Tv voor xbox one x en series x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Mijn vraag
Ik wil een nieuwe tv kopen voor de series x (en nu nog de xbox one x), ik ben er alleen niet uit welke.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox one x, en later de xbox series x. Verder heb ik een aparte tv voor normaal gebruik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het volgende gevonden, ik wil het liefst HDR, 4k en 60hz refresh rate en maximaal 43 inch. Samsung lijkt mij het beste, HDR wil ik wel zeker van zijn want ik doe mijn oude monitor weg voor de lelijke kleuren en 4k tvs met HDR zijn goedkoper.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesPhilips 43PUS6704 Zwart€ 329,-€ 329,-
1TelevisiesPhilips 43PUS7304 Zilver€ 454,80€ 454,80
1TelevisiesSamsung 43RU7170 Zwart€ 349,-€ 349,-
1TelevisiesSamsung 55RU7170 Zwart€ 459,-€ 459,-
1TelevisiesSamsung UE43RU7100 Zwart€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.940,80

Beste antwoord (via ElbowTrouble op 03-07-2020 23:53)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die 7304 en het hele rijtje in de eerste post heb je niks aan wat HDR betreft (kan je net zo goed naar de 6704 kijken wat betreft Ambilight al weet ik niet of de inputlag net zo laag is als nu bij de 7304). Zoals benbaba al noemde komen ze zowel qua kleurweergave als contrast/helderheid flink tekort en zijn feitelijk niks beters dan normale SDR tv's van een paar jaar geleden.
Uit de tweakers roundup met oa de 7304:
Wat ons betreft hoef je geen van deze televisies te kopen voor de hdr-weergave; het is mooi dat ze geschikt zijn om hdr-signalen weer te geven, maar dat ziet er vervolgens nagenoeg hetzelfde uit als sdr.
Wist niet eens dat ze hem getest hadden maar hier is nog een andere review van de monitor: https://www.rtings.com/mo...ilips/momentum-436m6vbpab (schijnbaar inmiddels dus ook versies met 2 hdmi poorten ipv maar eentje; mogelijk de 436M6VBPAB/01 wat idd klopt zie ik https://www.philips.nl/c-...k-hdr-scherm-met-ambiglow)
Dit toestel is het meest capabel voor HDR weergave in deze prijsklasse, er komt eigenlijk gewoon niks bij in de buurt; hooguit op gepaste afstand de Panasonic. Als bonus dus nog Freesync (en G-sync compatible) wat bij de Xbox nog van toepassing is. Wel is de local dimming wat beperkt en met zo'n hoge piekhelderheid zijn de nadelen daarvan eerder op te merken al zou ik het zelf bij gamen veel minder een probleem vinden dan voor films.
Ga je hem ernaast later toch nog voor tv gebruiken dan heeft de Panasonic nog Dolby Vision en HDR10+ als pluspunt (Philips ook overigens).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 04-07-2020 02:02 . Reden: 6704 ipv 6504 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Vraag is al heel vaak langs gekomen, Voor Series X als voor PS5.

Aangezien er nog veel onduidelijkheden zijn en geen praktijk ervaringen zijn heeft het geen nut om nu al te gaan kijken voor een nieuwe TV. Beste is te wachten tot ze uit zijn en er praktijk ervaringen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daarnaast moet je jezelf in deze prijsklasse weinig voorstellen van HDR. Ja het zal op de doos van de tv staan en het toestel zal met een HDR-signaal kunnen omgaan. Maar nee, echt HDR beeld zul je niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor (casual) gamen zijn ze allemaal geschikt. HDR wordt geaccepteerd, maar de tv's kunnen er niets mee en maken het in vele gevallen juist slechter door gebrek aan toereikende hardware. Verder ligt het verschil in lcd-type. Philips (LG/Sony) gebruikt IPS panelen die qua motion wat beter zullen zijn, maar qua contrast slecht. Samsung zal VA-panelen gebruiken, maar PLS (IPS) kan ook mogelijk zijn bij dezelfde tv in de 7 serie. Voor budget VA tv's kan je ook kijk naar modellen van TCL en de AE70/71F van Hisense. Bij VA in dit formaat krijg je goed contrast/zwart, maar een wat hogere response tijd (meer motion blur).

De GXW804/GX830E (VA) is de enige kleine tv die momenteel nog enigszins wat kan met HDR door Dynamic tone-mapping ('Dynamic HDR Effect'). Je zult naar duurdere 49/50 inch VA tv's moeten met FALD voor degelijke hdr-prestaties. Denk aan de XF90/XG90, Q70R of U7QF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
benbaba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:13:
Voor (casual) gamen zijn ze allemaal geschikt. HDR wordt geaccepteerd, maar de tv's kunnen er niets mee en maken het in vele gevallen juist slechter door gebrek aan toereikende hardware. Verder ligt het verschil in lcd-type. Philips (LG/Sony) gebruikt IPS panelen die qua motion wat beter zullen zijn, maar qua contrast slecht. Samsung zal VA-panelen gebruiken, maar PLS (IPS) kan ook mogelijk zijn bij dezelfde tv in de 7 serie. Voor budget VA tv's kan je ook kijk naar modellen van TCL en de AE70/71F van Hisense. Bij VA in dit formaat krijg je goed contrast/zwart, maar een wat hogere response tijd (meer motion blur).

De GXW804/GX830E (VA) is de enige kleine tv die momenteel nog enigszins wat kan met HDR door Dynamic tone-mapping ('Dynamic HDR Effect'). Je zult naar duurdere 49/50 inch VA tv's moeten met FALD voor degelijke hdr-prestaties. Denk aan de XF90/XG90, Q70R of U7QF.
Ik zal even naar die panasonic kijken.
"HDR wordt geaccepteerd, maar de tv's kunnen er niets mee en maken het in vele gevallen juist slechter door gebrek aan toereikende hardware."

Bedoel je hiermee dat alles er slechter uit gaat zien? Waardoor ik eigenlijk heter geen HDR kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

monitor voor xbox series X ?

Begrijp niet helemaal waarom je een dag later dezelfde vragen stelt / niet voorbereid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
ElbowTrouble schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Ik zal even naar die panasonic kijken.
"HDR wordt geaccepteerd, maar de tv's kunnen er niets mee en maken het in vele gevallen juist slechter door gebrek aan toereikende hardware."

Bedoel je hiermee dat alles er slechter uit gaat zien? Waardoor ik eigenlijk heter geen HDR kan nemen?
Gelijk aan sdr en in sommige gevallen mogelijk ook slechter. Google maar op beeldproblemen + HDR. Je zult dingen zien als ''too dark and washed out colors''. Bij tv's komt hdr-acceptatie nagenoeg standaard en wordt in sommige gevallen zelfs geforceerd bijv. Netflix (UHD). Extern via HDMI is dit nog uit te schakelen, maar bij de interne app niet.

Enkel HDR zegt dus niks; de hardware moet toereikend zijn. Kies in de basis het type lcd die de voorkeur heeft. In klein formaat is de GX800 'your best bet' voor hdr en de Philips Momentum (monitor) komt ook in gedachte. Anders wordt het groter en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
benbaba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Gelijk aan sdr en in sommige gevallen mogelijk ook slechter. Google maar op beeldproblemen + HDR. Je zult dingen zien als ''too dark and washed out colors''. Bij tv's komt hdr-acceptatie nagenoeg standaard en wordt in sommige gevallen zelfs geforceerd bijv. Netflix (UHD). Extern via HDMI is dit nog uit te schakelen, maar bij de interne app niet.

Enkel HDR zegt dus niks; de hardware moet toereikend zijn. Kies in de basis het type lcd die de voorkeur heeft. In klein formaat is de GX800 'your best bet' voor hdr en de Philips Momentum (monitor) komt ook in gedachte. Anders wordt het groter en duurder.
Dan denk ik dat ik voor de Panasonic TX40GX830E ga, ik weet niet precies hoe die tegenover de andere tv's die ik aangevinkt heb staat. Maar volgens jou is de HDR beter en het is een VA tv. Kan alleen moeilijk informatie vinden maar het heeft in ieder geval 4k en 60hz (?).

Zie alleen het verschil niet tussen deze twee
1TelevisiesPanasonic TX-40GX830 Zilver€ 0,-€ 0,-
1TelevisiesPanasonic TX-40GXW804 Zwart€ 541,12€ 541,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,12

[ Voor 37% gewijzigd door ElbowTrouble op 03-07-2020 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
ElbowTrouble schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 05:45:
[...]

Dan denk ik dat ik voor de Panasonic TX40GX830E ga, ik weet niet precies hoe die tegenover de andere tv's die ik aangevinkt heb staat. Maar volgens jou is de HDR beter en het is een VA tv. Kan alleen moeilijk informatie vinden maar het heeft in ieder geval 4k en 60hz (?).

Zie alleen het verschil niet tussen deze twee
1TelevisiesPanasonic TX-40GX830 Zilver€ 0,-€ 0,-
1TelevisiesPanasonic TX-40GXW804 Zwart€ 541,12€ 541,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,12
Zie mijn reacties hier daarvoor en hier voor reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
benbaba schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:20:
[...]

Zie mijn reacties hier daarvoor en hier voor reviews.
Oke, duidelijk. Dan lijken me dat toch de beste opties. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ElbowTrouble schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Oke, duidelijk. Dan lijken me dat toch de beste opties. Bedankt!
Zou toch eerder voor de genoemde pricewatch: Philips Momentum 436M6VBPAB Zwart gaan voor gaming (maar lees zeker nog de vele praktijkreviews). Denk niet dat het 40" paneel wat in de Panasonic zit (Innolux waarschijnlijk vs AUO in de Philips) snelle responsetijd zal hebben (bovendien veel hogere helderheid nog en kleurweergave bij de Philips). Freesync ook nog vlgns de review hier https://nl.hardware.info/...eview-blik-in-de-toekomst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzCYbPHklMWLjgjNHDnuHyT8Csw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7kTNFEv7uOlBRHY9qts5EGMi.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 03-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 10:05
ElbowTrouble schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:33:
Mijn vraag
Ik wil een nieuwe tv kopen voor de series x (en nu nog de xbox one x), ik ben er alleen niet uit welke.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox one x, en later de xbox series x. Verder heb ik een aparte tv voor normaal gebruik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het volgende gevonden, ik wil het liefst HDR, 4k en 60hz refresh rate en maximaal 43 inch. Samsung lijkt mij het beste, HDR wil ik wel zeker van zijn want ik doe mijn oude monitor weg voor de lelijke kleuren en 4k tvs met HDR zijn goedkoper.

1TelevisiesPhilips 43PUS6704 Zwart€ 329,-€ 329,-
1TelevisiesPhilips 43PUS7304 Zilver€ 454,80€ 454,80
1TelevisiesSamsung 43RU7170 Zwart€ 349,-€ 349,-
1TelevisiesSamsung 55RU7170 Zwart€ 459,-€ 459,-
1TelevisiesSamsung UE43RU7100 Zwart€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.940,80
Ik heb zelf de Philips 55PUS7303 en een Xbox One X en ik kan je Ambilight voor gaming alleen maar aanraden. Zeker op de snelste setting in mijn ogen een dikke meerwaarde: meer immersie. Na wat speuren naar calibratiesettings op het internet ook erg goed beeld bij gewoon tv/films kijken.

Android tv werkt vlot, apps werken goed en van input lag heb ik in elk geval nog niks gemerkt. Ik neem aan dat de 7304 hier in elk geval mee vergelijkbaar is. Zwartwaarden zijn niet perfect, en het geluid is bagger. Verder heel erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal de vraag nog eens stellen; waarom "nu" een TV gaan zoeken die dan compatible / doorgaat met de komende consoles?

Tenzij je in je startpost / argumenten keihard zegt: ik ga noooit het optimale uit de consoles halen en ik vind 2160p60 voldoende, dan kan je inderdaad een TV kopen aan de "onderkant" van de markt met HDMI2.0, maximale refresh van 60 etc.

Maar als je twijfelt of je je nieuwe console harder wil pushen dus bijvoorbeeld (!!!) VRR, dynamic HDR, 2160p60+, dan zal het budget echt omhoog moeten en daar hoort (helaas) ook een grotere en aanzienlijk duurdere TV bij.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElbowTrouble
ethereal81 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf de Philips 55PUS7303 en een Xbox One X en ik kan je Ambilight voor gaming alleen maar aanraden. Zeker op de snelste setting in mijn ogen een dikke meerwaarde: meer immersie. Na wat speuren naar calibratiesettings op het internet ook erg goed beeld bij gewoon tv/films kijken.

Android tv werkt vlot, apps werken goed en van input lag heb ik in elk geval nog niks gemerkt. Ik neem aan dat de 7304 hier in elk geval mee vergelijkbaar is. Zwartwaarden zijn niet perfect, en het geluid is bagger. Verder heel erg tevreden mee.
Oke, bedankt dan kijk ik daar ook nog naar. Ik heb jaren op een philips tv gespeeld met de xbox 360 en mijn huidige monitor heeft geen geluid, dus het is altijd een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
apis29 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Zou toch eerder voor de genoemde pricewatch: Philips Momentum 436M6VBPAB Zwart gaan voor gaming (maar lees zeker nog de vele praktijkreviews). Denk niet dat het 40" paneel wat in de Panasonic zit (Innolux waarschijnlijk vs AUO in de Philips) snelle responsetijd zal hebben (bovendien veel hogere helderheid nog en kleurweergave bij de Philips). Freesync ook nog vlgns de review hier https://nl.hardware.info/...eview-blik-in-de-toekomst

[Afbeelding]
En waarom een monitor ipv een tv zoals pricewatch: Philips 43PUS7304 Zilver ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die 7304 en het hele rijtje in de eerste post heb je niks aan wat HDR betreft (kan je net zo goed naar de 6704 kijken wat betreft Ambilight al weet ik niet of de inputlag net zo laag is als nu bij de 7304). Zoals benbaba al noemde komen ze zowel qua kleurweergave als contrast/helderheid flink tekort en zijn feitelijk niks beters dan normale SDR tv's van een paar jaar geleden.
Wat ons betreft hoef je geen van deze televisies te kopen voor de hdr-weergave; het is mooi dat ze geschikt zijn om hdr-signalen weer te geven, maar dat ziet er vervolgens nagenoeg hetzelfde uit als sdr.
Wist niet eens dat ze hem getest hadden maar hier is nog een andere review van de monitor: https://www.rtings.com/mo...ilips/momentum-436m6vbpab (schijnbaar inmiddels dus ook versies met 2 hdmi poorten ipv maar eentje; mogelijk de 436M6VBPAB/01 wat idd klopt zie ik https://www.philips.nl/c-...k-hdr-scherm-met-ambiglow)
Dit toestel is het meest capabel voor HDR weergave in deze prijsklasse, er komt eigenlijk gewoon niks bij in de buurt; hooguit op gepaste afstand de Panasonic. Als bonus dus nog Freesync (en G-sync compatible) wat bij de Xbox nog van toepassing is. Wel is de local dimming wat beperkt en met zo'n hoge piekhelderheid zijn de nadelen daarvan eerder op te merken al zou ik het zelf bij gamen veel minder een probleem vinden dan voor films.
Ga je hem ernaast later toch nog voor tv gebruiken dan heeft de Panasonic nog Dolby Vision en HDR10+ als pluspunt (Philips ook overigens).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 04-07-2020 02:02 . Reden: 6704 ipv 6504 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
apis29 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Die 7304 en het hele rijtje in de eerste post heb je niks aan wat HDR betreft (kan je net zo goed naar de 6504 kijken wat betreft Ambilight al weet ik niet of de inputlag net zo laag is als nu bij de 7304). Zoals benbaba al noemde komen ze zowel qua kleurweergave als contrast/helderheid flink tekort en zijn feitelijk niks beters dan normale SDR tv's van een paar jaar geleden.

[...]

Oke bedankt voor de hulp, ik heb ook even naar de reviews zitten kijken en de HDR ziet er goed uit op de monitor. Waarschijnlijk ook een hele verbetering tegenover mijn oude monitor. (pricewatch: Samsung U28E570D Zwart)

[ Voor 3% gewijzigd door ElbowTrouble op 03-07-2020 23:56 ]

Pagina: 1