Hi iedereen!
Mijn huidige pc is vrij oud, hij draait nog op een i5-4570 en DDR3, en dat tast mijn game-ervaring erg merkbaar aan. Aangezien ik in de wachtrij voor een Valve Index sta en een ultrawide heb gekocht, lijkt t me een mooi moment om hem te updaten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is VR (Valve Index)/1440p 100Hz ultrawide gamen. Ik heb wel de neiging om vaak meerdere programma's tegelijkertijd te draaien, dus hij moet ook redelijk zijn in multitasking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€800, excl GPU/opslag, maar hoe minder hoe beter natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De opslag, GPU en randapparatuur gaan mee (hoewel ik wel een 1TB SSD overweg als daar een goede deal voor te vinden is)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een dus een 1440p 100hz ultrawide, en zou het liefste daar alles uit halen, danwel een goed systeem opzetten voor wanneer ik een nieuwe GPU koop over 1-3 jaar. Hoeft niet allemaal op dit moment op ultra settings, maar het liefste natuurlijk wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open, zolang het maar betrouwbaar is (geen gekke aliexpress processors, bv)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn 1070 is heerlijk stil, en zou graag willen dat de rest van de bak dat ook is.
Ga je overklokken?
In beginsel niet, wellicht als het systeem over 3-4 jaar wat ouder is en wat extra kracht nodig heeft. Leuke extra als het uit komt, maar geen harde eis.
Wat verwacht je van ons?
Een check of de componenten op elkaar aansluiten, of er toevallig binnenkort een nieuwe/betere editie van een component uit komt, en suggesties voor andere componenten als je denkt dat die beter zijn.
Ik heb als basis de BBG 144hz 1440p gepakt, maar dan met een Ryzen 3600 (ipv 3700x) en net iets andere case (versie zonder dark glass). Ik twijfel nog over de 3700x, maar van wat ik heb gelezen heeft de ~72% extra prijs heel weinig impact op gaming. Alleen weet ik niet of dat in de komende jaren gaat veranderen.
Specifieke vragen:
Hulp wordt erg gewaardeerd!
Mijn huidige pc is vrij oud, hij draait nog op een i5-4570 en DDR3, en dat tast mijn game-ervaring erg merkbaar aan. Aangezien ik in de wachtrij voor een Valve Index sta en een ultrawide heb gekocht, lijkt t me een mooi moment om hem te updaten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is VR (Valve Index)/1440p 100Hz ultrawide gamen. Ik heb wel de neiging om vaak meerdere programma's tegelijkertijd te draaien, dus hij moet ook redelijk zijn in multitasking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€800, excl GPU/opslag, maar hoe minder hoe beter natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De opslag, GPU en randapparatuur gaan mee (hoewel ik wel een 1TB SSD overweg als daar een goede deal voor te vinden is)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 1070 GameRock | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 133,27 | € 133,27 |
| 1 | Monitoren | Asus VS247H-P Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG341CQ Zwart | € 489,- | € 489,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 119,79 | € 119,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 742,06 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een dus een 1440p 100hz ultrawide, en zou het liefste daar alles uit halen, danwel een goed systeem opzetten voor wanneer ik een nieuwe GPU koop over 1-3 jaar. Hoeft niet allemaal op dit moment op ultra settings, maar het liefste natuurlijk wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open, zolang het maar betrouwbaar is (geen gekke aliexpress processors, bv)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn 1070 is heerlijk stil, en zou graag willen dat de rest van de bak dat ook is.
Ga je overklokken?
In beginsel niet, wellicht als het systeem over 3-4 jaar wat ouder is en wat extra kracht nodig heeft. Leuke extra als het uit komt, maar geen harde eis.
Wat verwacht je van ons?
Een check of de componenten op elkaar aansluiten, of er toevallig binnenkort een nieuwe/betere editie van een component uit komt, en suggesties voor andere componenten als je denkt dat die beter zijn.
Ik heb als basis de BBG 144hz 1440p gepakt, maar dan met een Ryzen 3600 (ipv 3700x) en net iets andere case (versie zonder dark glass). Ik twijfel nog over de 3700x, maar van wat ik heb gelezen heeft de ~72% extra prijs heel weinig impact op gaming. Alleen weet ik niet of dat in de komende jaren gaat veranderen.
Specifieke vragen:
- Gaan games in de komende 2-3 jaar genoeg gebruik maken van extra cores dat de 3700x het waard wordt?
- Is de huidige mobo nog een goede keuze als ik niet voor een 3700x ga?
- Gaat dit systeem goed samen met een GTX 1070, en is het redelijk future proof als ik over 2-3 jaar een nieuwe GPU koop?
- Voor de zekerheid: Is dit systeem goed genoeg voor de Valve Index en 1440p 100hz gaming?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 123,90 | € 123,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 633,81 | ||
Hulp wordt erg gewaardeerd!