Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 15:44
Hallo, ik heb een NVidia Shield Pro 2019 met daarop de laatste Kodi.
Bij afspelen van 4K-videos van een WD-Elements 5TB (USB3) die dus rechtstreeks is aangesloten moet hij geregeld de buffer inhalen.
Vanaf een USB3-stick (Sandisk Extreme) hoeft ie niet te bufferen (geen ongewilde pauze's tussendoor).
Beide NTFS geformateerd.

[ Voor 4% gewijzigd door MadButcher op 14-07-2020 19:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al eens een performancetest gedraaid op beide disks? Waarschijnlijk is de doorvoer van de Sandisk hoger dan wel de seek time lager (want het is flash memory).

Meten = weten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 15:44
Normaal gesproken zou een USB3 harde schijf de bitrate van een 4K HDR video makkelijk bij moeten kunnen houden. Tenzij er tegelijkertijd andere lees- en/of schrijfopdrachten bezig zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proske
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-03-2022
Toevallig iemand iets over gevonden?
Ik heb exact hetzelfde probleem: met een USB 3.1 HDD (ook een WD Elements 5TB) buffert de speler als ik 4k afspeel.
Soms is dit al na 5 minuten, soms na een half uur en ik heb al de eerste LOTR extended 4k kunnen kijken zonder bufferen...

Verder niks te klagen: geen stotteringen in beeld, panning in film ziet er soepel uit, etc...

Bij alle full HD content geen issues.

Ik heb het nog niet getest met een flash drive, zal ik vanavond even proberen.
Zou een beetje ene lullige tussenoplossing zijn, maar als dat zou werken kan ik alvast weer verder om 4k te kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door proske op 10-01-2022 16:50 . Reden: extra info ]