Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft 'hackers' weer actief

Pagina: 1
Acties:

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:33
Geen idee of het hier al eens voorbij is gekomen, ik kon het niet vinden. Maar ik kreeg zojuist op mijn vaste telefoonnummer een telefoontje van een 081 nummer, waarbij een Indiaans klinkende persoon tegen mij begon te vertellen over mijn Windows computer die geïnfecteerde bestanden zou downloaden.
Nu heb ik inderdaad Windows computers, maar ik geef nooit ergens mijn vaste telefoonnummer door, dus zou Microsoft me nooit op dat nummer kunnen vinden. Deze meneer vroeg me om een bepaald programma te downloaden om de infectie te voorkomen, dit heb ik natuurlijk niet gedaan maar aangezien een gewaarschuwd mens voor 2 telt is het misschien handig.

https://radio2.be/de-insp...angen-hackers-aan-de-lijn

Hier waarschuwen ze er ook voor dat dit afwisselend in verschillende landen rond gaat, wij zijn nu mogelijk weer aan de beurt.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:54

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Deze scam bestaat al geloof ik 8 jaar. Er is zelfs een eigen topic over.

Telefoonscam topic

En ja, in India en Nigeria zitten honderden call-centers die zich met deze onzin bezighouden. Niet uit te roeien helaas, dus blijf alert.

[Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2020 09:19]

Waar ga je heen?

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:33
AW_Bos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:17:
Deze scam bestaat al geloof ik 8 jaar. Er is zelfs een eigen topic over.

Telefoonscam topic

En ja, in India en Nigeria zitten honderden call-centers die zich met deze onzin bezighouden. Niet uit te roeien helaas, dus blijf alert.
Dat wist ik niet, maar ben van mezelf bij dit soort telefonische meldingen direct alert. En aangezien ik las dat ze vaak een bepaald land doen, tot het te bekend wordt, dan weer een ander land, dacht ik laat ik het maar wel melden. :) Binnen mijn eigen vrienden/ kennisen en familiekringen had ik dit al gedaan.
En ik moet zeggen dat het dan ook wel een sport is om ze bezig te houden terwijl ik relaxed op de bank zit ;)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15:01

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

jbdeiman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Dat wist ik niet, maar ben van mezelf bij dit soort telefonische meldingen direct alert. En aangezien ik las dat ze vaak een bepaald land doen, tot het te bekend wordt, dan weer een ander land, dacht ik laat ik het maar wel melden. :) Binnen mijn eigen vrienden/ kennisen en familiekringen had ik dit al gedaan.
En ik moet zeggen dat het dan ook wel een sport is om ze bezig te houden terwijl ik relaxed op de bank zit ;)
Ze bellen tegenwoordig met een nagebootst telefoonnummer; het lijkt soms alsof ze bij je uit de woonplaats bellen (in werkelijkheid staat het callcenter inderdaad in een ander land).

Het is soms leuk om ze in de zeik te nemen (je kunt ze uren aan de praat houden of boos krijgen), maar doorgaans gewoon irritant.

Youtuber KitBoga maakt er zijn werk van.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True