Vraag

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-01 21:37
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas.
Op dit moment heb ik een Lowepro Slingshot 202AW.

Aangezien ik een nieuwe lens heb gekocht gaat het allemaal niet passen.
Momenteel heb ik het volgende:

Nikon D7100 met battery grip
Tokina AT-X 116 PRO DX II (11-16mm f/2.8)
Sigma 18-35 1.8 Art
Sigma 50-100 1.8 Art
Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 Contemporary (net nieuw aangeschaft)

Eigenlijk wil ik de 70-300 niet meer gebruiken.

Ik kreeg van de camera zaak het volgende advies:
Think Tank Street Walker Pro V2.0

Zijn er alternatieven? Ik twijfel nog wel of ik al het spul in een keer in een tas ga doen. Weet niet of dat realistisch is. De oude tas blijf ik overigens gewoon nog gebruiken. Als ik wegga en neem de 150-600 mee, is 9 van de 10 keer de Tokina of 18-35 niet nodig.

5,5 kg aan lensen is ook niet alles ;) Heeft iemand nog een goeie tip?

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Alle reacties

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 21:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Concrete tips heb ik niet voor je maar je zou eens in dit topic kunnen kijken:
Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-01 21:37
Dank voor je suggestie, topic leeft helaas ook niet echt. Laatste post op 12 mei, voorlaatste post december 2019. Ga wel even lezen :)

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 22:25
Ik heb eerst een Case Logic SLRC206 gehad, maar die zat niet erg lekker en had maar beperkt ruimte. Nu heb ik een nog goedkopere rugzak van Amazon: https://www.amazon.de/gp/product/B00CD778LC/
Destijds voor 25 euro gekocht, maar veel beter dan de Case Logic. Ik heb erin zitten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Spiegelreflexcamera'sNikon D800E Zwart€ 0,-€ 0,-
1CameralenzenSamyang Optics 135mm F2.0 ED UMC (Nikon F)€ 534,66€ 534,66
1CameralenzenTamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD (Nikon)€ 939,-€ 939,-
1CameralenzenTamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD Nikon€ 849,-€ 849,-
1StatievenManfrotto Pixi - Zwart€ 19,99€ 19,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.342,65

Inclusief een heleboel accesoires en dan is er nog ruimte voor een flinke lens. De rugzak komt met een regenhoes. Helaas zijn de 2 flappen die om je buik moeten niet te demonteren en dat geldt ook voor de straps waarmee je een statief kunt bevestigen en de strap bij je borst. De rugzak zit best goed, ook tijdens het wandelen met zo'n 5 kilo erin, er kan een flinke 15,6" laptop in en de rugzak heeft nog een klein vakje aan de zijkant en een groot vak bovenop de lenzen. Ik geloof best dat je voor 200-300 euro een net wat betere rugzak hebt die waterdicht is, toegang geeft tot de lenzen aan de zijkant en demonteerbare straps heeft, maar dat ga ik er niet aan uitgeven en zulke rugzakken van bijvoorbeeld Lowepro hebben vaak niet zo'n groot laptopvak en daarnaast nog een groot vak voor andere dingen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:03

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Case Logic heb ik wel eens gebruikt voor werk, als laptoptas. Lekker goedkoop, maar niet slecht. Toch merk je wel dat ze minder degelijk zijn en best wel snel slijten.
Merkin Muffley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:58:
Dank voor je suggestie, topic leeft helaas ook niet echt. Laatste post op 12 mei, voorlaatste post december 2019. Ga wel even lezen :)
Toch kan het wel helpen daar vragen te stellen. Dan komt hij toch bij alle deelnemers weer naar boven waardoor misschien meer mensen reageren. Maar geen garanties hoor. :P

Think Tank heb ik een schoudertas van, erg goed merk wat mij betreft. Zelf vind ik die tassen van F-Stop ook wel aantrekkelijk. Tas en binnendeel koop je los dus je hebt meer keuze, daarnaast kom je dan via de kant van je rug bij je fotoapparatuur en via de gewone kant bij je andere spullen. De tas moet dus echt van je rug af om bij je fotospul te komen.

Ik merk dat hoe meer en mooier glas je verzamelt hoe minder je zin hebt om echt alles mee te nemen. In die zin kan het inderdaad lonen tassen voor verschillende doeleinden te hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 10:39

thunder8

Het gedonder begint weer.

Merkin Muffley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:58:
Het is ook niet zo dat de tassenwereld qua fotografie een razendsnelle wereld is die elke 3 maand een compleet nieuwe collectie heeft. En aangezien de meeste tassen toch redelijk aan de prijs zijn, zullen de meesten ook niet tig tassen kopen.

Maar terugkomend op je vraag, voor de 150-600 heb je een behoorlijke tas nodig. Qua grootte zou je dan moeten denken aan de LowePro Protactic 450 AW2 of de Peak Design Everyday Backpack 30L. Daar past mijn 200-500 F5.6 Nikon en 70-200 f2.8 in, samen met mijn gripped D500 en nog een zooi andere spullen. Het is wel een best gewicht op je rug. Qua comfort is de Lowepro fijner. Als je de 150-600 thuis laat en meer in de stad rondloopt, is de Peak Design de meer stealthy tas die niet meteen fotografie schreeuwt. Beide kunnen als handbagage mee qua afmeting in het vliegtuig.

[Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 01-07-2020 14:47]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 12:24
Hier ook goede ervaringen met de LowePro Protactic, maar dan de 350 AW2 (die is iets kleiner). Qua draagcomfort vind ik die heel prettig, vooral wij langere wandelingen, en het is ook een mooie stevige tas. Als je alles mee wilt nemen praat je wel over een flink gewicht, maar daar ontkom je eigenlijk niet aan als je de 150-600 mee wilt nemen.

Het is denk vooral een kwestie van verschillende opties proberen. Met een dergelijk gewicht is draagcomfort heel belangrijk, dus dat moet je vooral proberen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee