Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 14:46
Ik zoek een?
Ik heb eerder deze topics gelezen en advies gevraagd voor een Home Cinema Set. We hebben nu echter een huis gekocht (intrek december 2020) waardoor ik nu goed onderzoek kan doen naar de juiste receiver en opstelling:

Ik gebruik de Nvidia Shield Pro 2019 voor het streamen van films/series (BluRay, geen Netflix). De ruimte die de woonkamer straks heeft (L-vormig) is 4,09 meter (muur waar de TV komt) een een diepte van 6,2 meter. De juiste locatie waar de apparatuur en atmos speakers komen is nog niet duidelijk.

- Receiver Denon X3600H of de X4500H. Ik weet niet welke beter zou zijn. Aangezien ik een 7.2.4. opstelling wil, zou een X6400H ook een optie kunnen zijn. Ik zie dat beide varianten een 8 HDMI in hebben en 3 HDMI out, wat is het voordeel?

Wat is je budget?
Gezien de mate dat het mee kan gaan, en aangezien ik de gehele set nog moet aanschaffen: €5.000. Wanneer dit niet voldoende is om het in één keer goed te doen, koop ik het liever in twee delen dan de eerste keer ''half''.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Afspelen van films en series (BluRay) in originele kwaliteit, zowel audio als video.

Wat heb je zelf al gevonden?
Denon als merk voor receiver. Qua speakers ben ik er nog niet uit. Ik zie veel Klipsch, B&W, Focal etc. Ik weet persoonlijk (nog) niet welke het beste aansluit qua geluid. Tips? Zelfde geldt voor de 4 Atmos speakers. Ik zou graag losses speakers willen bevestigen aan het plafond. Zuilspeakers met ingebouwde Atmos gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien ik in een leeg huis kom, heb ik de mogelijkheid tot het infrezen van de muur om direct de kabels goed weg te werken. Ik heb de plattegrond van het huis, waardoor ik binnenkort nog advies zal vragen over de beste plaatsing van de speakers en dergelijke.

Alvast bedankt voor jullie tips, ik waardeer het zeer!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 15:42
Tips voor speakers heel simpel, ga naar een hifizaak en ga daar wat beluisteren. Klinkt alsof ik het me er makkelijk vanaf maak, maar jouw oren zijn de enige goede graadmeter hier. Aantal jaar terug had ik me helemaal verknocht aan een Dali Opticon speaker. Na een luistersessie met een set Focal Aria's weggegaan.

Qua receiver is het voor jou vooral belangrijk dat ie 11 versterkte kanalen heeft, omdat je 7.2.4 gaat draaien. Dan kom je direct in het high-end segment terecht, zoals de Marantz SR8012 en Denon X6500H. Dan heb je ook nog de Onkyo TX-RZ3400 die 11 versterkte kanalen heeft. Alles daaronder (Onkyo RZ3100 weet ik niet) heeft minder dan 11 versterkte kanalen. De Marantz 8012 zal een stukje duurder zijn dan de X6500H. Veel verschil zal er verder niet zijn tussen die 2 zitten denk ik.

Wellicht kun je een mooi prijsje voor bovenstaande receivers krijgen, maar voor de Denon zul je snel € 2K kwijt zijn en voor de marantz minimaal € 2.500 (adviesprijs is € 3K).

Hou je circa € 2 - € 2,5K over voor speakers. Aardig bedrag, maar je moet er 11 speakers en 2 subs van kopen. Dan is het ineens niet zoveel geld per speaker. Als je voornamelijk films gaat kijken zou je kunnen gaan voor 7 monitor speakers. Persoonlijk zou ik gaan voor 2 knappe vloerstaanders en voor wat goedkopere surround speakers. De fronts en de center geven het gros van het geluid weer. Daarnaast heb je met leuke fronts ook nog eens een aangename weergave voor muziek. Ga voor de centerspeaker voor een speaker uit dezelfde range als je fronts. Daarnaast wil je 2 subwoofers. Hou wel rekening mee, dat die goed ingeregeld moeten worden om er optimaal gebruik van te maken. Als dat te ingewikkeld voor je is, ben je wellicht beter af met (voorlopig) een enkele sub. Beetje goede sub, een SVS-PB1000, bijvoorbeeld kost € 599, de grotere variant (PB2000) € 899.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-07-2020 14:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:31
Receiver met 7 of 9 versterkte kanalen kan ook mits hij 11 kanalen kan verwerken, dan lus je de onversterkte kanalen door naar een 2 of 4 kanaals versterker.

Dat scheelt je een hoop geld wat je mooi voor je speakers in kan zetten :) die maken toch het echte verschil.

Hier ga je al een hoop ideeën vinden van vorige topics:
https://gathering.tweaker...Id%5B%5D=76&keyword=7.2.4

En dan heb ik hier mijn 2 jaar oude eigen topic nog, zelfde idee als jij nu hebt, klipsch speakers:
7.1.4 thuisbioscoop(je)

Doe er je voordeel mee _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door LuisjeNL op 02-07-2020 23:30 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 14:46
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad voor een 7.1.4 ga i.p.v. 7.2.4 (heb geen 2e subwoofer nodig, laat staan de afstemming ervan).

Mocht ik een 7.1.4 set willen, dan weet ik dat Klipsch stand-alone atmos speakers heeft. Ik heb o.a. de Kef website bekeken voor een set, maar zij leveren voornamelijk upfiring speakers voor op de speakers. Ik heb persoonlijk reviews gelezen dat stand-alone atmos speakers aan het plafond een meerwaarde bieden ten opzichte van upfiring atmos speakers die op andere speakers zijn geplaatst.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

1992Mark schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad voor een 7.1.4 ga i.p.v. 7.2.4 (heb geen 2e subwoofer nodig, laat staan de afstemming ervan).

Mocht ik een 7.1.4 set willen, dan weet ik dat Klipsch stand-alone atmos speakers heeft. Ik heb o.a. de Kef website bekeken voor een set, maar zij leveren voornamelijk upfiring speakers voor op de speakers. Ik heb persoonlijk reviews gelezen dat stand-alone atmos speakers aan het plafond een meerwaarde bieden ten opzichte van upfiring atmos speakers die op andere speakers zijn geplaatst.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je je drukt maakt over de kwaliteit van het geluid zou ik serieus 2 subwoofers overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor de keuze van de receiver, neem dan dit lijstje eens door: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Dan blijven er een aantal over die aan je eisen voldoen.
Voor de speakers inderdaad zelf gaan luisteren.
V.w.b. Atmos-speakers: staar je niet blind op het stickertje. Elke speaker die je aan het plafond hangt, kan werken als Atmosspeaker. Je zou zelfs (al weet ik niet waarom je dat zou willen) een zuilluidspreker kunnen ophangen. :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:31
En voor het beste resultaat speakers aan het plafond, speakers die reflecteren via het plafond is echt maar :O

Lichtpuntje...

Pagina: 1