Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, simracen, huis tuin en keuken bezigheden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal E1000,- Had eigenlijk E800,- in gedachten maar daar ben ik al overheen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (investering voor later) en GPU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vorige systeem heb ik in 2013 gekocht en is aan vervanging toe. Ik wil weer een goede basis waar ik de komende jaren mee vooruit kan en wat kan upgraden indien gewenst. Ik heb een lijstje gemaakt met de pc die ik wil gaan bouwen. Ik heb ongeveer de BBG van deze maand overgenomen. [BBG] 1440p 144Hz gamesysteem - Juli 2020
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven ook aangegeven ik wil hier de komende jaren weer mee vooruit kunnen
Ga je overklokken?
Nee niet direct. Misschien ooit
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen waar ik zelf niet uitkom of niet kan vinden.
MoBo:
Wat is de meerwaarde van[i]
-Wifi
-Iets meer snelle USB aansluitingen.
Nog iets wat ik niet zie? (of snap)
Scheelt namelijk wel E70,-
MoBo/SSD:
Die M.2. aansluitingen Het MoBo in mijn lijst heeft er twee M.2 (PCI-e 4.0 x4), M.2 (S600/Pcie3.0x4) Als ik het goed begrijp kan mijn SSD op de 2e, de PCI-e3.0 maar kan hij ook op de andere aansluiting? Moet ik dat zien als versies bij USB?
Koeling:
Waarom zie ik bij de BBG andere CPU koeling? Is de meegeleverde niet voldoende? Ook niet als ik extra vents in mijn behuizing plaats? Wat ik in andere topics kon vinden over problemen met de koeling was niet echt éénduidig.
Adviseren jullie om een andere koeling op de CPU te plaatsen?
Tot slot denk ik hier de komende jaren (5) mee vooruit te kunnen. Wanneer de prijzen dalen een GPU upgrade en over een paar jaar misschien een nieuwe generatie CPU. Zie ik dit goed?
Ik hoop dat ik het template goed heb gebruikt, jullie voldoende informatie hebben en mijn vragen beantwoord kunnen worden.
Alvast bedankt.
Gamen, simracen, huis tuin en keuken bezigheden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal E1000,- Had eigenlijk E800,- in gedachten maar daar ben ik al overheen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (investering voor later) en GPU.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 419,87 | € 419,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 419,87 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vorige systeem heb ik in 2013 gekocht en is aan vervanging toe. Ik wil weer een goede basis waar ik de komende jaren mee vooruit kan en wat kan upgraden indien gewenst. Ik heb een lijstje gemaakt met de pc die ik wil gaan bouwen. Ik heb ongeveer de BBG van deze maand overgenomen. [BBG] 1440p 144Hz gamesysteem - Juli 2020
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,09 | € 8,09 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 107,05 | € 107,05 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 122,14 | € 122,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,03 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven ook aangegeven ik wil hier de komende jaren weer mee vooruit kunnen
Ga je overklokken?
Nee niet direct. Misschien ooit
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen waar ik zelf niet uitkom of niet kan vinden.
MoBo:
Wat is de meerwaarde van[i]
| 1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 251,68 | € 251,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,68 | ||
-Wifi
-Iets meer snelle USB aansluitingen.
Nog iets wat ik niet zie? (of snap)
Scheelt namelijk wel E70,-
MoBo/SSD:
Die M.2. aansluitingen Het MoBo in mijn lijst heeft er twee M.2 (PCI-e 4.0 x4), M.2 (S600/Pcie3.0x4) Als ik het goed begrijp kan mijn SSD op de 2e, de PCI-e3.0 maar kan hij ook op de andere aansluiting? Moet ik dat zien als versies bij USB?
Koeling:
Waarom zie ik bij de BBG andere CPU koeling? Is de meegeleverde niet voldoende? Ook niet als ik extra vents in mijn behuizing plaats? Wat ik in andere topics kon vinden over problemen met de koeling was niet echt éénduidig.
Adviseren jullie om een andere koeling op de CPU te plaatsen?
Tot slot denk ik hier de komende jaren (5) mee vooruit te kunnen. Wanneer de prijzen dalen een GPU upgrade en over een paar jaar misschien een nieuwe generatie CPU. Zie ik dit goed?
Ik hoop dat ik het template goed heb gebruikt, jullie voldoende informatie hebben en mijn vragen beantwoord kunnen worden.
Alvast bedankt.