Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste taak is voor het draaien van Home Assistant (+ Influx, Grafana) en de Unifi Controller. Alle software zal in Docker gaan draaien onder Linux.
Later wellicht zaken als nzbget, PiHole, proefprojectjes...
Wat mag het systeem gaan kosten?
300-350 is een mooi bedrag. Mocht het een stukje duurder worden, maar daardoor zuiniger, dan is dat een prima business case. Ik hoop er toch wel 4 jaar mee te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik begon met een NUC (Intel NUC Kit NUC6CAYH) en is lekker goedkoop. De Celeron zou over het algemeen voldoende moeten zijn, maar is wel een oudje.
Vervolgens een NUC samengesteld obv NUC8i3BEH; maar door diverse topics kwam ik uit op onderstaande configuratie omdat dit meer bang-for-buck zou zijn.
Zijn er opmerkingen over de processor of andere zaken?
Voornaamste taak is voor het draaien van Home Assistant (+ Influx, Grafana) en de Unifi Controller. Alle software zal in Docker gaan draaien onder Linux.
Later wellicht zaken als nzbget, PiHole, proefprojectjes...
Wat mag het systeem gaan kosten?
300-350 is een mooi bedrag. Mocht het een stukje duurder worden, maar daardoor zuiniger, dan is dat een prima business case. Ik hoop er toch wel 4 jaar mee te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik begon met een NUC (Intel NUC Kit NUC6CAYH) en is lekker goedkoop. De Celeron zou over het algemeen voldoende moeten zijn, maar is wel een oudje.
Vervolgens een NUC samengesteld obv NUC8i3BEH; maar door diverse topics kwam ik uit op onderstaande configuratie omdat dit meer bang-for-buck zou zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 88,- | € 88,- |
1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 144,39 | € 144,39 |
2 | Geheugen intern | Crucial CT8G4SFS8266 | € 31,- | € 62,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 41,85 | € 41,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,24 |
Zijn er opmerkingen over de processor of andere zaken?