Lekkage vermoedelijk door dakgoot. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 22:29
Vannacht regende het bizar hard. Ik heb een eengezinswoning en toen ik wilde slapen zag ik dat er water uit het plafond lekte. Onder de dakkapel. Gelukkig stopte dit na 10 min toen het iets minder hard ging regenen (nog steeds hard).

Nu heb ik 4 gele vlekken en weet niet goed wat ik nu moet doen. De goot ziet er erg schoon uit. De dakpannen liggen volgens mijn buurman goed. Hij vermoed dat het door opspattend water in de dakgoot komt.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb nul verstand van bouwkunde. Wil natuurlijk niet risico op lekkage. Ik hoorde wel van diverse mensen dat dit soms voorkomt.

Wat nu?

Edit:

Ik heb ongeveer 1 cm opgevangen in een emmer. Meer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 27-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:18:
Vannacht regende het bizar hard. Ik heb een eengezinswoning en toen ik wilde slapen zag ik dat er water uit het plafond lekte. Onder de dakkapel. Gelukkig stopte dit na 10 min toen het iets minder hard ging regenen (nog steeds hard).

Nu heb ik 4 gele vlekken en weet niet goed wat ik nu moet doen. De goot ziet er erg schoon uit. De dakpannen liggen volgens mijn buurman goed. Hij vermoed dat het door opspattend water in de dakgoot komt.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb nul verstand van bouwkunde. Wil natuurlijk niet risico op lekkage. Ik hoorde wel van diverse mensen dat dit soms voorkomt.

Wat nu?
Verzekering bellen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ja dat doe ik maandag. Maar ze vergoeden niet een reparatie las ik (als het dus niet goed zat)? Of klopt dat niet? Alleen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Ja dat doe ik maandag. Maar ze vergoeden niet een reparatie las ik (als het dus niet goed zat)? Of klopt dat niet? Alleen schade.
Zorg voor schone dakgoten. en bij evt noodweer kan dit gebeuren. Wil je de vlekken(schade) vergoed hebben, bel je je verz of claim de schade via App. kijk waar het vandaan komt

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 27-06-2020 16:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Ze vergoeden lekkage gevolgschade, dus niet de reparatie, maar een verzekeringsexpert (die langs gaat komen) kan je wellicht wel aanwijzingen geven over de oorsprong van de lekkage. Het is geen opspattend water, eerder een blokkade in de afvoer, ondercapaciteit daarvan, of toch scheve pannen. Heb je pannen op je kapel dan?

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 27-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hackus schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Zorg voor schone dakgoten. en bij evt noodweer kan dit gebeuren. Wil je de vlekken(schade) vergoed hebben, bel je je verz of claim de schade via App.
Ok dus het 'hoort' bij extreem weer? Op zich prima maar weet niet of het klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pennywiser schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:23:
Ze vergoeden lekkage gevolgschade, dus niet de reparatie, maar een expert kan je wellicht wel aanwijzingen geven over de oorsprong van de lekkage. Het is geen opspattend water, eerder een blokkade in de afvoer, ondercapaciteit daarvan, of toch scheve pannen. Heb je pannen op je kapel dan?
Bedoel op hoogte van dakkapel. De dakkapel zelf lekt niet maar wss ergens bij de dakgoot.

Goede tip om met de expert erover te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even een schopje naar WVB :)

Heb je misschien foto's om het nog iets duidelijker te maken? Als het heel hard heeft geregend kan het zijn dat het water niet snel genoeg weg kon en achter het lood van je dakkapel is gekropen en zodoende wat lekkage heeft gegeven.
Het verhaal van je buurman is evengoed plausibel.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je weinig info geeft, en geen foto's, kan je weinig advies verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Bedoel op hoogte van dakkapel. De dakkapel zelf lekt niet maar wss ergens bij de dakgoot.

Goede tip om met de expert erover te praten.
Verzekeringsexpert bedoel ik (heb even ge-edit) die komt meestal snel even kijken na de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
tweakduke schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:24:
Even een schopje naar WVB :)

Heb je misschien foto's om het nog iets duidelijker te maken? Als het heel hard heeft geregend kan het zijn dat het water niet snel genoeg weg kon en achter het lood van je dakkapel is gekropen en zodoende wat lekkage heeft gegeven.
Het verhaal van je buurman is evengoed plausibel.
Ik kan foto's maken maar waarvan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pennywiser schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Verzekeringsexpert bedoel ik (heb even ge-edit) die komt meestal snel even kijken na de melding.
Ah dat zou perfect zijn! Prima om iets op eigen kosten te laten reparen maar heb nu geen idee wat er moet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Ah dat zou perfect zijn! Prima om iets op eigen kosten te laten reparen maar heb nu geen idee wat er moet gebeuren
Verzekering bellen, en dan hoor je het vanzelf daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Ik kan foto's maken maar waarvan precies?
Van de lekkage en de plekken waar het mogelijk vandaan komt als dat mogelijk is :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pennywiser schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Verzekering bellen, en dan hoor je het vanzelf daar zijn ze voor.
Ok perfect. Doe ik maandag. Dank allen denk dat dat het meest zinvolle is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
tweakduke schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Van de lekkage en de plekken waar het mogelijk vandaan komt als dat mogelijk is :)
Ik kan niet goed de plek zelf laten zien want die is ingebouwd (in de dakkapel). De foto zelf is alleen van boven de dakpannen en slaapkamer plafond die gele plekken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ok perfect. Doe ik maandag. Dank allen denk dat dat het meest zinvolle is nu.
Gewoon bellen verhaal uitleggen, duidelijk aangeven welke schade je hebt, dan komt er iemand en/of mogelijk krijg je meteen te horen welke stappen je zelf moet nemen.
Pagina: 1