Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 19:48
We zijn van plan binnenkort een dakkapel te plaatsen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke. Op het volgende topic staan wel wat interessante dingen: dakkapellen en isolatie

Maar goed, dat topic is inmiddels ook 5 jaar oud, dus hopelijk wat nieuwe ervaringen :).

Qua type dakkapel ben ik niet echt fan van hout, omdat ik niet het dak op wil voor verven. Mijn partner vindt het wel mooi (want het past mooier bij het jaren 30 huis). Beiden hebben voors en tegens. Daar komen we wel uit.

Echter, nu zit bij ons in de buurt een bedrijf wat polyester dakkapellen levert (polystyle). Dit zijn dakkappellen uit een stuk polyester, dus naadloos en theoretisch gezien minder mogelijkheid tot warmtelekken. Wel iets duurder dan andere opties, maar niet belachelijk veel.

Uiteraard zegt elke verkoper dat hun product het beste is, dus ik hoop dat iemand inmiddels hier ervaring heeft of meer weet over het verschil tussen polyester dakkapellen en de gewone kunstof en houten dakkapellen. Is er echt minder warmtelekkage? En gaan die dingen net zo lang mee? Mogelijk heeft iemand warmtebeelden of eigen ervaring!

Ook belangrijk is dat we een aantal zonnepanelen op de dakkapel willen. Buiten dat we een sterkere opbouw nodig hebben, is er iets waar we daarvoor aan moeten denken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je niet stiekem in Wonen & Verbouwen een rondlezen?

Maar halen jullie thuis niet materiaal en stijl door elkaar? Polyester of hout kan je toch vormen in allerlei "stijlen"? Hout is toch per definitie niet jaren 30? En polyster niet per definitie "modern"?

Afbeeldingslocatie: https://www.ruiterdakkapellen.nl/Files/Billeder/Ruiter/Content/Ervaringen/DSCN0192.jpg
Zeg het maar; hout of polyester (zonder image terug te zoeken op Google)?

Vanzelfsprekend kan ik me voorstellen dat polyster minder onderhoud behoeft, minder door externe factoren kan vervormen (en dus warmte lekt of kou binnen laat), etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascoa341
Qua stijl en materiaal zijn wij het helemaal eens, maar goed wij wonen niet samen :).

Ik ben met name benieuwd bij de dakkapel naar de isolatie en de mogelijkheid tot zonnepanelen, en kan daar bij verbouwen ook niet al te veel op vinden, dus vandaar maar hier geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ded > wvb

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik zou zo goed mogelijk isoleren, en dan zo dicht mogelijk bij de waarde van je huidige dak. Als je dak nu ongeisoleerd is, zou ik ook overwegen die te isoleren.

In welke richting wordt hij geplaatst? Als er een groot deel van de dag de zon opstaat, zou ik ook screens oid overwegen.

Heb je een vergunning nodig voor de dakkapel? Zo ja, dan kan het zijn dat welstand zich ook met de uitstraling/materiaal gaat bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 11:14
De nieuwe dakkapellen zijn qua constructie allemaal stevig genoeg om een paar zonnepanelen te kunnen dragen, maar het kan geen kwaad om dat vooraf te melden natuurlijk. Ik heb zelf een kunststof dakkapel met rabatdelen (met houtnerf) en je ziet echt niet dat het geen hout is. Kunststof gaat natuurlijk langer mee en heb je geen onderhoud aan, ook vonden wij isolatie belangrijk en dus gekozen voor een leverancier met KOMO-certificaat.

Wij hebben de aluminium afwerkstrip in dezelfde kleur als het boeideel, wat ook een stuk mooier is. Nog mooier is een boeideel met een profiel en kraal, zoals in de foto hierboven, maar al die extra's is wel heel kostbaar. Ook hebben we rolluiken die in het boeideel verwerkt zijn, dan wordt je overstek wel wat groter, maar dat vind ik juist wel mooi.

De dakkapellen van Polystyle zien er wel heel plastic uit, ook omdat ze geen rabatdelen gebruiken, ook gek dat er geen (grote) voorbeeldfoto's op hun website staan. Naadloos is voor winddichtheid en isolatie natuurlijk het beste, maar ik denk dat het niet heel veel uitmaakt met kunststof. Ik heb wel gehoord dat ze met prefab de isolatie en constructie veel beter kunnen waarborgen, dan op het dak bouwen, maar dat wordt bijna niet meer gedaan volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door TwiSteD1 op 13-07-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik heb een prefab dakkapel laten plaatsen in 2019. De basis van die dakkapel is hout, afwerking is met trespa gebeurd. Die stijl past dan wel ook bij de voorgenomen modernisering van ons huis waarin we de houten kozijnen door kunststoffen exemplaren willen laten vervangen. Wij hebben direct een ingebouwd elektrisch rolluik en op maat gemaakte horren laten meeleveren. Dat vind ik nu al de beste investeringen.
De dakkapel werd volledig geplaatst (geen afwerking aan de binnenkant) in één dag. Ik ben ook heel tevreden met de manier waarop het bedrijf communiceert en afspraken nakomt.
Wij hebben het laten doen door https://www.pinckersdakkapellen.nl/ uit Landgraaf.Ik weet niet tot waar zij exact leveren, wij wonen in een buurgemeente van Landgraaf.

PS: Hoewel de dakkapel zeker niet goedkoop was, was de prefab wel goedkoper dan het ter plekke laten maken door aannemer.

[ Voor 16% gewijzigd door Patrick_6369 op 13-07-2020 09:46 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:11

QuattroNL

It is I.

Wij hebben onze dakkapel 2 jaar terug laten plaatsen.
Frame is van hout, kozijnen van kunststof, afwerking met Keralit (kunststof met houtnerf, erg mooi!). Trespa vind ik foeilelijk (en prijstechnisch scheelde het maar weinig).
Alles is maatwerk maar daardoor wel precies alles naar eigen wens in kunnen richten.
www.wbb-dakkapellen.nl, zit in Gendt, bij Nijmegen.

Onze dakkapel is 5 meter breed en 2,40m diep (omdat onze dakhoek 32 graden is), over 2 kamers verdeeld. Groter kon niet :+

Electrische rolluiken ingebouwd, evenals de horren (zeker doen!).
Ventilatieroosters in alle vaste ramen.
Kiep-/draairamen met 2 standen.
Extra dakisolatie (standaard 3.5, nu 6).
HR++ glas.
Assemblage gebeurt door het bedrijf in hun eigen werkplaats. Plaatsing in een halve dag. Afwerking in eigen beheer.
Prijs viel ons mee, zeker voor wat je krijgt.

O, en waar je zeker op kan besparen is het afvoeren van het bouwafval (isolatie van het dak, dakpannen, wat hout en plastic). Deze toko rekende daar 250,- voor :?
Ik heb het dus maar samen met de buurman gedaan; 2x naar de stort met een aanhangertje, kostte me welgeteld 10,- (en een paar biertjes voor de buurman).

[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 13-07-2020 10:04 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 16:55
Zeg het maar; hout of polyester (zonder image terug te zoeken op Google)?
Polyester, de delen zijn onder 45 graden gezaagd, dat zie je eigenlijk nooit bij hout. ;)

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik heb een woning waar in 2011 door de vorige eigenaar op zolder een dakkapel (2,5x1,5m) op is laten plaatsen door Ruiter Dakkapellen, kosten waren zo'n €5300 zie ik op de factuur. Is nog 700+ korting vanaf gegaan omdat er meerdere buren tegelijkertijd hebben laten plaatsen.

Isolatie van dak en wanden helaas wel maar Rc 2,5 :/

Ik heb nu met COVID-19 mijn thuiswerkplek op zolder waarbij ik in de dakkapel zit. Moet zeggen dat het met de warme dagen van twee week terug wel erg warm werd binnen (26°C). Als je er ook langere tijd wil verblijven (slapen/werken) dan zou ik kijken of het dak met wit EPDM kan worden uitgevoerd, scheelt een boel qua warmte denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28
Ik heb sinds vorig jaar een kunststof dakkapel en die is beter geïsoleerd dan de rest van het dak. De dakkapel zelf is mooi, de afwerking aan de buitenkant (boeidelen) minder, dus als je wat meer zou moeten betalen voor een naadloze afweking dan zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Toen ik offertes voor mijn dakkapel op liet stellen nam de leverancier waar ik uiteindelijk mee in zee gegaan ben direct verschillende proefstukken mee van kunstof bekleding en types kunstof kozijn. Inclusief kleurstalen.

Ik heb gekozen voor een bekleding met houtnerf erin. Het prijsverschil ten opzichte van hout was eigenlijk verwaarloosbaar, en no way dat ik op die hoogte ga schilderen.

Denk meteen wel goed na over (geintegreerde( rolluiken, en wellicht airco. Dit is het meest ideale moment om deze mee te laten nemen. Achteraf plaatsen wordt minder mooi (niet geintegreerd in de oversteek) en duurder. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 13:49

Aidix

Geluidspietlut

Denk inderdaad goed na over die rolluiken. Een ingebouwd rolluik krijg je niet makkelijk open voor service. Je krijgt een klepje in de dakkapel aan de onderkant van de motorkast, maar de motorkast zelf gaat open naar voren. Die krijg je dus niet open om hem schoon te maken of te repareren of af te stellen. Bij een achteraf geplaatste heb je dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 22:37

AMDFreak

Intel is zo..

Rolluiken sowieso doen! Zeker als de dakkapel aan een zonnigezijde wordt geplaatst.

Standaard werd het dakkapel met een Rc waarde van 6 voor het dak en 4,5 voor de wangen. (conform bouwbesluit 2015).
Ik heb de dakkapellen boer verzocht om de wanden ook Rc6 te isoleren (dit koste mij 3cm binnen ruimte), dit is de verwaarlozen tegenover het comfort.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Dank voor alle info. Wat raar dat zo'n ingebouwd rolluik niet direct open kan. Dat is wel een goede om na te vragen. Verder ook dank voor de adviezen. Ik zit nu toch weer te neigen naar een normale dakkapel, maar mocht iemand nog meer informatie over polystyle polyester dakkapellen hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In dit topic zie ik een aantal keer kunststof met houtnerf langskomen. Dat zie je echt niet meer vanaf de straat maar door de structuur wordt het wel sneller vuil. Zou ik rekening mee houden.
Bron: eigen ervaring bij ouders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:57
Ook kunststof heeft onderhoud nodig. Verkleuring door uv, groene aanslag door vocht / schaduw. Vuil wat hecht in de houtnerf. Persoonlijk zou ik minimaal 1x per jaar het dak op gaan en deze schoonmaken en behandelen met een wax / coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:35:
In dit topic zie ik een aantal keer kunststof met houtnerf langskomen. Dat zie je echt niet meer vanaf de straat maar door de structuur wordt het wel sneller vuil. Zou ik rekening mee houden.
Dat zie je zeker wel. De nerfstructuur geeft ook een matterend effect. Ik vind van die glanzende gladde kunststofdakkapellen echt afbreuk doen aan elke woning.

Zelf ook een bij Ruiter gekocht vorig jaar (5.30 breed), zeer tevreden. Wel de dakkapel in een antraciettint genomen passend bij de dakpannen. Dat heeft als bijkomstigheid dat je groene alg/vuil minder snel ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 13-07-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Als je zo min mogelijk hout wil i.v.m. onderhoud maar wel een klassiekere uitstraling zoekt; kijk eens naar zink. Het is een mooi materiaal, waar je geen onderhoud aan hebt en toch een hele mooie/luxe uitstraling heeft.

Zou er zelf nooit aan denken als ik een dakkapel zou laten plaatsen; maar bij mij is er standaard vanuit de bouw mee gewerkt en ben er heel blij mee.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pagani schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Dat zie je zeker wel. De nerfstructuur geeft ook een matterend effect. Ik vind van die glanzende gladde kunststofdakkapellen echt afbreuk doen aan elke woning.
Als het je om de matte uitstraling gaat is ook mat kunststof verkrijgbaar.
Het ging in dit topic over de zichtbaarheid van de houtnerf, mijn reactie is inderdaad op 2 manieren te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:11

QuattroNL

It is I.

Cheesy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:35:
Onze dakkapel staat op de 1e verdieping dus vanuit de tuin is de houtstructuur zeer goed te zien.
Ik vind het standaard gladde kunststof best wel lelijk (ziet er zo goedkoop uit). Hout vind ik veel mooier maar is veel bewerkelijker dus dan maar kunststof met houtlook. En omdat we een donkere kleur gekozen hebben valt vuil ook bijna niet op.
Ben er erg tevreden over!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:57
pascoa341 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:31:
Dank voor alle info. Wat raar dat zo'n ingebouwd rolluik niet direct open kan. Dat is wel een goede om na te vragen. Verder ook dank voor de adviezen. Ik zit nu toch weer te neigen naar een normale dakkapel, maar mocht iemand nog meer informatie over polystyle polyester dakkapellen hebben, dan hoor ik het graag!
Dat ligt er maar net aan hoe je rolluik geplaatst is dus kompleet ingebouwd of onder de oversteek geplaatst.
Bij mij zitten ze onder de oversteek en kan je er bij.
Met onder de oversteek bedoel ik dat je de kast niet van boven af ziet .Bij de gene die later zijn geplaatst ziet het er uit als je ze bij een gewoon raam laat plaatsen en dat is aan een dakkapel geen gezicht, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Wij zijn bij ons oude jaren '20 huis juist gegaan voor hout en op locatie gebouwd.
Dit gecombineerd met goede zolderisolatie en renovatie van het dak.

Iets prefabs takelen op een oud / scheef dak voelt bij mij alsof er overal PUR tussen moet. Let overigens: PIR isolatie is heel slecht geluidsiolerend. Wil je de kamer met dakkapel als slaapkamer gaan gebruiken moet je ook afwegen of je ook niet (deels) met steenwol aan de gang wil.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:12
Ik heb februari een dappakel laten plaatsen, erg blij mee. Wat betreft materiaal ben ik het met je vriendin eens, hout blijft het mooist. Maar net als jij ga ik ook echt het dak niet op om te verven dus hebben we kunststof kozijnen. Aan de binnenkant hebben we een soort van houtrelief erop laten zetten, ik vind het er best netjes uitzien. In ieder geval stukken beter dan die gladde stukken plastic die je weleens ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33

Yucon

*broem*

AMDFreak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:26:
Zeker als de dakkapel aan een zonnigezijde wordt geplaatst.
Is het wel zo fijn aan de zonzijde? Als ik hier in huis kijk is dat op de slaapkamers vooral hinderlijk. Recent heb ik op zolder een dakraam laten plaatsen aan de noordkant omdat ik daar een kantoortje gemaakt had. Zuid lag al vol met zonnepanelen dus het was niet echt een keuze, maar nu ik er door ehm "omstandigheden" nogal vaak zit ben ik eigenlijk juist wel heel blij dat het op de noordkant zit.

Mogelijk is dat in de winter anders. Maar stoken is makkelijker dan koelen. De temperatuur kun je met een airco nog wel koelen maar als je in de zonnestralen zit blijft dat in de zomer onprettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobber
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:43
Wij hebben sinds een jaar een flinke unit op zolder ("buitensporig groot" zelfs volgens de gemeentevergunning :) ), NNW, geplaatst door Ruiter. Rc 4.5 wand en 6 dak (is nu standaard) De afwerking is meen ik keralit, ziet er van beneden netjes uit en waar ik verder in ons jaren 30 huis geen kunstof kozijnen zou accepteren zijn wij er hier blij mee.

Mijn bevindingen:
Wat hierboven al gemeld is; de geluidsisolatie is slecht, als dat een ding is op jouw locatie dan moet je toch een klassieke constructie met steenwol overwegen.
Kwa thermoisolatie zit de zwakke plek in de aansluiting van de dakkapel bij het knieschot en bij de nok, volledig luchtdicht was het niet, heb het op een winderige dag dichtgepurd maar de R waarden kan je eigenlijk niet helemaal serieus nemen..
Als gordijnen hebben we rolgordijnen met cassette en plakzijgeleiders gekozen, er komt dan wel wat licht binnen als je raam in kiepstand staat.
Een inzethor is inferieur aan een rolhor (want je kijkt er het hele jaar tegenaan omdat je te lui bent m te verwijderen) maar dat kan niet anders ivm naar binnen draaiende ramen.

Onze buren hebben er een die twintig jaar geleden getimmerd is, hun ramen kunnen niet meer open omdat de boel doorgezakt is en de kozijnen de boel overeind houden..

Al met al zijn we er erg blij mee, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Deef_K schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:40:
Ook kunststof heeft onderhoud nodig. Verkleuring door uv, groene aanslag door vocht / schaduw. Vuil wat hecht in de houtnerf. Persoonlijk zou ik minimaal 1x per jaar het dak op gaan en deze schoonmaken en behandelen met een wax / coating.
Onze ervaring met kunsstof heeft dat echt niet (oudste was van 2006), je krijgt er hooguit wat groene aanslag op, maar dat is er ook makkelijk weer af te krijgen (lag op het noorden), misschien 1x in de zoveel jaar keer schoonmaken en klaar..ook met nerf overigens.
In ons "nieuwe" huis hebben wel wat problemen met de ingebouwde rolluiken van de kunstof dakkapel, de eindkapjes van de geleiderrails worden namelijk ook van kunstof gemaakt en die zijn prut (kunnen het gewicht niet aan). Ik dacht eerst dat de oude kapjes gewoon van ouderdom doorgezakt waren, maar de nieuwe hebben meteen hetzelfde probleem :z

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46
pascoa341 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:
We zijn van plan binnenkort een dakkapel te plaatsen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke. Op het volgende topic staan wel wat interessante dingen: dakkapellen en isolatie

Maar goed, dat topic is inmiddels ook 5 jaar oud, dus hopelijk wat nieuwe ervaringen :).

Qua type dakkapel ben ik niet echt fan van hout, omdat ik niet het dak op wil voor verven. Mijn partner vindt het wel mooi (want het past mooier bij het jaren 30 huis). Beiden hebben voors en tegens. Daar komen we wel uit.

Echter, nu zit bij ons in de buurt een bedrijf wat polyester dakkapellen levert (polystyle). Dit zijn dakkappellen uit een stuk polyester, dus naadloos en theoretisch gezien minder mogelijkheid tot warmtelekken. Wel iets duurder dan andere opties, maar niet belachelijk veel.

Uiteraard zegt elke verkoper dat hun product het beste is, dus ik hoop dat iemand inmiddels hier ervaring heeft of meer weet over het verschil tussen polyester dakkapellen en de gewone kunstof en houten dakkapellen. Is er echt minder warmtelekkage? En gaan die dingen net zo lang mee? Mogelijk heeft iemand warmtebeelden of eigen ervaring!

Ook belangrijk is dat we een aantal zonnepanelen op de dakkapel willen. Buiten dat we een sterkere opbouw nodig hebben, is er iets waar we daarvoor aan moeten denken?
Kunststof op je jaren 30 huis :? 8)7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik volg dit topic met veel interesse omdat wij met soort gelijke vragen zitten.

Wat ik er ook uit haal is dat de meeste mensen een prefab kopen ivm prijs en bouwsnelheid ?

Krijg trouwens de indruk dat deze prefab bedrijven niet vaak ook dakpannen vervangen en /of losse veluxramen plaatsen. Moet je dat dan weer bij een aannemer of andere partij laten uitvoeren 🙃?

[ Voor 36% gewijzigd door Waypoint op 14-07-2020 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waypoint schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:32:
Wat ik er ook uit haal is dat de meeste mensen een prefab kopen ivm prijs en bouwsnelheid ?
In ieder geval met de snelheid van het waterdicht krijgen van je dak. Wanneer je een redelijk standaard dak hebt dat er zo een dakkapel op geploft kan worden is er weinig aan de hand. Wanneer je een dak hebt wat afwijkend is, waardoor er ter plekke gebouwd moet worden dan ligt het dak langer open. De kans op inregenen is dan groter, met andere schade als gevold. Daarom kiezen veel mensen voor een prefab dakkapel die in een ochtend geplaatst wordt. Daarna laat je de timmerman de boel nog even afwerken en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40
Prefab is vaak ook goedkoper ivm makkelijker bouwen. Ja dat ding moet op een grote kar en ja die moet met een kraan in de lucht, maar als je zo'n ding op het dak laat opbouwen moet er een steiger komen en mag er steeds iemand steiger op/af om de boel op maat te zagen.

Ik heb de mijne jaren geleden opnieuw laten omkleden met kunststof, je bent zo 2000 euro verder en dan moet je achteraf nog een dakdekker regelen die de dakbedekking weer aansluitend maakt.

Wat schoonmaken en verkleuren betreft, ik heb die van mij vorige week gereinigd met b-clean verfreiniger, alg vloog eraf. Verkleuring geen last van, ding staat vol in de zon op het zuiden, ivoorwit met houtnerf.
Die van de buurman is el cheapo chaletbouw omkleding (die gaat bobbelen in de zomer :X), was bijna niet schoon te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 14-07-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:12
Ik denk dat er tegenwoordig bijna alleen nog maar prefab geleverd wordt. Die dingen maken ze in de beste weersomstandigheden in een loods en dan zullen ze een stuk nauwkeuriger kunnen zijn dan wanneer ze in de regen/sneeuw/hagel op een dak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

Bob Popcorn

Plop!

Biohazzard21 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Kunststof op je jaren 30 huis :? 8)7 ;(
Jij laat ook de bestaande elektra in je huis zitten want origineel? :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Jij laat ook de bestaande elektra in je huis zitten want origineel? :p
Precies dat, zeker met de voordelen van kunststof bij een dakkapel..
Mooie kunststof dakkapel doet echt niet onder voor hout qua looks en is verschrikkelijk veel meer onderhoudsvriendelijk en iets beter geïsoleerd, maar het staat iedereen vrij om perse hout te nemen wat je weer moet (laten) schilderen 1x in de zoveel jaar. Hout moet je eigenlijk ook vaker schoonmaken om de boel goed te houden, bij kunststof is het schoonmaken vooral om cosmetische redenen.
Ik weet overigens niet wat je persoonlijk smaak is, maar ik zou de randen rondom de dakkapel laten afwerken met een loodvervanger, wij hadden een soort zwarte bitumen achtige strook, valt veel meer weg in het dak en ziet er mijns inziens een stuk mooier uit dan zo'n zilveren loodslab..
Kostenberekening moet je onderhoud ook niet in vergeten, nagenoeg nul in kunststof en hout hangt het er vanaf of je zelf het dak op gaat of het door iemand moet laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Only schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:12:
Ik weet overigens niet wat je persoonlijk smaak is, maar ik zou de randen rondom de dakkapel laten afwerken met een loodvervanger, wij hadden een soort zwarte bitumen achtige strook, valt veel meer weg in het dak en ziet er mijns inziens een stuk mooier uit dan zo'n zilveren loodslab..
Hmm... das ook wel een goede. Ik ben momenteel even wat navraag aan het doen hier in de buurt (Breda) en zal een kort vergelijk van verschillende aanbieders plaatsen zodra ik wat meer informatie terug heb. Ik zag ook dat sommigen een kielgoot hebben,dan heb je helemaal niets langs de zijkant liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
pascoa341 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Hmm... das ook wel een goede. Ik ben momenteel even wat navraag aan het doen hier in de buurt (Breda) en zal een kort vergelijk van verschillende aanbieders plaatsen zodra ik wat meer informatie terug heb. Ik zag ook dat sommigen een kielgoot hebben,dan heb je helemaal niets langs de zijkant liggen.
Gootjes zijn wel mooi, maar vraag goed na welke afdichting ze gebruiken rondom, wij hadden aan de achterkant van een dak een gootje lopen tussen ons en de buren waarbij de standaard afdichtingsstrook binnen een paar jaar al vergaan was waardoor bij hevige regenval het water onder de pannen doorging helaas..wij hebben toen onze pannen langs de goot laten vastzetten en afdichten met een soort flexspecie (zelfde als wat ze tegenwoordig rondom nokpannen gebruiken).
Ik zou zelf dan ook nooit meer de voorkeur geven aan extra gootjes langs de pannen, maar laat je in ieder geval goed voorlichten in het te gebruiken materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Goed om te weten, ik dacht altijd dat dat gewoon lood zou zijn, maar mogelijk is dat anders.

Overigens leveren bijna alle bedrijven Verano rolgordijnen. Bij mijn weten zijn deze niet super, en ik zou liever Heroal (of eigenlijk nog liever Roma of Alulux, maar die heefft echt nagenoeg niemand) hebben, zeker omdat ze zo moeilijk te verwijderen zijn, als ze ingebouwd zijn. Is de kwaliteit van Verano verbeterd de laatste jaren, of beter te kijken of er een Heroal leverancier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Persoonlijk vind ik lood mooier dan loodvervanger.
Loodvervanger laat zich wel makkelijker in model kloppen / rollen.
En je moet het vastlijmen tegen het opwaaien.

Geen lood kan ook en een verholen goot (kilgoot is iets anders).
Je krijgt dan een goot onder de dakpannen, nadeel is de beperkte ruimte tussen dakbeschot en panlat.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
Beste mensen, ik zou graag even willen meeliften met dit topic.

Onze situatie is iets wat anders en het enige waar ik naar opzoek ben, is een globale prijs achteraf en huidige prijs.
Ik zal het toelichten, wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en de bouw start begin december.
Aangezien wij lichtelijk in tijdnood zitten om alle beslissingen door te geven voor de bouw, zoek ik dus indicaties en betrouwbare informatie.

Bij ons nieuwbouwhuis, is er een optie om zowel voor als achter een dakkapel te plaatsen.
Wij willen uiteindelijk een slaapkamer op zolder creeeren voor onszelf.
Op dit moment zien we de meerwaarde er niet van om aan de voorkant van het huis er 1 te plaatsen maar wel aan de achterkant.

De specificatie en prijs van het meerwerk is als volgt.

Deze optie houdt in het plaatsen van een grote dakkapel met paneel aan de achterzijde van de woning met een binnenmaat van circa 3,2 meter, uitgevoerd in onderhoudsarme materialen. De binnenzijde van de dakkapel wordt afgewerkt met witte spaanplaat. Verder wordt de dakkapel voorzien van drielaags isolerende beglazing, een kunststof kozijn en is de binnenzijde van de dakkapel voorzien van een vensterbank. De buitenzijde van de dakkapel is uitgevoerd in aluminium.

Prijs € 11.675,-

Qua prijs zit het waarschijnlijk aan de hoge kant.

Ik weet niet wat een dakkapel in dit formaat en met deze afwerking achteraf zou gaan kosten.

Ik zoek dan ook geen prijs tot op de euro nauwkeurig maar wel een richtprijs.
Ook zijn meningen meer dan welkom om het al met de bouw te laten doen of achteraf.

Ik hoor het graag.

Gr.

Alex

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-04 10:13
@AlexP36 Dakkapellen zijn gewild in het thuiswerktijdperk :)

Ter referentie: we zijn hier akkoord gegaan met een offerte van 8000,- voor een dakkapel van 2,4 meter breed, plaatsing op een bestaand dak. Dat is wel zonder binnenafwerking, en met "slechts" HR++. En wachttijd 4 maanden.

Geen idee of de verschillen 3,5k goedmaken. Wel heb je met HR+++ ook te maken met duurdere kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

AlexP36 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:19:
Ik weet niet wat een dakkapel in dit formaat en met deze afwerking achteraf zou gaan kosten.
Waarom vraag je niet simpelweg meerdere offertes aan? Voor iets wat misschien wel meer dan 10K gaat kosten is dat eigenlijk een no-brainer?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Question Mark schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Waarom vraag je niet simpelweg meerdere offertes aan? Voor iets wat misschien wel meer dan 10K gaat kosten is dat eigenlijk een no-brainer?
Al gedaan, maar sommige dakkapel handelaars zijn niet happig op aanvragen die nergens op uit lopen.
We hebben 5 offertes aangevraagd.
Daarnaast kan alle ervaring zeker geen kwaad. Hoe meer info, hoe beter zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-04 00:05
Wij hebben in juli een prefab dakkapel van 6m breed met 3 kiep/kantelramen en 2 vaste ramen (hr++) en rolluiken voor 10.000 laten plaatsen, maar wel zonder binnenafwerking. 11.000 voor 3.2m voor vind ik wel fors

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 21:42
Op diverse websites lijkt het alsof een dakkapel vrij goedkoop is. Als je dat een leverancier laat komen en je hebt wat specifieke wensen dan vliegt de prijs omhoog.

Wij hebben in september 2019 een dakkapel laten plaatsen. Deze kunststof dakkapel (met nerf) was 4.3 meter breed en 2.4 meter hoog (extra hoog), zodat we nog meer m2 erbij kregen in slaapkamers. Inclusief 2 elektrische rolluiken geïntegreerd in boeidelen, zinken kraal, 3 insectenhorren, zomer- en winterstand in draaikiepramen, HR++ glas. Totale kosten € 10.7k exclusief binnenafwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

AlexP36 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:19:
Beste mensen, ik zou graag even willen meeliften met dit topic.

Onze situatie is iets wat anders en het enige waar ik naar opzoek ben, is een globale prijs achteraf en huidige prijs.
Ik zal het toelichten, wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en de bouw start begin december.
Aangezien wij lichtelijk in tijdnood zitten om alle beslissingen door te geven voor de bouw, zoek ik dus indicaties en betrouwbare informatie.

Bij ons nieuwbouwhuis, is er een optie om zowel voor als achter een dakkapel te plaatsen.
Wij willen uiteindelijk een slaapkamer op zolder creeeren voor onszelf.
Op dit moment zien we de meerwaarde er niet van om aan de voorkant van het huis er 1 te plaatsen maar wel aan de achterkant.

De specificatie en prijs van het meerwerk is als volgt.

Deze optie houdt in het plaatsen van een grote dakkapel met paneel aan de achterzijde van de woning met een binnenmaat van circa 3,2 meter, uitgevoerd in onderhoudsarme materialen. De binnenzijde van de dakkapel wordt afgewerkt met witte spaanplaat. Verder wordt de dakkapel voorzien van drielaags isolerende beglazing, een kunststof kozijn en is de binnenzijde van de dakkapel voorzien van een vensterbank. De buitenzijde van de dakkapel is uitgevoerd in aluminium.

Prijs € 11.675,-

Qua prijs zit het waarschijnlijk aan de hoge kant.

Ik zoek dan ook geen prijs tot op de euro nauwkeurig maar wel een richtprijs.
Ook zijn meningen meer dan welkom om het al met de bouw te laten doen of achteraf.

Ik hoor het graag.

Gr.

Alex
Doe jezelf een lol en laat het door de aannemer doen.. zitten veel voordelen aan ook qua garantie van het dak bij lekkage, aanzicht , je kunt meteen met de afwerking starten etc.
Daarbij is je isolatie en afwerking cf bouwbesluit ook op orde (in jouw geval hr+++ glas).

Zou voor mij no brainer zijn.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Sport_Life schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Doe jezelf een lol en laat het door de aannemer doen.. zitten veel voordelen aan ook qua garantie van het dak bij lekkage, aanzicht , je kunt meteen met de afwerking starten etc.
Daarbij is je isolatie en afwerking cf bouwbesluit ook op orde (in jouw geval hr+++ glas).

Zou voor mij no brainer zijn.
Is ook mijn denk wijze alleen de prijs staat mij niet aan. Dit is een dakkapel zonder rolluiken, horren en of dit mogelijk is hebben we nog niet gevraagd.

Ook moeten we rekening houden met ruimte vergrotende belasting...., ja je leest het goed.
Onze gemeente vraagt 24% van het aankoopbedrag als een soort belasting.
Laten we bijvoorbeeld de dakkapel 1 dag na oplevering plaatsen dan hoeven we niets te betalen.

Dus in totaal is het dakkapel, belasting, rolluiken en horren. Komen we rond de 15.000 euro uit.
Dan wordt het een ander verhaal denk ik als een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:34
AlexP36 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Is ook mijn denk wijze alleen de prijs staat mij niet aan. Dit is een dakkapel zonder rolluiken, horren en of dit mogelijk is hebben we nog niet gevraagd.

Ook moeten we rekening houden met ruimte vergrotende belasting...., ja je leest het goed.
Laten we bijvoorbeeld de dakkapel 1 dag na oplevering plaatsen dan hoeven we niets te betalen.

Dus in totaal is het dakkapel, belasting, rolluiken en horren. Komen we rond de 15.000 euro uit.
Voor het bedrag wat je noemde zou het voor mij een no-brainer zijn, afgewerkt en wel en passend bij het huis voor dat bedrag, maar de meerkosten die je hier nu noemt inderdaad die je in je voorgaande bericht niet noemde veranderd mogelijk de boel een beetje, maar afhankelijk van wat je wilt/doet, kan je mogelijk nu wel direct een dakkapel aan de voorkant krijgen en krijg je dit achteraf niet zo makkelijk meer voor elkaar (iets met beeldbepalend en moeilijk doen vanuit de gemeente).

En alsnog als je inderdaad op 15K uitkomt afgewerkt en wel + je rest kosten is het niet heel gek, ik denk als je een dergelijke dakkapel achteraf laat plaatsen en volledig afgewerkt dat je dat geld ook zeker wel kwijt bent als je alles uit handen geeft.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:32
AlexP36 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Mijn eerste reactie: dat kannie waar zijn 24%.
Is het geen 2,4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
izdp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:21:
[...]

Mijn eerste reactie: dat kannie waar zijn 24%.
Is het geen 2,4%?
Was het maar dan was de keuze niet moeilijk 😉

Zal er nog bij vermelden dat dit juridisch is uitgezocht of een gemeente dit mag doen, en in het kort het antwoord is dus ja.

1 van de redenen is (deze wordt niet letterlijk genoemd) is dat de gemeente op de rand van faillesement zit)

[ Voor 33% gewijzigd door AlexP36 op 13-10-2020 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Annuk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Voor het bedrag wat je noemde zou het voor mij een no-brainer zijn, afgewerkt en wel en passend bij het huis voor dat bedrag, maar de meerkosten die je hier nu noemt inderdaad die je in je voorgaande bericht niet noemde veranderd mogelijk de boel een beetje, maar afhankelijk van wat je wilt/doet, kan je mogelijk nu wel direct een dakkapel aan de voorkant krijgen en krijg je dit achteraf niet zo makkelijk meer voor elkaar (iets met beeldbepalend en moeilijk doen vanuit de gemeente).

En alsnog als je inderdaad op 15K uitkomt afgewerkt en wel + je rest kosten is het niet heel gek, ik denk als je een dergelijke dakkapel achteraf laat plaatsen en volledig afgewerkt dat je dat geld ook zeker wel kwijt bent als je alles uit handen geeft.
Gisteren belde toevallig een dakkapel boer mij.
Tijdje gepraat en die zei ze zijn helemaal gek geworden. Aannemers halen bij ons dakkapellen en verkopen ze weer door.

Zijn richtprijs volledig afgewerkt en dezelfde opties 9000 euro.

Keuze is bij deze dus gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
AlexP36 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 05:08:
[...]

Was het maar dan was de keuze niet moeilijk 😉

Zal er nog bij vermelden dat dit juridisch is uitgezocht of een gemeente dit mag doen, en in het kort het antwoord is dus ja.

1 van de redenen is (deze wordt niet letterlijk genoemd) is dat de gemeente op de rand van faillesement zit)
Volgens mij mogen ze dit niet.
Welke belastingen ze mogen heffen is bepaald door de rijksoverheid.
Ik kan me niets anders voorstellen dan dat dit onder de leges moet vallen.
Dit mag enkel kostendekkend zijn.
24% is dan op geen enkele manier te verdedigen.
Dus onder welke andere belasting scharen ze dit dan?
Zoals jij het noemt mag het imho absoluut niet.
Welk juridisch argument hanteren ze?
Over welke gemeente praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
izdp schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Volgens mij mogen ze dit niet.
Welke belastingen ze mogen heffen is bepaald door de rijksoverheid.
Ik kan me niets anders voorstellen dan dat dit onder de leges moet vallen.
Dit mag enkel kostendekkend zijn.
24% is dan op geen enkele manier te verdedigen.
Dus onder welke andere belasting scharen ze dit dan?
Zoals jij het noemt mag het imho absoluut niet.
Welk juridisch argument hanteren ze?
Over welke gemeente praten we?
Om dit topic schoon te houden, pm mij maar als je het fijne ervan wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izdp
Waarom PM en waarom zou dit vervuiling betekenen?

Als een gemeente dit dusdanig belast met nieuwbouw is dat juist informatie die hier thuishoort,
Ter lering voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Het is meer dat het hier om dakkapellen gaat niet om wat een gemeente belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Iemand die mij wat duidelijkheid kan verschaffen over de dakkapel regels qua maatvoering (specifiek de breedte).
Er staat 0,5m aan beide zijden uit de dakrand.

Is dit uit het hart van de muur tussen mij en de buren?
Dus binnen breedte is 5.50m en ik neem even aan dat de muren 30cm dik ofzo (dus 15cm mijn kant).
Dan zou ik dus een theoretische breedte hebben van 5.80m en zou de dakkapel 4.80m mogen worden?
Correct gedacht?

Is de breedte van de dakkapel dan met de dak overstek meegerekend of puur de breedte zonder het overstekende dak?
Stel dat de dakrand namelijk 20cm oversteekt aan beide zijden dan mag je nog slechts een dakkapel van 440cm breed.

Ik kan dit nergens echt fatsoenlijk uitgelegd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wij zijn ook op zoek naar een dakkapel, maar de prijzen lopen enorm uiteen lees ik al... Gelukkig hoeven we de plaatsing pas in de zomer van volgend jaar dus nog voldoende tijd :)

Om niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden, heeft iemand ervaring met een prettige dakkapelbouwer in regio Arnhem die niet 3k per meter vaagt? Mag ook per DM.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frank_P schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:12:
Iemand die mij wat duidelijkheid kan verschaffen over de dakkapel regels qua maatvoering (specifiek de breedte).
Er staat 0,5m aan beide zijden uit de dakrand.

Is dit uit het hart van de muur tussen mij en de buren?
https://www.rijksoverheid...es/2010/07/20/dakkapellen
de zijkanten liggen meer dan 0,5 meter van de zijkanten van het dakvlak

Bij rijtjeshuizen en twee-onder-één-kap woningen geldt de grenslijn tussen de woningen als zijkant van het dakvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Laatst online: 18:03
Bedankt voor je reactie.
Die informatie had ik ook reeds gevonden, maar ik vond het niet geheel duidelijk omdat er geen 'reken voorbeelden' bij staan.
Daar staat overigens ook niet of dat de breedte van de dakkapel wordt gemeten incl. overstek of dat het van de voet van de dakkapel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
ik schrik enorm van deze prijzen, verwacht een x dat 3,5m €6500 kost. Dat zijn de prijzen hier in het oosten

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Zwartoog schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:00:
@AlexP36 Dakkapellen zijn gewild in het thuiswerktijdperk :)

Ter referentie: we zijn hier akkoord gegaan met een offerte van 8000,- voor een dakkapel van 2,4 meter breed, plaatsing op een bestaand dak. Dat is wel zonder binnenafwerking, en met "slechts" HR++. En wachttijd 4 maanden.

Geen idee of de verschillen 3,5k goedmaken. Wel heb je met HR+++ ook te maken met duurdere kozijnen.
Dat is aardig aan de prijs.
Ik krijg ik nov een kapel van 3.5 meter. HR+++ RC waarde 6 geloof ik.
4 ramen waarvan 2x kiep/kantel met luchtroosters

Totaal 6.1k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mijn dakkapel was 5,5 meter breed, hellingshoek van het dak van 34 graden, en 1,5 meter hoog.

Volledig kunstof, 5 ramen (HR++), waarvan 3 draai/kiep (inclusief horren), twee ventilatieroosters, ingebouwd rolluik over de hele breedte en een mini-rooftop airco. Totaalprijs was € 10.200.

Als ik de kosten van de airo en rolluik eraf haal, komt het neer op ongeveer 1400 per meter dakkapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Frontysco schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Dat is aardig aan de prijs.
Ik krijg ik nov een kapel van 3.5 meter. HR+++ RC waarde 6 geloof ik.
4 ramen waarvan 2x kiep/kantel met luchtroosters

Totaal 6.1k.
Dat is een interessante prijs dan. Welk bedrijf als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
integro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Dat is een interessante prijs dan. Welk bedrijf als ik vragen mag?
Scheer dakkapellen in Huissen / Bemmel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:50
herofruit schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:12:
Wij zijn ook op zoek naar een dakkapel, maar de prijzen lopen enorm uiteen lees ik al... Gelukkig hoeven we de plaatsing pas in de zomer van volgend jaar dus nog voldoende tijd :)

Om niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden, heeft iemand ervaring met een prettige dakkapelbouwer in regio Arnhem die niet 3k per meter vaagt? Mag ook per DM.
Klinkt als eenzelfde planning als onze nieuwbouw (tweekapper in Didam), die ook rond de zomer klaar is. :+

In ons geval moet er aan de achterzijde (oost-zuid) een dakkapel op de zolder komen om daar een slaapkamer voor de oudste dochter (6) te maken. Ook ik ben dus volop aan het zoeken naar ervaringen en leveranciers. Vooralsnog Ruiter Dakkapellen in de favorieten gezet vanwege duidelijke website, maar offertes moet ik nog gaan opvragen.
Frontysco schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Scheer dakkapellen in Huissen / Bemmel
Dank, daar ga ik ook eens aankloppen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Electrische rolluiken ingebouwd, evenals de horren (zeker doen!).
Ventilatieroosters in alle vaste ramen.
Ik zou géén van de ramen vast nemen, anders kan je je rolluik niet (goed) schoon maken aan de binnenkant zonder het dak op te gaan en de kap te openen.

Maar verder zeker +1 voor de rolluiken en horren.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 26-10-2020 22:48 . Reden: zat iets oud te quoten.. lekker zo'n topic kick.. ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
adinsx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Klinkt als eenzelfde planning als onze nieuwbouw (tweekapper in Didam), die ook rond de zomer klaar is. :+
offtopic:
Didam, leuk. Groetjes uit Lathum ;)

Ik vond de site van Ruiter ook erg duidelijk en heb daar dus ook een offerte aangevraagd, maar ze gaven direct al aan dat ze het zo druk hebben dat reactie even op zich kan laten wachten.. Woensdag komt er sowieso iemand van een ander bedrijf die op het eerste oog best scherp was. We hebben voor volgende week een afspraak staan bij Scheer om te kijken in de showroom. Op basis van meedenken en prijs/kwaliteit maken we de uiteindelijke keuze :)

[ Voor 5% gewijzigd door herofruit op 28-10-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben ook offertes aan het opvragen, schrik er wel van. Goedkoopste is 2K per meter, dus 8K voor 4m dakkapel. Zonder rolluiken en binnenafwerking, wel met twee kiepramen. Heeft iemand recent een dakkapel laten plaatsen rond Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
@mister_S Eerste schatting vandaag ontvangen, voor 12 (2x 6) meter dakkapel €19.000. Inclusief (2x) 4 draaikiep en 1 vast raam met ventilatierooster. Is verder zonder opties. Exacte offerte moet nog binnenkomen.

Offertes liggen énorm ver uit elkaar inderdaad, ik ben van plan er ook meerdere aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mister_S schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:19:
Ik ben ook offertes aan het opvragen, schrik er wel van. Goedkoopste is 2K per meter, dus 8K voor 4m dakkapel. Zonder rolluiken en binnenafwerking, wel met twee kiepramen. Heeft iemand recent een dakkapel laten plaatsen rond Tilburg?
Zonder te weten wat voor soort dakkapel je wilt laten plaatsen is het wel lastig inschatten of deze prijs aan de hoge kant is. Hoe hoog wordt je dakkapel, welke dakhoek heb je mee te maken en wat voor soort materiaal en isolatie wordt er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Dak is 38 graden, twee ramen die open kunnen met één vaste raam, keralit zijwanden en RC 6. Verder niets bijzonders. Kunsttof vs. hout lijkt niet veel uit te maken en 2K per meter gemiddeld lijkt normaal. Jammer, maar het moet toch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 20:56
mister_S schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:19:
In zomer 2018 laten plaatsen. Dakkapel, 5m breed, 2x kiepraam, 2x vast raam HR++, 2x ingebouwd rolluik, RC6/4,5, keralit zijwanden, helling 28,5 graden, niet afgewerkt binnen, voor 9k. Faro Timmerwerken b.v. in Sprang-Capelle. Collega HG Bouwtechniek b.v., had ik toen nog niet in het vizier, zou het moeten kunnen matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
@JAVA-Doctor dank je. HG is bezig met een offerte voor me, Faro had ik nog niet van gehoord. Daar ook maar eens een offerte vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Grappig,

ik heb net juist een houten dakkapel laten zetten in huis. Samen met een hele zolderverbouwing.

Bewust gekozen voor hout, want:
- oud dak, niets is haaks
- ter plekke gebouwd, in hogere mate aanpasbaar
- aansluitend bij de stijl van de bebouwing
- goed te isoleren

Door te kiezen voor maken op maat, en niet prefab, past het perfect. Geen grote randen, kieren etc, Zelfde materiaal en werking, geen knutselwerk qua aansluitingen nodig etc.
En ja: meer onderhoud, maar bij mij is het redelijk makkelijk (1x per 5 jaar) te onderhouden.

Prijs is in verband met onderdeel zijnde van een groot project niet relevant.

[ Voor 6% gewijzigd door caspervc op 29-10-2020 09:41 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Wij hebben een dakkapel laten plaatsen in de zomer van 2018 door Hedico uit Reusel. 4.1m breed, kozijnhoogte 1.4m (vier kozijnen, waarvan 2 kiep/kantel), HR++ beglazing, buitenkant volledig bekleed met volkernplaat in eigen RAL kleur: 8k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Ik denk dat ik een mooie offerte heb ontvangen van een bedrijf die ook goed voelt, graag jullie advies. Het is een vrij basic dakkapel, maar het is mijn eerste dus hier de vraag of ik iets mis.
Kort samengevat (staat zo in offerte): Dakkapel : 4 meter, kunststof verdiept kozijn 1,20 cm hoog met HR++ glas (2x vast, 2x draaikiep), zijkanten kunststof rabatdelen, pir isolatie in wanden en dak, kunststof dakbedekking. Standaard boeideel met overstek van 9 cm rondom.
Balk voor ondersteuning sporenkap zit in de prijs, RC waarde wordt 6 en kozijnen worden gespoten in kleur van kozijnen huis (68 euro). Dit voor 6700 euro.
Is dit netjes of moet ik om nog iets anders vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Volgens mij is dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Offertes zijn echt all over the place. Vandaag één gehad van 9600 euro voor 4m dakkapel, met een leuke opmerking dat neerkwam op "take it or leave it, we hebben het retedruk". 6700 voor 4m leek me ook al te duur, maar lijkt een redelijke prijs. Er is een goedkopere, maar het bedrijf was wel een vage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
Wij hebben inmiddels de uitgebreide offerte voor de dakkapellen ontvangen:

Twee (identieke) dakkapellen:
- 5,92 meter (binnen wand tot wand)
- 1,75 hoog (dus plafond op ±2,40 meter)
- 4 draaikiep en 1 vast raam met ventilatierooster
- 25 cm overstek (ter voorbereiding op rolluik die we evt. later nog plaatsen)
- Constructiebalk i.v.m. sporendak
- Zijwangen rabatdelen antraciet kunsttof (Viny Plus)
- Verstevigingsbalken t.b.v. zonnepanelen
- EPDM dakbedekking
- Leadax (zwarte) dakaansluiting
- HR++ en isolatie volgens bouwbesluit

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We hebben beide een goed gevoel bij deze leverancier. Lijkt me ook wel een nette prijs?

[ Voor 194% gewijzigd door herofruit op 06-11-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:33
herofruit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:27:
Wij hebben inmiddels de uitgebreide offerte voor de dakkapellen ontvangen:

Twee (identieke) dakkapellen:
- 5,92 meter (binnen wand tot wand)
- 1,75 hoog (dus plafond op ±2,40 meter)
- 4 draaikiep en 1 vast raam met ventilatierooster
- 25 cm overstek (ter voorbereiding op rolluik die we evt. later nog plaatsen)
- Constructiebalk i.v.m. sporendak
- Zijwangen rabatdelen antraciet kunsttof (Viny Plus)
- Verstevigingsbalken t.b.v. zonnepanelen
- EPDM dakbedekking
- Leadax (zwarte) dakaansluiting
- HR++ en isolatie volgens bouwbesluit

***members only***

We hebben beide een goed gevoel bij deze leverancier. Lijkt me ook wel een nette prijs?
Members only:

Dakkapellen van dat formaat en extra's lijkt mij dat een prima prijs! Afwerking binnen ga je zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
@Boel-Shit Inderdaad, afwerking binnen doen we zelf. Gezien hoe de binnenkanten eruit zien, dat lijkt me niet al te moeilijk! Voldoende ruimte om spots in het plafond te plaatsen zonder dat er extra regelwerk bij komt kijken :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1Wia5hv3Sy3B2iqPy1EzOS4www=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy7iAz8FrZWXkpNBPvJAmruG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samren
  • Laatst online: 00:43
mister_S schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:21:
Ik denk dat ik een mooie offerte heb ontvangen van een bedrijf die ook goed voelt, graag jullie advies. Het is een vrij basic dakkapel, maar het is mijn eerste dus hier de vraag of ik iets mis.
Kort samengevat (staat zo in offerte): Dakkapel : 4 meter, kunststof verdiept kozijn 1,20 cm hoog met HR++ glas (2x vast, 2x draaikiep), zijkanten kunststof rabatdelen, pir isolatie in wanden en dak, kunststof dakbedekking. Standaard boeideel met overstek van 9 cm rondom.
Balk voor ondersteuning sporenkap zit in de prijs, RC waarde wordt 6 en kozijnen worden gespoten in kleur van kozijnen huis (68 euro). Dit voor 6700 euro.
Is dit netjes of moet ik om nog iets anders vragen?
Offerte komt van HG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
@samren bij ABM. HG wilde per sé dat ik langskwam bij de showroom, geen idee waarom. We hebben trouwens besloten om met deze partij door te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door mister_S op 23-12-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Wij zijn ons ook eens aan het orienteren voor een dakkapel (net als half nederland volgens mij).

Onze zolder heeft een zaagtanddak (+-30graden en gaat tot zo'n 4m hoog)
Ons huis is van 2002 en het dak bestaat dus uit zelfdragende dakplaten.

Helaas staat ons huis verkeerd om en is de enige mogelijkheid voor het plaatsen aan de voorkant.
Daardoor helaas vergunningsplichtig en extra beperkingen.

Hoogte max 1.5m, moet minimaal 1m van de rand blijven en max 50% van het dakvlak.

Omdat het een zelfdragend dak is zal deze ook ondersteund moeten gaan worden door een extra balk.

Members only:

Volgende week komt er nog een andere partij eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 13:27

TMC

Ik ben ook geïnteresseerd in een dakkapel, maar volgens mij hebben alle partijen het erg druk, want ik krijg nagenoeg geen reactie op verzoeken voor offertes, en als ik wel een reactie krijg is het of erg duur (8000 euro voor 1,8 meter) of men wil niet langs komen vanwege Corona voordat ik een akkoord heb gegeven. Ik wil echter graag dat iemand even langs komt, de situatie bekijkt, en aangeeft wat ik kan verwachten qua plaatsing, afwerking, constructie, vergunning etc. voordat ik akkoord geef. Dat lijkt me niet zoveel gevraagd, toch? Heeft iemand hier wellicht een tip voor een leverancier die ook in deze tijd enigszins bereid is de tijd voor je te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Zijn er hier mensen die gekozen hebben voor HR+++ (triple) glas? zou dit aan te raden / de kosten waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:07

DropjesLover

Dit dus ->

darklord007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:08:
Zijn er hier mensen die gekozen hebben voor HR+++ (triple) glas? zou dit aan te raden / de kosten waard zijn?
Wij hebben, na goede ervaring van een schoonbroer, een offerte gekregen van
Members only:

€8000 voor eentje van 3,2m breed.
HR+++ glas was +€225
Rc naar 6 (ipv 4,5) was +€180

In totaal €8k incl elektrisch rolluik. Geheel prefab, 1 dag plaatsen.
Trespa zijwangen, keralit boeideel (1 stuk, anders scheiding in het midden), 2x draai-kiep + 1 vast, geen ventilatierooster (draai-kiep heeft ventilatie-stand, en wil nog WTW ventilatie in woning plaatsen). Dakbedekking is EPDM.

Fijne, vlotte communicatie.
Verkoper die op bezoek kwam reed wel in een Mercedes, maar ja, ze zitten ook in een enorm drukke periode momenteel. Het zal vast ergens anders iets goedkoper kunnen, maar om nou te zeggen dat ik verwacht €1000 te kunnen besparen, moah... En als ik nu akkoord geef wordt ie geplaats in juli, zo ver zitten ze al vol...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 22:52
Inmiddels zitten we in juli en volgens mij hebben de dakkapel boeren het nog steeds knetterdruk. Ik krijg gewoon geen reacties. Kan iemand nog een bedrijf aanbevelen dat wel gewoon reageert én mooie nette dakkapellen levert? De wachttijd zal alsnog wel lang zijn, maar dan kan ik in ieder geval wat gaan plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:28
Myagi schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:50:
Inmiddels zitten we in juli en volgens mij hebben de dakkapel boeren het nog steeds knetterdruk. Ik krijg gewoon geen reacties. Kan iemand nog een bedrijf aanbevelen dat wel gewoon reageert én mooie nette dakkapellen levert? De wachttijd zal alsnog wel lang zijn, maar dan kan ik in ieder geval wat gaan plannen!
Wij hebben hem door Klaassen dakkapellen laten plaatsen, zowel bij ons oude als nieuwe huis. Door een gelukkig toeval is die zelfs nog eerder geplaatst dan eerst mogelijk was.

https://www.klaassen-dakkapellen.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:00

MLLL

Palm Treo 650

DropjesLover schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:31:
[...]

***members only***

Verkoper die op bezoek kwam reed wel in een Mercedes,
In Duitsland betekent dat dat je succesvol bent, daar staan ze juist raar te kijken als je met een barrel komt aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

MLLL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:26:
[...]

In Duitsland betekent dat dat je succesvol bent, daar staan ze juist raar te kijken als je met een barrel komt aanzetten :)
Maar we zijn niet in Duitsland, het bedrijf is niet Duits en het hoeft geen barrel te zijn maar er is verschil tussen een Mercedes C-klasse of een Golf/Passat :p
Volgende week wordt ie geplaatst :)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
DropjesLover schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Maar we zijn niet in Duitsland, het bedrijf is niet Duits en het hoeft geen barrel te zijn maar er is verschil tussen een Mercedes C-klasse of een Golf/Passat :p
Volgende week wordt ie geplaatst :)
Ja, ongeveer 150 euro per maand. Het is maar wat je het noemen waard vindt zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 22:52
Heeft er iemand ervaring met het laten plaatsen van zonnepanelen op de dakkapel? Omdat de meeste dakkapelleveranciers werken met prefab dakkapellen, heb je nul keuze in de stevigheid van de constructie. De meesten adviseren daarom om geen zonnepanelen te plaatsen. Zijn er nou tegenwoordig echt geen leveranciers meer die wel extra versteviging kunnen inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Kan je gewoon aangeven lijkt me? Die dingen worden op maat gemaakt in de werkplaats, het heet prefab omdat het als 1 geheel bij jou wordt aangeleverd en als geheel wordt gemonteerd.
Zo moeilijk is het niet om even wat dikkere of hogere balkjes te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Myagi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:14:
Heeft er iemand ervaring met het laten plaatsen van zonnepanelen op de dakkapel? Omdat de meeste dakkapelleveranciers werken met prefab dakkapellen, heb je nul keuze in de stevigheid van de constructie. De meesten adviseren daarom om geen zonnepanelen te plaatsen. Zijn er nou tegenwoordig echt geen leveranciers meer die wel extra versteviging kunnen inbouwen?
Het probleem is niet zozeer de constructie, daar kan in de fabriek makkelijk rekening mee gehouden worden.
Wat wel een probleem is, is dat de ARBO voorschrijft dat bij het leggen van de panelen er 1m ruimte tot aan de dakrand moet zijn.
Bij een dakkapel is dat wel te regelen aan de zijkant, maar niet aan de voorkant (boven je raam zeg maar) of aan de achterkant waar wat dingen aangesloten moeten worden.
Of je moet werken met een valbeveiliging, maar dan zit er dus een stalen "veiligheidsgordel-mechaniek" aan je borst, terwijl je dus de grote panelen moet tillen en op het dak ligt. Zit enorm in de weg of je beschadigt de panelen.

De kerels die bij mij afgelopen week de panelen verwijderd hebben ivm dakkapel hadden er duidelijk geen zin in.

Toch heb ik afgesproken met de zonnepaneel-installateur dat er 2 panelen op mn dakkapel geplaatst worden... Geen idee hoe :P

Annyway, dakkapel geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWFXZskS7ttLuhMYvHWIwmRsJv0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXHObtoVHyH87iwf53AwgXcA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7fbHOKw1z6jPcoU61NfqJAqcAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hx9ucBkIVxiBNPyKMl0IKBw4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-N_MsN1i90cDO-vpfUIZtHMpuY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xMlvYpS8VrwzrvB4VM7mk59.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O23h7RATbs-NOarHfeyvgwDYH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaBa5ixos0KA2peioSdzy04a.jpg?f=fotoalbum_tile

Laatste fotootje is van een fuckupje in de (prefab) fabriek, je kijkt van buiten zo in de linker hoek tegen OSB board aan. Kon niet terplekke goed gemaakt worden, dus daar komt nog iemand voor terug. Kan wel van binnenuit zeiden ze, dus de panelen kunnen teruggelegd worden (legplan zoals bij onze buren)
Dakkapel ziet er verder goed strak uit. Nu nog binnen afwerken :P

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
DropjesLover schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:52:
[...]

Het probleem is niet zozeer de constructie, daar kan in de fabriek makkelijk rekening mee gehouden worden.
Wat wel een probleem is, is dat de ARBO voorschrijft dat bij het leggen van de panelen er 1m ruimte tot aan de dakrand moet zijn.
UHm, nee, je mag niet zonder beveiliging daar werken ook niet met 1 meter tot de dakrand..

Een steiger er onder, of een randbeveiliging, of een harnas.
Of je moet werken met een valbeveiliging, maar dan zit er dus een stalen "veiligheidsgordel-mechaniek" aan je borst, terwijl je dus de grote panelen moet tillen en op het dak ligt. Zit enorm in de weg of je beschadigt de panelen.
gelukkig heb je ze ook die op de rug vast zitten.. alleen maar smoesjes, personen die dat soort onzin rond bezuinen zou ik niet aan mijn huis laten werken
De kerels die bij mij afgelopen week de panelen verwijderd hebben ivm dakkapel hadden er duidelijk geen zin in.
Niet het meest verstandige om mensen werk te laten doen waar ze duidelijk geen zin in hebben, dan worden de kantjes er al snel afgelopen en het wordt al snel nodeloos duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je hebt dakkapellen en dakkapellen. Ik heb eentje met een helling van 30 graden. 3 meter breed, 4 meter diep. Zouden ook wel wat panelen op kunnen, ben alleen bang dat het oude spaanplaat doorbuigt. Balken kunnen de panelen wel dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:52
DropjesLover schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Rc naar 6 (ipv 4,5) was +€180
?

Het bouwbesluit is gewoon de wet. Absurd dat ze minder dan 6,3 aanbieden, tenzij het de bedoeling is dat je zelf gaat isoleren. Ze leveren nu dus een product dat niet aan de wettelijke minimum eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

MeTooPV schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:24:
[...]

?

Het bouwbesluit is gewoon de wet. Absurd dat ze minder dan 6,3 aanbieden, tenzij het de bedoeling is dat je zelf gaat isoleren. Ze leveren nu dus een product dat niet aan de wettelijke minimum eisen voldoet.
Bouwbesluit is voor zover ik weet alleen voor nieuwbouw en zeer ingrijpende renovatie. Niet voor enkel een dakkapel plaatsen.
twain4me schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:25:
[...]

UHm, nee, je mag niet zonder beveiliging daar werken ook niet met 1 meter tot de dakrand..

Een steiger er onder, of een randbeveiliging, of een harnas.

[...]

gelukkig heb je ze ook die op de rug vast zitten.. alleen maar smoesjes, personen die dat soort onzin rond bezuinen zou ik niet aan mijn huis laten werken

[...]

Niet het meest verstandige om mensen werk te laten doen waar ze duidelijk geen zin in hebben, dan worden de kantjes er al snel afgelopen en het wordt al snel nodeloos duur.
Die kerel gaat ze dus ook niet leggen :p
_JGC_ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:11:
Je hebt dakkapellen en dakkapellen. Ik heb eentje met een helling van 30 graden. 3 meter breed, 4 meter diep. Zouden ook wel wat panelen op kunnen, ben alleen bang dat het oude spaanplaat doorbuigt. Balken kunnen de panelen wel dragen.
De panelen zijn het probleem niet, wel die flinke ballast die per paneel nodig is. Standaard absoluut niet aan te raden, tenzij dus extra verstevigd.

[ Voor 56% gewijzigd door DropjesLover op 15-07-2021 08:48 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

DropjesLover schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Bouwbesluit is voor zover ik weet alleen voor nieuwbouw en zeer ingrijpende renovatie. Niet voor enkel een dakkapel plaatsen.
Nope,

Een nieuw te bouwen dakkapel valt gewoon onder het kopje nieuwbouw in het bouwbesluit
niet alleen nieuwe woningen vallen daar onder maar ook nieuwe aan en opbouwen.. en een dakkapel is een je raad het al, een opbouw. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

MeTooPV schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:24:
[...]

?

opzich kan je soms vervangen als renovatie zien, ik heb echter het vermoeden dat dit is om de vanaf prijs lager te drukken. ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als iemand het niet kiest :+
misschien een briefje dat je nog van binnen bij moet isoleren.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 15-07-2021 09:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste