Moderatie nodig tegen gevaarlijke inhoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167720

Topicstarter
Beste moderators,

Ik schrik de laatste tijd steeds meer van de reacties onder bepaalde nieuwsartikelen.
Zo wordt er steeds meer haat tegen mannen verspreid. Bijvoorbeeld door het woord 'incel' te gebruiken. Ik hoop dat een soortgelijke maar tegenovergestelde term voor vrouwen niet geaccepteerd wordt door tweakers, dus kunnen jullie hier tegen optreden?
Ik kom zelfs posts tegen die aanzetten tot geweld zoals LarBor doet onder dit nieuwsartikel.
nieuws: Reddit bant controversieel The_Donald-subforum en 2000 andere subreddits

Hoe gaat tweakers er voor zorgen dat dit niet een plek wordt met gevaarlijke extremistische inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
@Anoniem: 167720

wacht even.. je zin:
Ik hoop dat een soortgelijke maar tegenovergestelde term voor vrouwen niet geaccepteerd wordt door tweakers
Is op zichzelf al onhandig, want hierin geef je aan dat alleen voor opmerkingen tegen vrouwen opgetreden moet worden..

Laten we gewoon al dit soort opmerkingen aanpakken ipv weer de usual "man vs vrouw" discussie ervan te maken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Welke van de 461 reacties onder dat artikel bedoel je precies?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses, dat ik het niet beter heb kunnen verwoorden. Ik wil namelijk het woord niet gebruiken. Dat doe ik niet in het echte leven, dus ook niet op internet.
Maar ik wil inderdaad dat soort opmerkingen gelijk worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
400 reacties onder dat artikel van mensen die klagen dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen en dan opent iemand een topic om aan te geven dat je iets niet meer mag zeggen :+

Overigens zie ik niet hoe LarBor aanzet tegen geweld, hij geeft terecht aan dat als de toetsenbordhelden net zo reageren in real life als online er een kans bestaat dat ze dat niet in dank wordt afgenomen. Zodoende dat de meeste mensen ook alleen op internet onder een schuilnaam hun ongezouten mening geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50

Rmg

Anoniem: 167720 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:45:
Beste moderators,

Ik schrik de laatste tijd steeds meer van de reacties onder bepaalde nieuwsartikelen.
Zo wordt er steeds meer haat tegen mannen verspreid. Bijvoorbeeld door het woord 'incel' te gebruiken. Ik hoop dat een soortgelijke maar tegenovergestelde term voor vrouwen niet geaccepteerd wordt door tweakers, dus kunnen jullie hier tegen optreden?
Incel is trouwens een genderneutrale term.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 167720 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:45:
Beste moderators,

Ik kom zelfs posts tegen die aanzetten tot geweld zoals LarBor doet onder dit nieuwsartikel.
nieuws: Reddit bant controversieel The_Donald-subforum en 2000 andere subreddits

Hoe gaat tweakers er voor zorgen dat dit niet een plek wordt met gevaarlijke extremistische inhoud?
Hoe ver wil je gaan met woorden verbieden?
Wordt ''kale'' straks ook een ongewild woord, omdat je daarmee mensen die niet vrijwillig kaal zijn beledigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Anoniem: 167720 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:57:
Excuses, dat ik het niet beter heb kunnen verwoorden. Ik wil namelijk het woord niet gebruiken. Dat doe ik niet in het echte leven, dus ook niet op internet.
Maar ik wil inderdaad dat soort opmerkingen gelijk worden aangepakt.
Staat op -1 als ongewenst. Wat is je probleem?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om te voorkomen dat je minder schrikt van reacties, is het misschien een idee om even te kijken op welk niveau bij jou de reacties staan. (+1 ontopic, +2 informatief, ...). Dan zijn ze in ieder geval niet meer makkelijk te lezen. Dat is in ieder geval iets wat je zelf kan doen om te zorgen dat reacties prettig te lezen zijn. Misschien mis je dan een paar reacties, maar die keuze is aan een ieder.
Mijn ervaring met het moderatie systeem is in het algemeen prima tot goed. Soms (bijv. heftige onderwerpen/discussies) wil het vooral nog wel eens ontsporen maar dat wordt later vanzelf gecorrigeerd.

Verder kan niemand het oneens met je zijn dat haat berichten gewoon niet kunnen. Wat denk je dat tweakers.net hier meer aan zou kunnen doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb Anoniem: 9278 in 'nieuws: Reddit bant controversieel The_Donald-subforum en 2000 and... gelezen, maar zie ook niet een oproep tot geweld in de post staan.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb in de loop der tijd meerdere manieren geprobeerd om alleen voor mij informatieve posts te lezen. Plat, nieuwste, etc. Maar ik mis dan vaak context of goede posts zijn verborgen. Ik merk dat er vaak 2 of 3 posts zijn waar eigenlijk alle posts onder staan (children). De meeste posts (siblings) verder in de lijst hebben bijna allemaal 0 of 1 omdat niemand ze modereert. De scores kunnen bovendien nogal fluctureren en hebben te vaak weinig te maken waar ze voor bedoeld zijn.
Een optie om specifieke gebruikers te muten zou misschien helpen.
Maar dit gaat over moderatie scores en heeft niet direct te maken met mijn punt.

Vind Tweakers, een tech website, het acceptabel dat een gebruiker hier post dat het terecht is om iemand op zijn bek te slaan als hij zijn mening uit. Voor mij valt dat onder oproepen tot geweld.
Als Tweakers dit inderdaad okay vind, dan zij het zo. Dan weet ik dat dit niet meer een plek voor mij is.
Dus overleg eventueel intern en dan hoor ik graag jullie antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 167720 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:14:
Ik heb in de loop der tijd meerdere manieren geprobeerd om alleen voor mij informatieve posts te lezen. Plat, nieuwste, etc. Maar ik mis dan vaak context of goede posts zijn verborgen. Ik merk dat er vaak 2 of 3 posts zijn waar eigenlijk alle posts onder staan (children). De meeste posts (siblings) verder in de lijst hebben bijna allemaal 0 of 1 omdat niemand ze modereert. De scores kunnen bovendien nogal fluctureren en hebben te vaak weinig te maken waar ze voor bedoeld zijn.
Maar dit gaat over moderatie scores en heeft niet direct te maken met mijn punt.

Vind Tweakers, een tech website, het acceptabel dat een gebruiker hier post dat het terecht is om iemand op zijn bek te slaan als hij zijn mening uit. Voor mij valt dat onder oproepen tot geweld.
Als Tweakers dit inderdaad okay vind, dan zij het zo. Dan weet ik dat dit niet meer een plek voor mij is.
Als je zo reageert op een enkele online opmerking (dit is de eerste in de afgelopen jaren voor mij) dan zou ik inderdaad kijken of een discussie omgeving online iets voor je is. Dit ga je overal meemaken, Tweakers, facebook, reddit etc etc

We hebben een moderatie systeem wat in dit geval goed zijn werk doet, dat je zelf nog de -1 open klikt om het te lezen en je er druk over te maken, dat is uiteindelijk je eigen keuze geweest. Niet die van Tweakers.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:34

SomerenV

It's something!

Hij roept niet op tot geweld maar zegt 'als je alles uitkraamt is er een kans de verkeerde tegen te komen' en dat is gewoon waar. Het zou anders zijn geweest als hij had gezegd dat ie 'jou' op je bek komt slaan omdat je X of Y zegt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:20
Volgens mij snap je totaal niet wat "oproepen tot geweld is"....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 14:52

TTLCrazy

Listen to Frankie

[b]SmellyTweaker in "Moderatie nodig tegen gevaarlijke inhoud"
[...]

Maar dat zegt hij ook niet:
Vrijheid van meningsuitting is gelul.
Je bent vrij om alles te zeggen, maar de kans bestaat dat je op je bek geslagen wordt als je in het echte level (niet als keyboard warrior) zomaar alles uitkraamt. En terecht!

Als iedereen altijd alles zegt wat ie denkt, valt de gehele samenleving uit elkaar.
Je kan niet zo maar alles zeggen wat je denkt, dat kan eigenlijk nooit. Ik zou het waarschijnlijk niet zo verwoorden maar ik ben het er wel mee eens.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
het enige wat de poster aangeeft;

Actie -> reactie.. als jij in het echte leven allemaal onzin gaat schreeuwen en mensen gaat aanvallen (verbaal) en beledigen, dan kan je reactie verwachten.

Dat staat er in de reactie, nergens een oproep tot geweld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:34

SomerenV

It's something!

Overigens voel ik me als man zijnde niet aangesproken door het woord incel. Een incel is iemand die onvrijwillig maagd is, omdat de andere sekse hem of haar niet interessant genoeg zou vinden in hun ogen. Een hoop zelfmedelijden en vaak haat naar anderen toe zonder goede reden. Als je je daar door aangesproken voelt dan stel ik voor met een professional te gaan praten :p

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Anoniem: 167720 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:14:

Jij hebt een probleem met die reactie. Als er iets had gestaan wat echt niet door de beugel kan, dan was er allang actie op ondernomen. Je mag vinden wat je wilt. Ik vind dat je met dit topic een beeld schetst die totaal niet overeenkomt met mijn ervaringen op deze site. Met mij zijn er ongetwijfeld meerdere tweakers die geen enkel kwaad zien in de reactie van @Anoniem: 9278 . Het is zijn beleving uiteengezet met woorden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 9278

Droefsnoet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:03:
400 reacties onder dat artikel van mensen die klagen dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen en dan opent iemand een topic om aan te geven dat je iets niet meer mag zeggen :+

Overigens zie ik niet hoe LarBor aanzet tegen geweld, hij geeft terecht aan dat als de toetsenbordhelden net zo reageren in real life als online er een kans bestaat dat ze dat niet in dank wordt afgenomen. Zodoende dat de meeste mensen ook alleen op internet onder een schuilnaam hun ongezouten mening geven.
Dat is precies wat ik bedoelde. Dank u!

Het laatste wat ik ooit zal doen, is aanzetten tot geweld.

Het is alleen jammer dat het -1 gemodereerd wordt, want het is wel degelijk relevant en waar. De samenleving zou een puinhoop worden als keyboard warrior gedrag in het face to face contact gebruikt wordt.

@Anoniem: 167720 Het is spijtig dat je mijn reactie op een manier interpreteert die niet strookt met mijn intentie. Wellicht dat bovenstaande toelichting daar verandering in kan brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 9278 op 01-07-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1075425

Wat ik hier vaker zie is dat veel anti china is de kopt word ingedrukt door vermoedelijk pro chinezen. Ze modden veel al samen anti china geluiden omlaag en komen met belachelijke tegen argumenten

En als je het niet geloofd.. Probeer het zelf maar eens uit.. Gooi wat anti china op Frontpage en ze happen als koi karpers

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1075425 op 14-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Concrete voorbeelden van mismoderaties zie ik graag in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX, @Anoniem: 1075425. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1