Proline SAC 100 airco geeft niet het resultaat wat hoort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthNinja
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-05 13:38
Ik heb vorig jaar net na de zomer een airco gekregen van een vriend. Hij had de airco tussen de 3 en 5 jaar, dus het is niet extreem oud. De airco is gemaakt voor 10k btu, en mijn kamer is 3x4x2,2, dus die zou moeten kunnen. Het is dan wel een zolderkamer met een dakkapel, dus deels een plat dak.
De airco heeft via een plaat hout een uitvoer naar buiten door het raam, maar het raam is voor de rest dus dicht.
afgelopen week, met de hoge temperaturen heeft hij toch vrij weinig gedaan. Vooral koude lucht, en een hoop herrie, maar nog steeds 30c binnen.
Ik heb hem vrijdag van binnen en buiten met een compressor compleet stof vrij gemaakt, maar dit voegde weinig toe.
hebben mensen een idee wat ik zou kunnen doen om dit te verbeteren?

Airco is een proline sac 100 C, weinig over te vinden.
hier een foto https://photos.app.goo.gl/qCk7DZLJe6aT8oFo7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Is het zo'n verrijdbare? Die hebben wij ook, koelt wel wat, maar voor goed koel te krijgen moet deze continu aan staan, en de ruimtes afgesloten, meerdere ruimtes met dergelijk 1 toestel gaat niet helaas. Wegens lawaai zetten we hem dan toch maar weer uit. Je platte dak van je kapel lijkt me een topplek voor een mooie split unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel snel gekeken; dat ding haalt op maximaal vermogen ongeveer 8000BTU koelvermogen (en niet de 10K die jij meldt?). Dat komt grofweg neer op 60 kubieke meter voor de kamer die gekoeld moet worden; inderdaad voldoende voor jouw kamer.

Ik kan 2 dingen bedenken: jouw kamer is niet 'afgesloten' dus onder deuren of andere kieren door, trek je even hard weer warme lucht aan? Of de koelcapaciteit is aanzienlijk afgenomen door een defect of achterstallig onderhoud?

Kon niet rap een handleiding vinden dus weet even niet of er voorschriften / intervallen genoemd staan

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:40

FeaR

In GoT we trust

"Wat hoort" of "wat je ervan verwacht"? Dat is nogal een verschil.

Qua inhoud zal de airco wellicht op papier afdoende zijn maar je moet wel rekening houden dat je een gemiddeld lastigere ruimte hebt met plat dak, dakkapel en ik gok geen beste isolatie als de zolderkamer nog dertig graden wordt.
Mogelijk kan je eens één van de mods toepassen die hier besproken worden. Ik weet alleen niet of het op dit model mogelijk is. En om de dooddoener er dan maar in te gooien: wellicht verwacht je te veel van een mobiele airco?

Edit:
Even nagerekend en ik zat wat te kort door de bocht. Zelfs met een Factor 50 zou je met een 8K of 10K voldoende moeten hebben voor de ruimte: 3 x 4 x 2,2 x 50 (Factor) = 1320 Watt. Wat dan weer op (x 3,4121) 4500 BTU uit komt.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 29-06-2020 21:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthNinja
het is inderdaad een verrijdbare. Ik doe altijd de deur dicht, dus ik probeer het al zo veel mogenlijk af te sluiten. Een split unit lijkt mij ook wel wat, maar als 17 jarige met een paar uur per week bijbaantje wordt dat hem niet.

Dat mijn kamer ergens wat warmere lucht aantrekt klopt, maar dat hebben alle portable airco's aangezien ze onderdruk maken, en andere airco's doen het wel. De airco ziet er van binnen ook netjes uit, en er zat eigenlijk vrij weinig stof in, dus ziet er redelijk onderhouden uit, hij heeft alleen een jaartje staan niks doen.

Ik heb ook zitten kijken naar een aanvoerslang mod, maar dat lijkt niet mogenlijk, aangezien ik niet kan vinden welke ingang de warme ingang is. Hij blijft warme lucht afvoeren als ik beide openingen afsluit.

heb alleen een franse handleiding kunnen vinden, dus heb daar vrij weinig aan gehad.
https://fc.darty.com/noti...11975/1811975_NOTCOMP.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door StealthNinja op 29-06-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@StealthNinja mijn Frans is roestig maar onder andere een lekbak en een filter zou je kunnen controleren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mobiele Airco, ombouw om lucht van buiten aan te zuigen

misschien kan je hem wel modden (tips in topic ^^^) zodat die de lucht die die gebruikt om de warme kant van dat ding te koelen van buiten haalt ipv uit je kamer..

daardoor heb je minder / geen last van de onderdruk, en dat er dus nog elders weer "warme" lucht vandaan getrokken wordt door kieren etc..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthNinja
De filter is laatst grondig schoongemaakt, en maakt niet echt verschil of die er wel of niet in zit.
De lekbak is leeg, maar lijkt ook niet echt te vullen. lucht voelt wel droog aan als hij aan heeft gestaan.

Ik zal nog wel wat verder zoeken of ik de luchttoevoer voor de warme kant, en daar dan wel mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55

Speedmaster

Make my day...

StealthNinja schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:44:

De lekbak is leeg, maar lijkt ook niet echt te vullen. lucht voelt wel droog aan als hij aan heeft gestaan.
Vreemd, als je de juiste instelling hebt om te koelen zou je lekbak gevuld moeten zijn. Probeer aan de hand van de handleiding eens of je wel de juiste instelling gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthNinja
Ik ga hem morgen nog wel eens uit elkaar halen, en even kijken hoe het water afvoer zit. Water komt toch het meeste van de coils af?
Instellingen kunnen trouwens niet anders, je kan vrij weinig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Met zo'n ding de hele dag aan werd het bij mij op kantoor afgelopen vrijdag 32 graden. Ook plat dak, ruimte wel ongeveer 4x zo groot als die van jouw. Maar goed, in de ruimte ernaast (qua afmetingen vergelijkbaar) was om met een split unit om 16:00 ook niet meer te doen (plat dak, slecht geïsoleerd denk ik en een flinke raampartij). Isolatie is belangrijk hier, je wil de warmte buiten houden en de koelte binnen. Hoe is dat geregeld?

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 29-06-2020 22:08 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1