Toon posts:

Grotendeels nieuwe pc voor VR/1440p 100hz [€600-800]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gravage
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 11:00
Hi iedereen!

Mijn huidige pc is vrij oud, hij draait nog op een i5-4570 en DDR3, en dat tast mijn game-ervaring erg merkbaar aan. Aangezien ik in de wachtrij voor een Valve Index sta en een ultrawide heb gekocht, lijkt t me een mooi moment om hem te updaten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is VR (Valve Index)/1440p 100Hz ultrawide gamen. Ik heb wel de neiging om vaak meerdere programma's tegelijkertijd te draaien, dus hij moet ook redelijk zijn in multitasking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€800, excl GPU/opslag, maar hoe minder hoe beter natuurlijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De opslag, GPU en randapparatuur gaan mee (hoewel ik wel een 1TB SSD overweg als daar een goede deal voor te vinden is)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenPalit GeForce GTX 1070 GameRock€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 133,27€ 133,27
1MonitorenAsus VS247H-P Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenMSI Optix MAG341CQ Zwart€ 489,-€ 489,-
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 119,79€ 119,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,06

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een dus een 1440p 100hz ultrawide, en zou het liefste daar alles uit halen, danwel een goed systeem opzetten voor wanneer ik een nieuwe GPU koop over 1-3 jaar. Hoeft niet allemaal op dit moment op ultra settings, maar het liefste natuurlijk wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open, zolang het maar betrouwbaar is (geen gekke aliexpress processors, bv)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn 1070 is heerlijk stil, en zou graag willen dat de rest van de bak dat ook is.

Ga je overklokken?
In beginsel niet, wellicht als het systeem over 3-4 jaar wat ouder is en wat extra kracht nodig heeft. Leuke extra als het uit komt, maar geen harde eis.

Wat verwacht je van ons?
Een check of de componenten op elkaar aansluiten, of er toevallig binnenkort een nieuwe/betere editie van een component uit komt, en suggesties voor andere componenten als je denkt dat die beter zijn.

Ik heb als basis de BBG 144hz 1440p gepakt, maar dan met een Ryzen 3600 (ipv 3700x) en net iets andere case (versie zonder dark glass). Ik twijfel nog over de 3700x, maar van wat ik heb gelezen heeft de ~72% extra prijs heel weinig impact op gaming. Alleen weet ik niet of dat in de komende jaren gaat veranderen.

Specifieke vragen:
  1. Gaan games in de komende 2-3 jaar genoeg gebruik maken van extra cores dat de 3700x het waard wordt?
  2. Is de huidige mobo nog een goede keuze als ik niet voor een 3700x ga?
  3. Gaat dit systeem goed samen met een GTX 1070, en is het redelijk future proof als ik over 2-3 jaar een nieuwe GPU koop?
  4. Voor de zekerheid: Is dit systeem goed genoeg voor de Valve Index en 1440p 100hz gaming?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 115,95€ 115,95
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 84,70€ 84,70
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 36,20€ 36,20
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 9,06
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 123,90€ 123,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 633,81

Hulp wordt erg gewaardeerd! _/-\o_

Beste antwoord (via Gravage op 11-07-2020 13:41)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-12 11:00
Prima build, netjes gekopieerd van de bbg?
Je weet zelf ook wel dat je gpu eerste wordt dat een probleem gaat vormen.
Mocht je je pc willen versnellen zou een nvme kaart wel handig zijn :) (bijvoorbeeld kingston2000 voor Windows op te zetten).

Mijn glazen bol ligt voor onderhoud bij de garage, maar ik denk dat de eerste paar jaren je genoeg cores hebt aan r5.
Mobo is prima keuze, br50 zou ook prima zijn (goedkoper) of b550(iets duurder) als je wat meer wilt.
Gpu gaat de bottleneck zijn, dus ja het gaat goed samen.
Ik heb twijfel over de 1070, maar dat is nu vaak genoeg gezegd.

[Voor 42% gewijzigd door 99ruud99 op 11-07-2020 11:52]

Alle reacties

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee