Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

cel vervangen op basis van inhoud van twee andere cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• granitk7
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06-08 19:27
Mijn vraag

Een bepaalde formule die ik wil gebruiken om een derde cel te vervangen als twee andere cellen met elkaar overeenkomen werkt niet.

De situatie is momenteel zo:

Blad2..............Blad 2.............Blad 2 ..........Blad 2..................Blad 3..............................Lijst................Lijst

Kolom A..........Kolom B.........Kolom C.......Kolom D ..............Kolom A(=blad2!$C).......Kolom B..........kolom C

Voornaam........Achternaam...Adres...........Waar/Onwaar..... Adres...............................Achternaam.....Adres

Als een bepaald persoon x in blad 2 voorkomt dan moet zijn adres worden opgezocht in een speciale lijst. Komt deze naam niet voor dan moet de volgende standaard actie worden uitgevoerd in kolom C: VERSCHUIVING(Blad1!E$1;(RIJ()-1)*2;0)&" "&VERSCHUIVING(Blad1!E$1;((RIJ()-1)*2)+1;0).

Als persoon x wel voorkomt in deze lijst dan moet de volgende actie worden uitgevoerd in kolom C

VERT.ZOEKEN(B2;lijst!B2:C44;2;0) (De achternaam in kolom B wordt dus gezocht in de lijst en het adres in de lijst wordt overgenomen en zou in kolom C van blad1 moeten komen.

Kolom D gebruik is als hulpmiddel om te bepalen om te kunnen bepalen of een persoon wel of niet in de lijst voorkomt. Als de persoon in de lijst voorkomt dan is de waarde waar en zo niet dan is de waarde onwaar. Dus daar heb ik deze formule in gezet: =ALS(Blad3!A1="ADRES X"; WAAR; ONWAAR)

Het volgende heb ik dus gebruikt in blad2 kolom C:

=ALS(D2=WAAR;VERT.ZOEKEN(B2;lijst!B2:C44;2;0);ALS(D2=ONWAAR;VERSCHUIVING(Blad1!E$1;(RIJ()-1)*2;0)&" "&VERSCHUIVING(Blad1!E$1;((RIJ()-1)*2)+1;0);""))

Helaas werkt dit niet. Ik krijg alleen de ingetypte formule te zien in plaats van een adres.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik dacht eerst de fout te hebben gevonden, omdat ik blad3!$A niet had aangemaakt in het begin. Ik besefte eerst niet dat je dan een paradox zou krijgen. Het was namelijk eerst zo ingesteld dat er in blad2 kolom C iets zou moeten worden gedetecteerd en vervolgens gewijzigd, maar zodra de inhoud wordt gewijzigd zou daardoor de waarde van blad2 kolom D veranderen enz.

Dat heb ik dus veranderd, maar het werkt nog steeds niet en ik weet echt niet waar het probleem zou kunnen liggen. Misschien een lang verhaal maar ik waardeer alle hulp

[Voor 9% gewijzigd door granitk7 op 01-07-2020 01:51]

Beste antwoord (via granitk7 op 01-07-2020 11:13)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:57

g0tanks

Moderator CSA
granitk7 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 01:44:
Helaas werkt dit niet. Ik krijg alleen de ingetypte formule te zien in plaats van een adres.
Je krijgt dus geen foutmelding? Staat de opmaak van de cel toevallig op tekst in plaats van algemeen? Of staat formule weergeven aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:57

g0tanks

Moderator CSA
granitk7 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 01:44:
Je krijgt dus geen foutmelding? Staat de opmaak van de cel toevallig op tekst in plaats van algemeen? Of staat formule weergeven aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• granitk7
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06-08 19:27
Een best stomme fout eigenlijk. Het stond in een tabel waardoor alle formules die werden ingetypt werden omgezet in text.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True