Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen stabiele FPS na uur/half uur gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 19:40
Mijn vraag

Mijn games (Forza Motorsport 7 en COD Modern Warfare) gaan na een half uur (10 Rondes Spa Circuit bijvoorbeeld of paar Multiplayer potjes COD) stotteren. De frames droppen dan behoorlijk en zijn niet meer stabiel. Forza staat vast op 72fps (dynamisch) alles op max en Modern Warfare staat op vrij ( 100/120fps) met bijna alles op max. Alles netjes en soepel tot dus na een poosje spelen. Forza gaat hoperen en dropt van 72 naar in de 50 steeds en Modern Warfare drops naar 20 fps soms en beide games zijn dan op gegeven moment gewoon onspeelbaar. Enigste oplossing lijkt vooralsnog het spel opnieuw opstarten.
...

Alles is stock geen OC BIOS op XMP helemaal stock geen Afterburner etc geïnstalleerd. In Windows game mode uit en de game bar ook uit. Powerplan is Ryzen Balanced...... Windows en drivers allemaal up to date geen rommel verder geïnstalleerd buiten Steam etc

Hardware:

Asus B550 Gaming F
MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio
Ryzen 7 3700x
Corsair LPX DDR4 3200mhz (XMP) 16gb
1TB Samsung EVO M.2 NVME HDD
LG 144HZ G-Sync Monitor
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Temperaturen zijn goed GPU max 60 graden CPU tussen de 45 en 55 graden rest allemaal onder de 40 Windows en games meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. In Taakbeheer geen prosessor op 100% of wat dan ook. Geheugen gebruik 8 GB van de 16.....

Hoop dat iemand me kan helpen, ben zins kort over gegaan van console naar pc en heb er vooralsnog weinig plezier van op deze manier.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal voor de zekerheid @Stoksbrood en @Nielless even taggen maar ik zou eens beginnen om je GPU-driver een rollback te geven naar een (zeer) oudere versie.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:41

Nielless

Born at a very young age.

Komt waarschijnlijk door de nieuwste GPU driver inderdaad. Ik had hetzelfde probleem vorige week.

Even rollbacken naar 1 versie terug loste t op voor mij

[Voor 23% gewijzigd door Nielless op 05-07-2020 12:20]

XBL: Nielless // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:03
De nieuwste Nvidia driver gaf bij mij ook problemen. Ik heb toen een rollback gedaan naar 446.14 en alles werkt weer prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JWFpeters
Rollback als in deze verwijderen en een oudere versie installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JWFpeters schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:23:
Yup... En Google / GoT-search anders even "DDU drivers"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielless

Nielless

JWFpeters schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:23:
Je kunt de oude er gewoon overheen installeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

offtopic:
Maar, @JWFpeters , wel FM7 spelen maar niet met GoT-racers meedoen? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JWFpeters
Moet het eerst eens goed lopen haha. Ga even oude driver installeren.

446.14 zet ik er dan op.

Stellen jullie nog wat anders in in het control center trouwens? Nog nooit aangezeten verder.... Zoveel opties 🤣

[Voor 51% gewijzigd door JWFpeters op 05-07-2020 12:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielless

Nielless

JWFpeters schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:32:

Stellen jullie nog wat anders in in het control center trouwens? Nog nooit aangezeten verder.... Zoveel opties 🤣
Heb volgens mij ooit op Youtube wat settings opgezocht :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik heb een One X dus... O-)

Drivers zijn dus exclusief voor PC master race, gelukkig :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JWFpeters
Daar kom ik ook vandaan, maar buiten dat het altijd werkt over het algemeen vind ik het toch wel fijn dat ik wat meer power heb en wat meer opties maar dan moet het wel werken haha.

Heb hem een maandje geleden gebouwd maar toch al wel een hoop gedonder gehad met falende hardware en software maar goed we komen er wel..... denk ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JWFpeters
Jullie zijn topper! Zojuist een uur SPA geraced zonder gestotter!! Super bedankt!

• JWFpeters
Even teug omhoog,

Inmiddels zijn we weer een versie verder en hetzelfde probleem met de nieuwste versie in iets mindere mate maar toch dus weer terug naar 446.14 geen probleem natuurlijk maar ik als NOOB in de pc game wereld....

Hoe doen jullie dit? Niks meer updaten onder het mom van als het werkt werkt het?

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
JWFpeters schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:
Even teug omhoog,

Inmiddels zijn we weer een versie verder en hetzelfde probleem met de nieuwste versie in iets mindere mate maar toch dus weer terug naar 446.14 geen probleem natuurlijk maar ik als NOOB in de pc game wereld....

Hoe doen jullie dit? Niks meer updaten onder het mom van als het werkt werkt het?
ja wel met driver voor de gpu dan,als een bepaalde driver goed werkt voor de games die je speelt,dan zeker niet updaten.

Het blijft een beetje tweaken.

• JWFpeters
Snap het allemaal niet want zie berichten voorbij komen dat de rtx 2070 super met met alles op z'n max en rtx aan 1440p op ruim 100plus FPS moet kunnen nou die van mij niet hoor uitschieters naar 120 zeker maar meestal rond de 80 dus of het zijn opscheppers of alles niet op max of ik zie iets over het hoofd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True