Hallo all,
Ik wil wat aanpassingen doen in mijn netwerk.
Wat ik momenteel heb:
- Ziggo zakelijk
- 300Mbit/s Down/ 40 Mbit/s up
- Hitron modem
- Utp cat 5-6 kabels
- 1 switch woonkamer
- 1 switch 1ste verdieping
div. devices in netwerk (TV- NAS- 2 Ziggo tv box- Game consoles- Ip cameras- Philips HUE)
Hitron zend eigen wifi signaal uit. 2.4G en 5G met eigen Ssid naam
Bekabeld aangesloten: Devolo 1200+ 1 in woonkamer/ 1 eerste verdieping als AP.
Deze heeft ook een eigen 2.4G en 5G Ssid
Het idee was dat door ssidt ik het sterkte signaal kan kiezen. Dit is met name voor mobiele devices. Iphone/ iPad enzo)
Wifi bereik in keuken en tuin is beperkt.
Ideaal zou zijn een stabiel en snel bedraad/ draadloos netwerk in hele huis op een Ssid.
Betere controle wie op mijn netwerk zit
Soort van parent control welke devices op netwerk mogen tussen tijd X en Y
Ik heb een budget van 200-300 euro.
Op verzoek wordt door Ziggo de Horizon gewisseld voor Ziggo Connect Box welke ik zelf in Bridge mode kan zetten.
Ik heb zitten kijken naar
- TP link 9 Mesh 3 pack
- TP link 5 4 Pack.
- Uitbreiding van Devolo
Ondanks menig uurtje op fora toch een soort bomen bos niet meer zien verhaal van diverse mogelijkheden.
Voor en nadelen wel gevonden maar zoek graag advies van meer deskundigen wat een goede investering zou zijn.
Pro/Con
Link 9 heeft AC200.
Link 5 en Devolo AC1200
Link easy setup maar beperkte instel mogelijkheden enkel via app.
Devolo gebruik van eigen Ziggo router maar Ziggo heeft geen app interface wat er gebeurd op netwerk
TP Smarthome en virusscanner heeft volgens mij een trail duur van 3 jaar. Door bridge mode zou er dan geen virusscanner actief zijn (toch) als ik niet betaald upgrade. En is dit noodzakelijk???
Link 9 heeft 3 stations met Mesh en zou redelijk binnenhuis moeten afdekken
Link 5 heeft 4 stations en zou redelijk binnenhuis EN tuin etc afdekken
Eventueel Link uitbreiding kan bedraad als via 220v draadloos worden aangesloten. Grote voor/ nadelen zijn mij niet geheel duidelijk.
Devolo maakt gebruik van contact via stroomnetwerk?? en niet via draadloos contact onderling...??
Ik kan door de switches die in netwerk hangen op elke verdieping (woonkamer/ 1ste etage en zolder) bedraad devices aansluiten.
Als er nog iemand mee leest naar dit lange verhaal... :-) :-)
Wat zouden jullie doen voor upgrade sneller/ eenvoudiger te bedienen netwerk??
Ik wil wat aanpassingen doen in mijn netwerk.
Wat ik momenteel heb:
- Ziggo zakelijk
- 300Mbit/s Down/ 40 Mbit/s up
- Hitron modem
- Utp cat 5-6 kabels
- 1 switch woonkamer
- 1 switch 1ste verdieping
div. devices in netwerk (TV- NAS- 2 Ziggo tv box- Game consoles- Ip cameras- Philips HUE)
Hitron zend eigen wifi signaal uit. 2.4G en 5G met eigen Ssid naam
Bekabeld aangesloten: Devolo 1200+ 1 in woonkamer/ 1 eerste verdieping als AP.
Deze heeft ook een eigen 2.4G en 5G Ssid
Het idee was dat door ssidt ik het sterkte signaal kan kiezen. Dit is met name voor mobiele devices. Iphone/ iPad enzo)
Wifi bereik in keuken en tuin is beperkt.
Ideaal zou zijn een stabiel en snel bedraad/ draadloos netwerk in hele huis op een Ssid.
Betere controle wie op mijn netwerk zit
Soort van parent control welke devices op netwerk mogen tussen tijd X en Y
Ik heb een budget van 200-300 euro.
Op verzoek wordt door Ziggo de Horizon gewisseld voor Ziggo Connect Box welke ik zelf in Bridge mode kan zetten.
Ik heb zitten kijken naar
- TP link 9 Mesh 3 pack
- TP link 5 4 Pack.
- Uitbreiding van Devolo
Ondanks menig uurtje op fora toch een soort bomen bos niet meer zien verhaal van diverse mogelijkheden.
Voor en nadelen wel gevonden maar zoek graag advies van meer deskundigen wat een goede investering zou zijn.
Pro/Con
Link 9 heeft AC200.
Link 5 en Devolo AC1200
Link easy setup maar beperkte instel mogelijkheden enkel via app.
Devolo gebruik van eigen Ziggo router maar Ziggo heeft geen app interface wat er gebeurd op netwerk
TP Smarthome en virusscanner heeft volgens mij een trail duur van 3 jaar. Door bridge mode zou er dan geen virusscanner actief zijn (toch) als ik niet betaald upgrade. En is dit noodzakelijk???
Link 9 heeft 3 stations met Mesh en zou redelijk binnenhuis moeten afdekken
Link 5 heeft 4 stations en zou redelijk binnenhuis EN tuin etc afdekken
Eventueel Link uitbreiding kan bedraad als via 220v draadloos worden aangesloten. Grote voor/ nadelen zijn mij niet geheel duidelijk.
Devolo maakt gebruik van contact via stroomnetwerk?? en niet via draadloos contact onderling...??
Ik kan door de switches die in netwerk hangen op elke verdieping (woonkamer/ 1ste etage en zolder) bedraad devices aansluiten.
Als er nog iemand mee leest naar dit lange verhaal... :-) :-)
Wat zouden jullie doen voor upgrade sneller/ eenvoudiger te bedienen netwerk??
[ Voor 4% gewijzigd door 2dehans op 04-07-2020 13:47 ]