Ik gebruik mijn huidige PC niet al te vaak, meestal grijp ik voor het gemak naar de ipad of de telefoon, maar voor sommige zaken zijn die niet handig en wil je toch een PC. Mijn huidige PC is ondertussen 7 jaar oud en begint bij sommige taken toch wel erg traag te worden. heb een tijdje geleden een topic gestart om hem te upgraden, maar de conclusie was dat ik beter een nieuwe kan bouwen
waar ik weer een jaar of 7 mee vooruit kan. vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Mail/surfen/tekst verwerken zal het merendeel zijn.
• Af en toe gebruik ik mijn systeem voor 3D CAD, maar op hobby basis (het moet gewoon draaien zonder lange wachttijden).
• Af en toe gebruik ik programma's als Photoshop, ook op hobby basis, dus daarvoor geld hetzelfde als hierboven.
• Gamen doe ik niet echt meer, al heb ik laatst wel Command en Conquer remasterd geinstalleerd (nostalgie).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf te denken aan 600,- Euro, maar als er goede redenen zijn om iets meer (of minder) uit te geven sta ik open voor advies.
Ik ga nog maar eens proberen om hem zelf te bouwen dus geen assemblage kosten nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De voeding, extra HD (als backup) en eventueel extra SSD zou ik mee kunnen nemen, heb ze tenslotte toch. En neem aan dat verkopen van mijn huidige systeem niet veel oplevert.
Mijn Beeldscherm is pas nieuw dus die gaat ook mee.
Over de behuizing twijfel ik, deze is erg groot, en denk dat dat niet echt nodig gaat zijn met mijn nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in het vorige topic al een start gemaakt met de basiscomponenten ui de best buy guide:
Mis hier echter nog een videokaart voor dit systeem.
Verder staat het systeem niet direct in het zicht dus is uiterlijk niet erg belangrijk.
Ik heb het systeem verbonden met mijn Beeldscherm en toetsenbord/muis met een Hub/repeater (UE2120H) en een 12m HDMI kabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag compacter dan de huidige, maar dat is meer een wens dat een eis., geluid speelt geen rol, en zoals ik boven al beschreef uiterlijk tot op bepaalde hoogte ook niet
Ga je overklokken?
Standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Advies voor dit systeem, is de basis uit de BBG OK, of wellicht al te veel van het goede (bang-for-buck) verder wil ik er wel weer een tijdje mee vooruit zoals met mijn huidige systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Mail/surfen/tekst verwerken zal het merendeel zijn.
• Af en toe gebruik ik mijn systeem voor 3D CAD, maar op hobby basis (het moet gewoon draaien zonder lange wachttijden).
• Af en toe gebruik ik programma's als Photoshop, ook op hobby basis, dus daarvoor geld hetzelfde als hierboven.
• Gamen doe ik niet echt meer, al heb ik laatst wel Command en Conquer remasterd geinstalleerd (nostalgie).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf te denken aan 600,- Euro, maar als er goede redenen zijn om iets meer (of minder) uit te geven sta ik open voor advies.
Ik ga nog maar eens proberen om hem zelf te bouwen dus geen assemblage kosten nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De voeding, extra HD (als backup) en eventueel extra SSD zou ik mee kunnen nemen, heb ze tenslotte toch. En neem aan dat verkopen van mijn huidige systeem niet veel oplevert.
Mijn Beeldscherm is pas nieuw dus die gaat ook mee.
Over de behuizing twijfel ik, deze is erg groot, en denk dat dat niet echt nodig gaat zijn met mijn nieuwe systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Interne harde schijven | Toshiba P300 (Retail), 1TB | € 43,28 | € 43,28 |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Acer KG281K Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Zalman CNPS10X Performa | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Sony Optiarc AD-7280S | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Sandisk SSD Plus (MLC) 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 43,28 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in het vorige topic al een start gemaakt met de basiscomponenten ui de best buy guide:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,- | € 130,- |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 77,05 | € 77,05 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 113,- | € 113,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 379,55 |
Mis hier echter nog een videokaart voor dit systeem.
Verder staat het systeem niet direct in het zicht dus is uiterlijk niet erg belangrijk.
Ik heb het systeem verbonden met mijn Beeldscherm en toetsenbord/muis met een Hub/repeater (UE2120H) en een 12m HDMI kabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag compacter dan de huidige, maar dat is meer een wens dat een eis., geluid speelt geen rol, en zoals ik boven al beschreef uiterlijk tot op bepaalde hoogte ook niet

Ga je overklokken?
Standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Advies voor dit systeem, is de basis uit de BBG OK, of wellicht al te veel van het goede (bang-for-buck) verder wil ik er wel weer een tijdje mee vooruit zoals met mijn huidige systeem.