Prepaid databundel voor vakantie. Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.S
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:00
Binnenkort ga ik op vakantie naar Frankrijk en neem dan net als voorgaande jaren een MiFi router mee met een data tegoed.

Afgelopen jaren had ik XL package van 12Gb voor om en nabij €40,= van Prepaidzero, dit werkte altijd goed. (Deze bundel is nu met 30% korting te koop)

Nu Kwam ik bij Amazon een bundel van (O2) 25Gb tegen voor €37,=. Heeft iemand ervaring met deze bundel? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn... Of niet?

Beste antwoord (via Johan.S op 10-07-2020 18:23)

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:50:
Biedt Lycamobile wel al 4G aan in het buitenland? @fl2001
Ik meen mij te herinneren dat Lycamobile, net als Lebara, geen 4G toegang heeft in het buitenland...
Zowel Lycamobile als Lebara bieden inmiddels 4G aan in het buitenland,
Johan.S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Nu heb ik de SIM-kaart van deze bundel binnen gekregen, geactiveerd en in gebruik genomen maar via mijn account bij Lyca zie ik nergens mijn actuele resterende databundel. Iemand een tip?

De app van Lyca is niet compatible met mijn telefoon (Redmi Note 6 pro) dus dan maar via de website.
Normaal gesproken kan je dat opvragen via code *136# alleen ik krijg dan te zien Onbeperkt... (Wat niet zo is) Weet niet of het bij mij een bug is of dat het voor iedereen verkeerd word weergegeven....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Nu online
Lycamobile voor 30 euro 28,5 GB in de eu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Waarom niet gewoon je telefoon gebruiken & hotspot maken?

Sinds de roamingregels in de EU zijn aangepast zijn al die buitenlandse datapakketten juist niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Nu online
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:26:
Waarom niet gewoon je telefoon gebruiken & hotspot maken?

Sinds de roamingregels in de EU zijn aangepast zijn al die buitenlandse datapakketten juist niet meer nodig.
omdat veel mensen juist op vakantie meer data via mobiel gebruiken dan in nederland zelf, en dan is je huidige bundel niet groot genoeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.S
fl2001 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:19:
Lycamobile voor 30 euro 28,5 GB in de eu...
Zou deze ook in een Mifi router geplaatst mogen worden? Ik zie zo snel niet staan in de algemene voorwaarden.
Natuurlijk kan het ook in een oude mobile telefoon (hotspot) maar ik heb nou eenmaal zo'n MiFi router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Nu online
Johan.S schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Zou deze ook in een Mifi router geplaatst mogen worden? Ik zie zo snel niet staan in de algemene voorwaarden.
Natuurlijk kan het ook in een oude mobile telefoon (hotspot) maar ik heb nou eenmaal zo'n MiFi router.
officieel gezien mogen simkaarten met 06nr van het acm volgens mij niet in zulke apparaten gebruikt worden.

Lycamobile controleert dat wel niet, heb zelf maanden een lyca simkaart in een mifi router gebruikt.

Activeer de bundel wel alvast in nederland vlak voor vertrek 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.S
fl2001 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:49:
[...]

officieel gezien mogen simkaarten met 06nr van het acm volgens mij niet in zulke apparaten gebruikt worden.

Lycamobile controleert dat wel niet, heb zelf maanden een lyca simkaart in een mifi router gebruikt.

Activeer de bundel wel alvast in nederland vlak voor vertrek 😉
Nu heb ik de SIM-kaart van deze bundel binnen gekregen, geactiveerd en in gebruik genomen maar via mijn account bij Lyca zie ik nergens mijn actuele resterende databundel. Iemand een tip?

De app van Lyca is niet compatible met mijn telefoon (Redmi Note 6 pro) dus dan maar via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 12:09
Ik meen mij te herinneren dat Lycamobile, net als Lebara, geen 4G toegang heeft in het buitenland...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Nu online
timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:50:
Zowel Lycamobile als Lebara bieden inmiddels 4G aan in het buitenland,
Johan.S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Normaal gesproken kan je dat opvragen via code *136# alleen ik krijg dan te zien Onbeperkt... (Wat niet zo is) Weet niet of het bij mij een bug is of dat het voor iedereen verkeerd word weergegeven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Je kunt ook in dit ellenlange topic verdergaan/lezen, misschien zit er wat voor je bij.
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
Pagina: 1