Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

sg906 drone aankoop, ervaringen en waar te kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-06 23:51
Mijn zoon van 13 wil dolgraag een drone. Nu had hij het idee om een Mavic Mini te kopen. Maar dat vinden we nog een beetje te hoog gegrepen. Dat is nog wel erg kostbaar voor zijn leeftijd. Een bedrag van 200 euro is wel het maximum.
Hij zit nu naar het wat goedkopere segment. Een Tello drone vindt hij weer wat te simpel.
Hij wil de drone gebruiken voor leuke opnames, in de thuis omgeving en op vakantie.
Nu heeft hij een Chinese drone gevonden. type SG906
o.a. ook op Bol te koop:
https://www.bol.com/nl/p/...m-bereik/9300000004820751
Maar goedkoper op Amazon

Op Youtube zijn diverse reviews te vinden die wel positief zijn. Zeker het 2020 model.

Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met deze drone? Om te bepalen of het slim is om deze drone aan te schaffen.
De drone is wel relatief zwaar, gezien de nieuwe drone regels gaat dit officieel niet lukken. Al vraag ik me af of het echt zo'n vaart zal lopen met de handhaving.

En de vraag is wat de handigste manier is om aan te schaffen:
  • Bol.com, maar duur
  • Amazon.nl, lijkt goede mogelijkheid
  • Direct in China via Ali of BG. Komen er wel douanekosten bij, en mogelijk minder goed gedekt bij problemen?
Alle tips en adviezen zijn welkom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:03
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

Ik zou het daar ook een keer vragen. ;)

[Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 30-06-2020 23:08]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:41
Weet ook dat in 2021 nieuwe wetgeving eraan komt waarbij vaak een drone vliegbewijs (volgens mij enkel schriftelijke toets) nodig is.

• KNed
We konden weinig Nederlandse gebreuikersinfo vinden. Maar de reviews op verkoopsites en op Youtube waren erg positief. Leek een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Dus de gok maar gewaagd en hem besteld via Aliexpress. Wel verzenden vanuit Spanje vanwege de transporttijd en douanekosten.
Was erg snel binnen en bevalt tot nu toe erg goed. Nu hebben we niet echt vergelijkingsmateriaal maar hij vliegt heerlijk, veel mogelijkheden, lange accuduur. Echt een leuke aanwinst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-06 09:28
Ik heb deze drone afgelopen week binnengekregen van banggood.

Heb m laten verzenden met FlytExpress/DHL, en bij het afrekenen een verzekering tegen importkosten afgesloten. Ik was totaal 200 euro kwijt voor het model met 3 batterijen erbij, in een doos (had eigenlijk het tasje willen hebben maar verkeerd op de site aangeklikt)

Drone is netjes aangekomen binnen 6 dagen, vliegt erg goed en stabiel. De app is wel wat temperamentvol, die crasht tijdens het vliegen nogal eens. Nu zijn er meer apps die met deze drone werken, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Al met al ben ik wel onder de indruk van hoe goed het apparaat vliegt, qua stabilititeit doet ie amper onder voor de mavic mini van een vriend van mij. Hij is wel ietsje lastiger te besturen, maar nog steeds zeer goed te doen.

Videokwaliteit is eerlijk gezegd beter dan wat ik op YT zie, mits ik op de SD kaart opneem.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KNed
Leuk dat jij ook een positieve ervaring heb.

Wij hadden hem dus op Ali. Iets van 187 euro voor de variant met tas en drie accu's. Vanuit Spanje in 5 dagen via GLS afgeleverd. Door een coupon (dankjewel Ali) waren de verzendkosten ook praktisch 0.
En de cashback van ongeveer een tientje komt ook nog tzt :+

Tas is ook mooi en stevig. Wij hebben nog geen crashes in de app gehad.

Het schuifje in de app om de gimbal te bedienen werkt wel wat zenuwachtig. De knoppen op de controller werken fijner.
Sowieso vind ik het wel prettig dat je veel op de controller kan regelen. En niet alles in de app móet doen.

Het verschil tussen SD kaart en telefoon hebben we nog niet getest. Alleen telefoon.

De handleiding is niet altijd volledig, en wat slecht vertaald naar het Engels...

• Hfrbe
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 05-06 15:02
heb ook net die SG906 pro aangeschaft. Iemand die er al serieuze ervaring mee heeft ? wanneer je bvb toevalling op de return to home knop drukt, gaat de drone naar omhoog 15-20m; en dan pas gaat hij naar het home punt, wat niet echt nauwkeurig is; ik vind geen manier om dit te onderbreken of om bij te sturen, want door die onnauwkeurigheid kan hij op een verkeerde plaats landen; ik las dat er blijkbaar ook andere apps zouden werken, want deze crasht ook regelmatig ; iemand namen en ervaring ?

mvg

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-06 09:28
Gewoon nogmaals op de return home knop drukken.

bevindingen na een tijdje:

-Accus laden erg traag op
- Aangeraden app is niet helemaal stabiel op android, een andere app genaamd "GPS drone" werkt een stuk beter.

Share and Enjoy!

• Hfrbe
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 05-06 15:02
bedankt voor je antwoord
had net op google play gevonden dat die GPS Drone app ook zou werken
zal ik zeker eens proberen
voor de rest vliegt ie wel tamelijk stabiel; alleen nog maar in de tuin getest :)
die accus ja dat duurt idd erg lang, er bestaan aanpassingen voor om ze dan met een lipo lader te laden en dan zouden ze op een uur geladen zijn
er staat in de app ook een toetsje SD, als ik daar op druk zegt ie omschakelen naar HD maar toch blijft SD staan; sommige functies zijn niet echt helder
heb ook eens de human tracing geprobeerd, maar die deed het ook niet echt; drone bleef gewoon hangen; de rest nog niet getest

mvg

• KNed
Human tracing werkt niet echt lekker, je moet dan flink vol in beeld staan, erg dichtbij filmen dus.
Het volgen op basis van waar de controller is werkt wel redelijk goed.

Wij hebben nu wel iets geks: de drone reageert prima op de controller, maar het beeld op de telefoon loopt achter. Dat was eerst niet zo. Het is echt een paar seconden waardoor je niet meer lekker via het scherm de drone kan besturen.
Inmiddels ook nog met een andere telefoon geprobeerd waarbij het probleem hetzelfde is.
We gebruiken de HFun Pro app.

Is er iemand hier die ook deze ervaring heeft? Hebben we per ongeluk in de app een bepaalde setting verkeerd gezet? Ik heb al vanalles geprobeerd maar nog niet gevonden.

Ik zie hier ook de "GPS Drone" app genoemd worden, zijn er nog meer apps voor deze drone beschikbaar?

• Rikkkie
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
Goedemiddag,

Ik heb deze drone ook via Alieexpress aangeschaft voor 185 euro met tas en drie batterijen
Ik vlieg ook met een mavic pro van een kennis, maar was ook niet van plan om grote bedragen uit te geven.
De kwaliteit van de 906 pro is goed en ook lekker te vliegen, de beeldkwaliteit is goed en ik heb niet zo heel veel last van de app.
Ik heb wel de accumod uitgevoerd om op te kunnen laden via een echte lader want de laadtijd via de usb lader duurt ontzettend lang.

Ik adviseer je wel om de opvolger van de SG906 pro--> sg906 pro 2 aan te schaffen, die heeft een 3 assige gimbal en ook een groter batterijcapaciteit en kost ongeveer hetzelfde

m.v.g.

Richard

• Frans525
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 06-03 08:49
Goedendag

Ik heb ook de sg906 pro2 drone.
Tot nu toe vliegt hij prima.
Maar zoals eerder gezegd laden de accu’s zeer langzaam op. Ik lees dat sommige hier een ander soort lader voor gebruiken? Wie kan mij vertellen wat voor lader ik hier dan voor kan gebruiken?

Gr. Frans

• KNed
@Frans525 Als je wat rondzoekt dan vind je daar wel info over.
Het vereist wel wat aanpassingen aan de accu (behuizing).
O.a. hier: YouTube: ZLRC SG906 Drone Frequent User Mod – after All-Mod Review

• Frans525
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 06-03 08:49
Die had ik inderdaad al gezien. Ik hoopte dat er nog een makkelijkere manier was om de accu’s sneller vol te krijgen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True