Hallo Tweakers,
Dit is de eerste keer dat ik een GamePC ga bouwen. 2 maanden geleden begon ik met 0.0 verstand van PC's.
Na heel veel lezen weet ik inmiddels een stuk(je) meer. Echter door missende ervaring/kennis ben ik toch bang om een cruciale fout te maken. Bijv een ATX moederbord bestellen met een mATX behuizing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel: Fortnite spelen + (simpel)Live Streamen
Extra: Sims4 spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1.050,- dit is incl Monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Als scherm wil ik de "Asus TUF Gaming VG24VQ Zwart" bestellen ivm hogere helderheid vergeleken met de "AOC C24G1 Rood, Zwart"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast huidige setup evt ooit in de toekomst een 2e scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, in eerste instantie wilde ik gaan voor een Nvidia videokaart (GTX 1660 Super), maar ik las dat je met de RX 5600 XT meer bang for bucks hebt. Daarnaast liggen de prijzen voor een (freesync) monitor lager
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mogelijkheid upgraden in de toekomst
Ga je overklokken?
Nee, ik begin bij het begin haha
Wat verwacht je van ons?
Mijn vragen aan jullie
- Passen deze onderdelen bij elkaar? Ik heb het nagekeken, maar ben zo bang een fout te maken (dubbel check)
- Lukt het om met dit systeem Fortnite te spelen + (live)streamen (/stream for fun)?
- Als je iets zou aanpassen, welk onderdeel zou je aanpassen? (evt waarom dat onderdeel, dan kan ik daarnaar kijken)
Opzet:
Toelichting:
Processor: Daar is iedereen het wel mee eens denk ik =)
Moederbord: Dit type komt vaak positief naar voren bij advies. Daarnaast heeft deze extra pins voor het aansluiten van fans
Videokaart: Over genomen uit de BBG mei 2020. Ik had mij vooral verdiept in de Nvidia, door de BBG en prijsklasse monitor toch voor de RX 5600 XT gegaan.
Behuizing: Fans voor extra airflow, eigen voorkeur voor raam + de looks
Geheugen intern: Schijnt beter te zijn dan de 3000. Wat ik heb gelezen/gehoord zou 2 x8 voorkeur hebben ipv 1 x16
Voeding: Voorkeur 550W en de 450W is duurder dan de 550W op dit moment
SSD: Voorlopig voldoende opslag. Evt keuze om HDD en SSD te scheiden, maar uit gemak liever 1 grotere SSD.
Ventilator: Ik heb geen extra koeling voor de processor, ik denk dat dit niet nodig is en de standaard koeling voldoende is
De laatste en aller belangrijkste vraag, kan ik (als vrouw zonder ervaring) deze GamePC in elkaar zetten?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes,
Melissa
Dit is de eerste keer dat ik een GamePC ga bouwen. 2 maanden geleden begon ik met 0.0 verstand van PC's.
Na heel veel lezen weet ik inmiddels een stuk(je) meer. Echter door missende ervaring/kennis ben ik toch bang om een cruciale fout te maken. Bijv een ATX moederbord bestellen met een mATX behuizing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel: Fortnite spelen + (simpel)Live Streamen
Extra: Sims4 spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1.050,- dit is incl Monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Als scherm wil ik de "Asus TUF Gaming VG24VQ Zwart" bestellen ivm hogere helderheid vergeleken met de "AOC C24G1 Rood, Zwart"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast huidige setup evt ooit in de toekomst een 2e scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, in eerste instantie wilde ik gaan voor een Nvidia videokaart (GTX 1660 Super), maar ik las dat je met de RX 5600 XT meer bang for bucks hebt. Daarnaast liggen de prijzen voor een (freesync) monitor lager
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mogelijkheid upgraden in de toekomst
Ga je overklokken?
Nee, ik begin bij het begin haha
Wat verwacht je van ons?
Mijn vragen aan jullie
- Passen deze onderdelen bij elkaar? Ik heb het nagekeken, maar ben zo bang een fout te maken (dubbel check)
- Lukt het om met dit systeem Fortnite te spelen + (live)streamen (/stream for fun)?
- Als je iets zou aanpassen, welk onderdeel zou je aanpassen? (evt waarom dat onderdeel, dan kan ik daarnaar kijken)
Opzet:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 91,05 | € 91,05 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 275,05 | € 275,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 55,06 | € 55,06 |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG24VQ Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 67,15 | € 67,15 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 115,- | € 115,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.030,21 | ||
Toelichting:
Processor: Daar is iedereen het wel mee eens denk ik =)
Moederbord: Dit type komt vaak positief naar voren bij advies. Daarnaast heeft deze extra pins voor het aansluiten van fans
Videokaart: Over genomen uit de BBG mei 2020. Ik had mij vooral verdiept in de Nvidia, door de BBG en prijsklasse monitor toch voor de RX 5600 XT gegaan.
Behuizing: Fans voor extra airflow, eigen voorkeur voor raam + de looks
Geheugen intern: Schijnt beter te zijn dan de 3000. Wat ik heb gelezen/gehoord zou 2 x8 voorkeur hebben ipv 1 x16
Voeding: Voorkeur 550W en de 450W is duurder dan de 550W op dit moment
SSD: Voorlopig voldoende opslag. Evt keuze om HDD en SSD te scheiden, maar uit gemak liever 1 grotere SSD.
Ventilator: Ik heb geen extra koeling voor de processor, ik denk dat dit niet nodig is en de standaard koeling voldoende is
De laatste en aller belangrijkste vraag, kan ik (als vrouw zonder ervaring) deze GamePC in elkaar zetten?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes,
Melissa
:strip_exif()/f/image/32yroaXnDl4iR8xBIuePgXfN.jpg?f=fotoalbum_large)