Veel lof, maar één klacht.

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Ik zit nu een paar weken hier op dit uitermate roelleerende en schopkondige forum en heb eigenlijk maar één dingetje te melden.

Ik had in het wetenschap forum een topic geopend over waarom urine geel is. hier zat binnen 5 minuten een slotje op met de slecht onderbouwde zin "vies verhaal en zoek maar elders" eronder. Waarom valt urine niet onder wetenschap? Als wetenschap érgens over gaat, dan is het wel over het menselijk lichaam. En als je urine en fecaliën een vies onderwerp vind, vind ik dat eigenlijk een beetje kinderachtig. Ik dacht dat we daar nou wel overheen waren... En er werd wel degelijk gereplied op de topic.
Als iemand mij kan uitleggen waarom mijn topic werd gebanned, ben ik erg blij.

voor de rest 2 dikke duimen in de lucht voor dit extreem schopkondige forum!!!!
Keep up the good work!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is W&L wat meer voor de echt diepgaande discussies.

Waarom urine geel is, is niet echt een discussie waardig. ZO'n vraag had dan ook beter in Stuffis Generalis kunnen staan. Dat is een serieus forum voor vragen die niet veel betrekking hebben op computers en dergelijke.

Stuffis generalis is een forum dat je te zien krijgt nadat je 30 dagen lid bent en 50 posts gemaakt hebt. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je in W&L een topic opent, moet hij informatie bevatten (het liefst een bron erbij), je moet een stelling innemen, die je met argumenten onderbouwd.

Trouwens, lees even de W&L FAQ door (die staat bovenin de topiclijst), daar staan dit soort dingen in.

En dan nu nog een antwoord op je vraag: uitwerpselen zijn bruin vanwege de werking van gal op je uitwerpselen (anders zou het een grijze massa zijn).

Urine is geel doordat de afvalstoffen die erin zitten geel zijn (je merkt ook dat als je ziek bent geweest je veel gelere urine hebt, dit komt door een gigantische hoeveelheid afvalstoffen die je lichaam verwerkt als je weer beter wordt).

Zo is het mij iig geleerd bij biologie :)

• Fubaruba
aha, volgens mij ben ik dat nog niet :'( but soon!!! >:)

• Fubaruba
thnx m8

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 augustus 2001 15:03 schreef daFubar het volgende:
thnx m8
Maareh welkom hoor :)

Heb je ook de faq al gelezen? Dat is best een leuk verhaal om ff door te spitten, en het scheelt je heel veel vragen enzo!

deze dus ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

zondagochtend is m'n urine altijd donkerder (met name na een flinke hoeveelheid bier)

*sugth* nogal logisch dat een dergelijk onderwerp wordt gesloten.... verder is het oOK een rtfm-vraag ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:31

Elvhenk

Madam Mikmak

Tja, ik geloof dat alles al gezegd is, ik kan er nog aan toevoegen dat W&L niet bedoeld is als vraagbaak. Het gaat om discussies op nivo, en over de kleur van urine valt nauwelijks te discussieren.
De faq veronderstel ik als bekend, zeker omdat ie luid en duidelijk bovenaan staat. Vandaar mijn korte afsluitzin.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

Op woensdag 08 augustus 2001 16:55 schreef chem het volgende:
zondagochtend is m'n urine altijd donkerder (met name na een flinke hoeveelheid bier)
Dan zou ik ff langs een dokter gaan :) Door de alcohol wordt de verwerking van het ADH (anti dieuretisch hormoon, zeg maar het antiplas hormoon) sterk verminderd - oftewel je pist veel meer, zonder dat er voldoende vocht uit wordt gehaald. Daardoor is de concentratie afvalstoffen veel lager en de kleur dus in principe minder.

De hoofdpijn 's ochtends ontstaat dan ook omdat je hersens te weinig vocht uit het bloed kunnen halen, dat heb je immers allemaal uitgeplast of ga je 's ochtends uitplassen. En vandaar ook kreten als nadorst, droge waffel, you name it.

Ik had het graag in W&L willen posten maar daar was het topic net gesloten :+
Pagina: 1