AutoScout24 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
De laatste 6 weken ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe auto, hier gebruik ik voornamelijk AutoScout24, Marktplaats en AutoTrack voor. Van deze 3 zoekmachines gebruik ik AutoScout24 het meeste, een auto uit het buitenland kopen is voor mij namelijk ook een optie.

Zoeken en filteren werkt op AutoScout24 goed, maar de kwaliteit van de advertenties en de communicatie met verkopers is daar echt bagger te noemen.

Frauduleuze advertenties, auto's die al lang verkocht zijn, geen reactie op mail, geen beschikbaar telefoonnummer of daar niet op bereikbaar etc. etc.
Tot nu toe alleen maar frustratie.

Is dit herkenbaar, of ben ik de enige? Zijn platforms zoals mobile.de beter geschikt om in het buitenland te zoeken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien net een andere prijsklasse zoeken of net iets ander "type" verkoper (dus bedrijf en niet Jan op de hoek)?

Ik heb via Autoscout mijn laatste 3 aankopen gevonden (in 10 jaar) en ook 1 prive auto netjes verkocht zonder "gezeik aan de deur".

Natuurlijk; met alles hoor je vaker de klagers dan de mensen waar het goed gaat, maar mijn persoonlijke ervaring is gewoon erg goed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19
Duitse auto's zoek ik op mobile.de en Nederlandse op gaspedaal.nl.

Edit: En als je wil weten of de auto er nog is kan je altijd naar de site van de dealer gaan, die zijn over het algemeen redelijk up-to-date.

[ Voor 52% gewijzigd door TheBrut3 op 02-07-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54

-tom-562

Oliesjeik

Bepaalde type auto's trekt ook een bepaald soort volk aan, mogelijk dat het daarmee te maken heeft?
Overigens gebruik ik vooral gaspedaal.nl, en marktplaats.nl (bij die laatste heb je kans om een mooie deal te kunnen maken met een particulier).
Voor een Duitse auto zou ik gebruik maken van mobile.de.

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 02-07-2020 10:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:10
Mobile is inderdaad wat beter naar mijn ervaring. Autoscout ook niet slecht, maar wel wat meer rotzooi. Maar nog steeds beter dan Marktplaats. Inderdaad vaker auto's die al lang verkocht blijken te zijn, geen idee waarom die blijven staan. Bij Mobile heb je dat zelden. En samen met Marktplaats is Autoscout de enige waar ik valse advertenties op zag. Maar bij Autoscout waren ze iedere keer binnen een dag weg. Marktplaats pas na 5-6 dagen. Bereikbaarheid via autoscout én mobile ging meestal prima. Snelle reactie op mails, bij telefoon direct opgenomen, of bij voicemails snel teruggebeld. Soms alleen wat lastigere accentjes. En eentje die niet wilde verkopen aan een Nederlander, die hing meteen op. :+

Wel even de plaatsnamen checken als je geen maximum afstand ingeeft: Autoscout toont dan ook een eind verder over de grens advertenties. Zo zag ik een heel goed uitziend exemplaar in Riga (Letland) staan en eentje in Bari (Zuid-Italië). Toch een tikje ver uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DeGroteMuis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:50:
Zo zag ik een heel goed uitziend exemplaar in Riga (Letland) staan en eentje in Bari (Zuid-Italië). Toch een tikje ver uit de buurt.
6km rijden, container in, op de boot, klaar? ;) Je zoekt ze wel uit he, in die havensteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:10
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:53:
[...]

6km rijden, container in, op de boot, klaar? ;) Je zoekt ze wel uit he, in die havensteden...
Nu je het zegt... Ook een mooie zien staan die in Genua bleek te overnachten. Best een aardig aandeel in havensteden. En uiteindelijk heb ik er eentje gekocht vlakbij Rotterdam, je zou bijna denken dat een Z4 3.0 cabrio met handbak een uitstekend voertuig is voor in en rond de havens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry verhoeven
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
KOOP NOOIT EEN AUTO IN DUITSLAND BIJ EEN PARTICULIER ALS JE HET STANDAARD KOOPCONTRACT VAN "AUTO SCOUT 24" KRIJGT VOORGELEGD VOOR ONDERTEKENING!!!!

Ik heb namelijk een hele nare ervaring opgelopen door een auto bij een particulier in Duitsland te kopen waar achteraf een heleboel mee mis was.
De Duitse verkoper wordt voor 100% beschermd door de Duitse wetgeving hieromtrent. Je kunt als koper nergens aanspraak op maken. Als achteraf blijkt dat er een aantal opties die in de advertentie zijn opgesomd bijvoorbeeld 360gr camera, dodehoek signalering ontbreken heb je gewoon pech gehad. Ook als de wagen een behoorlijke schade heeft gehad, terwijl de auto als "Unfallfrei" is verkocht heb je geen enkel recht op verhaal. Ook een onjuiste (veel lager) CO2 uitstoot, welke bepalend is voor de te betalen BPM is geen reden tot compensatie.
Over deze kwestie hebben zich al een aantal juristen (van Interpolis / Achmea) gebogen, zonder een gunstige uitkomst voor mij.
Wees gewaarschuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En waar in de Nederlandse wet staat dat "twee consumenten onderling" elkaar garantie moeten geven? Als in: ook binnen de langsgrenzen, heb je de kans dat jouw jurist bot vangt.

Je moet als koper wel heeeeel aannemelijk kunnen maken dat je bewust misleid bent door een andere consument; beiden hebben een "I know nothing" status als het gaat om het verkopen van zaken zolang het geen langdurige hobby / beroep is.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54

-tom-562

Oliesjeik

harry verhoeven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:40:
KOOP NOOIT EEN AUTO IN DUITSLAND BIJ EEN PARTICULIER ALS JE HET STANDAARD KOOPCONTRACT VAN "AUTO SCOUT 24" KRIJGT VOORGELEGD VOOR ONDERTEKENING!!!!

Ik heb namelijk een hele nare ervaring opgelopen door een auto bij een particulier in Duitsland te kopen waar achteraf een heleboel mee mis was.
De Duitse verkoper wordt voor 100% beschermd door de Duitse wetgeving hieromtrent. Je kunt als koper nergens aanspraak op maken. Als achteraf blijkt dat er een aantal opties die in de advertentie zijn opgesomd bijvoorbeeld 360gr camera, dodehoek signalering ontbreken heb je gewoon pech gehad. Ook als de wagen een behoorlijke schade heeft gehad, terwijl de auto als "Unfallfrei" is verkocht heb je geen enkel recht op verhaal. Ook een onjuiste (veel lager) CO2 uitstoot, welke bepalend is voor de te betalen BPM is geen reden tot compensatie.
Over deze kwestie hebben zich al een aantal juristen (van Interpolis / Achmea) gebogen, zonder een gunstige uitkomst voor mij.
Wees gewaarschuwd!!!
No offence, maar als je een auto koopt waarvan je denkt dat die zulke opties heeft, dan controleer je dat toch 8)7 |:(
En wat betreft de schadeauto, dat risico loopt je in Nederland natuurlijk ook.
Wellicht moet je een verkoper niet altijd op zijn blauwe ogen geloven en zelf ook goed onderzoek doen. Het minste wat je kunt doen is b.v. een uitdraai via Carfax opvragen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
harry verhoeven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:40:

Wees gewaarschuwd!!!
Opties kun je toch controleren, net zoals de CO2 uitstoot?
En wat betreft schade, met het gebruik van een lakdiktemeter zou je er toch snel achter moeten komen of de auto gedeelte is overgespoten?

BlaBlaBla

Pagina: 1