Goedkope UPS-achtige powerwall ding met off-the-shelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Tja waar te beginnen..

Ik zit wel vaak te denken aan al die powerbanks, accu's voor boormachines en andere "huishoudelijk" dingen. of dat ding in je e-fiets of ander elektrisch vervoermiddel.
Maar ik gebruik ze niet 90% van de tijd sterker nog ze zitten vaker ongebruikt in de doos. (lees ongebruikt)

Het zou zou leuk zijn als je alles in een homebrew powerwall kan combineren en als je bv de accu voor iets nodig hebt er gewoon uittrekt, en daarna weer terug schuift. misschien een knopje dat het indien nodig bv wel oplaad, maar niet ontlaad.
Dit zou je bv ook in een mobiele voertuig (kampeer middel bv) kunnen zetten.

Het uitgangspunt is dat je met wat je hebt, of wilt kopen en dus zelf aansluit op de home-brew powerwall/ups.

Even voor de goeie orde
Dit is niet wat ik bedoel maar eerder soldeerloos. (en tijdens het aanmaken van het topic dacht ik niet eens aan een bestaand of DIY product .. ik weet dat ze natuurlijk bestaan) maar eerder het modulaire plug & play maar dan met diverse componenten die energie opslaan of iets wat het tot een geheel maakt. En dus langzaam uitbreid met wat je in de winkel kan kopen.

Maar hoe zou je dit aan moeten pakken en hoe levensvatbaar is zoiets ? Dit lijkt me op zich een heel leuk uitgangs punt voor een discussie.

[ Voor 25% gewijzigd door vso op 01-04-2019 11:01 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online