Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome_w
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-05-2023
Mijn vraag
Ik heb een tijd geleden een Acer Nitro XF252Q gekocht en die kwam geleverd met een HDMI 2 Kabel. Nou dacht ik dat displayport beter was en heb dus gelijk een DP kabel gekocht en die gebruikt. Maar nou zag ik een video over dat hdmi 2 net zo goed / misschien nog beter kan zijn en aangezien de monitor met deze kabel kwam leek het mij een goed plan om die te gebruiken. Maar als ik die gebruik en in een spel zit en dan alt tab, dan krijg ik voor meerdere seconden een zwart scherm. Ik heb al meerdere kabels getest, ik heb full screen optimalisatie aan en uit gezet en via het internet wat dingen geprobeerd in de Regedit maar niks heeft geholpen. Nou heb ik acer geprobeerd te contacten maar ik krijg geen reactie.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wat dingen geprobeerd in de Regedit
Welke dan? Want het is niet "normaal" dat men door het wisselen van een kabeltje even het register overhoop gaat gooien.
acer geprobeerd te contacten maar ik krijg geen reactie
Staat de voicemail aan op 088-4560000 ? Of had je via https://nl.answers.acer.com/app/chat/chat_launch/ geprobeerd contact te krijgen?

Overigens, het verschil tussen beide kabels is vrij nihil; in ieder geval de pure overdracht van digitale informatie om pixels weer te geven, dat werkt of het werkt niet. ;) Maar, heb je meerdere HDMI-kabels geprobeerd? Of ook het issue met 1 of meerdere DP-kabels?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome_w
Had te maken met de game bar and full screen mode voor het opnemen via de windows game dingen. Maar heb het allemaal weer opnieuw gedaan nadat ik merkte dat het geen verschil maakte. Ik had gebruik gemaakt van de email en ik had op hun forum ook een bericht gepost, ik zag dat al de andere opties niet mogelijk waren ivm corona. Ik heb inderdaad verschillende HDMI kabels geprobeerd maar het lijkt wel als ik ingame ga dat mijn monitor automatisch een andere resolutie of iets dergelijks gebruikt want als ik bijvoorbeeld met mijn DP kabel op 144 hz probeer dan springt mijn monitor terug naar 240hz en heb ik ook een zwart scherm voor een paar seconden. Dit kon ik oplossen door ik mijn nvidia control panel de 'preferred refresh rate' van highest available naar application controlled te zetten. Dit klinkt natuurlijk vrij logisch en ook gelijk geprobeerd met hdmi kabel maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:21

rdejongjr

Gnome

Lijkt er op dat de settings van de desktop en in game toch afwijken en er bij alt tab tussen resoluties gewisseld wordt.

Wellicht een makkelijke work-around zonder 1000en één settings door te lopen: speel (fullscreen) windowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome_w
Als er geen nadelen zouden zijn aan fullscreen windowed zou ik dat zeker doen, maar helaas heeft dat toch echt zn nadelen zoals hogere input delay en de mouse movement is ook minder snappy. Maar bedankt voor het meedenken