Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AutoScout24 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:20
De laatste 6 weken ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe auto, hier gebruik ik voornamelijk AutoScout24, Marktplaats en AutoTrack voor. Van deze 3 zoekmachines gebruik ik AutoScout24 het meeste, een auto uit het buitenland kopen is voor mij namelijk ook een optie.

Zoeken en filteren werkt op AutoScout24 goed, maar de kwaliteit van de advertenties en de communicatie met verkopers is daar echt bagger te noemen.

Frauduleuze advertenties, auto's die al lang verkocht zijn, geen reactie op mail, geen beschikbaar telefoonnummer of daar niet op bereikbaar etc. etc.
Tot nu toe alleen maar frustratie.

Is dit herkenbaar, of ben ik de enige? Zijn platforms zoals mobile.de beter geschikt om in het buitenland te zoeken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:20
harry verhoeven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:40:
KOOP NOOIT EEN AUTO IN DUITSLAND BIJ EEN PARTICULIER ALS JE HET STANDAARD KOOPCONTRACT VAN "AUTO SCOUT 24" KRIJGT VOORGELEGD VOOR ONDERTEKENING!!!!

Ik heb namelijk een hele nare ervaring opgelopen door een auto bij een particulier in Duitsland te kopen waar achteraf een heleboel mee mis was.
De Duitse verkoper wordt voor 100% beschermd door de Duitse wetgeving hieromtrent. Je kunt als koper nergens aanspraak op maken. Als achteraf blijkt dat er een aantal opties die in de advertentie zijn opgesomd bijvoorbeeld 360gr camera, dodehoek signalering ontbreken heb je gewoon pech gehad. Ook als de wagen een behoorlijke schade heeft gehad, terwijl de auto als "Unfallfrei" is verkocht heb je geen enkel recht op verhaal. Ook een onjuiste (veel lager) CO2 uitstoot, welke bepalend is voor de te betalen BPM is geen reden tot compensatie.
Over deze kwestie hebben zich al een aantal juristen (van Interpolis / Achmea) gebogen, zonder een gunstige uitkomst voor mij.
Wees gewaarschuwd!!!
Opties kun je toch controleren, net zoals de CO2 uitstoot?
En wat betreft schade, met het gebruik van een lakdiktemeter zou je er toch snel achter moeten komen of de auto gedeelte is overgespoten?

BlaBlaBla

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True