Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 175,05€ 175,05
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 245,-€ 245,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 167,-€ 167,-
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 115,-€ 115,-
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB€ 223,75€ 223,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.333,65

Windows versie: Windows 10 Pro, Versie 10.0.18363 Build 18363
Bios versie: American Megatrends Inc. A.60, 6-11-2019

Wat doe ik hier verkeerd?

Als ik bestanden vanuit mijn hardeschijf C: overzet naar een externe HDD dan vind ik dit niet erg snel gaan (zie bijlage)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPfKpB63wllSUz5mvEYeb4WgRVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M15E5AkP0nWJiTgXXC1kjrZu.png?f=fotoalbum_large

HDD PC:https://tweakers.net/pricewatch/1420664/gigabyte-aorus-nvme-gen4-ssd-1tb/specificaties/
HDD extern:https://tweakers.net/pricewatch/942129/samsung-portable-ssd-t5-1tb-zwart/reviews/

Software is up to date, wat gaat er mis hier?

[ Voor 68% gewijzigd door Fietnetje op 04-07-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verkeerde USB-poort?
Verkeerde BIOS instelling?
Kapotte drivers?

Ja, dat "software up to date" horen we te vaak als statement en nog vaker blijkt het niet waar ;)

Allicht je startpost even aanpassen; ik mis overige relevante hardware, software en andere tests / troubleshooting?

/edit: gemiddeld 4MB per file? Ja, dat gaat niet snel. Probeer eens 1 groooooot bestand van 10GB te kopieren?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2020 11:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Waarom denk je dat er iets mis gaat? Je bent heel veel kleine bestanden aan het kopiëren, dat gaat sowieso nooit heel snel. Probeer eens 1 groot bestand te kopiëren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je noemt het HDDs maar het zijn een interne en externe SSD. Dit zou ondanks het kopieren van kleine files gewoon heel snel moeten gaan.

Dit is geen USB2/USB3 issue denk ik omdat de snelheid te hoog ligt, maar je kunt even controleren of je niet per ongeluk een USB2 poort gebruikt.

Stap 1 zou zijn om dit eens te verifieren of je dit probleem op een andere computer ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@MAX3400 @Hahn

Dit is een bestand van 126 GB en de snelheid blijft hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8U8FtgWIzXGblve44uCZJs5LyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xknanMJfZ5oMFpSsydnHGaPm.png?f=fotoalbum_large

De Externe schijf zit op 9 aangesloten, USB 3.2 Gen1 Type-A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNfbjbHsUzepRNL9voMbDvrrIbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uw8MRGamAmEYkCQSPQzxYBVt.png?f=fotoalbum_large

Moederbord: pricewatch: MSI MPG X570 Gaming Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 09:29
En welk model externe schijf heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
rdfeij schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:47:
En welk model externe schijf heb je?
Staat in z'n startpost.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Daar klopt iets niet, ik heb ook zo'n schijf en die haalt over gen 1 (standaard usb A poort) 330MB/s

Edit: ik heb even je 2 ssd's aan je topic gekoppeld ;)
Kijk eens bij Devicemanager of je geen gele ! hebt staan bij een usb controller

[ Voor 55% gewijzigd door Damic op 04-07-2020 11:55 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@Damic Hier lijkt alles inorde, ik zou niet weten wat er aan de hand kan zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cS6k5AoOg7s0aTPAYmdKHX8MPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h8Ud5PUHjEg7VdnCUXEEgDGS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probeer is een andere poort, als je kunt de USB C type. Normaal heb je daar ook een kabel voor gekregen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Allicht is het wat kritisch maar ik word soms wat simpel van (sowieso halve) screenshots en geen echt antwoord op de vragen (tot nu toe gesteld).

Daarnaast, maar ongetwijfeld ook al geprobeerd; zie je vergelijkbaar gedrag met iets als CrystalDiskMark?

Heb je toevallig een of andere (agressieve) virusscanner draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@MAX3400 Waar zie jij een halve screenshot? Ik hoor het graag wat ik kan doen om het probleem beter te omschrijven oid..

Nee geen extra virusscanner draaien, alleen Windows Defender.
CrystalDiskMark: https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskmark/

Deze downloaden/installeren en laten draaien dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Welke behuizing en moederbord gebruik je? En dat moet sneller kunnen want mijn externe HDD heeft ook die zelfde snelheid

Ik zie je moederbord hierboven.

Kan je evt hier kijken ik heb mijn HDD op usb 2 gedaan ipv 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMslHnoPiMp6PQKIKEiCjWPk3H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j28aPe81MFwuGtdU4d0EE96U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 120% gewijzigd door New Yorker op 04-07-2020 12:44 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59

De Nelis

en anders maar niet...

Sowieso zie ik USB drivers van Windows staan, heb je de chipset drivers ook geïnstalleerd?

https://download.msi.com/...ipset_drivers_am4_tr4.zip

Wellicht een biosupdate: https://www.msi.com/Mothe...570-GAMING-PLUS#down-bios

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:32:
@MAX3400 Waar zie jij een halve screenshot?
Je USB-screenshot? Ja leuk, en? Ik zie nergens of het onderliggende systeem ergens uitroeptekens heeft op, bijvoorbeeld je AHCI-controller.
Ik hoor het graag wat ik kan doen om het probleem beter te omschrijven oid..
Zie mijn eerste reply vandaag; ik moet raden wat de rest van je systeem is? Aannemen dat je dat systeem 100% in de vingers / up-to-date hebt? etc.

Als je nu terugleest; ik lees alleen dat je een SSD hebt intern, eentje extern, dan zit er "iets" van een PC tussen en het is traag. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Ik heb de Externe SSD nu aangesloten via USB C (nr 8 in bovenstaand overzicht) de snelheid is nu een stuk beter maar al goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BT1-wy5oaWXOSXVXOjjGvvz3w-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLvasZdviJy6cp20nYk5RIsz.png?f=fotoalbum_large

@MAX3400 Duidelijk idd, ik zal het beter omschrijven de volgende keer met meer informatie e.d.
Maar er staan geen enkele uitroeptekens iig.

@De Nelis Chipset software zojuist geïnstalleerd. De BIOS updaten, hier kan niets mis mee gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:57:

@De Nelis Chipset software zojuist geïnstalleerd. De BIOS updaten, hier kan niets mis mee gaan dan?
+
MAX3400 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:27:
Verkeerde USB-poort?
Verkeerde BIOS instelling?
Kapotte drivers?

Ja, dat "software up to date" horen we te vaak als statement en nog vaker blijkt het niet waar ;)
Nogmaals een hint / zelfwerkzaam dingetje; ik lees nog steeds nergens wat er wel draait en zo te zien heb je ook geen intentie om dat alsnog te gaan posten & corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Zojuist nadat ik de chipset drivers geïnstalleerd/ ge-update heb en na een restart van de pc behaal ik deze snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y7KnRa6_L5URS2vyfo5YG95IUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QsX40xtWF7ikjCOh1CUtwQ9O.png?f=fotoalbum_large

Dit komt meer in de buurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:57:
Ik heb de Externe SSD nu aangesloten via USB C (nr 8 in bovenstaand overzicht) de snelheid is nu een stuk beter maar al goed?
[Afbeelding]
Dit is al een stuk beter natuurlijk, ja het kan meer zijn, maar dat is dan weer afhankelijk van andere zaken.
@MAX3400 Duidelijk idd, ik zal het beter omschrijven de volgende keer met meer informatie e.d.
Maar er staan geen enkele uitroeptekens iig.
Als je een topic aan maakt staat er een template klaar met diverse vragen, als je dit gewoon zoveel mogelijk in vult in plaats van het te verwijderen dan hebben we de volgende in ieder geval alle nodige informatie als het goed is.
Uiteraard, er kan altijd iets mis gaan, maar meestal gaat dit gewoon goed, zeker als je de instructies goed volgt.
Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:01:
Zojuist nadat ik de chipset drivers geïnstalleerd/ ge-update heb en na een restart van de pc behaal ik deze snelheid:
[Afbeelding]

Dit komt meer in de buurt
En zodoende geloven we de tekst 'software up to date' eigenlijk nooit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door De Nelis op 04-07-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:01:
Zojuist nadat ik de chipset drivers geïnstalleerd/ ge-update heb en na een restart van de pc
Stap 1 in PC-land: did you turn it OFF and ON again (en zeker net aanpassingen, installaties, etc).

/edit: @Fietnetje dit overdracht is wel aardig op orde nu. Ik heb een Sandisk Extreme; dat is de tegenhanger van de T5. In benchmarks ontlopen ze elkaar niet zoveel en ik zit ook ergens rond de 430MB/s bij grote bestanden doorvoeren.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@De Nelis Is er software die het complete systeem naloopt of er drivers verouderd zijn? Dit mag betaalde software zijn, ik heb zelf al zitten kijken maar weet niet zo goed hoe en wat.

@MAX3400 Wat kan moet ik nog meer omschrijven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:06:
@De Nelis Is er software die het complete systeem naloopt of er drivers verouderd zijn? Dit mag betaalde software zijn, ik heb zelf al zitten kijken maar weet niet zo goed hoe en wat.

@MAX3400 Wat kan moet ik nog meer omschrijven dan?
Puur als tip / leren: kijk eens naar de topicstart van NVMe m.2 970 Evo Plus crasht steeds en ook in bios bijvoorbeeld. Daar staat in ieder geval een lijst van componenten, een BIOS-versie meteen genoemd, al wat stappen die ondernomen zijn.

Het is me bijvoorbeeld nog niet eens duidelijk welk OS en build-nummer je hebt draaien, Vermoedelijk Windows 10. Vermoedelijk 1903 of hoger. Maar wie weet. En allicht zit je daar op een achterstand in fixes / updates waardoor de USB "net niet snel genoeg werkt".

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:06:
Bijvoorbeeld dit tooltje van MSI inderdaad, zou niet op zoek gaan naar (betaalde) andere driver update tools want er zit veel rommel tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietnetje
@New Yorker Bedankt, hiermee kan ik dus scannen of er updates zijn.
@MAX3400 Duidelijk, zo is het inderdaad gemakkelijker voor de mensen om iemand te helpen met deze informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@De Nelis Als ik dit programma laat scannen dan komen er verschillende updates naar voren, hoe weet ik wat ik wel/niet moet installeren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvIhsBXwXne_iOpNGcbr6-VcvVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwLDRQeugv792qH2fH8OvvIW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:16:
@De Nelis Als ik dit programma laat scannen dan komen er verschillende updates naar voren, hoe weet ik wat ik wel/niet moet installeren?
[Afbeelding]
Als je alleen wil kijken of er driver updates zijn kun je het beste de handmatige scan doen en dan drivers aanvinken, de rest zijn tooltjes die je (waarschijnlijk) niet gaat gebruiken.

In dit geval dus zou je dus de beide realtek drivers kunnen updaten. Houd er overigens wel rekening mee dat tegenwoordig ook veel drivers met Windows update worden geïnstalleerd, dus wellicht is het niet eens zo heel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietnetje
@De Nelis Bedankt voor de duidelijke informatie :)
@MAX3400 Ik heb nu enkele gegevens bij de post toegevoegd, dit is al beter zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik lees nergens terug of je andere USB porten geprobeerd hebt, Je hebt volgens mij 3.2 en ook 3.1

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Fietnetje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:42:
@De Nelis Bedankt voor de duidelijke informatie :)
@MAX3400 Ik heb nu enkele gegevens bij de post toegevoegd, dit is al beter zo?
Geen probleem. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

New Yorker schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:55:
Ik lees nergens terug of je andere USB porten geprobeerd hebt, Je hebt volgens mij 3.2 en ook 3.1
Hij heeft enkel poorten ( 9 ) USB 3.2 Gen 1 en ( 8 ) USB 3.2 Gen 2 USB-C geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@New Yorker

410 MB/s behaal ik nu via USB-C aansluiting, ik denk dat er niet meer uit te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Geen idee of het ook echt werkt, heb geen ervaring met MSI. Alleen zie ik in je lijstje met updates staan: X-Boost. Dat even opzoeken levert dit op:

"X-BOOST User Guide - X-BOOST The MSI X-BOOST allows you to select the system performance mode to meet your current system environment or support faster storage access speed for your external storage or memory cards."

Is dat niet wat jij zoekt? Dus misschien perst dat er nog net iets meer uit.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@Ex Nunc Misschien dat ik daar nog wat sneller mee ga komen maar ik vind dit netje hoe dat het nu is. Ik gebruik liever geen extra software oid :)
Pagina: 1