Toon posts:

"nieuwe" laptop blijkt gebruikt te zijn

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.353 views

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2020
Vandaag via een webshop een nieuwe laptop van 749 euro binnengekregen. Eenmaal geopend merk ik dat de kabels los in de verpakking zitten. Dus dan wist ik zeker dat hij eens retour was geweest. Jammer, maar geen big deal.
Maar, nu komt het, via product ondersteuning van Lenovo kom ik te weten dat ik nog maar 22 maanden garantie heb erop. Garantieperiode begint op 2-5-2020.
Die dag is hij dus gebruikt geweest..
Die webshop heeft die model laptop niet meer in stock. Het liefst stuur ik m niet meer op. Maar volledige bedrag betalen voor een gebruikte product met minder garantie vind ik idioot.

Wat zijn mijn rechten?

Edit. Mijn laptop viel plots uit (baterij bijna leeg) terwijl hij rond de 60 procent zat.
Duidelijk waarom hij dus in de eerste plaats retour ging....ongelofelijk dit.

[Voor 12% gewijzigd door Sharule op 26-06-2020 23:41]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Terugsturen en je geld terugkrijgen, dat is je recht. Waarom wil je 'm liever niet meer terugsturen?

The devil is in the details.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
De garantie krijg je van de webshop, die leveren gewoon 2 jaar wettelijke garantie + een conform product. Met de fabrikant heb je in principe niks te maken.

[Voor 19% gewijzigd door u34186 op 26-06-2020 21:06]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Tja als je hem niet wilt terugsturen kan je vragen of ze misschien wat korting willen geven?

Je rechten zijn een nieuw product maar daar wil je niet aan beginnen. Wat wil je zelf?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Even contact opnemen met de webshop? Qua garantie kan je natuurlijk ook een beroep doen op de verkoper ipv de fabrikant, en wellicht dat zij de garantieperiode ook gewoon kunnen resetten, precies vanwege dit soort dingen?

Overigens doet een Lenovo ook niet heel moeilijk volgens mij als je de originele factuur kan overhandigen met een bepaalde datum er op.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Sharule
Toevallig heb ik afgelopen week 2x laptop besteld en teruggestuurd naar een andere webshop. Telkens ongeopend. Omdat ik telkens een betere configuratie vond. Deze is perfect. Weer alles op fabrieksherstel en retour procedure heb ik geen zin in. Heb beel liever korting op dit moment.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:07:
Toevallig heb ik afgelopen week 2x laptop besteld en teruggestuurd naar een andere webshop. Telkens ongeopend. Omdat ik telkens een betere configuratie vond. Deze is perfect. Weer alles op fabrieksherstel en retour procedure heb ik geen zin in. Heb beel liever korting op dit moment.
Tja, qua korting heb je nergens 'recht' op, er is naar mijn weten geen wet of richtlijn die zegt dat je x procent korting moet krijgen als dit het geval is. Je recht is je geld terugkrijgen.

Maar neem contact op met de webshop en wie weet geven ze je een leuke korting. Vragen staat vrij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Je hebt niks van doen met de garantietermijn van Lenovo. Voor garantie moet je zijn bij de webshop. En dan heb je te maken met datum van aankoop.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:56
Webshop zal wel voor de vorige klant speciaal dit laptop hebben besteld. Klant heeft ‘m retour gedaan. Webshop zit met een onverkochte laptop, dus bieden ze ‘m nu aan voor de spotprijs van 749,-
En dat is de reden dat je ‘m niet terug wilt sturen, want goedkoop.

Gewoon houden en niet moeilijk doen. Je hebt gewoon je garantie.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:16:
Webshop zal wel voor de vorige klant speciaal dit laptop hebben besteld. Klant heeft ‘m retour gedaan. Webshop zit met een onverkochte laptop, dus bieden ze ‘m nu aan voor de spotprijs van 749,-

Je doet nu allerlei aannames :z

• Sharule
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:16:

Inderdaad een aanname, als die laptop goedkoper zou zijn dan andere webshops zou je gelijk hebben.
Maar dat heb je absoluut niet. Gaat om een c340 met i5-10210u. Staat bij 2 of 3 andere shops ook voor 749 te koop.

• Sharule
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:09:
[...]

Tja, qua korting heb je nergens 'recht' op, er is naar mijn weten geen wet of richtlijn die zegt dat je x procent korting moet krijgen als dit het geval is. Je recht is je geld terugkrijgen.

Maar neem contact op met de webshop en wie weet geven ze je een leuke korting. Vragen staat vrij.
Inderdaad heb al gemaild, morgen nog eens bellen.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• c-nan
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Je doet nu allerlei aannames :z
Klopt.

Reden dat ik zo reageer is:
WKOP is niet hiervoor bedoelt. Kost de shops heel veel geld en ze kunnen er niks aan doen.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:35
Deel de prijs door 24, doe het maal 2, stel voor dat je een euro of 60 korting krijgt.

Nee heb je wkoa kan je altijd nog doen.

[Voor 20% gewijzigd door Rmg op 26-06-2020 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:23:
[...]

WKOP is niet hiervoor bedoelt. Kost de shops heel veel geld en ze kunnen er niks aan doen.
Grappig, want de wet is juist daarvoor bedoeld, voor als je spijt krijgt van je aankoop. Dan kun je binnen 14 dagen je koop ongedaan maken. Dat is wat TS hier deed.

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

Acties:
  • +4Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:58
Wacht even. Je stuurt een laptop 2 keer terug omdat je voor de koop niet zat op te letten(tenzij ze recentelijk zijn uitgekomen). En nu krijg jij er een die "gebruikt" is. En wil je korting en is het allemaal niet goed?

Je heb recht op een conform product. En in de wet is er niet zoiets als nieuw product. Uiteraard hoef je ook geen product met beschadigingen te accepteren. Maar als hij er als nieuw uitziet en alles aanwezig zie ik geen reden om hem terug te sturen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Grappig, want de wet is juist daarvoor bedoeld, voor als je spijt krijgt van je aankoop. Dan kun je binnen 14 dagen je koop ongedaan maken. Dat is wat TS hier deed.
Wat een onzin. Wat TS doet is verder blijven kijken terwijl die alvast besteld. Kost de shops onnodig veel en dat komt uiteindelijk in het cirkeltje terug bij ons.

En om het nog absurder te maken, wel iets van vinden als de laptop lichtelijk gebruikt is. Wat denkt TS dat er gebeurd met die laptops die hij terug stuurt? :?

[Voor 15% gewijzigd door Grvy op 26-06-2020 21:32]

Trackers of betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Grvy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Wat een onzin. Wat TS doet is verder blijven kijken terwijl die alvast besteld. Kost de shops onnodig veel en dat komt uiteindelijk in het cirkeltje terug bij ons.
Eens met de stelling rond de consequenties maar wettelijk gezien doet TS niks verkeerd.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@Evanescent fair enough. TS doet idd niks verkeerd(juridisch gezien).. maar dit scenario is niet waar die wet voor bedoeld is.

Trackers of betalen.

• Sharule
[...]

En om het nog absurder te maken, wel iets van vinden als de laptop lichtelijk gebruikt is. Wat denkt TS dat er gebeurd met die laptops die hij terug stuurt? :?
Ja en? De nieuwe koper krijgt een ongeopend nieuwe product. Ik niet. Daar gaat het om. Niet om wat de verkoper gaat verliezen aan verzendkosten.
Mijn laptop heeft trouwens een batterijcyclus van 4. Dus 4 keer al volledig oogeladen.

• Sharule
[...]

Ik schreef dus erbij, telkens ongeopend.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Ja en? De nieuwe koper krijgt een ongeopend nieuwe product. Ik niet. Daar gaat het om. Niet om wat de verkoper gaat verliezen aan verzendkosten.
Mijn laptop heeft trouwens een batterijcyclus van 4. Dus 4 keer al volledig opgeladen.
Hoe dan ook vind ik wel dat je nu loopt te drammen en te zeuren. Je laptop is nieuw en je merkt niks van de vorige gebruiker. De garantie gaat in op jouw factuurdatum en daarmee is het klaar.

Veel plezier met je nieuwe laptop! :)

• c-nan
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Ik schreef dus erbij, telkens ongeopend.
Want de garantietermijn bij de fabrikant (waar jij naar verwijst) gaat pas in op het moment dat jij de doos opent? De klanten die jouw laptop krijgen, zien straks ook een datum in het verleden.

• Sharule
Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Hoe dan ook vind ik wel dat je nu loopt te drammen en te zeuren. Je laptop is nieuw en je merkt niks van de vorige gebruiker. De garantie gaat in op jouw factuurdatum en daarmee is het klaar.

Veel plezier met je nieuwe laptop! :)
Is sinds mei gebruikt. Bij batterij instellingen zie ik een cycly van 4
Maar thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Mijn laptop heeft trouwens een batterijcyclus van 4. Dus 4 keer al volledig oogeladen.
En hoeveel batterijcyclus kan een batterij aan? Stel wel gaan uit van de 200.(wat in mijn beleving VEEL hoger is).

Dan praat je dus over 2%.. van een accu die wat 50/60 euro kost? Laten we het makkelijk maken en er 100 euro van maken. Vraag 2 euro korting en het is prima toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

Klopt.

[...]

loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:31:
Wacht even. Je stuurt een laptop 2 keer terug omdat je voor de koop niet zat op te letten(tenzij ze recentelijk zijn uitgekomen). En nu krijg jij er een die "gebruikt" is. En wil je korting en is het allemaal niet goed?

Je heb recht op een conform product. En in de wet is er niet zoiets als nieuw product. Uiteraard hoef je ook geen product met beschadigingen te accepteren. Maar als hij er als nieuw uitziet en alles aanwezig zie ik geen reden om hem terug te sturen.
[...]

Zoals @Sharule al 2x aangeeft: hij heeft de gekochte laptops ongeopend geretourneerd. Dat maakt een heel groot verschil.
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Want de garantietermijn bij de fabrikant (waar jij naar verwijst) gaat pas in op het moment dat jij de doos opent? De klanten die jouw laptop krijgen, zien straks ook een datum in het verleden.
Waar heb jij het nou weer over :? Garantietermijn gaat in vanaf het moment dat jij 'm koopt. Dus een ongeopende doos terugsturen heeft daar totaal geen impact op.

En de garantietermijn vanaf de fabrikant gaat in vanaf het moment dat je 'm registreert bij de fabrikant, wat Sharule waarschijnlijk niet heeft gedaan, want doos niet geopend.

Je kan wel aannames blijven doen, en lelijk blijven doen, maar het zou je sieren om wat redelijker te zijn en vragen te stellen in plaats van direct conclusies te trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
@Sharule Ik denk zelfs dat die garantietermijn die Lenovo meldt, de datum is dat zij hem aan de webshop verkocht hebben. Dat zie je in de zakelijke wereld ook. Als jij echter de factuur overlegt, krijg je gewoon garantie vanaf die datum.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• c-nan
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:41:
[...]

[...]

[...]

Zoals @Sharule al 2x aangeeft: hij heeft de gekochte laptops ongeopend geretourneerd. Dat maakt een heel groot verschil.
[...]

Waar heb jij het nou weer over :? Garantietermijn gaat in vanaf het moment dat jij 'm koopt. Dus een ongeopende doos terugsturen heeft daar totaal geen impact op.

En de garantietermijn vanaf de fabrikant gaat in vanaf het moment dat je 'm registreert bij de fabrikant, wat Sharule waarschijnlijk niet heeft gedaan, want doos niet geopend.

Je kan wel aannames blijven doen, en lelijk blijven doen, maar het zou je sieren om wat redelijker te zijn en vragen te stellen in plaats van direct conclusies te trekken.
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:03:
Vandaag via een webshop een nieuwe laptop van 749 euro binnengekregen. Eenmaal geopend merk ik dat de kabels los in de verpakking zitten. Dus dan wist ik zeker dat hij eens retour was geweest. Jammer, maar geen big deal.
Maar, nu komt het, via product ondersteuning van Lenovo kom ik te weten dat ik nog maar 22 maanden garantie heb erop. Garantieperiode begint op 2-5-2020.
Die dag is hij dus gebruikt geweest..
Die webshop heeft die model laptop niet meer in stock. Het liefst stuur ik m niet meer op. Maar volledige bedrag betalen voor een gebruikte product met minder garantie vind ik idioot.

Wat zijn mijn rechten?
Hier heb ik het over. Kennelijk vind TS het gek en niet normaal dat de garantieperiode bij de fabrikant op 2-5-2020 is begonnen.
Dat exact hetzelfde gaan de klanten ervaren die de teruggestuurde van laptops van TS gaan kopen. Maar wel leuk doen "maar ik stuur ze ongeopend terug".

Tuurlijk weet ik ook wel dat je gewoon recht op 24 maanden garantie hebt. Maar TS meet met 2 maten.

• loki504
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:41:
[...]

[...]

[...]

[...]

Je kan wel aannames blijven doen, en lelijk blijven doen, maar het zou je sieren om wat redelijker te zijn en vragen te stellen.
Toen ik reageerde was het 1 keer. En nee het maakt weinig verschil in mijn ogen. Want tot 2 keer heeft een ondernemer kosten gemaakt omdat TS aan het slapen was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:44:
[...]

[...]

Hier heb ik het over. Kennelijk vind TS het gek en niet normaal dat de garantieperiode bij de fabrikant op 2-5-2020 is begonnen.
Dat is ook gek en niet normaal als je je laptop nu hebt gekocht en niet 2 maanden geleden.
Dat exact hetzelfde gaan de klanten ervaren die de teruggestuurde van laptops van TS gaan kopen. Maar wel leuk doen "maar ik stuur ze ongeopend terug".
Waarom gaan klanten hetzelfde ervaren met zijn teruggestuurde laptops? Hij heeft die laptops niet uit de verpakking gehaald, dus waarschijnlijk ook niet geregistreerd... Maar dit is een gok van mij, @Sharule mag dit bevestigen of te niet doen.

Zodra we weten of hij z'n vorige laptops ook geregistreerd had voor garantie, dan kan je er pas wat over zeggen.
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:47:
[...]

Toen ik reageerde was het 1 keer. En nee het maakt weinig verschil in mijn ogen. Want tot 2 keer heeft een ondernemer kosten gemaakt omdat TS aan het slapen was.
Daarin verschillen wij dan van mening, ik vind het een groot verschil.

Want ja, het kost de ondernemer verzendkosten, maar een ongeopende laptop is prima te verkopen, dus dat scheelt flink in de kosten. Verzending is enkele euro's, misschien €10 heen en weer. Een geopende verpakking verliest direct vele malen meer waarde.

[Voor 25% gewijzigd door Hahn op 26-06-2020 21:49]

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:56
@c-nan Tuurlijk niet.

Op 2 mei 2020 is het product door de vorige koper geregistreerd bij Lenovo... wel een verschil met een ongeregistreerd product dat TS terug stuurt....

• c-nan
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:47:
[...]

Dat is ook gek en niet normaal als je je laptop nu hebt gekocht en niet 2 maanden geleden.

[...]

Waarom gaan klanten hetzelfde ervaren met zijn teruggestuurde laptops? Hij heeft die laptops niet uit de verpakking gehaald, dus waarschijnlijk ook niet geregistreerd... Maar dit is een gok van mij, @Sharule mag dit bevestigen of te niet doen.

Zodra we weten of hij z'n vorige laptops ook geregistreerd had voor garantie, dan kan je er pas wat over zeggen.
Jij bent toch niet van de aannames? Je maakt een aanname dat je je laptop moet registreren voor de start van je garantietermijn bij de fabrikant.

Mijn ervaring de laatste periode met 3 laptops is dat dat helemaal niet hoeft.

• Sharule
[...]

[...]

Uiteraard heb ik ze niet geregistreerd.
Blij dat je me snapt.
Ik snap wel dat het niet leuk is voor die ondernemer (enorm groot bedrijf). Maar ik bestelde die laptops om ze te houden maar kwam steeds een betere laptop tegen.

• Hahn
  • Nu online
c-nan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Jij bent toch niet van de aannames? Je maakt een aanname dat je je laptop moet registreren voor de start van je garantietermijn bij de fabrikant.

Mijn ervaring de laatste periode met 3 laptops is dat dat helemaal niet hoeft.
Ik doe de aanname niet dat je ze moet registreren voor garantie. Ik weet dat je garantie ingaat vanaf het moment dat je 'm koopt. Dat was al bevestigd. En ik weet dat er veel fabrikanten zijn die je product laten registreren voor de garantie, maar dat is vanuit de wet niet hetgeen waar naar gekeken moet worden, dus leuk dat fabrikanten dat doen, maar dat houdt niet stand.

Anyway, volgens mij zijn we al veel te lang veel te offtopic gegaan. De oorspronkelijk vraag is volgens mij al beantwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 31-07 14:34
Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:05:
De garantie krijg je van de webshop, die leveren gewoon 2 jaar wettelijke garantie + een conform product. Met de fabrikant heb je in principe niks te maken.
In theorie heb je volledig gelijk. Echter, bij een webshop die geopende producten zonder melding of iets als nieuw verkoop, zal ik niet veel vetrouwen hebben in het netjes afhandelen van garantie.

Terugsturen lijkt me de beste optie.

Menthix.net | Contact Me

• c-nan
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Ik doe de aanname niet dat je ze moet registreren voor garantie. Ik weet dat je garantie ingaat vanaf het moment dat je 'm koopt. Dat was al bevestigd. En ik weet dat er veel fabrikanten zijn die je product laten registreren voor de garantie, maar dat is vanuit de wet niet hetgeen waar naar gekeken moet worden, dus leuk dat fabrikanten dat doen, maar dat houdt niet stand.

Anyway, volgens mij zijn we al veel te lang veel te offtopic gegaan. De oorspronkelijk vraag is volgens mij al beantwoord.
Dat had jij in de allereerste reactie in dit topic inderdaad al gedaan d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loki504
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Uiteraard heb ik ze niet geregistreerd.
Blij dat je me snapt.
Ik snap wel dat het niet leuk is voor die ondernemer (enorm groot bedrijf). Maar ik bestelde die laptops om ze te houden maar kwam steeds een betere laptop tegen.
Had je dan niet iets beter de tijd kunnen nemen om direct de juist laptop te vinden?

@Hahn zolang er geen beschadigingen opzitten heb ik geen problemen met een geopend product.

• Sharule
of ik nu wel of niet moreel gehandeld heb, in mijn situatie nu is dat ik een gebruikte laptop als nieuw heb gekocht met bijna 3 maanden minder garantie en een batterij dat 4 keer volledig is opgeladen. Is wat anders dan een ongeopend laptop terugsturen, ok 2x.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:10
De morele oordelen zijn weer niet van de lucht...

Maar goed:
Met de WKOA in de hand kan de laptop teruggestuurd worden. Daar was de webshop als het goed is ook van op de hoogte. Als TS meerdere keren in korte tijd retourneert is aan de webshop de keuze: wederom verkopen en daarbij rechten van TS respecteren, of geen nieuwe koopovereenkomst aangaan.
-Als de laptop als "nieuw in ongeopende doos" is verkocht zou je mogelijk een beroep kunnen doen op non-conformiteit. Als dit niet expliciet vermeld is kun je hooguit contact opnemen met de webshop om je ongenoegen kenbaar te maken en kijken of je samen een oplossing kunt vinden
-Korting is niet iets wat je als consument recht op hebt.

• loki504
Menthix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:53:
[...]

In theorie heb je volledig gelijk. Echter, bij een webshop die geopende producten zonder melding of iets als nieuw verkoop, zal ik niet veel vetrouwen hebben in het netjes afhandelen van garantie.

Terugsturen lijkt me de beste optie.
Ooh kom op.. genoeg winkels gehad die dat gescheiden deden. En service boden die beroerder was al waar de meeste hier op het forum mee aan komen. En vaak genoeg kleine winkel die prima service boden.

@Sharule heeft de winkel een 2de kans producten lijn gebeuren? Of gooien ze altijd alles op 1 hoop.

En garantie loopt via verkoper niet de fabrikant. Die hebben vaak genoeg al haken en ogen. En 4 oplaad cycles is natuurlijk 3 keer niks.

[Voor 9% gewijzigd door loki504 op 26-06-2020 21:59]

• Sharule
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:57:
[...]

Ooh kom op.. genoeg winkels gehad die dat gescheiden deden. En service boden die beroerder was al waar de meeste hier op het forum mee aan komen. En vaak genoeg kleine winkel die prima service boden.

@Sharule heeft de winkel een 2de kans producten lijn gebeuren? Of gooien ze altijd alles op 1 hoop.
ze gooien alles op 1 hoop, ik heb het hoe dan ook als nieuw gekocht en geen tweedekans.
Mag ik hier de webshop vermelden?
OH WACHT, ze hebben wel een outlet sectie!

[Voor 3% gewijzigd door Sharule op 26-06-2020 22:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Mag ik hier de webshop vermelden?
Nee, dat wil men hier niet. Daarvoor is de shopreview.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Bel ze op, leg t uit en vraag per mail bevestiging dat jij 24 mnd garantie hebt op je laptop. Willen ze dat niet geven, korting bedingen. Of cf WKOA weer terugsturen.

• Sharule
ok, de webshop biedt dus ook tweedekansjes aan met laptops die al geopend zijn of beschadigde verpakking.
Des te erger eigenlijk dat ze demijne zo als nieuw verkochten. Ik verwacht eerlijk gezegd wel een tegemoetkoming.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:09:
[...]

Tja, qua korting heb je nergens 'recht' op, er is naar mijn weten geen wet of richtlijn die zegt dat je x procent korting moet krijgen als dit het geval is.
Toch wel, art. 7:22 lid 1 sub b BW bepaalt dat je de prijs mag verminderen in evenredigheid met wat je nu minder hebt dan overeengekomen. Hoeveel is de fabrieksgarantie waard? Je hebt er eigenlijk alleen wat aan als de winkel failliet gaat én de laptop na 22 maar voor 24 maanden na aankoop defect gaat. Dan heb je het misschien over 10 euro.

Is het wel zo dat de garantie al na 22 maanden stopt? TS kan een aankoopbewijs overleggen met zijn aankoopdatum.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Sharule
wat offtopic maar, de batterij is al 4 keer opgeladen en is in november 2019 gefabriceerd, achter de laptop zelf staat maart 2020. Kunnen verschillende onderdelen andere fabricatiedatums hebben?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:06:
wat offtopic maar, de batterij is al 4 keer opgeladen en is in november 2019 gefabriceerd, achter de laptop zelf staat maart 2020. Kunnen verschillende onderdelen andere fabricatiedatums hebben?
Natuurlijk kan dat. Sterker nog, waarschijnlijk hebben afgerond 100% van alle laptops onderdelen die niet allemaal op precies dezelfde dag gefabriceerd zijn, want dat is vrij onmogelijk :P

• Sharule
Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:07:
[...]

Natuurlijk kan dat. Sterker nog, waarschijnlijk hebben afgerond 100% van alle laptops onderdelen die niet allemaal op precies dezelfde dag gefabriceerd zijn, want dat is vrij onmogelijk :P
haha ja, wel logisch eigenlijk 8)7

• Sharule
als ik het nu retour onder WKOA komt het deze keer zeker in hun outlet sectie te staan, denk dat het voor hun ook voordeliger is om korting te geven aan mij.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij heet dat afpersing. Wat is nou het probleem nog? Je hebt sowieso 2 jaar garantie van de winkel en als je het aankoopbewijs overlegt waarschijnlijk ook bij Lenovo. Dat hij al wel 4 hele keren opgeladen is zegt niks. Normale variatie in accu's heeft veel meer impact op de levensduur. 4 cycli is verwaarloosbaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:13
Bel de webshop en vraag het ze. Maar je hebt nergens recht op (nou ja, behalve een conform product, maar die heb je).

• Sharule
O88088 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:17:
Volgens mij heet dat afpersing. Wat is nou het probleem nog? Je hebt sowieso 2 jaar garantie van de winkel en als je het aankoopbewijs overlegt waarschijnlijk ook bij Lenovo. Dat hij al wel 4 hele keren opgeladen is zegt niks. Normale variatie in accu's heeft veel meer impact op de levensduur. 4 cycli is verwaarloosbaar.
afpersing? product is gebruikt geweest en dat is te zien aan meerdere zaken.
In hun outlet sectie staan er laptops met 100 euro korting die een geopende en iets beschadigde doos bevatten! Mijn laptop behoorde overduidelijk in de outlet sectie te staan. (geopend, gebruikt).
afpersing vind ik echt een kwalijke beschuldiging. mijn rechten dwingen en onderhandelen lijkt er meer naar.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Wat wil je dan qua onderhandelingen? Volledige garantie heb je vanaf je factuurdatum (dus de volle 2 jaar sowieso) en 4 opladingen boeien niks met moderne batterijen, ook dat is al langsgekomen hier.

Dus misschien kan je een 20 euro voucher krijgen. Bel ze op en leg het uit en vraag of ze iets voor je kunnen betekenen. Misschien hebben die met 100 euro trouwens ook wat krasjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
TS is het type dat wanneer hij een laptop terug stuurt die hij 4x opgeladen heeft tevens het gehele aankoop bedrag terug eist en dan een post aanmaakt hier op Tweakers.

• Sharule
Tuttel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:22:
TS is het type dat wanneer hij een laptop terug stuurt die hij 4x opgeladen heeft tevens het gehele aankoop bedrag terug eist en dan een post aanmaakt hier op Tweakers.
jij bent het type die alleen maar kan toeteren.
Hoe kan ik het 4x opladen als ik hem vandaag heb binnengekregen?
Dus jullie vinden het allemaal prima als je iets als nieuw koopt maar die geopend en gebruikt blijkt te zijn? Jullie betalen de volle pond?
Laat me raden, grote mond tegen mij maar als jij het meemaakt stuur je de product per direct retour.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Moraalridderreacties zijn, zoals gewoonlijk, ook hier niet de bedoeling. Deze mogen dan ook achterwege blijven, gezien ze TS niet verder helpen met zijn probleem en alleen maar reacties uitlokken. Dan kunnen we hier weer, op normale toon, verder discussieren.

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
@Sharule Ik zag het zo gauw niet staan, maar heb je al contact met de verkoper opgenomen en wat bood die voor oplossing (naast het retourneren onder WKOA)?

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Sharule
Yorinn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:28:
@Sharule Ik zag het zo gauw niet staan, maar heb je al contact met de verkoper opgenomen en wat bood die voor oplossing (naast het retourneren onder WKOA)?
ja via hun klachtenmail en klantenservice mailadres. Vanavond pas, dus nog geen reactie. Ik zal morgen eens proberen te bellen ook.

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:25:
[...]

jij bent het type die alleen maar kan toeteren.
Hoe kan ik het 4x opladen als ik hem vandaag heb binnengekregen?
Dus jullie vinden het allemaal prima als je iets als nieuw koopt maar die geopend en gebruikt blijkt te zijn? Jullie betalen de volle pond?
Laat me raden, grote mond tegen mij maar als jij het meemaakt stuur je de product per direct retour.
Als ik een nieuwe laptop koopt die al 4x opgeladen blijkt te zijn maar verder in orde is, zou ik daar geen problemen mee hebben nee.

Sterker zelfs, als ik een auto koop van 100x die prijs stuur ik hem ook niet retour als er enkele tientallen kilometers op de teller staan. En die krijg ik niet eens in een doos!

Enfin, bel de webshop en maak je punt. Wellicht doen ze helemaal niet moeilijk en krijg jij gewoon een andere helemaal ongebruikt.

• Sharule
Mijn laptop viel plots uit net (baterij bijna leeg) terwijl hij rond de 60 procent zat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:41:
Mijn laptop viel plots uit net (batterij bijna leeg) terwijl hij rond de 60 procent zat.
Dat is gewoon lullig van de vorige koper dan! Prima dat je hem terugstuurt maar zeg dan even dat ie kapot is.

Maar goed, wat wil je nou verder nog met dit topic? Gewoon je frustratie ventileren?

[Voor 10% gewijzigd door u34186 op 26-06-2020 23:54]

• Sharule
Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:53:
[...]

Dat is gewoon lullig van de vorige koper dan! Prima dat je hem terugstuurt maar zeg dan even dat ie kapot is.
echt zwaar k** dit. De webshop hanteert ook nog eens retourneren op eigen kosten. Ik mag hopen dat dat bij defecten niet zo is.

• Sharule
Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:53:
[...]

Maar goed, wat wil je nou verder nog met dit topic? Gewoon je frustratie ventileren?
nja nee, is duidelijk nu, product deugd niet en gaat terug..op mijn kosten of niet..

• u34186
  • Niet online
Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:56:
[...]

Echt zwaar kut dit. De webshop hanteert ook nog eens retourneren op eigen kosten. Ik mag hopen dat dat bij defecten niet zo is.
Nee, bij defecten is dat niet. Maar dan moet je hem wel aanbieden ter reparatie en niet retourneren onder WKOA.

[Voor 3% gewijzigd door u34186 op 26-06-2020 23:58]

• Sharule
Evanescent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:57:
[...]

Nee, bij defecten is dat niet. Maar dan moet je hem wel aanbieden ter reparatie en niet retourneren onder WKOA.
een gebruikte laptop die defect blijkt te zijn. Ik ga wel voor retour.

• u34186
  • Niet online
Sharule schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 00:02:
[...]

een gebruikte laptop die defect blijkt te zijn. Ik ga wel voor retour.
Je zit hoog in de frustratie. Begrijpelijk, want je bent teleurgesteld dat je laptop niet goed werkt. Maar ik zou even tot rust komen en even contact opnemen met de webshop. Vraag wat ze voor je kunnen betekenen. Zij begrijpen natuurlijk dat het vervelend is maar je moet ze wel de kans geven het probleem op te lossen.

Als jij dat niet wilt, zul je hem op eigen kosten terug moeten sturen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-09 16:23
Ik zou me er niet zo druk om maken eerlijk gezegd. Die winkel gaat het heus wel netjes met je oplossen. Schelden en kwaad doen is verder verspilde energie.

Idempotent.

• Sharule
Ja klopt, had ookal alles geinstalleerd enzovoort. Mja zal er een nachtje over slapen en morgen bellen.

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:33
Even terzijde, maar 4x opladen is niet heel veel toch? Als ik iets koop met een accu gaat het bij ontvangst meteen aan de lader (is al 1x), kan me voorstellen dat de shop het controleert bij retour (2x).

• Sharule
Dagion schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 02:52:
Even terzijde, maar 4x opladen is niet heel veel toch? Als ik iets koop met een accu gaat het bij ontvangst meteen aan de lader (is al 1x), kan me voorstellen dat de shop het controleert bij retour (2x).
Een gebruikte laptop kopen voelt hoe dan ook niet goed aan, en terecht, hij is retour gegaan omdat de batterij kuren vertoont. Toen ik hem eerst opstarte zag in 78 procent staan, en erna na beetje instelleren stond hij op 3 procent. Ik dacht zal wel. Opgeladen tot 80 procent, ging goed tot aan 60 procent, toen viel hij plots uit naar 0 procent. Defect dus.

Ik zou het echt iedereen aanraden, als een elektronisch product duidelijk gebruikt is, nooit accepteren. Je weer nooit waarom hij terug is gegaan. Niet mooi? Of batterij gaat supersnel leeg? Of wat anders?

[Voor 13% gewijzigd door Sharule op 27-06-2020 07:12]

• loki504
Kijk als de accu defect is heb je recht op kostenloos herstel. Ik zou vriendelijk zijn naar de medewerker en rustig je verhaal uitleggen(zonder direct uit de pan te vliegen is lastig i know). En vragen of je hem kostenloos mag omruilen omdat het A: niet aan de verwachting voldeed(je verwacht een nieuw maar krijgt een gebruikten defecte). En B: de batterij duidelijk defect is. En je nog niet eens fatsoenlijk van de laptop gebruik heb kunnen maken. Grote kans dat ze een nieuwe sturen het moment dat hij binnenkomt. Of zelf eerst een nieuwe sturen.

• Sharule
loki504 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:13:
Kijk als de accu defect is heb je recht op kostenloos herstel. Ik zou vriendelijk zijn naar de medewerker en rustig je verhaal uitleggen(zonder direct uit de pan te vliegen is lastig i know). En vragen of je hem kostenloos mag omruilen omdat het A: niet aan de verwachting voldeed(je verwacht een nieuw maar krijgt een gebruikten defecte). En B: de batterij duidelijk defect is. En je nog niet eens fatsoenlijk van de laptop gebruik heb kunnen maken. Grote kans dat ze een nieuwe sturen het moment dat hij binnenkomt. Of zelf eerst een nieuwe sturen.
Je zou het misschien niet zeggen maar ik ben wel rustig, boos worden en eisen werkt averechts.
Denk dat ik voor geld terug ga, die uitvoering is uitverkocht bij hun helaas.

• bszz
Sharule schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:09:
[...]

Een gebruikte laptop kopen voelt hoe dan ook niet goed aan, en terecht, hij is retour gegaan omdat de batterij kuren vertoont. Toen ik hem eerst opstarte zag in 78 procent staan, en erna na beetje instelleren stond hij op 3 procent. Ik dacht zal wel. Opgeladen tot 80 procent, ging goed tot aan 60 procent, toen viel hij plots uit naar 0 procent. Defect dus.

Ik zou het echt iedereen aanraden, als een elektronisch product duidelijk gebruikt is, nooit accepteren. Je weer nooit waarom hij terug is gegaan. Niet mooi? Of batterij gaat supersnel leeg? Of wat anders?
Eerlijk gezegd denk ik dat de webwinkel hem nooit naar jou had mogen opsturen (en jij hem dus gratis moet kunnen terugsturen, WKOA of niet) maar ik denk niet dat ze te kwader trouw zijn.

Wat mij namelijk een waarschijnlijk scenario lijkt is dat de vorige koper hem heeft teruggestuurd nadat hij problemen met de accu heeft geconstateerd. Mogelijk had hij geen zin in een reparatietraject en heeft hij de mogelijlheid van de WKOA gebruikt. Webwinkel is zo niet op de hoogte van het probleem, test de laptop (hopelijk) vluchtig, constateert niets vreemd, herstelt fabrieksinstellingen en stuurt de laptop als nieuw product aan de volgende koper. Als dit zo gegaan is vind ik dat de webwinkel niet flauw moet doen en in ieder geval de laptop kosteloos terug moet nemen.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:31
Neen contact op met de verkoper/Lenovo en laat bevestigen dat je gewoon 24 maanden fabrieksgarantie hebt.

Dat de accu bij 60% uitvalt komt waarschijnlijk doordat de accu "gecalibreerd" moet worden. Of dat betekent dat er iets met de accu aan de hand is, geen idee. Ga met de webshop in overleg hierover. Vraag desnoods een nieuwe accu en stuur de oude terug. Of de webshop hierin meegaat weet ik niet. Geen idee of de kosten van een nieuwe accu op de fabrikant te verhalen zijn voor de webshop als ze klanten eigenhandig accu's opsturen.

Je kunt de laptop natuurlijk ook ter reparatie aanbieden, maar ik zou het begrijpen als dat teveel overlast veroorzaakt. Trouwens wat houdt jou tegen om bij een andere webshop dezelfde laptop te bestellen?

• RAFA
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07:14

RAFA

Sol Lucet Omnibus

Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Inderdaad een aanname, als die laptop goedkoper zou zijn dan andere webshops zou je gelijk hebben.
Maar dat heb je absoluut niet. Gaat om een c340 met i5-10210u. Staat bij 2 of 3 andere shops ook voor 749 te koop.
Laptop terug sturen...bestellen bij andere webshop voor dezelfde prijs. Problem solved; zo lastig is het niet.

15x 265Wp JaSolar Mono All Black & StecaGrid 3600 170º Z / α=40º PvOutput & Daikin Emura II 3,5kW

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:19

De Nelis

en anders maar niet...

Sharule schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:02:
ok, de webshop biedt dus ook tweedekansjes aan met laptops die al geopend zijn of beschadigde verpakking.
Des te erger eigenlijk dat ze demijne zo als nieuw verkochten. Ik verwacht eerlijk gezegd wel een tegemoetkoming.
De webshop kan natuurlijk ook per ongeluk een tweede kans verstuurd hebben, mensen kunnen fouten maken. Dat gezegd hebben je kan verwachten wat je wil, maar het is niet je recht. Het zal meer uit coulance zijn dat de shop je een korting geeft en anders kun je hem uiteraard retourneren als het zo'n groot probleem is.

Zoals meerdere mensen ook al zeggen heb je gewoon 24 maanden garantie, met fabrieksgarantie heb je niets te maken.

Heeft de shop overigens al gereageerd?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Sharule
Nee nog niet gereageerd en kan ze telefonisch niet bereiken. Word eruit gegooid..te druk

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Sharule
Yes iemand aan de lijn gehad. Ze erkenden netjes hun fout. Mag het kosteloos retourneren. Dat was mijn dilemma voor de accuprobleem aan het licht kwam, retourneren of korting bedingen.
Case closed.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Sharule schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:13:
Yes iemand aan de lijn gehad. Ze erkenden netjes hun fout. Mag het kosteloos retourneren. Dat was mijn dilemma voor de accuprobleem aan het licht kwam, retourneren of korting bedingen.
Case closed.
Het gebeurt wel steeds vaker dat er al 4 pagina's aan verhaal is voordat er ook maar contact met de winkel geweest is... 4 pagina's en er is geeneens een probleem.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 42erik
  • Nu online
[...]
Want ja, het kost de ondernemer verzendkosten, maar een ongeopende laptop is prima te verkopen, dus dat scheelt flink in de kosten. Verzending is enkele euro's, misschien €10 heen en weer. Een geopende verpakking verliest direct vele malen meer waarde.
Maar de berpektere kosten met een ongeopende verpakkingen, maken die het dan maar ok om elke keer een winkel op verzendkosten te jagen, puur omdat TS gewoon beter had moeten kijken voordat hij tot bestelling over ging?

• Sharule
42erik schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Maar de berpektere kosten met een ongeopende verpakkingen, maken die het dan maar ok om elke keer een winkel op verzendkosten te jagen, puur omdat TS gewoon beter had moeten kijken voordat hij tot bestelling over ging?
Die voorgaande acties hebben niets te maken met mijn laatste bestelling. Die was goed, alleen had de verkoper hier een fout gemaakt en een defecte laptop terug in de sale gezet (onwetend of niet, retour ging weer bij nieuwe verkoop).

En producten retourneren is een consumentenrecht. Bestellen, ontvangen en dan spijt krijgen omdat je een beter product hebt gevonden, retourneren is perfect mogelijk en een consumentenrecht. Of je het nu niet netjes vind of wel. De moraalridders hier zijn o zo heilig.
Oja, de pakketjes waren zelfs niet geopend door mij. Ik denk dat we als simpele consumenten wel respect moeten tonen maar giga bedrijven die verzendkosten moeten maken, daar hoef jij je echt geen zorgen om te maken.
Het is niet Jan Kees laptops om de hoek.

• Sharule
En stel dat die giga bedrijf het zat is en geen zaken meer wil maken met mij. Prima, is OOK zijn recht.

Dit kan anders

[Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2020 08:47]

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:04
Ipv de laptop terug sturen ivm de accu kun je ook lenovo of de shop ff vragen of ze dit kunnen oplossen, lenovo doet daar na een aantal tests vaak niet moeilijk over en stuurt je gewoon een nieuwe accu. Je geeft in de begin post al aan dat je hem liever niet terug stuurt omdat dit jou perfecte laptop is.

Het voor grote firma’s opnemen gaat het hier niet eens om.
Het telkens bestellen, dan verder kijken en terugsturen omdat je iets beters vind mag juridisch vast wel. Economisch en milieutechnisch is dat zeer slecht. Kijk bij kleding, daar worden kilo’s naar de stort gebracht na terugsturen. Ik zou het geen ramp vinden als dat opnieuw verkocht wordt. Kleding was ik toch altijd voor ik het aantrek. In de winkel wordt het ook gewoon terug gelegd. Om over al het heen en weer vervoer maar niet te spreken bij het retour sturen.

Dozen die jij niet opent, worden door de webshop wel geopend. Al is het puur om te zien of alles er weer in zit. Het is namelijk niet altijd te zien of een doos wel of niet geopend is.

Maargoed, ik ben iemand die altijd eerst zoekt en dan pas koopt en niet gelijk bij de eerste winkel bestelt.

[Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 27-06-2020 15:40]

Signature here?

• c-nan
Sharule schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:33:
En stel dat die giga bedrijf het zat is en geen zaken meer wil maken met mij. Prima, is OOK zijn recht.

Maar de moraalridders die opkomen voor de grote firma's. Whyyyyyy
Wel of geen grote firma doet er niet toe. Je hebt een kostenaspect, de verzendkosten moeten linksom of rechtsom betaalt worden, dat doet leverancier niet uit eigen zak, dus worden de producten duurder. Niet alleen verzendkosten, er zijn meer kosten mee gemoeid, namelijk een werknemer die het allemaal moet controleren en invoeren. Daar betalen wij als consumenten voor.

Daarnaast heb je een milieuaspect. Transport etc.

• Sharule
c-nan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Wel of geen grote firma doet er niet toe. Je hebt een kostenaspect, de verzendkosten moeten linksom of rechtsom betaalt worden, dat doet leverancier niet uit eigen zak, dus worden de producten duurder. Niet alleen verzendkosten, er zijn meer kosten mee gemoeid, namelijk een werknemer die het allemaal moet controleren en invoeren. Daar betalen wij als consumenten voor.

Het is niet dat ik erom heb gedaan of dit vaak doe. Zelfs niet eens per jaar. Toevallig minder goed research gedaan en net na dat ik bestelde een beter product gevonden. Dan maak ik 1 of 2 keer gebruik van mijn consumentenrecht. Die vooroordelen en aannames mogen stoppen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sharule
De reacties zijn telkens zo zuur. Heb ik gezegd dat ik dit vaker doe? Het gaat om 1 aankoop laptop die in keertje toevallig 2x heb retour gestuurd en ik krijg zoveel shit over me heen. Laatste keer dat ik een aankoop heb geretourneerd kan ik me niet herinneren. Maar ik ga niet zeiken als iemand keer iets retourneerd. En nogmaals, een gebruikte product geleverd krijgen die ook nog eens defect blijkt te zijn is erger dan een consument die een product retourneerd. Als je dat niet vind, dan scheelt er wat.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 42erik
  • Nu online
Sharule schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:33:

Maar de moraalridders die opkomen voor de grote firma's. Whyyyyyy
Why? Omdat al dat vervoer geld kost wat we met zijn allen mogen betalen. Omdat het milieutechnisch nergens op slaat. Daarom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:45

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

42erik schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Why? Omdat al dat vervoer geld kost wat we met zijn allen mogen betalen. Omdat het milieutechnisch nergens op slaat. Daarom.
W T F... Milieutechnisch? Dat busje rijdt toch wel. Dat ene straatje meer of minder maakt ook niet uit... Dan maar wkoa afschaffen stel je voor al die extra belasting op het milieu.

Ik doe meestal goed onderzoek naar wat ik koop en heb buiten een broek nog nooit wat geretourneerd.

Ik zou gewoon verhaal halen hoe dit heeft kunnen gebeuren, waarom heb je een geopend product gekregen zonder dat dit is vermeld.

Dan is het aan jouw om te beslissen retour en geld terug? Of houden met de mogelijke problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

'Elke keer' :')

Maar goed, om iets serieuzer te reageren:
Is het toegestaan door de wet? Ja.

Nu zou ik daar kunnen stoppen, want wat jij en ik precies vinden doet er eigenlijk totaal niet toe. Maar ik ben de kwaadste niet, en zal nog iets verder gaan:

Vind ik het 'oke' als iemand een bestelling of twee doet, en het product ongeopend retourneert, als 'ie een betere deal vindt? Ja.

Vind jij dat oke? Dat moet je zelf weten, dat is niet aan mij om te bepalen.

• loki504
prutser001 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:59:
[...]

W T F... Milieutechnisch? Dat busje rijdt toch wel. Dat ene straatje meer of minder maakt ook niet uit... Dan maar wkoa afschaffen stel je voor al die extra belasting op het milieu.

Ik doe meestal goed onderzoek naar wat ik koop en heb buiten een broek nog nooit wat geretourneerd.

Ik zou gewoon verhaal halen hoe dit heeft kunnen gebeuren, waarom heb je een geopend product gekregen zonder dat dit is vermeld.

Dan is het aan jouw om te beslissen retour en geld terug? Of houden met de mogelijke problemen.
Hoe meer er richting een bepaalt punt moeten hoe groter de bussen worden. Dus ja het is een extra belasting op het milieu. Niet extreem. Maar het is er toch. En juist alle kleine dingen zorgen voor een grote puinhoop momenteel.

Maar er zijn betere manier om het milieu te sparen als de herroeping afschraffen.

[Voor 4% gewijzigd door loki504 op 27-06-2020 19:58]

• bszz
loki504 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Hoe meer er richting een bepaalt punt moeten hoe groter de bussen worden. Dus ja het is een extra belasting op het milieu. Niet extreem. Maar het is er toch. En juist alle kleine dingen zorgen voor een grote puinhoop momenteel.

Maar er zijn betere manier om het milieu te sparen als de herroeping afschraffen.
Volgens mij dwalen we af. Dit is een probleem van de huidige wet- en regelgeving, niet van TS.

• Dimens
  • Laatst online: 10:13
[...]

Klopt.

[...]

Wel hoor.
[...]

Wat een onzin. Wat TS doet is verder blijven kijken terwijl die alvast besteld.
Grvy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:34:

.. maar dit scenario is niet waar die wet voor bedoeld is.
Toch wel.
[...]

Ja.
SunnieNL schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:40:
Het voor grote firma’s opnemen gaat het hier niet eens om.
Het telkens bestellen, dan verder kijken en terugsturen omdat je iets beters vind mag juridisch vast wel. Economisch en milieutechnisch is dat zeer slecht. Kijk bij kleding, daar worden kilo’s naar de stort gebracht na terugsturen. Ik zou het geen ramp vinden als dat opnieuw verkocht wordt.
Maar waarom neem je het dan toch voor de firma’s op, door de schuld bij de personen te leggen die niet die beslissing hebben genomen? Ik zou de schuld leggen bij de firma’s, in plaats van mensen die gebruik maken van hun recht, schuld aan te praten.
c-nan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:43:
[...]

42erik schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Maar waarom zijn jullie dan niet met z’n tweeën aan het demonstreren tegen de wetgevingen die dit mogelijk maken?Jullie zijn blijkbaar erg betrokken bij energie en kostenefficiënte bedrijfsvoering, maar verspillen wel veel energie aan een enkel individu :P
loki504 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Het alternatief is dat consumenten weer vaker naar de fysieke winkels gaan. Zullen die allemaal op de fiets gaan?

• Anoniem: 322701
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Vaak bij Lenovo kun je bij een garantie claim gewoon je aankoop bon overleggen, dan passen ze de garantie datum aan in hun systeem.

Dus gewoon bonnetje bewaren, en laptop houden, je hebt gewoon garantie.

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Dimens schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Wel hoor.

[...]

[...]

Toch wel.

[...]

Ja.

[...]

Maar waarom neem je het dan toch voor de firma’s op, door de schuld bij de personen te leggen die niet die beslissing hebben genomen? Ik zou de schuld leggen bij de firma’s, in plaats van mensen die gebruik maken van hun recht, schuld aan te praten.

[...]

[...]

Maar waarom zijn jullie dan niet met z’n tweeën aan het demonstreren tegen de wetgevingen die dit mogelijk maken?Jullie zijn blijkbaar erg betrokken bij energie en kostenefficiënte bedrijfsvoering, maar verspillen wel veel energie aan een enkele individu :P

[...]

Het alternatief is dat consumenten weer vaker naar de fysieke winkels gaan. Zullen die allemaal op de fiets gaan?
Ik kan ook wel "Ja." roepen zonder enige bron. 8)7 |:( Beetje wellush, niettus spelen. :+

Trackers of betalen.

• 42erik
  • Nu online
Dimens schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Maar waarom zijn jullie dan niet met z’n tweeën aan het demonstreren tegen de wetgevingen die dit mogelijk maken?Jullie zijn blijkbaar erg betrokken bij energie en kostenefficiënte bedrijfsvoering, maar verspillen wel veel energie aan een enkele individu :P
Ik ontken ook niet dat het wettelijk niet mag, ik ontken dat het fatsoenlijk is. Dat maakt niet dat ik de wetgeving niks vind. Ik vind het gewoon niet de bedoeling van deze wetgeving. In mijn ogen is ie om een aankoop die tegenvalt omdat je hem niet in je handen hebt kunnen houden terug te sturen. Niet om je eigen ondoordachte aankopen te corrigeren

• Dimens
Grvy schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Ik kan ook wel "Ja." roepen zonder enige bron. 8)7 |:( Beetje wellush, niettus spelen. :+
Laten we het welles/niettus spelletje dan overslaan en beginnen bij wat deze discussie mogelijk maakt. Want ik verwacht dat iemand die zo stellig kan vertellen dat een wet niet bedoeld is om na een aankoop verder te kijken en gebruik van die wet te maken maken wanneer een andere/betere deal zich voordoet, exact weet wat de bedoeling van die wet dan wel is. Want alleen dan kun je zo stellig vertellen dat het ergens niet voor is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Dit kan anders bestellen om te bestellen en dan weer terug sturen. Maak eerst een keus en bestel dan |:(

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2020 08:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimens
42erik schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik ontken ook niet dat het wettelijk niet mag, ik ontken dat het fatsoenlijk is. Dat maakt niet dat ik de wetgeving niks vind. Ik vind het gewoon niet de bedoeling van deze wetgeving. In mijn ogen is ie om een aankoop die tegenvalt omdat je hem niet in je handen hebt kunnen houden terug te sturen. Niet om je eigen ondoordachte aankopen te corrigeren
Maar dat betekent nog steeds dat je de wetgeving niks vindt. In stukken van het Europese Parlement die de Tweede Kamer heeft gebruikt voor het creëren van de Nederlandse wetgeving omtrent het herroepingsrecht staat misschien niet letterlijk dat het bedoeld is om eigen ondoordachte aankopen te corrigeren, maar er staat wel degelijk in dat de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen wanneer hij na aankoop een beter aanbod elders vindt. Wat mij betreft komt dat toch wel op hetzelfde neer.

Niet echt eerlijk om de TS dan van onfatsoen te beschuldigen, toch? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Dimens schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:57:
[...]

Laten we het welles/niettus spelletje dan overslaan en beginnen bij wat deze discussie mogelijk maakt. Want ik verwacht dat iemand die zo stellig kan vertellen dat een wet niet bedoeld is om na een aankoop verder te kijken en gebruik van die wet te maken maken wanneer een andere/betere deal zich voordoet, exact weet wat de bedoeling van die wet dan wel is. Want alleen dan kun je zo stellig vertellen dat het ergens niet voor is.
Het is toch niet zo heel moeilijk om te bedenken dat die wet gemaakt is omdat je online niet kan "beoordelen" of een product voldoet? Je kan online echter wel prima controleren of de prijs conform is.

Zie ook: https://www.consumentenbo...-je-aankoop-of-bestelling

De hele reden van die wet is dat je het product niet kan zien want online. Hierdoor krijgt de consument wat extra bescherming. Dat deze dan ook gebruikt kan worden om een prijsmatch te doen is een onbewuste consequentie van de wet maar echt niet het doel van de wet.

Het doel is en blijft om een consument de kans te geven het product te beoordelen voor de prijs waarvoor het gekocht is. En ja, natuurlijk kunnen we nu een hele discussie starten over "wat betekent beoordelen" maar dan gaan we enorm naïef doen in overeenstemming met ieders standpunt. :+

Als we dat even verleggen naar de fysieke winkel, koop ik bij de Albert Heijn een product, hiermee loop ik de winkel uit en zie ik bij de Lidl dat die daar goedkoper is, vervolgens gooi ik het product terug bij de Albert Heijn naar binnen en ga ik naar de Lidl toe. Dat accepteert de AH niet, maar moet dat wel als ik het online koop. :9
Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:39:
[...]

Maar dat betekent nog steeds dat je de wetgeving niks vindt. In stukken van het Europese Parlement die de Tweede Kamer heeft gebruikt voor het creëren van de Nederlandse wetgeving omtrent het herroepingsrecht staat misschien niet letterlijk dat het bedoeld is om eigen ondoordachte aankopen te corrigeren, maar er staat wel degelijk in dat de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen wanneer hij na aankoop een beter aanbod elders vindt. Wat mij betreft komt dat toch wel op hetzelfde neer.

Top het staat er in. Kom maar op met die bron dan. :)

[Voor 17% gewijzigd door Grvy op 28-06-2020 00:49]

Trackers of betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
  • Nu online
Dimens schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:39:
[...]

Staat dat er in? Ok, dat verbaast me. Ja, tegen dat gevolg/onderdeel van de wet ben ik zeker.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee