Meerdere keren per dag gebeld door onbekende nummers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 02:07
Ik heb een kleine uitdaging.

Sinds een 1,5 week krijg ik meerdere keren per dag telefoongesprekken over de hele wereld.
Als ik opneem hoor ik een aantal seconden niets, daarna roepen mensen "Hallo". Van Griekenland tot aan Engeland. Als ik direct ophang wordt ik binnen een seconden weer gebeld.

De afgelopen dagen krijg ik veel gesprekken uit alle hoeken van Nederland. Met hetzelfde verhaal.
Omdat het allemaal verschillende nummers zijn, wordt blokkeren een dagtaak.

Volgens de klantenservice is mijn nummer ergens opgedoken bijv een website van een bedrijf. En dit nummer neemt iedereen over. Oplossing is of blokkeren of een nieuw nummer.

Mijn nummer is echt prive en geef ik ook niet zomaar aan mensen.

Zijn er manieren binnen iOS of een app (zonder abonnement :) ) die dit tegenhouden of andere alternatieven behalve een nieuw nummer ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Signs Nee niet echt, maar je kan wel de functie “Houd onbekende bellers still” inschakelen. Dat zal mss wat helpen. Maarja, dan stuurt ie onbekende nrs wel naar voicemail.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:57
Signs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:53:

Sinds een 1,5 week krijg ik meerdere keren per dag telefoongesprekken over de hele wereld.
Als ik opneem hoor ik een aantal seconden niets, daarna roepen mensen "Hallo". Van Griekenland tot aan Engeland. Als ik direct ophang wordt ik binnen een seconden weer gebeld.

De afgelopen dagen krijg ik veel gesprekken uit alle hoeken van Nederland. Met hetzelfde verhaal.

Volgens de klantenservice is mijn nummer ergens opgedoken bijv een website van een bedrijf. En dit nummer neemt iedereen over. Oplossing is of blokkeren of een nieuw nummer.

Zijn er manieren binnen iOS of een app (zonder abonnement :) ) die dit tegenhouden of andere alternatieven behalve een nieuw nummer ?
Ik zou het eerder bij je telecomprovider zoeken dan bij je telefoon...

Belletje naar de helpdesk waard.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:04

Mr. Freeze

¡GO!

Signs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:53:

Zou zomaar kunnen dat 1 van je contacten zijn adressenboek heeft gedeeld in een vage app. Wat je eraan kan doen is weinig, behalve onbekende nummers direct naar voicemail laten doorschakelen.

https://www.onemorething....ios-13-onbekende-bellers/

Edit; sorry, had het zelfde antwoord niet opgemerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-06-2020 13:03 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 02:07
@WhatsappHack Thnx! Ik heb geen voicemail dus ze komen nergens, kan eens proberen
@Mozart Dit heb ik reeds gedaan, suggestie is een nieuw nummer maar dit geeft rompslomp. Als niets anders kan dan wil ik wel een nieuw nummer. Maar wil eerst alle opties bekeken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Misschien even vragen aan de mensen die je bellen; wie wil je spreken en hoe kom je aan mijn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iOS13] Ervaringen & Discussie. Problemen horen in een eigen topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Als je je telefoonnummer googled, staat hij dan ergens genoemd op een website oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
je kan bij de provider een verzoek indienen dat ze hier naar gaan kijken.
online zijn hier wel een paar voorbeeldbrieven van te vinden. je moet dan wel even de tijden noteren.
in mijn geval is een onderzoek gestart en is het nummer uiteindelijk geblokkeerd.

oh niet goed gelezen. het gaat om constant verschillende nummers die je lastig vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door RenaldoN op 26-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je een lijstje maken met legitieme bellers? Dan kan je die op een whitelist zetten.
De rest schakel je door naar een voicemail dat je ze je eventueel kunnen bereiken via WhatsApa/sms of een ander telefoonnummer. Laten we maar ervan uitgaan dat die buitenlandse nummers niet echt bekend zijn met de Nederlandse taal, en jouw nummer overnemen in hun spambestanden. Meestal hangen ze al op bij een voicemail.

Zolang ze niemand aan de lijn zullen krijgen zal de bel-terreur hopelijk wel op de duur afnemen omdat het nummer toch niet interessant is.

Desnoods iets als TrueCaller installeren en hopen dat die nummer daar bekend staan als spam!

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 26-06-2020 11:37 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

timberleek schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:31:
Als je je telefoonnummer googled, staat hij dan ergens genoemd op een website oid?
Dit. Google je telefoonnummer en dan vind je waarschijnlijk de bron. Kan je het vanaf daar aanpakken.
Pagina: 1