Toon posts:

PostNL: aangifte doen en tegen wie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 21:23
Ik heb weken geleden bij winkel X artikelen besteld.

Bij het doorgeven van de adreswijziging is er iets fout gelopen bij Post NL en is mijn naam niet vermeld op het (volledig) pakket. Het pakketje ligt niet op de afhaallocatie maar er is wel voor getekend door middel van een kruis.

Ik wil aangifte doen, puur omdat ik denk dat het pakketje gepikt is. Tegen wie moet ik aangifte doen? Tegen de postbode die het pakketje aan iemand anders gegeven heeft?

Winkel X verzend wel weer het pakket opnieuw. Zij weten ook niet wat er precies is gebeurd.
Ik moet alleen wel nog paar weken wachten tot het pakketje er is, omdat 1 artikel niet voorradig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 11:27
En waar wil je aangifte van doen? Iemand die een pakket krijgt aangeboden op zijn/haar adres en dat aanneemt, niets raars toch?

Winkel lost het op voor je, klaar toch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 13:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij ben jij niet de partij die aangifte moet doen maar winkel X. Het is niet dat de postbode of een derde het pakketje bij jou heeft weggenomen nadat het bij jou correct was bezorgd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Je doet geen aangifte tegen iemand maar van iets. En dat iets is in dit geval vermissing of diefstal van een pakketje.
Kan je gewoon online doen.
FooLsKi schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:04:
Volgens mij ben jij niet de partij die aangifte moet doen maar winkel X. Het is niet dat de postbode of een derde het pakketje bij jou heeft weggenomen nadat het bij jou correct was bezorgd.
Je hoeft in principe geen slachtoffer van iets te zijn voor je een aangifte mag doen.

[Voor 57% gewijzigd door Rmg op 05-07-2020 19:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ReneDx
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit is een zaak tussen winkel X en PostNL. Jij bent hierin geen partij.
Lekker laten rusten dus :)

*inb4 discussie over wie wanneer partij is van iets*

[Voor 38% gewijzigd door ReneDx op 05-07-2020 19:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rmg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:08:
Je doet geen aangifte tegen iemand maar van iets. En dat iets is in dit geval vermissing of diefstal van een pakketje.
Kan je gewoon online doen.

[...]

Je hoeft in principe geen slachtoffer van iets te zijn voor je een aangifte mag doen.
Mjah, aangifte doen van vermoeden van verduistering lijkt mij een garantie op "Lets file this under R for arrivederci!" ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
FooLsKi schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:13:
[...]

Mjah, aangifte doen van vermoeden van verduistering lijkt mij een garantie op "Lets file this under R for arrivederci!" ;)
Sowieso is het niet een zaak waar ze veel mee gaan doen.
TS loopt te klooien met zn adres en het is al opgelost. Maar als ts daar aangifte wil doen dat zn pakketje weg is mag dat natuurlijk.

Dat er een redelijke kans is dat je vrij snel bericht krijgt dat ze er niets mee gaan doen zal duidelijk zijn.

Maar wie weet verdwijnen er meer pakketjes op dat pakketpunt en zijn er al meerdere aangiftes. Dan begint die zaak natuurlijk wel interessanter te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rmg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Sowieso is het niet een zaak waar ze veel mee gaan doen.
TS loopt te klooien met zn adres en het is al opgelost. Maar als ts daar aangifte wil doen dat zn pakketje weg is mag dat natuurlijk.

Dat er een redelijke kans is dat je vrij snel bericht krijgt dat ze er niets mee gaan doen zal duidelijk zijn.

Maar wie weet verdwijnen er meer pakketjes op dat pakketpunt en zijn er al meerdere aangiftes. Dan begint die zaak natuurlijk wel interessanter te worden.
Zoals ik het lees heeft TS idd lopen klooien met z'n adres en is het pakketje op het 'verkeerde' adres bezorgd, waarna die persoon (nog) niet de moeite heeft genomen het te weigeren of te retourneren aan winkel X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:56
Je hoeft volgens mij niet perse aangifte tegen iemand te doen, maar je kunt aangifte doen van constatering van een strafbaar feit.
In dit geval dus diefstal en de dader is *onbekend*.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

noud schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:58:

Bij het doorgeven van de adreswijziging is er iets fout gelopen bij Post NL en is mijn naam niet vermeld op het (volledig) pakket. Het pakketje ligt niet op de afhaallocatie maar er is wel voor getekend door middel van een kruis.
Waarom was er een adreswijziging? Fouten worden nochtans gemaakt door de consument en niet door PostNL. Heb je het correct ingevuld?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik wil aangifte doen, puur omdat ik denk dat het pakketje gepikt is. Tegen wie moet ik aangifte doen? Tegen de postbode die het pakketje aan iemand anders gegeven heeft?

Winkel X verzend wel weer het pakket opnieuw. Zij weten ook niet wat er precies is gebeurd.
Ik moet alleen wel nog paar weken wachten tot het pakketje er is, omdat 1 artikel niet voorradig is.
Zo hoort het ook. je hoeft geen Sherlock te spelen, wat je hebt er niets mee te maken. verkoper heeft een overeenkomst tot leveren met jou, en laat dat doen door....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

...Tegen de postbode die het pakketje aan iemand anders gegeven heeft?
Want daar heb je keihard bewijs van? Dat de postbode 'bewust' getekend heeft met een kruis? Of dat de postbode 'bewust' ergens anders heeft aangebeld en de bewoner heeft laten tekenen met een kruisje?

Zo niet, je uitspraken zijn dan vrij snel richting smaad / laster richting de bezorger en dat kan wel eens "backfiren"...

Alleen al aan briefpost gaat er ongeveer 1.3% per jaar niet goed / niet op tijd / incorrect door legio verschillende redenen. Zit je dan ook te tellen dat zodra de 98e envelop wel bezorgd is, dat je meteen maar "aangifte" gaat doen omdat blijkbaar de volgende envelop statistisch niet bezorgd wordt?

[Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 06-07-2020 11:16]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hackus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Zo hoort het ook. je hoeft geen Sherlock te spelen, wat je hebt er niets mee te maken. verkoper heeft een overeenkomst tot leveren met jou, en laat dat doen door....
Probleem is alleen wel dat als dit pak en beet 3 keer gebeurd dat bedrijven als Coolblue en Bol.com niet meer bij je bezorgen dus ergens ben je wel partij in dit hele verhaal ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noud
Het ziet iets anders in elkaar.
nadat ik mijn aankoop gedaan heb kreeg ik snel een mailtje van de winkel, dat ik mijn huisnummer vergeten was mijn huisnummer doorgeven en of ik dat wilde aanpassen. Op de een of andere manier kan ik niet meer op de website inloggen. Paswoord tig keer aangevraagd.
Uiteindelijk hebben zij mijn huisnummer aangepast en hebben zij ook de afhaallocatie aangepast. Ik kon bij de eerste bestelling geen afhaallocatie plaatsen.

De bezorgstatus zag het er goed uit. Adressen van de afhaallocatie en mijn huisnummer klopten.

PostNL zegt dat het pakketje wel bij de afhaallocatie is afgeleverd, alleen is er een ander eind postadres van gemaakt en is mijn achternaam helemaal weggelaten.

Op de Track N Trace zie je dat voor het pakketje getekend.

Ik weet dat er veel pakketjes gejat worden, maar als niemand aangifte gaat doen kan er geen dossier worden opgemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

noud schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:39:

Ik weet dat er veel pakketjes gejat worden, maar als niemand aangifte gaat doen kan er geen dossier worden opgemaakt.
Gejat?

Goed verhaal; neem aan dat je alles kan bewijzen zoals ik eerder aangaf in MAX3400 in "PostNL: aangifte doen en tegen wie?" ?

Want het doen van aangifte zonder bewijs, en zeker mogelijk voorzien van emotie, kan dus een vervolging van jou inhouden ipv een onderzoek naar de bezorger
.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

noud schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:39:

PostNL zegt dat het pakketje wel bij de afhaallocatie is afgeleverd, alleen is er een ander eind postadres van gemaakt en is mijn achternaam helemaal weggelaten.
Wat zegt het afhaalpunt? (ik weet dat je er geweest bent maar hebben zij iets aangenomen of iets dergelijks) Er staat op de sticker namelijk andere info dan je track en trace code. Dit omdat er geleverd wordt aan een afhaalpunt ten behoeve van persoon x.

[Voor 8% gewijzigd door OMD op 06-07-2020 16:17]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noud
Begrijp ik nou van jou dat je zegt dat er geen pakketjes gejat of uitgeleend worden?
Ik weet niet bij wie de 'fout' ligt daarom stel ik hier de vraag. De postbezorger, afhaallocatie of het distributiecentrum.

Het bewijs dat het pakketje is aangenomen zonder te kijken dat mijn naam en met die van het pakketje niet met elkaar overeenkomen.

Wat ik zou willen is dat PostNL een onderzoek doet. Ik bestel niet vaak pakketjes, maar soms blijven er pakketjes achter of zijn ze verdwenen.

Afhaallocatie zegt dat zij nooit iets hebben binnengekregen.

Enfin, ik lees in de comments dat ik het beter bij kan laten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:38
Ik denk dat er echt wel een onderzoek wordt gedaan hoor, maar jij bent echter in deze zaak geen klant van PostNL, de webshop is klant van PostNL.

Tenzij het pakketje een waarde heeft van een paar euro denk ik echt wel dat de webshop dit heeft aangekaart bij PostNL en dat er een onderzoek is gestart, jij bent hier echter in principe geen partij in omdat jij geen overeenkomst hebt met PostNL dus hoeft een winkel je er ook niet van op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

noud schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:21:
Begrijp ik nou van jou dat je zegt dat er geen pakketjes gejat of uitgeleend worden?
Dat iets niet aankomt is een "far cry" van gejat. Blijkbaar in jouw beleving niet. Dat kan. Ik post echter alleen dat het niet netjes is dat je dat zo over iemand (de bezorger) roept.

Dus als jij op Schiphol je koffer afgeeft en de koffier komt niet tegelijk met jou aan op bestemming, is ie dan maar meteen gejat? Als je 20 kerstkaarten analoog verstuurt (dus met postzegel en handgeschreven) en rond de kerst komen er maar 19 aan, dan is die ene maar meteen gejat?

Zo bedoel je het vast niet maar zo stel je het continu wel.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee