Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk soepel kunnen Sim-racen (Assetto Corsa Competizione, I-racing), ARMA3 kunnen spelen en VR (HL Alyx & Sim-racing). Minimaal op 1080@60fps, maar mogelijk ook op 1440@60fps. In het ideale geval zou ik voor sim-racing ooit 3 monitoren willen aansluiten op 5760x1080@60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1100. Komt niet op een Euro aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik. Monitor moet nog en wil ik beslissen op basis van deze pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen mega HD nodig. Wel Wifi, want het trekken van een kabel gaat nog even duren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eis, maar een pc waar niet teveel warmte vanaf komt zou fijn zijn. Dat wordt denk ik wel lastig met een game pc. Goeie koeling is wel nodig, juist omdat het op zolder warm kan worden.
Ga je overklokken?
Hoeft niet, mag wel als het echt nut heeft qua performance.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb te weinig tijd om mezelf helemaal te verdiepen in alle details. Daarom is de huidige lijst op basis van de aankomende BBG [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020. Maar die mist volgens mij nog Wifi.
Daarnaast wil ik graag een sanity check dat deze componenten samen echt wel voor een goeie game-ervaring gaan zorgen met de wensen die ik boven heb beschreven. Is al een tijd geleden dat ik mijn laatste pc heb samengesteld dus heb weinig referentiekader.
Concrete vragen:
Ik wil voornamelijk soepel kunnen Sim-racen (Assetto Corsa Competizione, I-racing), ARMA3 kunnen spelen en VR (HL Alyx & Sim-racing). Minimaal op 1080@60fps, maar mogelijk ook op 1440@60fps. In het ideale geval zou ik voor sim-racing ooit 3 monitoren willen aansluiten op 5760x1080@60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1100. Komt niet op een Euro aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik. Monitor moet nog en wil ik beslissen op basis van deze pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen mega HD nodig. Wel Wifi, want het trekken van een kabel gaat nog even duren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eis, maar een pc waar niet teveel warmte vanaf komt zou fijn zijn. Dat wordt denk ik wel lastig met een game pc. Goeie koeling is wel nodig, juist omdat het op zolder warm kan worden.
Ga je overklokken?
Hoeft niet, mag wel als het echt nut heeft qua performance.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb te weinig tijd om mezelf helemaal te verdiepen in alle details. Daarom is de huidige lijst op basis van de aankomende BBG [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020. Maar die mist volgens mij nog Wifi.
Daarnaast wil ik graag een sanity check dat deze componenten samen echt wel voor een goeie game-ervaring gaan zorgen met de wensen die ik boven heb beschreven. Is al een tijd geleden dat ik mijn laatste pc heb samengesteld dus heb weinig referentiekader.
Concrete vragen:
- Ik vroeg me nog af of dual-channel memory een ding is en ik niet beter 2x8 kan kiezen?
- Is de gekozen Wifi kaart een slimme zet, of beter een andere?
- Krijg je koelpasta bij de CPU/Koeler of kan ik beter zelf nog iets aanschaffen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 426,60 | € 426,60 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,09 | € 8,09 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 70,65 | € 70,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 101,58 | € 101,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.053,71 | ||