Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies voor mijn nieuwe PC ik wil deze zsm bestellen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DonkeysDong
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-11-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

is voor alle daags gebruik en wat gamen. Hoef niet persee 1440p of 4k misschien ooit in de toekomst. Vandaar de keus van moederbord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max prijs is 1200 alles goedkoper is mooi wat ik moet nog een toetsenbord kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

heb geen behalve 2 monitoren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

geluid maakt mij weinig uit. Moet geen traktor geluiden hebben of alsof er een drilboor aan staan vind ik het allemaal wel mooi.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Geen ervaring mee dus denk ook niet dat het nodig is.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Graag advies wat beter kan ten opzichten van de huidige setup. Dank

Mijn huidige samenstelling.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 115,95€ 115,95
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 423,19€ 423,19
1BehuizingenBitFenix Saber€ 86,15€ 86,15
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 66,45€ 66,45
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.104,69

*iets aangepast andere SDD

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
prima systeem, dit zou een alternatief kunnen zijn :
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:29
Nog een extra casefan erbij is aanbevolen. Misschien het bord ruilen voor de pricewatch: MSI B450-A Pro Max. Veel heeft zo’n R5 3600 immers niet nodig.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT
Deze i.p.v. de Pulse, raad ik aan.

• DonkeysDong
zou je kunen toelichten waarom, ik snap niet zo goed wat de verschillen zijn vandaar.
Djarune schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:28:
Nog een extra casefan erbij is aanbevolen. Misschien het bord ruilen voor de pricewatch: MSI B450-A Pro Max. Veel heeft zo’n R5 3600 immers niet nodig.
Ik had gelezen dat het andere moederbord niet zo goed leverbaar is, ook bij eventuele uitbreiding van het geheugen en andere dingen was dezeop zich een iets beter keuze maar ik kan het fouten hebben

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
DonkeysDong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:51:
[...]

zou je kunen toelichten waarom, ik snap niet zo goed wat de verschillen zijn vandaar.

[...]

Ik had gelezen dat het andere moederbord niet zo goed leverbaar is, ook bij eventuele uitbreiding van het geheugen en andere dingen was dezeop zich een iets beter keuze maar ik kan het fouten hebben
Nee, sorry, de Pulse is een prima optie. Als je iets meer wilt/kan besteden is de Red Devil een betere, maar de Red Dragon is niet perse superieur aan de Pulse.

• DonkeysDong
Dank. Ik hou hem dan op de pulse scheelt me bijna 50 euro.

Iemand nog een opmerking heb sdd veranderd ivm snellere schrijfsnelheid.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:29
DonkeysDong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:21:
Iemand nog een opmerking heb sdd veranderd ivm snellere schrijfsnelheid.
Er is een verschil tussen specs op papier en test in praktijk. Zie bijvoorbeeld hier een review van die PNY SSD. De review is gemaakt in 2019. Sinds de nieuwe firmware van de Kingston A2000 in januari 2020 blaast deze de PNY omver en is bovendien veel goedkoper. De PNY niet doen dus.
Pagina: 1