Gaming desktop €1350

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-07-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en gamen. Voornamelijk de huidige en toekomstige games zoals Cod warzone. Shooters voornamelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €1350,- incl verzending

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat uit naar Ryzen

Ga je overklokken?
Overklokken binnen de veilige voorwaarden

Wat verwacht je van ons?
we hebben een set-up gemaakt waarvan wij denken dat het een prima/goede setup is. Maar misschien zien we iets over het hoofd of kan het beter voor de prijs.

Er zit veel RGB in de kast. Het ook mag ook wat en het kan per module uitgezet als het teveel van het goede is. Onderstaande hebben we samengesteld. Wat is jullie mening hierover? En dan bedoel ik niet over de “looks” maar om het systeem.

Dank alvast!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 2070 Super iChill X3 Ultra€ 578,-€ 578,-
1BehuizingenThermaltake View 28 RGB Riing Edition€ 79,90€ 79,90
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB€ 65,95€ 65,95
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 84,70€ 84,70
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 134,92€ 134,92
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 101,89€ 101,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.320,31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wil je per se RGB? Je kan makkelijk een goedkoper moederbord pakken met dezelfde B450 chipset, zoals pricewatch: ASRock B450M Pro4. Ook kun je een stille lucht CPU koeler pakken, scheelt de helft van het geld en maakt niet per se meer lawaai, zoals pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Op welke resolutie/instellingen wil je gamen? Afhankelijk daarvan is een 2070 wellicht wat overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
Dankjewel voor je reactie.

Ja, RGB wil ik er wel in hebben inderdaad :)

Ik heb een 140hz monitor staan en wil wel met goede graphics spelen. Ook met het oog op de toekomst.

Ik heb momenteel een gaming laptop van HP met daarin een GTX 1060. Wil dus wel echt vooruit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastgordijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-02 15:14
Hoi @JPA1R88

Leuk dat je een vraag stelt op dit forum!
Ik hoop je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Het is inderdaad handig om te weten op welke resolutie je wilt gamen. Wat is de monitor die je hebt? Wil je gamen op 1080p, 1440p of 4k? En wil je perse een hoge refresh rate? Hoe hoog? Als je die vragen beantwoord kunnen we je verder vooruit helpen. Voor nu zal ik met de informatie die ik heb tips geven.

De processor is een prima keuze! Ik begrijp je voorkeur voor ryezen volkomen!

Je gekozen moederbord is een goede optie, zelf heb ik die ook heel vaak aangeraden! Je kan ook deze: pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming overwegen. Ik vind die er zelf mooier uit zien, en de bios van asus heeft ook wat meer mogelijkheden. Maar de gigabyte is ook een heel goed bord!

Kwa videokaart, ik kan hier nog niet zo heel erg veel advies over geven zolang ik je resolutie en eisen niet weet. Maar ik zou zeggen, of rtx 2080 super of 5700xt de 2070 super is kwa prestaties namelijk gelijk aan de 5700 xt maar een stuk duurder. Maar ik zou het eerst fijn vinden als je je resolutie aangeeft! Dan kan ik je verder helpen.

Behuizing: Ik vind dat je een mooie behuizing hebt gekozen, ik heb deze nog nooit eerder gezien. Behuizing is vooral heel erg een persoonlijke keuze. Ik zie alleen nergens of er ook fans bij die behuizing worden meegeleverd. Eerlijk gezegd lijkt mij (op het eerste gezicht) dit een niet erg goeie keuze. Thermaltake Level 20 MT ARGB is ook een goede rgb behuizing, maar daar worden ook 4 fans meegeleverd. Als rgb je niet uitmaakt kun je ook voor Corsair iCue 220T RGB gaan, die heeft redelijke rgb maar vooral heel erg goede koeling.

Wat processor koeling betreft, waterkoeling is echt niet nodig voor deze processor! Zonde van het geld, deze heeft een tdp van 65 watt, met de boxed koeler kan je al goed vooruit maar als je niet van een ineens opspinnende koeler houd kun je ook een goedkope aftermarket luchtkoeler kopen. Lees https://nl.hardware.info/...deze-zomer-koel-conclusie ook eens.

geheugen: 16 gb 3200 mts is inderdaad goede specificatie voor deze build. Ik zou alleen adviseren om voor crucial te gaan.

Je neemt echt een overdreven voeding, 750 is echt niet nodig. soms word voor de rtx 2080 ti nog aangeraden om voor 560 te gaan. Maar goed, als je echt safe wilt zitten kun je ook voor 660 gaan: pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum deze is high end en goede keuze, je kan ook minder uitgeven aan voedingen dan 100 euro.

Ssd zou ik voor WD Blue SN550 500GB of a2000 gaan.

Ik hoop je goed geholpen te hebben en als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Vergeet je niet het beste antwoord te markeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
kastgordijn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:03:
Hoi @JPA1R88

Leuk dat je een vraag stelt op dit forum!
Ik hoop je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Het is inderdaad handig om te weten op welke resolutie je wilt gamen. Wat is de monitor die je hebt? Wil je gamen op 1080p, 1440p of 4k? En wil je perse een hoge refresh rate? Hoe hoog? Als je die vragen beantwoord kunnen we je verder vooruit helpen. Voor nu zal ik met de informatie die ik heb tips geven.

De processor is een prima keuze! Ik begrijp je voorkeur voor ryezen volkomen!

Je gekozen moederbord is een goede optie, zelf heb ik die ook heel vaak aangeraden! Je kan ook deze: pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming overwegen. Ik vind die er zelf mooier uit zien, en de bios van asus heeft ook wat meer mogelijkheden. Maar de gigabyte is ook een heel goed bord!

Kwa videokaart, ik kan hier nog niet zo heel erg veel advies over geven zolang ik je resolutie en eisen niet weet. Maar ik zou zeggen, of rtx 2080 super of 5700xt de 2070 super is kwa prestaties namelijk gelijk aan de 5700 xt maar een stuk duurder. Maar ik zou het eerst fijn vinden als je je resolutie aangeeft! Dan kan ik je verder helpen.

Behuizing: Ik vind dat je een mooie behuizing hebt gekozen, ik heb deze nog nooit eerder gezien. Behuizing is vooral heel erg een persoonlijke keuze. Ik zie alleen nergens of er ook fans bij die behuizing worden meegeleverd. Eerlijk gezegd lijkt mij (op het eerste gezicht) dit een niet erg goeie keuze. Thermaltake Level 20 MT ARGB is ook een goede rgb behuizing, maar daar worden ook 4 fans meegeleverd. Als rgb je niet uitmaakt kun je ook voor Corsair iCue 220T RGB gaan, die heeft redelijke rgb maar vooral heel erg goede koeling.

Wat processor koeling betreft, waterkoeling is echt niet nodig voor deze processor! Zonde van het geld, deze heeft een tdp van 65 watt, met de boxed koeler kan je al goed vooruit maar als je niet van een ineens opspinnende koeler houd kun je ook een goedkope aftermarket luchtkoeler kopen. Lees https://nl.hardware.info/...deze-zomer-koel-conclusie ook eens.

geheugen: 16 gb 3200 mts is inderdaad goede specificatie voor deze build. Ik zou alleen adviseren om voor crucial te gaan.

Je neemt echt een overdreven voeding, 750 is echt niet nodig. soms word voor de rtx 2080 ti nog aangeraden om voor 560 te gaan. Maar goed, als je echt safe wilt zitten kun je ook voor 660 gaan: pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum deze is high end en goede keuze, je kan ook minder uitgeven aan voedingen dan 100 euro.

Ssd zou ik voor WD Blue SN550 500GB of a2000 gaan.

Ik hoop je goed geholpen te hebben en als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Dankjewel voor je ongelofelijk uitgebreid antwoord. Heel mooi!

Ik wil gaan gamen op 1920x1080 op 144hz.

Ik heb overigens ook eens gekeken naar die videokaart. Ik kan niet heel veel verschil vinden in die twee en hij lijkt inderdaad goedkoper.

De voeding vind ik een goede tip en naar het moederbord, ssd en behuizing ga ik nog even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
@kastgordijn

Als ik bijvoorbeeld bespaar door te kiezen voor de 5700XT, is het dan verstandig om in plaats van 500GB SSD een 1TB te nemen? Of zou je dat geld dan liever ergens anders in stoppen?

Ik heb overigens nog gekeken naar de voeding, goede call! De behuizing van Corsair is ook nice en lees daar inderdaad goede dingen over. Daar heb je mij al over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
https://nl.hardware.info/...kaart-voor-full-hd-gaming hier kun je goed zien wat de prestaties zijn per videochip op 1080p. Als je er 1 hebt gekozen kan ik wel een goede fabrikant en versie uitzoeken!

dat is niet per se verstandig ofzo, dat ligt er gewoon aan hoeveel je nodig hebt. Ongeveer 50 gb wordt gebruikt voor je os, windows 10. Dus dan heb je nog 450 gb over en je moet zelf bepalen of dat genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
kastgordijn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:38:
https://nl.hardware.info/...kaart-voor-full-hd-gaming hier kun je goed zien wat de prestaties zijn per videochip op 1080p. Als je er 1 hebt gekozen kan ik wel een goede fabrikant en versie uitzoeken!

dat is niet per se verstandig ofzo, dat ligt er gewoon aan hoeveel je nodig hebt. Ongeveer 50 gb wordt gebruikt voor je os, windows 10. Dus dan heb je nog 450 gb over en je moet zelf bepalen of dat genoeg is.
Handige site! Als ik zo kijk dat scheelt het echt maar rond de 5 tot 8 frames en 5% een prestatiescore. De 5700XT lijkt mij in dit geval dan best een prime keuze. Ik had deze al gevonden: https://tweakers.net/pric...red-devil-rx-5700-xt.html

Die schijnt stiller te zijn maar wel een tikje duurder?

Je geeft overigens aan de SSD te veranderen. Gaat dat niet ten koste van de snelheid van de SSD?

Daarnaast vind ik het intern geheugen wel strak met die RGB. Die heb ik live in actie mogen zien. Die denk ik wel te behouden.

Ik had overigens nog even gekeken naar dat moederbord. Ik zag echter dat deze problemen had met de corsair RBG om de verlichting aan te passen. Wat is het verschil aan moederbord mbt de BIOS?

[ Voor 7% gewijzigd door JPA1R88 op 03-07-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 10:05
Eens dat een 5700 XT goed genoeg is. De Red Devil is inderdaad een van de beste. De Red Dragon doet daar niet veel voor onder. Wat mij betreft de meerprijs niet waard.

De RGB software van een Gigabyte mobo werkt helaas niet erg goed. Bovendien schijnt er een relatie te zijn tussen fouten met nvme schijven en Gigabyte software op het internet (niet bewezen na onderzoek, maar puur speculaties en ervaringen van gebruikers). Met name door de kwalieit van de software is een Asus of ASRock interessanter mbt RGB. De nieuwe ASRock B550 Pro4 biedt naast RGB ook meteen de nieuwste chipset. Dit is natuurlijk niet nodig. Elk B450 bord is goed genoeg zoals de Asus die kastgordijn genoemd heeft.

Budget Corsair geheugen is een soort suprise ei. Je weet nooit wat erin zit. Ze komen in minstens 3 smaken. Met Intel eigenlijk nooit een probleem, maar met AMD Ryzen kun je beter gaan voor Crucial (beste) of G.Skill (budget). De set hieronder komt uit de laatste BBG.

Wat betreft de voeding, 750W is overkill. 650W en meer is voor 2 videokaarten of de meest slurpende versie van de 2080Ti met overclock. Ik heb hieronder de voeding van de laatste BBG gepakt. Die is goed en komt met lange garantie.

De snelheid tussen de Samsung en een goedkopere WD Blue nvme ssd ga je totaal niet merken tijdens het gamen.

Ik heb even een build samengesteld gebaseerd op bovenstaande. De rest is hetzelfde, want dat is meer persoonlijke smaak. Zie het als een lijstje waarop de pc goedkoper wordt, maar toch redelijk toekomstgericht mbt wat AM4 ons nog gaat bieden.

1MoederbordenASRock B550 Pro4€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 430,68€ 430,68
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,45€ 67,45
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 125,20€ 125,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.172,18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
Djarune schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:42:
Eens dat een 5700 XT goed genoeg is. De Red Devil is inderdaad een van de beste. De Red Dragon doet daar niet veel voor onder. Wat mij betreft de meerprijs niet waard.

De RGB software van een Gigabyte mobo werkt helaas niet erg goed. Bovendien schijnt er een relatie te zijn tussen fouten met nvme schijven en Gigabyte software op het internet (niet bewezen na onderzoek, maar puur speculaties en ervaringen van gebruikers). Met name door de kwalieit van de software is een Asus of ASRock interessanter mbt RGB. De nieuwe ASRock B550 Pro4 biedt naast RGB ook meteen de nieuwste chipset. Dit is natuurlijk niet nodig. Elk B450 bord is goed genoeg zoals de Asus die kastgordijn genoemd heeft.

Budget Corsair geheugen is een soort suprise ei. Je weet nooit wat erin zit. Ze komen in minstens 3 smaken. Met Intel eigenlijk nooit een probleem, maar met AMD Ryzen kun je beter gaan voor Crucial (beste) of G.Skill (budget). De set hieronder komt uit de laatste BBG.

Wat betreft de voeding, 750W is overkill. 650W en meer is voor 2 videokaarten of de meest slurpende versie van de 2080Ti met overclock. Ik heb hieronder de voeding van de laatste BBG gepakt. Die is goed en komt met lange garantie.

De snelheid tussen de Samsung en een goedkopere WD Blue nvme ssd ga je totaal niet merken tijdens het gamen.

Ik heb even een build samengesteld gebaseerd op bovenstaande. De rest is hetzelfde, want dat is meer persoonlijke smaak. Zie het als een lijstje waarop de pc goedkoper wordt, maar toch redelijk toekomstgericht mbt wat AM4 ons nog gaat bieden.

1MoederbordenASRock B550 Pro4€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 430,68€ 430,68
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,45€ 67,45
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.172,18
Ook jij bedankt voor je uitleg! Het begint mij langzaam helder te worden dat duurder niet altijd "beter" is.

Aangezien jullie de prijs al redelijk omlaag aan het krijgen zijn, hoef ik niet voor een budget te gaan en kan ik beter voor crucial kiezen. Is het advies dan om twee keer een 8GB te nemen? Klopt het dat de leessnelheid dan omhoog gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
JPA1R88 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:00:
[...]
Aangezien jullie de prijs al redelijk omlaag aan het krijgen zijn, hoef ik niet voor een budget te gaan en kan ik beter voor crucial kiezen. Is het advies dan om twee keer een 8GB te nemen? Klopt het dat de leessnelheid dan omhoog gaat?
Ja 2 reepjes van 8GB verdubbelt effectief de geheugenbandbreedte. Nooit voor 1 reepje van 16 GB gaan dus. In het geval van Crucial neem je deze:
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
Ik ga eens even kijken of ik het één en ander kan combineren. Jullie helpen me goed, de keuzes zijn alleen lastig ;)

Ik zal mijn "eind-build" nog met jullie delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastgordijn
@Djarune Ik ben het met heel veel eens wat je zegt! Daar wil ik nog aan toe voegen dat niet alleen asus beter is op het gebid van rgb maar ook meer mogelijkheden heeft zie dit: https://nl.hardware.info/...e-wie-heeft-de-beste-bios .

Wat de bbg betreft, ik heb hem uiteraard ook gelezen, hij viel mij erg tegen deze keer. Met voeding ben ik eens, 560 is meer dan genoeg en 660 is erg ruim. 750 is totale overkill. Wat snelheid van ssd betreft lees ook eens: reviews: Ssd Best Buy Guide - Maart 2020 of reviews: Ssd Best Buy Guide - Maart 2020 daar zie je goed de prestatieverschillen. Als je voor beste prestaties wilt gaan is evo 970 plus de beste, maar die is echt duur en staat eigenlijk niet meer in verhouding tot de a2000 of sn550. Persoonlijk vind ik de kingston a 2000 de beste keuze! En capaciteit moet je zelf bepalen. Wat geheugen betreft: de ryzen processors hebben een dual channel geheugen controller dus 2 reepjes zorgen voor de beste prestaties, als je een quad channel controller hebt moet je 4 hebben voor de beste prestaties en zo enzovoort. Voor rgb geheugen is pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR of pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4WL een goede keuze, en dan is crucial het beste zoals ik eerder ook al zei. Voor non rgb is pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B de beste keuze. Nogmaals waterkoeling is totale overkill voor de 3600. Je kunt de boxed cooler gebruiken of een goedkope aftermarket koeler. Meer dan 30 euro uitgeven aan een koeler voor de 3600 is wat mij betreft zonde. Tenzij je het voor de looks doet. De red devil videokaart is inderdaad de beste uitvoering van de 5700 xt ook de dragon is een goede keuze zoals @Djarune ook al aangaf! Ik zou in tegen stelling tot wat @Djarune aangeeft voor de b450 gaming f van asus gaan ipv de b550 van @Djarune kwa looks vind ik de b450 mooier sowieso en de enige voordelen van de b550 chipset is pcie 4.0 de nadelen van het voorstel van djarune zijn: het heeft een realtek netwerkcontroller, wat minder stabiel is, 2. minder usb aansluitingen 3. het heeft maar 2 x analoog 3.5 mm aansluiting. De asus heeft 5x Analoog (3,5mm), Digitaal Optisch (S/PDIF). Wat handiger is. 4. ook heeft de asus de supreme audiochip, wat nog net wat beter is dan de normale alc1220.

Ik ben erg benieuwd naar je eindbuild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
kastgordijn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:50:
@DjaruneNogmaals waterkoeling is totale overkill voor de 3600. Je kunt de boxed cooler gebruiken of een goedkope aftermarket koeler. Meer dan 30 euro uitgeven aan een koeler voor de 3600 is wat mij betreft zonde. Tenzij je het voor de looks doet.
ik denk dat het laatste het geval is :D
Ik zou in tegen stelling tot wat @Djarune aangeeft voor de b450 gaming f van asus gaan ipv de b550 van @Djarune kwa looks vind ik de b450 mooier sowieso en de enige voordelen van de b550 chipset is pcie 4.0 de nadelen van het voorstel van djarune zijn: het heeft een realtek netwerkcontroller, wat minder stabiel is, 2. minder usb aansluitingen 3. het heeft maar 2 x analoog 3.5 mm aansluiting. De asus heeft 5x Analoog (3,5mm), Digitaal Optisch (S/PDIF). Wat handiger is. 4. ook heeft de asus de supreme audiochip, wat nog net wat beter is dan de normale alc1220.
De Asus is wat completer inderdaad. Lijkt de betere keuze voor het geld. B550 borden met de "full works" aan features zijn toch wel meer dan 150e. De VRM is wel verbeterd op de goedkopere, maar dat voor een R5 3600 natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPA1R88
@kastgordijn @Djarune

Oke! Ik ben tot het onderstaande gekomen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies met de koeler voor de CPU ga doen. Het moet ook geen overkill worden met de RBG en die is later eventueel makkelijk toe te voegen.

Ik heb uiteindelijk voor het Asus moederbord gekozen omdat dit er strak uitziet en jullie aangeven dit gewoonweg beter is.

de keuze voor de behuizing is omdat ik lees dat hij een goede airflow heeft en automatisch al met 3 RBG fans komt.

De keuze voor de videokaart is ook op de Red devil gevallen. Ziet er overigens ook beter uit dan mijn originele set-up!

De rest is eigenlijk ook aangepast. Dus er zit eigenlijk helemaal niets meer van mijn eigen set up in op de Ryzen 5 na... Hahaha!

Jullie hebben mij goed geholpen en als het goed is past het onderstaande dus allemaal op elkaar en zou ik toch redelijk bang for my bucks moeten hebben? ;)

1MoederbordenAsus ROG Strix B450-F Gaming€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 452,49€ 452,49
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 92,90€ 92,90
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4WL€ 96,50€ 96,50
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.155,04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPA1R88
Ik ben overigens wel bij de 660W gebleven omdat dit 13 euro meer was en je niet weet wat je over 2 jaar gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
Mooi systeem geworden! Alles gaat uiteraard werken! Veel plezier met je nieuwe systeem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPA1R88
kastgordijn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:06:
Mooi systeem geworden! Alles gaat uiteraard werken! Veel plezier met je nieuwe systeem!

Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
Markeren als beste antwoord staat bovenin een post en dan rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPA1R88
Ik ervaar helaas redelijk wat FPS drops icm stuttering met deze kaart en blijkbaar ervaren heel wat mensen met mij dit. alle drivers zijn up te date. Is retourneren gewoon een oplossing als ik vervolgens voor de 2070 super ga denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
@JPA1R88

Draait je RAM op 3200Mhz? Dit kun je checken met CPU-Z. Probeer ook eens MSI Afterburner te draaien tijdens het gamen. Ik ben ook benieuwd naar de temperaturen van de cpu en gpu.

[ Voor 18% gewijzigd door Djarune op 09-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
JPA1R88 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:13:
Ik ervaar helaas redelijk wat FPS drops icm stuttering met deze kaart en blijkbaar ervaren heel wat mensen met mij dit. alle drivers zijn up te date. Is retourneren gewoon een oplossing als ik vervolgens voor de 2070 super ga denk je?
Up to date als in downloads: AMD Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.7.1?
Some game titles may experience hitching or stutter when Instant Replay is enabled on Radeon RX 5000 series system configurations.
Pagina: 1