Ik denk dat ik het vooral zelf wil doen, ja. Bijvoorbeeld bij die stored procedure waar ik het eerder over had, loop ik dan tegen problemen aan bij het schrijven unittests. Dan wil ik natuurlijk eerst zelf proberen of het niet iets is dat ik zelf heel makkelijk kan vinden. Maar ik denk dat ik dit een stuk gestructureerder zou moeten doen. Ook vergeet ik de tijd dan zeg maar. Als je er na 5 minuten nog geen oplossingsrichting hebt, dan zal die ook niet meer komen, maar dan wil ik toch graag het zelf oplossen.Sissors schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:30:
[...]
Dan is vervolgens de vraag, ook voor @hoi1234 dus, waarom vraag je niet om informatie/hulp als je vastloopt? Durf je niet? Ben je bang dat ze het als negatief zien? Vind je dat je het zelf moet oplossen? Maakt het je gewoon niet uit als het niet lukt? etc.
Volgens mij zijn het soms wel dingen die ik eigenlijk wel zou moeten kunnen,ja. Maar ik heb ook gehad, dat ik na een duwtje in de juiste richting het wel voor elkaar kreeg. Dan was ik al 1 of 2 dagen bezig, gaf de rest aan dat dit veel te lang is en heb ik toen aangegeven dat ik graag hulp had bij hoe ik het zodanig kan aanpakken, dat het wel binnen een redelijke termijn lukt.En de volgende vraag is of het dingen zijn waar je simpelweg input van andere nodig hebt, of waar je even een zetje nodig hebt om verder te kunnen, of dingen die je gewoon zou moeten kunnen maar alsnog niet lukt?
Reparaties voor het project krijg je eigenlijk niet. Je moet ook een reflectieverslag schrijven. Daarin zet je een oordeel over de kwaliteit van zowel enkele deelproducten als het eindproduct als geheel, hoe je de projectmethode hebt ingezet in je project, wat jouw rollen waren in het project en ook nog een paar situatiebeschrijvingen van de competenties en hoe je aan je leerdoelen gewerkt hebt. Als het verslag krap aan een onvoldoende is, willen ze je nog weleens een reparatie aanbieden, maar ook niet altijd.Zelf kom ik van de universiteit, dus ik ben wel benieuwd of het (relatief gezien) op het HBO anders is, maar op de universiteit was het wel echt een uitdaging om een project niet te halen. Als het onvoldoende was, kreeg je normaal gesproken een kans om het alsnog acceptabel te maken, danwel simpelweg een zesje om te laten zien dat het eigenlijk niet voldoende was maar ze geen zin hadden je het opnieuw te laten doen. (Met een enkele uitzondering wanneer er echt geen drol gedaan was).
Maar je hebt gelijk, er zijn niet veel groepjes die het niet halen (althans bij deze 2 projecten, in het derde jaar halen veel studenten het klassenproject niet). Er zijn des te minder mensen die het niet halen op inzet. Ik heb het telkens niet gehaald op m'n verslag en inzet. Nu is het me gelukt om eens een goed verslag te schrijven, maar zoals je zal begrijpen is je inzet te weinig als het merendeel van jouw beperkte werk wordt afgekeurd. Het is niet dat ik lui ben, ik kreeg juist feedback, dat ik goed meedenk en ook iniatief toon om dingen beter te doen. Maar het lukt me gewoon niet altijd om binnen een redelijke termijn goede kwaliteit op te leveren. En tja, als je veel tijd nodig hebt voor A, dit afgebrand wordt, je naar B gaat en veel tijd nodig hebt en afgebrand wordt, heb je op een gegeven moment geen tijd meer.
Er zijn overigens wel enkele studenten die falen op het reflectieverslag.