Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

All round PC die af en toe serieus gebruikt word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-05 10:37
Ik gebruik mijn huidige PC niet al te vaak, meestal grijp ik voor het gemak naar de ipad of de telefoon, maar voor sommige zaken zijn die niet handig en wil je toch een PC. Mijn huidige PC is ondertussen 7 jaar oud en begint bij sommige taken toch wel erg traag te worden. heb een tijdje geleden een topic gestart om hem te upgraden, maar de conclusie was dat ik beter een nieuwe kan bouwen :) waar ik weer een jaar of 7 mee vooruit kan. vandaar dit topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

• Mail/surfen/tekst verwerken zal het merendeel zijn.
• Af en toe gebruik ik mijn systeem voor 3D CAD, maar op hobby basis (het moet gewoon draaien zonder lange wachttijden).
• Af en toe gebruik ik programma's als Photoshop, ook op hobby basis, dus daarvoor geld hetzelfde als hierboven.
• Gamen doe ik niet echt meer, al heb ik laatst wel Command en Conquer remasterd geinstalleerd (nostalgie).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf te denken aan 600,- Euro, maar als er goede redenen zijn om iets meer (of minder) uit te geven sta ik open voor advies.
Ik ga nog maar eens proberen om hem zelf te bouwen dus geen assemblage kosten nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De voeding, extra HD (als backup) en eventueel extra SSD zou ik mee kunnen nemen, heb ze tenslotte toch. En neem aan dat verkopen van mijn huidige systeem niet veel oplevert.
Mijn Beeldscherm is pas nieuw dus die gaat ook mee.

Over de behuizing twijfel ik, deze is erg groot, en denk dat dat niet echt nodig gaat zijn met mijn nieuwe systeem.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenToshiba P300 (Retail), 1TB€ 43,28€ 43,28
1BehuizingenCooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer KG281K Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingZalman CNPS10X Performa€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSony Optiarc AD-7280S€ 0,-€ 0,-
1VoedingenXFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSandisk SSD Plus (MLC) 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 43,28

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in het vorige topic al een start gemaakt met de basiscomponenten ui de best buy guide:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,-€ 130,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 77,05€ 77,05
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,50€ 59,50
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,55

Mis hier echter nog een videokaart voor dit systeem.

Verder staat het systeem niet direct in het zicht dus is uiterlijk niet erg belangrijk.
Ik heb het systeem verbonden met mijn Beeldscherm en toetsenbord/muis met een Hub/repeater (UE2120H) en een 12m HDMI kabel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag compacter dan de huidige, maar dat is meer een wens dat een eis., geluid speelt geen rol, en zoals ik boven al beschreef uiterlijk tot op bepaalde hoogte ook niet :)

Ga je overklokken?
Standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
Advies voor dit systeem, is de basis uit de BBG OK, of wellicht al te veel van het goede (bang-for-buck) verder wil ik er wel weer een tijdje mee vooruit zoals met mijn huidige systeem.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:23
Processor: De pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed is meer value for money. Eigenlijk een nieuwere versie van de R5 2600. Alternatief is de 3300x, maar die is helaas slecht leverbaar of gewoon de 3600, maar die is natuurlijk weer ietsjes duurder.

Geheugen: neem alsjeblieft de pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS als geheugen. De 3000MT/s versie draait niet goed stabiel op Ryzen systemen. Het staat ook niet op de QVL van de meeste B450 borden.

Voeding Deze is dus 7 jaar oud. Bovendien heeft deze waarschijnlijk maar 1x een 8 pins power connector, terwijl de systemen nu er vaak 2 nodig hebben (1 voor het moederbord en 1 voor de videokaart). Ik zou je willen adviseren om voor een nieuwe te gaan.

Behuizing Tja een micro atx in zo'n behuizing ziet er natuurlijk niet uit ;). Bovendien heeft het gekozen moederbord, maar 2 headers voor casefans en de behuizing wil er volgens de kenmerken 3, tenzij er splitters gebruikt worden.

Videokaart Dit is heel afhankelijk van hoeveel budget er nog over is. Op basis dat je nog wat CAD doet, maar weinig games speelt, verwacht ik dat een GTX 1650 Super voldoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vogels
Op basis van hierboven kom ik dan op deze wensenlijst uit. ik hoef dan niet perse iets te hergebruiken van mijn huidige PC (dus die houd ik over) wellicht dat ik de HD (back-up drive) en een SSD (scratch disk) nog meeneem in de nieuwe behuizing.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 179,90€ 179,90
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart€ 60,-€ 60,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 62,65€ 62,65
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 111,90€ 111,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,50

Dit is iets boven budget, maar dat is nog wel te overzien.
zijn er nog op/aanmerkingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain Coconut
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:28
Je hebt nu een Micro-ATX moederbord in een Mini-ATX case, zou daar nog even naar kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vogels
Captain Coconut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:40:
Je hebt nu een Micro-ATX moederbord in een Mini-ATX case, zou daar nog even naar kijken :)
Heb ik weer niet op zitten letten... had toch echt micro ATX geselecteerd tijdens het uitzoeken.
heb niet echt een grote voorkeur maar vond deze er wel strak uitzien. Degene uit de BBG is ook prima dus dan wordt het dit:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 179,90€ 179,90
1BehuizingenCooler Master NR400 (with ODD)€ 58,90€ 58,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 62,65€ 62,65
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 111,90€ 111,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,40

verder zat ik nog verder te lezen over de SSD, er zijn wat problemen met deze wellicht daar nog de "WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)"overwegen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain Coconut
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:28
Je kan deze kast nemen:
pricewatch: Fractal Design Define Mini C
Dat is hetzelfde model als de nano s maar dan een paar cm hoger en micro atx. SSD kan ik je helaas niet bij helpen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True