Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC - 1000 euro. Ik heb een paar vragen en twijfels.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hifya
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Hallo allemaal.

Ik wil graag binnenkort een desktop gaming PC aanschaffen, met een budget van 900-1000 euro in gedachten. Dit is mijn allereerste PC-build.

Ik vind deze build die op dit forum staat aantrekkelijk, maar heb een paar twijfels en vragen.

[BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020

Ik heb veel mensen op online fora horen zeggen dat het beter is om te wachten op de nieuwe B550M motherboards, omdat die beter compatibel/ meer futureproof zijn. Daarnaast weet ik niet hoe ik mijn opslag ga regelen. Ik heb een 860 EVO 1TB SSD (wat mij voldoende opslag lijkt), maar het schijnt dat M.2 SSD's veel makkelijker zijn om te installeren, dus ik zit even in de knoop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is bedoeld om "nieuwe" titels te spelen, rond de 100fps op relatief hoge settings (ik verwacht niet om alles op ultra te kunnen spelen :P ) . Daarnaast zou ik willen dat het mogelijk is om tijdens het gamen een stream te kunnen kijken op een tweede monitor, zonder te veel problemen in-game. Er is een kans dat ik zelf wil livestreamen.

Qua software gebruik ik IDE's voor programmeren, alhoewel ik gok dat dit geen probleem gaat zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 900-1000 euro. Liever tegen het lagere eind natuurlijk, maar een bump in prijs voor (veel) betere performance is altijd welkom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung 860 EVO 1TB SSD 2.5'' die zo goed als nieuw is, en nauwelijks gebruikt is. Daarnaast heb ik een muis, toetsenbord, scherm en een koptelefoon.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat 2x8GB RAM voldoende zal zijn voor wat ik wil doen. Het meest dure component zal natuurlijk de GPU zijn. Om eerlijk te zijn weet ik even niet welke GPU een goede keuze gaat zijn, ik heb even zitten researchen en het lijkt wel alsof iedere GPU binnen mijn budget zowel voor als nadelen heeft :/ .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken. Gewoon iets dat betrouwbaar en relatief future-proof is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit is mijn allereerste build, dus ik zou het fijn vinden als ik niet te veel zou moeten werken met bedrading etc. Verder zou ik het fijn vinden als de PC redelijk stil is, hoewel ik weet dat dat de kosten omhoog kan brengen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Bang for buck lijkt mij erg belangrijk, gepaard met ease of installation. Ik hoop een systeem te kunnen maken (met jullie help) wat me een aantal jaren kan dienen. Bedankt voor het lezen! Ik waardeer jullie feedback enorm.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Pak gewoon deze build en voeg jouw SSD eraan toe. Je zou om paar tientjes te sparen maar 500 GB Kingston SSD kunnen pakken. Hier zet je dan Windows en andere standaard programma's op.
Nvme is ook stuk sneller dan Samsung 860.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True