Dunne folielaag beeldscherm Qled Samsung

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
Mijn vraag
...betreft : Qled Samsung QE75Q70RALXXN

Deze tv sinds maart in gebruik,bij afstoffen viel mij op (zat in de rechter onderzoek een stukje los) dat er over het beeldscherm een dunne laag folie zit dat oogt als beschermlaag.. LET wel ik heb het niet over het plastic daar waar de stroken opzitten ten einde de tv bij eerste installatie mee op te pakken.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik deze folie verwijderen? Vreemd komt mij over dat er 2 beschermfolie gebruikt
...

Heb inmiddels veel afgezocht c.q. gelezen maar krijg nergens een betrouwbaar antwoord. Ook Samsung zelf laat het afweten. Op Youtube staat een filmpje waarbij een soortgelijk folie wordt verwijdert maar mij is onduidelijk of dit nu echt zomaar kan. Aan de andere kant kan ik mij niet voorstellen dat men bij een dergelijk duur toestel ter verbetering van beeldkwaliteit met een opgeplakte kleilaag werkt. De Youtuber stelt dat na verwijdering er beduidend beter beeld is.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:56
Ik zou erg voorzichtig zijn hiermee. Ik heb wel eens een mooi stel foto's en een video'tje gezien waar iemand het letterlijk voor elkaar kreeg de anti-reflectielaag van z'n TV af te scheuren... hij vond het al zo gek dat 't wat stroef ging... hij besefte zich niet dat hij een vloermodel had gekocht en het échte plastic laagje al lang weg was.Conclusie: TV aan gort.

Ik denk dat dit hier ook het geval is :p Zou je eventueel een foto kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 19:57
Het gaat wel degelijk om televisies die gebruik maken van een quantum dot-folie op een achtergrondverlichting van blauwe leds.

Dit is wat ik vind,ik zou echt zeer goed kijken of het geen essentieel onderdeel is van het scherm,zekers omdat je al een beschermfolie hebt verwijdert, wat je nu ziet zou het zeer goed kunnen dat je het hebt over deze quantomdot-folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Zit er standaard beschermfolie over de tv trouwens? Dan zou die er hier nog op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

coazter schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:49:
Zit er standaard beschermfolie over de tv trouwens? Dan zou die er hier nog op moeten zitten.
+
LET wel ik heb het niet over het plastic daar waar de stroken opzitten ten einde de tv bij eerste installatie mee op te pakken.
Geen idee welk "ander" standaard beschermfolie je bedoelt, @coazter ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
Dank voor alle reactie en ook hi3r helaas geen duidelijkheid. Hierbij enkele foto sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ktV152eVG82MD7-ZI5oLFYdM-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfCwgIJ3klFSWlPs4V7pPFfP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-OetHwdYEJ6irQByNfoKE-lQck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N5WEcOM7nCzu6WD6LIoemnh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqBSJQC8jWIBK_Dbif3DgyRq90I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azdH24UTlRoaBwgHceogLZex.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:56
EDIT: Even een aanvulling: op de foto's lijkt het te gaan om het laagje dat van dat ijzeren strookje overloopt op het scherm toch? Als dat het inderdaad is, dan zie onderstaande post. Gaat het ergens anders over heb ik niets gezegd :P

Ja, ik heb dit ook op mijn Q90T. Dit is absoluut niet verwijderbaar. Najah... dat ís het wel, maar dit is de antireflectie filter. Je zal het scherm absoluut slopen als je deze probeert te verwijderen.

Ga er maar vanuit dat dit een goede educated guess is om het even zo te zeggen. Ik heb namelijk iemand gezien op reddit of youtube (weet het even niet meer) die dacht dat dit beschermfolie was... Hij kon het eerste deel vrij gemakkelijk verwijderen tot hij op ongeveer 1/5e van het scherm was en het hem opviel dat het wel héél erg vast zat :X :X :X Tevens was het scherm meteen niet meer egaal en extreem reflectief, maar 'vies' toen hij dag laagje had verwijderd.

De afwerking van deze modellen is niet altijd helemaal 100%, dus soms zal je hier en daar letterlijk de folie zien zitten aan de randjes (zo ook bij mij), maar dit is niet iets wat je kan weghalen zonder het scherm te slopen. Maar mocht je avontuurlijk ingesteld zijn: bel eerst even met je dealer of Samsung support en stuur de foto's.

Wat je eventueel wél kan proberen is als je ziet dat de folie op het 'ijzerstrookje' onderaan de TV bijvoorbeeld niet helemaal netjes zit (was bij mij het geval) dat je deze met een schoon brillendoekje even 'aanduwt' om het zo te zeggen. Als het goed is zit het op het scherm zelf namelijk wel helemaal goed. Zo niet: reden voor een nieuw paneel lijkt me :P

[ Voor 73% gewijzigd door Brutal1ty op 24-07-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
Brutal1ty
Dank voor de inbreng. Hierbij nog ter aanvulling 2 linkjes.
Op de eerste is te zien waarom ik veronderstel dat het er af moet.

YouTube: Plastic Screen Protector Needs Removing From Samsung QLED TV - Poor ...

Op de tweede wordt de 70r uitgepakt en lijkt op het filmpje te zien dat het om heel dunne folie gaat. Dat in tegenstelling tot die van mij, dar haalde ik een veel dikkere beschermfolie vanaf.

https://www.google.nl/url...H1Iyw&cshid=1594919833720

Totdat ik echt duidelijkheid heb laat ik het zitten maar het zou zonde zijn als ik een nog mooiere beeldkwaliteit moet missen. Inmiddels heb ik in het Samsungforum ook heel tegenstrijdige antwoorden gekregen en zo ook val Samsung helpdesk. Van de zotte dat men geen duidelijkheid verschaft. Maar och wat zou het? Wat heeft dit model nu gekost? Los van het vraagstuk zelf is de laatdunkende houding van Samsung ergerlijk. Wie weet komt er eens een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik repareerde tot voor kort regelmatig tv's.
Op nieuwe panelen zit altijd beschermfolie.
Meestal staat er wel aangegeven dat je het moet verwijderen.

Uiteindelijk, na het uitpakken en instellen hoort er geen beschermfolie of iets dergelijks op je scherm te zitten.
Pagina: 1