Toon posts:

li-ion boormachine accu's als "powerbank"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
naar aanleiding van Goedkope UPS-achtige powerwall ding met off-the-shelf

ik heb deze dingen besteld: (beide modellen)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.8d584c4d5k03Q9
Deze zijn net binnen gekomen .. gelijk de zwarte even opengeschroeft ..
Bordje is niet echt spannend.. 2 draadjes naar een "buckconverter" .. met USB-A erop gesoldeeerd.
Plastic is wel "zwaar" en voelt erg robuust aan .. ben over de kwaliteit van beide zeer te spreken het is geen dun plastic.
Mocht je willen post ik best de foto's ervan maar verwacht niks "schokkends"

doel word 12v / 5v (raspberry pi / mobiele Hotspot oid .. meuk) hooguit wat "camping" spul maar niks boven 3A .. (liever 2A max)

Wat voor een connector zou ik kunnen gebruiken om deze units aan elkaar te verbinden die beetje water proof is (en netjes in te bouwen) ..

Wat ik er wel bij zou willen is dat ik een externe stroombron erbij kan zetten en een onder/over spannings beveiling . het hoeft niet de accu op te laden ..

Zou ik dit kunnen bereiken met een USB-C PD boardje(s) oid ?? volgens mij vinden die het niet tof als ik 4 bronnen toevoeg ..

ik denk zelf dat het beste zou zijn 4 --> naar 1 "hoofd" unit .. de hoofdunit heeft 12v/ usb-c etc .. en maakt het geen bal uit of ik er 1,2,3 of 4 aangesloten heb..

leest meer dan reageert

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
Elke USB C poort heeft zijn eigen controller, behalve als de controller meer dan 1 poort ondersteund. Wat je kunt doen is 1 usb C poort met zo'n USB PD chip uitvoeren en die dan als fast charge aanduiden :)

Edit: zoiets als voorbeeld https://www.aliexpress.com/item/4000002684396.html

[Voor 16% gewijzigd door Damic op 04-07-2020 15:56]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Damic ik zoek een manier om ze alle 4 tot 1 unit te verbinden .. en dan inderdaad zo'n board te gebruiken ..

maar iets netjes om er in te doen ..dus stekkers oid om 1,2,3 of 4 te verbinden tot 1 powerbank oid ..alleen hoe doe ik dit netjes/elektronisch oid ?

[Voor 26% gewijzigd door vso op 04-07-2020 20:05]

leest meer dan reageert

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee