Toon posts:

contact form werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

Onderwerpen

Vraag

• Sharpy90
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-08-2020
Mijn vraag
Ik ben bezig met een contact formulier. Nu stuit ik op het probleem dat mijn contact formulier niet werkt. Het gaat er dus om dat ik een contact formulier heb gemaakt op mijn site. Maar ik ontvang geen mail. Er komt tenslotte ook de melding sending error. Wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
<!-- Contact Form Starts -->
<div class="col-12 col-lg-8">
<form class="contactform" method="post" action="/php/process-form.php">
<div class="contactform">
<div class="row">
<div class="col-12 col-md-4">
<input type="text" name="name" placeholder="YOUR NAME">
</div>
<input type="email" name="email" placeholder="YOUR EMAIL">
</div>
<input type="text" name="subject" placeholder="YOUR SUBJECT">
</div>
<div class="col-12">
<textarea name="message" placeholder="YOUR MESSAGE"></textarea>
<button type="submit" class="btn btn-contact">Send Message</button>
</div>
<div class="col-12 form-message">
<span class="output_message text-center font-weight-600 text-uppercase"></span>
</div>
</div>
</div>
</form>
</div>
<!-- Contact Form Ends -->

De PHP code:

<?php
if (isset($_REQUEST['name'],$_REQUEST['email'])) {

$name = $_REQUEST['name'];
$mail = $_REQUEST['email'];
$subject = $_REQUEST['subject'];
$message = $_REQUEST['message'];

$to = 'info@website.nl';

$headers = "From: ".$name." <".$mail."> \r\n";

$send_email = mail($to,$subject,$message,$headers);

echo ($send_email) ? 'success' : 'error';

}
?>

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Genoeg. Ben er al 2 dagen aardig zoet mee.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, spidr.nl is toch niet jouw site?

Maar daar stuur je wel je mail heen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sharpy90
MAX3400 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:55:
Euh, website is toch niet jouw site?

Maar daar stuur je wel je mail heen?
Nee, voor een maatje van mij. Zal het even aanpassen ivm zijn privacy

• MAX3400

MAX3400

Sharpy90 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Nee, voor een maatje van mij. Zal het even aanpassen ivm zijn privacy
Dan NOG dommere vraag; je maatje doet websites maken / onderhouden voor werk.

Kan hij je niet helpen met je vraag?

• Sharpy90
MAX3400 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:58:
[...]

Dan NOG dommere vraag; je maatje doet websites maken / onderhouden voor werk.

Kan hij je niet helpen met je vraag?
Ik mocht zijn email daar even voor gebruiken om het te testen om te kijken of het binnen zou komen. Hij heeft er wel naar gekeken maar zegt dat het er aan ligt dat er een mailserver nodig is. Maar overal waar ik op internet zoek, wordt het bijna op zo'n manier als deze gedaan. Dus vandaar een beetje de vraag, voordat ik een mailserver wil gaan proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

zegt dat het er aan ligt dat er een mailserver nodig is
Maar dat is toch "altijd" nodig als je mail wil versturen? Of in ieder geval een server waartegen je mag praten & relayen?

Je site & hosting is bij partij A ondergebracht (neem ik aan?); ben je daar al wezen informeren?

Of heb je "even" PHP op je eigen PC draaien en daar aan het coderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je zit in het verkeerde subforum, dit gaat over bugs op deze site. Dien een topicreport in en vraag om het naar DEV te verplaatsen.

Er mist een boel info. Waar draait deze code, lokaal op jouw pc of op een webserver? Is op deze webserver de PHP-mailfunctie goed geconfigureerd? Biedt de webhost, als de server daarbij staat, überhaupt een mailserver aan?

En wat is de letterlijke foutmelding, en wat heb je gevonden toen je daarop zocht, en hoe heb je dat toegepast, en wat gebeurde er toen?

En gooi deze code alsjeblieft weg en zoek een beter beginpunt, je bent een open spam relay aan het bouwen. Iemand kan willekeurige headers aan je mailfunctie voeren.

[Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 11-07-2020 16:08]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Sharpy90
MAX3400 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Maar dat is toch "altijd" nodig als je mail wil versturen? Of in ieder geval een server waartegen je mag praten & relayen?

Je site & hosting is bij partij A ondergebracht (neem ik aan?); ben je daar al wezen informeren?

Of heb je "even" PHP op je eigen PC draaien en daar aan het coderen?
Dank je! Dit antwoord wou ik even hebben! Dan weet ik wat ik nu moet doen!
Hartelijk bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharpy90
CodeCaster schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:07:
Je zit in het verkeerde subforum, dit gaat over bugs op deze site. Dien een topicreport in en vraag om het naar DEV te verplaatsen.

Er mist een boel info. Waar draait deze code, lokaal op jouw pc of op een webserver? Is op deze webserver de PHP-mailfunctie goed geconfigureerd? Biedt de webhost, als de server daarbij staat, überhaupt een mailserver aan?

En wat is de letterlijke foutmelding, en wat heb je gevonden toen je daarop zocht, en hoe heb je dat toegepast, en wat gebeurde er toen?

En gooi deze code alsjeblieft weg en zoek een beter beginpunt, je bent een open spam relay aan het bouwen. Iemand kan willekeurige headers aan je mailfunctie voeren.
Bedankt voor je uitgebreide tekst en uitleg!
Ook hier kan ik wat mee!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:55

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Goed, dit hoort dus thuis in Softwareontwikkeling, maar in de huidige vorm kunnen ze daar er ook niets mee, dus ik gooi het maar gewoon op slot. Als je daar een topic wil openen, lees dan eerst Devschuur® Beleid en Softwareontwikkeling Beleid even door.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee