Externe ultra-wide 34" inch monitor voor de MacBook Pro 16"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke 32/34" beeldscherm (voorkeur 34" :-)) voor mijn MacBook Pro 16" (MacBookPro16,1) en vroeg mij af wat een goed scherm is mijn budget ligt rond de 550EUR (£500) en vroeg mij af of iemand een goed scherm weet rond deze prijs? Het liefst zou ik via dit scherm mijn Mac kunnen opladen via USB-C?

Ik doe de laatste jaar geen ontwerp werk maar voornamelijk gebruikt voor het bouwen van webapplicaties en ontwikkeling van iOS applicaties.

Ik ben wel enkele scherm tegengekomen maar ik heb geen idee wat een goede koop is. De volgende schermen heb ik gevonden:

Ilyama G Master GB3466WQSU-B1
https://www.scan.co.uk/pr...c-hdr400-80m1-400cd-m-hdm

BenQ EW3270U 32 Inch 4K HDR Video Enjoyment Monitor, Eye-Care, UHD, VA, 95 Percent DCI-P3, B.I. Plus Sensor - Metallic Grey
https://www.amazon.co.uk/...gb-7072097897369145000-21

LG UltraWide 35WN73A 35-inch Curved Monitor-21:9 QHD 3440x1440, USB-C, HDR 10, 100Hz, FreeSync
https://www.amazon.co.uk/...smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1

LG UltraWide 34WN80C-B 34 inch Curved Monitor LED IPS Panel, 3440 x 1440 Resolution, 5ms Response, HDMI
https://www.amazon.co.uk/...smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1

Philips 346P1CRH/00 3440 x 1440 34" 4ms HDMI USB-C VA LCD
https://www.philips.co.uk...de-lcd-monitor-with-usb-c
Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple MacBook Pro 16" (MacBookPro16,1) met een AMD Radeon Pro 5300M

34" CH890 Curved High Resolution Monitor with USB-C
https://www.samsung.com/uk/monitors/professional-ch890/

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 06-07-2020 01:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:43

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik heb de LG 34WN80C en ik heb hem ook [b]gereviewed op Tweakers[/b].

Fijn scherm; na enkele maanden gebruik nog geen problemen mee ervaren. Let wel dat HDR een wassen neus is (maar dat is in deze prijsklasse altijd het geval; echte HDR-schermen zijn duur) en de refreshrate op 60 Hz is vastgezet. Ook geen FreeSync dus.

Hij ondersteunt het laden van jouw Mac via USB-C.

[ Voor 25% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 06-07-2020 06:29 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Heroic_Nonsense schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:28:
Ik heb de LG 34WN80C en ik heb hem ook [b]gereviewed op Tweakers[/b].

Fijn scherm; na enkele maanden gebruik nog geen problemen mee ervaren. Let wel dat HDR een wassen neus is (maar dat is in deze prijsklasse altijd het geval; echte HDR-schermen zijn duur) en de refreshrate op 60 Hz is vastgezet. Ook geen FreeSync dus.

Hij ondersteunt het laden van jouw Mac via USB-C.
Let wel dat de 16” niet altijd genoeg heeft aan 60W. Maar zou een eind moeten komen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Dank je wel, er is ook de 35" inch die later dit jaar uitkomt kan er alleen niet veel over vinden. Voornaamste verschil lijkt het schermtype IPS vs VA? Ik weet niet dat veel uit maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-07 13:26
nelizmastr schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:45:
[...]

Let wel dat de 16” niet altijd genoeg heeft aan 60W. Maar zou een eind moeten komen.
In de praktijk red je het daar wel mee. Ook mijn 16" lust meer, maar na een dag werken, waarbij ik ook applicaties draai die veel energie slurpen is de accu doorgaans niet onder de 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Het is wel handig minder kabels :)

Ik heb nu een BenQ EL2870U (https://www.amazon.co.uk/...r-Free-Sync/dp/B079HV1TDC) welke prima werkt en waarschijnlijk net als de LG een faux HDR functie. Van deze BenQ is er ook een 35" inch in 4K en USB-C maar daar kan je volgens mij niet je Mac mee opladen als ik de specificatie goed begrepen heb. Maar deze 35" inch is volgens mij niet een IPS paneel?

Zo'n 1ms input response tegenover 4-5ms alleen merkbaar is als je computerspelletjes speelt? Het heeft vast gen invloed op het gebruik van je muis of je Wacom tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:31
Die Philips 346P1CRH/00 heb k al 6 weken in bestelling staan en is helaas nergens leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Zal mijn ervaring qua energie dan ook even delen, ik had niet genoeg aan 60W, gebruik een heleboel Adobe applicaties, render video en gebruik veel randapparatuur. Voor veel situaties zal het dus voldoen maar niet altijd. Ben zelf ook fan van BenQ, heb zelf de pd3220u maar die is een stukje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
@Sluw Ja, dat scherm is boven mijn budget met name omdat ik niet actief ontwerpwerk meer doe dus kan het eigenlijk aan mijzelf verantwoorden :)

@corival Cool, ja, het ziet er veel belovend uit. Ik weet alleen niet hoe het is vergeleken met de LG. Het is namelijk wel stukken goedkoper (scheelt bijna £95) vergeleken met de LG 34WN80C-B. De Philips is te koop voor omgerekend €520euro terwijl de LG er is voor €644. De LG is wel een IPS beeldscherm maar of dat echt een verschil maakt voor mijn werkzaamheden? Ik speel geen spelletjes maar meer Visual Studio Code en incidenteel Affinity Photo / Publisher.

De huidige prijzen in het VK zijn:
Philips 346P1CRH/00 €520
LG 34WN80C-B €644
LG UltraWide 35WN73A 35-inch €462 (komt pas uit in Augustus)
BenQ EW3270U 32 Inch €463

Wat denken jullie?

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 06-07-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:31
Ik verwacht van de LG met IPS scherm een betere beeldkwaliteit, maar de (op dit moment niet leverbare) Philips heeft een ethernet poort.

Dit is voor mij een pluspunt, waardoor ik alleen nog 1 USB-C kabel nodig heb om te docken.
Zodra ik hem heb, zal ik laten weten of hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
@corival Ja klopt, ik vraag mij alleen af hoe groot het verschil is tussen een VA en IPS scherm? De Philips hier prima leverbaar (https://shop.bt.com/produ...lcd-346p1crh-00-FR9R.html). Ik weet niet of ze naar Nederland leveren. Ik kan hem best bestellen en doorsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Philips had ik op het oog vanwege de hoge helderheid (500cd/m2). Geen ander scherm komt zo hoog, en ik heb voor m'n werkkamer flink meer dan 400cd/m2 nodig.

Helaas door verkrijgbaarheid en het ontbreken van goede reviews toch voor een 31,5" 4k scherm gegaan. Geen spijt van overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Welke 31.5"' scherm ben je voor gegaan ipv. de Philips? Ik dacht de reviews redelijk goed waren voor deze 34" inch Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de LG of de Philips :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Eindelijk maar voor de LG beeldscherm gegaan omdat de webshop waar ie het goedkoopste was voor 10 euro een dead pixel check uitvoert dus dat is wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:21

rGz

Veel plezier met je aankoop!

Interessant wel dit. Ik zat een tijd geleden met dezelfde vraag, echter vanuit een andere insteek: Kort geleden heb ik een PC voor gaming in elkaar gezet en mijn LG Ultrafine 5K + Macbook verkocht. Eea. vervangen dus voor Gaming PC + LG 34GK950F (34 inch ultrawide, 144Hz - wat een verademing).

Ook met de hele perikelen rond het corona gebeuren nu in de situatie dat thuiswerken wel de norm (geworden) is. Ik zit nog een beetje met een zoektocht naar iets in de richting van een KVM switch, maar wel 144Hz voor zowel Macbook 16inch én Gaming PC. Als iemand ideeën heeft - shoot! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Interessant, zelf zegt mij 144hz echt niks. Is dit specifiek voor computerspelletjes?

Ja, de KVM switch van de Philips bleek best wel een probleem te zijn en verder werkt dat natuurlijk nit met Bluetooth muis en toetsenbord dus zit je toch steeds te eikelen. Ik zat te denken aan software oplossing om Bluetooth muis+toetsenbord te gebruiken op mijn Mac Mini.

Maar goed, ik zat flink te twijfelen, uiteindelijk toch maar voor de LG te gaan, met name omdat de KVM switch wat minder zinnig leek en hoewel de Ethernet aansluiting handig is heb nergens in deze ruimte zo'n aansluiting en een Powerlan oplossing werkte hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Scherm is gearriveerd! Wat een joekel van een scherm yoh. Nu past mijn laptop bijna niet meer op mijn werktafel dus dat wordt een project voor volgende maand. Enigste probleem wat ik had bij het opbouwen van het scherm was dat de lock voor de poot niet werkt en dus niet echt gelockt is. Ik weet niet of dat het probleem is? Nu kan je het scherm niet bij de poot optillen.

De kleuren en de scherpte van de letters zijn net iets anders vergeleken met mijn oude scherm dus dat wordt even wennen. Ik denk niet dat het ooit vergelijkbaar gaat worden met het scherm van de laptop zelf!

Tot nu toe ben ik er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:59
Heb ook zitten dubben over die Philips, mede door de eerder aangehaalde Ethernet poort en bang4buck verhouding.

Die lock zou ik wel naar kijken anders even opnieuw eraf-erop. Geen idee hoe het paneel precies steunt maar toch zonde als hij er afkomt zetten.

Hoe ervaar je het "retina" schalen op zo'n scherm? Draai je 3440x1400 native?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-07 13:30
144hz is over het algemeen met fijnst bij gamen. Echter merk ik dat ik sinds de aanschaf van een 144hz niet meer terug wil naar 60 ook niet voor coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:21

rGz

Torac schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:42:
144hz is over het algemeen met fijnst bij gamen. Echter merk ik dat ik sinds de aanschaf van een 144hz niet meer terug wil naar 60 ook niet voor coderen.
Precies deze ervaring heb ik ook. Ik zou het liefste enkel nog op 144hz willen werken. Vandaar ook nog altijd de zoektocht naar een KVM switch die dit ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Wat maakt het coderen beter op 144Hz? Maar goed, tevreden met het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:12
@Wackoz de resolutie van die schermen lenen zich toch niet voor "retina"? Anders zou je maar 700 verticale pixels over houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:59
Ascension schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:45:
@Wackoz de resolutie van die schermen lenen zich toch niet voor "retina"? Anders zou je maar 700 verticale pixels over houden...
Was benieuwd op welke setting TS zijn LG gebruikt. Als je geen native resolutie of schaling toepast Op MacOS dan gaat hij alles renderen op een resolutie erboven om dan terug te schalen (performance impacting). Ik leg t absoluut verkeerd uit maar er is toevallig een ander topic over: 4k monitor op macbook pro geeft scaling issues

Daarom benieuwd op welke setting / “looks like” je zo’n ultrawide draaien kan en hoe die ervaring is

[ Voor 5% gewijzigd door Wackoz op 17-07-2020 09:02 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik maak gebruik van de 3440x1440 resolutie het is niet echt retina als je het vergelijkt met het scherm in de laptop maar wel lekker veel ruimte :) Ik heb trouwens niet echt de 'scaled' opties bij de LG. Maar ja, is dan ook niet echt 4K scherm volgens mij. Close maar net niet.
Pagina: 1