuttige aanvulling op topic) -> blijft open?

Begrijp ik dat zo goed :?

Waarom bij voorbeeld 3 niet sluiten en User laten verwijzen naar [oude topic]? In dat geval kan je zoals ik al zei (alle) oude topics op slot doen, en ben je van dit hele verhaal af. Dan hoef je als mod hier niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Alle oude topics op slot doen gaan we mooi niet aan beginnen :o. Als een user een topic kickt om een geldige reden (jouw voorbeeld 3 dus) dan mag die best open blijven, een nieuw topic hoeft dan simpelweg niet omdat er vaak genoeg relevante info en probeersels staan in het oude topic om daarop door te gaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een oude discussie voortzetten is ook iets anders dan een topic met een probleem omhoog kicken en zeggen "dat heb ik ook", dan kan je beter een eigen topic openen en verwijzen naar dat andere topic.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 22:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dus als ik een TR zou sturen, zou ik dan moeten plaatsen van dat de user die het topic nutteloos heeft gekickt en dat het dan dicht kan gaan.
Of zou ik een TR plaatsen, maar vermelden dat hij in een topic reageerd ,van 2 jaar geleden, om een oude discussie weer op te rakelen. :?
Want anders stuur ik blijkbaar een TR die nergens voor nodig is.
JvS schreef op 04 december 2003 @ 00:31:
Een oude discussie voortzetten is ook iets anders dan een topic met een probleem omhoog kicken en zeggen "dat heb ik ook", dan kan je beter een eigen topic openen en verwijzen naar dat andere topic.
imo klopt er dan iets niet.
Ik vind een topic van 2 jaar geleden kicken, niet goed. Ook niet om een discussie op te vatten. Je kan dan beter gewoon een nieuw topic openen. Ook voor een discussie.
Je hebt inderdaad een punt qua: "ik heb dit probleem ook".

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 04-12-2003 09:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook nog een paar eigen topics staan waar wel een antwoord in gegeven is, maar ik nog geen tijd heb gehad om het antwoord uit te proberen.

Als dat antwoord niet werkt, mag ik dat dan kicken? (oude hardware loopt niet weg en verouderd niet, waardeloos is het toch al)

En een klein beetje lol @ sommige slotjes in LA: TFC 1.5 Bots??
Ik wilde dat ik zo veel geduld had :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 04 december 2003 @ 10:00:
En een klein beetje lol @ sommige slotjes in LA: TFC 1.5 Bots??
Ik wilde dat ik zo veel geduld had :P
offtopic:
ik snap niet wat er mis is met dat topic, probleem is toch niet opgelost, en dat die TS nu 3 jaar geleden zo snel kickte moet toch niet de reden zijn?
Ook als ik een vraag over windows 2000 stel hoop ik toch ook niet als antwoord te krijgen: "Windows XP is er al"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

outerspace schreef op 04 december 2003 @ 09:06:
dus als ik een TR zou sturen, zou ik dan moeten plaatsen van dat de user die het topic nutteloos heeft gekickt en dat het dan dicht kan gaan.
Of zou ik een TR plaatsen, maar vermelden dat hij in een topic reageerd ,van 2 jaar geleden, om een oude discussie weer op te rakelen. :?
Want anders stuur ik blijkbaar een TR die nergens voor nodig is.
Nou en dan is dat maar zo. :P. Dat is helemaal niet erg. Jij vond het nodig om een mod te attenderen van "kijk hier eens naar", dat is heel prettig als mensen dat doen. Het hoeft niet te betekenen dat jij alleen maar dingen meldt die fout zijn. Dat is een groot misverstand. Als jij iets ziet wat je fout vindt en je vindt het nodig dat een mod daar even naar kijkt, dan meld je dat met een topic report :).
imo klopt er dan iets niet.
Ik vind een topic van 2 jaar geleden kicken, niet goed. Ook niet om een discussie op te vatten. Je kan dan beter gewoon een nieuw topic openen. Ook voor een discussie.
Je hebt inderdaad een punt qua: "ik heb dit probleem ook".
Sja, toch is hier niet een policy voor te bedenken, je hoeft ook niet altijd alles in regeltjes uit te drukken. Het is aan het inzicht en de mening van een mod om te bepalen of iets nuttig gekickt is of niet. Je kan wel allemaal regels bedenken en allemaal extreme uitzonderingen daarop, maar met een beetje gezond verstand kom je er wel.

Als een topic twee weken oud is en je hebt hetzelfde probleem, dan kan je daarin verdergaan, als een topic 5 jaar oud is en je post alleen "heb ik ook!!" dan is dat nutteloos, als je een discussie van 2 jaar geleden over breedbeeld tv's hebt, dan kan die prima doorgezet worden, het is niet erg dat mensen dan op argumenten van 2 jaar geleden reageren, als je een discussie over een politieke kwestie van 2 jaar geleden nu weer omhoog kickt met iets nutteloos is dat nutteloos en wordt dat gesloten... En dan heb je dus de extremen... Wat nou als een topic 5 maanden oud is en jij een probleem ook hebt? Moeten we een "6 maanden grens" gaan invoeren of andere onnodige regels als het op inzicht ook gewoon prima gaat?

In principe mag je hier vanuit gaan: Elk probleem verdient zijn eigen topic, als je maar geprobeerd hebt het zelf op te lossen en je geen topic opent als de vraag en het antwoord er al 10 keer staan en makkelijk te vinden is. Open je wel een topic en is de vraag wel al vaker langsgeweest, geef dan aan dat je die topics gezien hebt en waarom je niets aan de antwoorden had... Dan is er dus ook niets aan de hand. En als er op dat moment twee topics tegelijk actief dreigen te zijn, of als een onderwerp nét al een keer besproken is, dan kan er wel naar verwezen worden... Maar misschien ook weer niet.

Moet dat echt helemaal in regeltjes gevat gaan worden? Lijkt me niet eerlijk gezegd... Een oude discussie voortzetten kan soms wel, soms niet, dat is aan het inzicht en de mening van de moderator. Users mogen meedenken en kunnen als ze denken dat dat nodig is even een TR neerplanten. Dat is altijd handig en prettig. Een mod kan dan beslissen of er iets mee gedaan wordt of niet :).

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 04-12-2003 11:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mikejarod schreef op 03 december 2003 @ 23:20:

Is het dan niet beter dat IF topic_age > 2 jaar THEN slotje ofzo? Dan ben je meteen van dit soort gezeik af. :?
misschien is dit een beetje schelden in de kerk, maar het valt me op dat je een technische oplossing zoekt voor iets waarvan nu gevraagd wordt het met 'inschattingsvermogen' op te lossen.
Slotjes vallen niet met geautomatiseerde processen te zetten, daarvoor is ook inschatting nodig.

GoT is als community slecht beperkt te vatten onder definieerbare algorithmes:
of een kick te prefereren valt boven een nieuw topic ligt compleet af van het probleem, voorgaande reacties.

In dit geval betrof het een inbelprobleem met een analoog modem, wat misschien zou verklaren waarom het kicken van een eerder topic hierover nuttig zou kunnen zijn, in dat topic zou dan al een serie gerelateerde oplossingen besproken zijn.

in dat topic was dat echter zeker niet het geval, het topic was niet opgelost en het leek te zijn doodgebloed omdat het hele probleem onduidelijk bleef; het leek te zijn blijven hangen in de omschrijving wat nu wel en niet gebeurde aan datatransfer over de verbinding;
in dat geval werkt de switch naar een ander probleem enkel verwarrend en zullen veel mensen juist op de beginpost ingaan en over die onderwerp-switch heenlezen.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 04-12-2003 11:19 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 22:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JvS schreef op 04 december 2003 @ 11:05:
[...]
Nou en dan is dat maar zo. :P. Dat is helemaal niet erg. Jij vond het nodig om een mod te attenderen van "kijk hier eens naar", dat is heel prettig als mensen dat doen. Het hoeft niet te betekenen dat jij alleen maar dingen meldt die fout zijn. Dat is een groot misverstand. Als jij iets ziet wat je fout vindt en je vindt het nodig dat een mod daar even naar kijkt, dan meld je dat met een topic report :).
Gelezen Gesnapt Gesnopen. Bedankt ;)
Als een topic twee weken oud is en je hebt hetzelfde probleem, dan kan je daarin verdergaan, als een topic 5 jaar oud is en je post alleen "heb ik ook!!" dan is dat nutteloos, als je een discussie van 2 jaar geleden over breedbeeld tv's hebt, dan kan die prima doorgezet worden, het is niet erg dat mensen dan op argumenten van 2 jaar geleden reageren, als je een discussie over een politieke kwestie van 2 jaar geleden nu weer omhoog kickt met iets nutteloos is dat nutteloos en wordt dat gesloten... En dan heb je dus de extremen... Wat nou als een topic 5 maanden oud is en jij een probleem ook hebt? Moeten we een "6 maanden grens" gaan invoeren of andere onnodige regels als het op inzicht ook gewoon prima gaat?
Ik snap dat je hiermee helemaal gelijk heb. Je kan ook helemaal geen ruk mee.
Als je nou een topic nutteloos omhoog schopt dan gaat hij dus dicht.
Als je nou een topic zinvol omhoog schopt dan mag het, maar hij mag ook een nieuw topic openen.
In principe mag je hier vanuit gaan: Elk probleem verdient zijn eigen topic, als je maar geprobeerd hebt het zelf op te lossen en je geen topic opent als de vraag en het antwoord er al 10 keer staan en makkelijk te vinden is. Open je wel een topic en is de vraag wel al vaker langsgeweest, geef dan aan dat je die topics gezien hebt en waarom je niets aan de antwoorden had... Dan is er dus ook niets aan de hand. En als er op dat moment twee topics tegelijk actief dreigen te zijn, of als een onderwerp nét al een keer besproken is, dan kan er wel naar verwezen worden... Maar misschien ook weer niet.
^^^
Moet dat echt helemaal in regeltjes gevat gaan worden? Lijkt me niet eerlijk gezegd... Een oude discussie voortzetten kan soms wel, soms niet, dat is aan het inzicht en de mening van de moderator. Users mogen meedenken en kunnen als ze denken dat dat nodig is even een TR neerplanten. Dat is altijd handig en prettig. Een mod kan dan beslissen of er iets mee gedaan wordt of niet :).
Ok. Ik snap je verhaal. Bedankt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Het 'beleid' varieert ook nog per forum. In Programming & Webscripting hebben we bijvoorbeeld liefst geen kicks whatsoever, tenzij het a) recent is en b) meer dan 98% aansluit. Zie curry684 in "Recyclen van topics: ja of nee?" :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom eigelijk topic kicken?

Ik denk dat je veel beter het topic kan aanhalen in je topicstart (geef je meteen aan gezocht te hebben met de GoT search) . Uitleggen dat het probleem in dat topic ook besproken wordt en dat de oplossingen die daar geboden worden (als die geboden worden) niet werken.

Lijkt mij toch veel makkelijk :). Geef me nu eens een reden waarom je het topic zou moeten kicken :) ? Een nieuw topic is toch veel overzichtelijker dan een oud topic.

Zal vast wel een reden voor zijn, maar ik kan het even niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We Are Borg schreef op 04 december 2003 @ 13:40:
Lijkt mij toch veel makkelijk :). Geef me nu eens een reden waarom je het topic zou moeten kicken :) ? Een nieuw topic is toch veel overzichtelijker dan een oud topic.

Zal vast wel een reden voor zijn, maar ik kan het even niet bedenken.
Een topic kicken hoeft van mij ook (bijna) nooit - een nieuw topic starten met de juiste uitleg, precies jouw situatie en de extra info die er altijd is zal IMHO bijna altijd de voorkeur hebben. Maar uitzonderingen zijn er altijd.

Wat dat betreft zouden de grote uitroeptekens bij oudere topics genoeg moeten zijn. Maar meteen sluiten vind ik ook weer wat te ver gaan, alleen al omdat de status van een topic toch iets (niet alles, maar iets) zegt over of het de moeite is het te bekijken in de search :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar meteen sluiten vind ik ook weer wat te ver gaan, alleen al omdat de status van een topic toch iets (niet alles, maar iets) zegt over of het de moeite is het te bekijken in de search
in P&W lossen we dat op met een tijdelijk slot. De topic gaat op slot, en vervolgens wordt er een reminder in DC (devschuur crewforum) gepost. Een aantal dagen later wordt ie dan weer open gegooid, en dan is de topic dus uit de topiclijst

Of je trasht de laatste post, maar dat is een beetje irritant als er al meerdere mensen gepost hebben

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Erkens schreef op 03 december 2003 @ 23:25:
[...]

ehm, alsof modjes 24/7 zitten te turen naar hun forum's om te modden?
komop, die is een paar minuten geleden gekicked :/
Jaja, I know ; ik was verwend door de snelle sluiting van Inbelprobleempje... en dacht dat alles daarom zo snel dicht zou kunnen gaan. O-)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

Stoney3K

Flatsehats!

Kunnen we dan niet zeggen dat ALLE topics ouder dan 2 jaar of 1 jaar of <vul zelf leeftijd in> gewoon dicht gaan, zodat ze wel nog te lezen zijn maar geen reply meet te posten is? Als iemand een probleem heeft soortgelijk aan wat TS een tijd terug had kan ie het toch gewoon quoten met Ctrl-Copy + Ctrl-Paste?

Misschien handig als we één topic open houden over dit onderwerp. Maakt niet uit of het mijn topic (Topic 838473: "Recyclen van topics:Ja of nee?") of dit topic is.

[ Voor 31% gewijzigd door Stoney3K op 06-12-2003 16:17 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Stoney3K schreef op 06 december 2003 @ 16:13:
Kunnen we dan niet zeggen dat ALLE topics ouder dan 2 jaar of 1 jaar of <vul zelf leeftijd in> gewoon dicht gaan, zodat ze wel nog te lezen zijn maar geen reply meet te posten is? Als iemand een probleem heeft soortgelijk aan wat TS een tijd terug had kan ie het toch gewoon quoten met Ctrl-Copy + Ctrl-Paste?
Het voorkomt inderdaad wel nodeloos kicken.
Misschien handig als we één topic open houden over dit onderwerp. Maakt niet uit of het mijn topic (Topic 838473: "Recyclen van topics:Ja of nee?") of dit topic is.
Laat "Topic 838473: "Recyclen van topics:Ja of nee?"" maar gewoon lekker wegzakken, daar is al meer dan twee weken niet in gereageerd. Een slotje lijkt me nu overbodige moeite.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1