Ik heb een fiets aangeschaft die ik o.a. ook zakelijk kan gebruiken (naar opdrachtgever fietsen). Ik wil deze fiets dan ook zakelijk als ZZP-er ten laste van mijn winst brengen en BTW terugvragen. Nu begrijp ik dat ik hier bijtelling over moet gaan betalen van 7% over de consumentenprijs / aanschafprijs, maar ik kan nergens vinden hoe lang? https://www.rijksoverheid...n/fiets/fiets-van-de-zaak
- Is dit net zo lang als ik de fiets gebruik? Als ik de fiets 10 jaar gebruik, en 10 jaar bijtelling moet betalen is dit niet heel gunstig...
- Of zolang deze waarde heeft op mijn balans? Ik mag als startende ondernemer willekeurig afschrijven, en kan de fiets dan ook in 1 keer afschrijven, wat in dat geval 1 jaar bijtelling zou betekenen...
- Is dit net zo lang als ik de fiets gebruik? Als ik de fiets 10 jaar gebruik, en 10 jaar bijtelling moet betalen is dit niet heel gunstig...
- Of zolang deze waarde heeft op mijn balans? Ik mag als startende ondernemer willekeurig afschrijven, en kan de fiets dan ook in 1 keer afschrijven, wat in dat geval 1 jaar bijtelling zou betekenen...