Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn reaper
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zoek een?
Amp en Dac voor mijn sennheiser HD600.

Wat is je budget?
Rond de 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren tijdens het werken/gamen op pc

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zat ik te denken aan een Shiit combo
https://www.schiit.com/products/magni-1 https://www.schiit.com/products/modi-1
JDS Labs had ook goede reviews
https://jdslabs.com/product/atom-amp/ https://jdslabs.com/product/atom-dac/

Het enige nadeel hieraan is dat ik dure verzendkosten moet betalen. Dat vind ik nog niet zo een probleem maar dan moet ik wss ook nog eens import tax betalen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere goede opties die in eu landen te verkrijgen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Topping DX3 PRO

[ Voor 40% gewijzigd door defusion op 01-07-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Ik wilde zojuist hetzelfde voorstellen als defusion, de TOPPING DX3.

Schiit is toch niet zo fantastisch als hun marketing en ik ben van de Vali 2 afgestapt. Nu gebruik ik de TOPPING D50s + JDS Labs Atom wat wel boven jouw budget ligt. De JDS Labs Atom is wel een heel mooie amp inderdaad, maar moeilijk te krijgen en wellicht duurder dan de 99$, wat weinig ruimte overlaat voor een mooie DAC.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

@dn reaper
Check ook even DAC met Headphone Amp en Pre Out. Ik had semi dezelfde vraag, alleen wilde ik het graag in één apparaat. Ik heb het topic alleen dood laten bloeden omdat de discussie offtopic ging. Maar er worden wel wat opties genoemd waar jij vast ook iets mee kan. Mocht je tweedehands geen probleem vinden, op Marktplaats staat volgens mij de Schiit-combi te koop zoals jij deze in de TS noemt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:42
Schiit heeft ook een Europese website. Maar voorraden zijn daar laag/op, wegens Corona vermoed ik.

Daarnaast heb je nog bijvb. Fiio k5 pro als dac/Amp combo die goede reviews krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
FeaR schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:08:
@dn reaper
Check ook even DAC met Headphone Amp en Pre Out. Ik had semi dezelfde vraag, alleen wilde ik het graag in één apparaat. Ik heb het topic alleen dood laten bloeden omdat de discussie offtopic ging. Maar er worden wel wat opties genoemd waar jij vast ook iets mee kan. Mocht je tweedehands geen probleem vinden, op Marktplaats staat volgens mij de Schiit-combi te koop zoals jij deze in de TS noemt.
in dat topic had ik geadviseerd te luisteren naar de verschillende dacs. Gezien deze reactie heb je dat kennelijk nog niet gedaan. Of je er wat mee doet is natuurlijk aan jou, maar om een ander dan te gaan adviseren een dac op marktplaats te kopen zonder te luisteren is iets adviseren zonder dat je weet hoe het klinkt. Je hoeft geen dubbelblinde op te zetten om te kunnen horen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. Er zijn een paar fysieke winkels waar dit kan, maar dan moet je er wel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

aljooge schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:06:
[...]
in dat topic had ik geadviseerd te luisteren naar de verschillende dacs. Gezien deze reactie heb je dat kennelijk nog niet gedaan. Of je er wat mee doet is natuurlijk aan jou, maar om een ander dan te gaan adviseren een dac op marktplaats te kopen zonder te luisteren is iets adviseren zonder dat je weet hoe het klinkt. Je hoeft geen dubbelblinde op te zetten om te kunnen horen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. Er zijn een paar fysieke winkels waar dit kan, maar dan moet je er wel gebruik van maken.
Ik adviseer helemaal niemand om iets specifieks te kopen. Ik wijs allen iemand op een optie om aan een product te komen die op zijn Short List staat zonder te importeren. Ten tweede gaan we de gehele discussie waarom ik mijn topic dood heb laten bloeden niet weer hier voeren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
Er wordt niet geluisterd naar Dacs, maar er wordt hier nu “foutief” advies gegeven. Die apparaten verschillen nu eenmaal qua sound. Dan maar de portemonnee trekken en erachter komen dat het het niet helemaal is?

Maar ja, als sommigen te eigenwijs zijn en dit zien als off topic gaan, erg irritant gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zal er dan maar ontopic, maar met een andere mening op reageren ;)
Zo veel verschil zit er naar mijn mening namelijk niet in. Althans niet in de dacs (met verschillende chipsets) die ik in gebruik heb*.
Sterker nog, van de verschillen die ik soms denk te horen sluit ik niet uit dat ik ze bij een volume matched A/B test niet consequent zou kunnen onderscheiden.
Beetje op het niveau 320kbit/lossless. Ja er zijn verschillen, en ik denk ze ook te horen, maar bij een echte A/B test scoor ik niet veel hoger dan puur gokken. Het lukt meestal maar bij een paar specifieke nummers op een heel specifiek detail, en alleen als ik ze direct met elkaar kan vergelijken.

Verschil tussen amps (ik heb een SMSL SP200, een Topping NX4DSD en een standaard stereo versterker) merk ik veel meer (en ben ik van mening dat je op een veel hoger prijspunt pas last krijgt van diminishing return)

* Moet er wel bij zeggen dat het allemaal redelijk midrange dacs zijn, ~90-150 euro/stuk, en dat ik niks significant duurders heb geluisterd.
Maar vooralsnog geloof ik dat de meeste dacs vanaf een bepaald prijspunt 'transparant' zijn, en dat ze simpelweg de digitale input vertalen naar een analoog signaal dat niet hoorbaar verschilt van hoe het zou moeten klinken.

Ik kijk doorgaans naar de metingen op audiosciencereviews, dan weet je of een DAC inderdaad transparant is. Die van mij zijn allemaal aardig transparant volgens ASR.
Er zijn namelijk ook dacs van alle prijspunten (ook hele dure) die significant anders meten (en waarschijnlijk klinken), maar vaak is dat omdat de frequency response niet vlak is, of er is meetbare (en hoorbare) harmonische vervorming, of het apparaat heeft een lage SNR, etc. Er zijn dus dacs die niet transparant zijn, en het zou natuurlijk kunnen dat iemand de voorkeur heeft voor die bepaalde sound. Maar ik gooi er liever wat EQ tegenaan als ik een bepaalde vervorming wil, terwijl anderen wellicht liever bit-perfect naar de DAC sturen, en naar de specifieke sound van de DAC luisteren.

Overigens heb ik niks tegen het advies om zelf te gaan luisteren, want dat is de enige manier om je eigen subjectieve mening te vormen. Ga zelf maar luisteren of je het verschil kunt horen.
Ik in ieder geval, met de dacs in mijn prijsklasse, waar ik er nu een aantal van heb, niet tot zeer beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:33

Jag

aljooge schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:09:
Er wordt niet geluisterd naar Dacs, maar er wordt hier nu “foutief” advies gegeven. Die apparaten verschillen nu eenmaal qua sound. Dan maar de portemonnee trekken en erachter komen dat het het niet helemaal is?

Maar ja, als sommigen te eigenwijs zijn en dit zien als off topic gaan, erg irritant gewoon
Je trapt in de valkuil van onterecht rotsvast vertrouwen in de eigen waarneming. Dan kan je niet anderen kwalijk nemen dat zij dat niet doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn reaper
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06-2024
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik de Topping DX3 PRO ga bestellen.
Pagina: 1