Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC 'keuring'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbinTH
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14-06 00:05
Goeieavond,

Mijn vorige topic is verwijderd aangezien taxatie verboden is; mijn vraag impliceerde inderdaad een beetje taxatie. Ik zal het dus anders formuleren, zonder euro tekentjes.

Ik kan dus de volgende build kopen:

Processor: Intel Core 9100F

Moederbord: Asus PRIME B360 Plus

Werkgeheugen: 4x4GB HyperX DDR4 2666Mhz

Geheugen: Samsung NVME M.2SSD 512GB
2x 1TB Kingston HYBRIDEHDD (SSHDD)

Videokaart: Asus STRIX RX580 8GB

Behuizing: NZXT H510

Waterkoeling: NZXT X62

Verlichting: NZXT AER RGB Fans
NZXT HUE 2 controller

Voeding: Coolermaster GM G650M

Mijn vraag is dus of deze build bepaalde minpunten heeft waardoor ik er vanaf zou moeten zien.
Hij gaat voorlopig eigenlijk alleen nog maar gebruikt geworden voor Fortnite wat hij moet kunnen draaien op 144Hz op 1080p.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Vreemde samenstelling die erg uit balans is. In plaats van een veel te zware voeding, waterkoeling en RGB had er een betere cpu in gemoeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar onder andere Arunia in "2e hands pc" geeft meer info dan je nu in je topicstart doet?

En nee, zoals @Uszka nu ook weer aangeeft; het is een niet-gebalanceerde PC.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-05 17:18
Fortnite zal vlot gaan op deze en zeker boven de 144 fps zitten. Maar ik zou anno 2020 geen game pc kopen met maar 4 threads. Die is binnen de kortste keren verouderd en je hebt met dit moederbord ook maar beperkte upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 04:16

br00ky

Moderator Harde Waren
En linksom of rechtsom is ook het DAA beleid verplicht. Ik mis een budget, eventuele randapparatuur, specifieke wensen en een mooie tabel. Verbouw je topicstart dus even zodat alle relevante info erin staat. Je topic ziet er dan uit zoals Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies.

Voor de duidelijkheid, prima als je aankoopadvies wil waarbij het uitgangspunt tweedehands is, maar er ontbreekt nu erg veel info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Zo'n processor is niks waard. Neem minimaal een goede i5 als je voor Intel gaat.

[Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 12-07-2020 19:06]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Immanent Ike schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:04:
Fortnite zal vlot gaan op deze en zeker boven de 144 fps zitten.
144 fps is niet de vraag. 144Hz en dat kan al met een GT 1030/ RX 550.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-05 17:18
Uszka schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:19:
[...]

144 fps is niet de vraag. 144Hz en dat kan al met een GT 1030/ RX 550.
Het gaat toch om de fps die een gpu in samenwerking met deze cpu kan renderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Immanent Ike schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Het gaat toch om de fps die een gpu in samenwerking met deze cpu kan renderen?
Dan moet hij fps vragen ipv Hz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbinTH
Ik zal het topic als ik straks thuis ben even naar de richtlijn aanpassen, excuses hiervoor.
Maar het gaat dus om een build van iemand anders en ik heb dan ook niet echt de keuze over de componenten.
Ik heb echter thuis nog een build (pc beneden) staan met een Sapphire Nitro+ RX570 4GD5 , eigenlijk wilde ik dan van die build het werkgeheugen, moederbord en processor gebruiken. Ik snap dat dit heel omslachtig klinkt maar de pc beneden wordt minder 'heftig' gebruikt en deze hoeft maar 60fps te halen.
Dus dan haal ik daaruit de volgende componenten:
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
MSI B450-A PRO
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Het lijkt mij dat de pc al meer gebalanceerd maakt?
Dan gaan dus de onderdelen van deze build (werkgeheugen, processor en moederbord) in de pc beneden, moet ik dus alleen nog wel even de compatibility checken.
Maaruhh, thoughts?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
wel wat... maar is het niet simpeler om een paar losse onderdelen tweedehands te kopen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbinTH
Jah, ik heb er nog eens over na gedacht en het is inderdaad vrij omslachtig allemaal en die build is ook ver rijden. Ik ga dan toch maar hier op de V&A naar losse onderdelen zoeken.
Excuses voor de chaos en toch bedankt voor de geboden hulp.
Topic mag op slot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
RobbinTH schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:29:

Mijn vraag is dus of deze build bepaalde minpunten heeft waardoor ik er vanaf zou moeten zien.
Alles draait op de prijs, voor 300 euro is het een prima keuze, maar voor 500 euro of meer is het een slechte keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True